LFG.HU

Albert
ismertetőCimkek

Régóta várok egy jó Incubation remake-re, és most itt van egy nem is akármilyen 3D-s változat méghozzá flash-ben. Gyakorlatilag ugyanazokat az elemeket tartalmazza, amit az 1997-ben megjelent Incubation: Time Is Running Out, ami a Battle Isle sorozathoz már akkor is csak lazán kötődött.

Klikkelj a képre a játék indításához

Ebben a körökre osztott taktikai játékban adva van egy maréknyi űr-tengerészgyalogos korlátozott lőszerrel, rengeteg csúnya bogárszerű idegen, és 12 trükkös pálya. Egy egységet kijelölve máris láthatóvá válik hova léphet (zöld), honnan látna rá az ellenségre (sárga) és melyik ellenfelet tudja támadni (piros).

Minden egység a saját AP-jából (Action Point) gazdálkodhat: léphet, támadhat vagy ajtókat, ládákat nyithat ki, kapcsolókat kezelhet. Ezen kívül van 3 speciális gomb a GUI jobb oldalán. A pajzsra kattintva (2 AP-t kell tartalékolni ehhez) védekező módba kerül az egység: az ellenség körében mindenre lő, ami mozog. Az órára kattintva (csak a kör elején lehet és azzal vége is a katona körének) pihen egy egész kört és a következőben több AP-val kezd. A fecskendő a stimuláns beadása (csak ha elötte felszereltük vele a katonát) egy kis plusz AP-hoz juttatja az egységet.

A játék szépen felvonultatja az Incubationben megszokott ellenfeleket és játékelemeket, van itt csak hátulról sebezhető fajta, leszakadó híd és gombbal működtethető mozgó platform csakúgy, mint lőszeres és pénzes ládák és olyan szellőző aknák, amik csak úgy ontják magukból a bogarakat. Azonban vannak különbségek is: az Incubation-el szemben itt nem számít, hogy a katona merrefelé néz, a karaktereinket és a fegyvereket is lehet fejleszteni és bár a fegyverek nagyon hasonlóak az alapjátékhoz, csak egyféle lövés módjuk van, viszont ugyanúgy melegednek és beragadnak ha túl sűrűn használják. Nincs toborzás, nem lehet új egységeket felvenni és a régieket elveszíteni sem (ha egy küldetés során elhalálozna valaki, a következő küldetésre akkor is átmehet), és persze hiányzik a sztori, és jóval kevesebb a pálya is.

Szerintem ezek közül egyik sem válik a játék hátrányává bár ha jól fejlesztjük az egységeket, akkor nagyon gyorsan túl könnyű lesz a játék, de alapvetően könnyebben kezelhető a játék. Az AI kicsit talán intelligensebb: a távolra lövő ellenség mindig megpróbál kör végén fedezéket találni. Aki szerette az Incubation-t az feltétlenül próbálja ki a játékot, aki nem ismeri annak is jó szívvel ajánlom. A 3D megjelenítés nagyon sokat dob a játékon és a hangok is elég jól el vannak találva.

A játékot a Kongregate-en vagy a BigDino-n a linkekre kattintva lehet játszani.

Ehhez a cikkhez kapcsolódik még, hogy a nem hivatalos Incubation fórumon pár lelkes amatőr (kóderek, grafikusok és sztori írók) egy nagyon hasonló játék készítésén fáradoznak. További információt a fórumról lehet kihámozni.


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához