LFG.HU

antiserver
ismertetőCimkek

Sok szeretettel köszöntök mindenkit az LFG.HU társasjáték rovatának tizenhatodik epizódjában. A mai részben egy kicsit hosszabb videós bemutatóval jelentkezek, amelyet azonban igyekeztem több nagy egységre széttagolni, hogy az idő szűkében lévő olvasóink is legalább a számukra érdekesebb részeket meg tudják tekinteni.

Ma egy igencsak friss játékkal, a nemrégiben megjelent magyar nyelvű Civilization társasjátékkal foglalkozok. A név bizonyára sokaknak ismerős a videojátékok világából, ami nem véletlen, hiszen a társas a számítógépeken már megszokott Sid Meier féle univerzumot ülteti át nekünk asztali környezetbe. A játékosok egy-egy civilizációt alakítanak, a cél pedig az ellenséges civilizációk felett győzelmet aratni, amelyet több módon is elérhetünk. Nyerhetünk úgy, hogy technológiánkat olyan szintre fejlesztjük, amely gyakorlatilag behozhatatlan előnyt hoz számunkra ellenfeleinkkel szemben. De dönthetünk úgy is, hogy civilizációnk kulturális szintjét emeljük a lehető legmagasabbra, ezáltal elérve a kulturális győzelmet. A harmadik opció tűnik talán a legegyszerűbbnek, de valójában ezt a legnehezebb megvalósítani: hadi győzelmet aratni, vagyis elfoglalni ellenfelünk fővárosát. Ennek eléréséhez ugyanis szükségeltetik a technológiai szint fejlesztése, hiszen ennek segítségével juthatunk modernebb haditechnikához, másrészt nem árt a kultúrát is gondozni, hiszen ennek következtében különböző, harci szempontból is hasznos különleges eseményekhez juthatunk. Láthatóan tehát egy rendkívül összetett játékról van szó, melyben az egyes játékelemek szorosan kapcsolódnak egymástól, és ha valaki csupán az egyik részegységre fektet hangsúlyt, az a legnagyobb hibát követi el.

A játék kivitelezése amellett, hogy véleményem szerint gyönyörűen meg van csinálva, rendkívül jól adja vissza a videojátékok hangulatát. Ez elsősorban a térképdarabokon figyelhető meg – ahogy ezt a videós elemzés első részében is kiemelem –, de valahogy magának az egész táblásnak is van egy olyan hangulata, mintha a számítógépes játék kelt volna életre. Ez azonban nem jelenti azt, hogy akik nem játszottak véletlenül a videojátékkal, azok bármiben is hátrányban lennének. A társas egy „kezdő cives” számára is rendkívül élvezhető és szórakoztató, így ők is bátran belevághatnak egy-egy játékba.

Szoktam én itt emlegetni szerepjátékos elemeket az egyes társasokkal kapcsolatban. Ezalatt elsősorban azt kívánom érzékeltetni, hogy egy 1-től 5-ig terjedő skálán a játék mennyire épít arra, hogy azt érzékeltesse velünk, hogy mi valakinek a bőrébe bújva élünk annak különleges képességeivel, tulajdonságaival… stb. Bár a klasszikus értelmében ezt itt nem tapasztalhatjuk, hiszen nem konkrét karaktereket irányítunk, mégis azt kell mondjam ez az érzés megvan a játékosban, de inkább olyasmi módon, ahogy az mondjuk egy SimCity típusú játék esetében. Mintha mi magunk lennénk az adott civilizáció, bizonyos mértékig talán isteneket játszva befolyásoljuk a fejlődésüket, konfliktusaikat. Rendkívül érdekes mindez, nem keveset dob hozzá a játékélményhez.

 

Az asztal megint nem marad üresen.

 

A játékmenetnek az egyik nagy előnye, hogy igen magas az újrajátszhatósági faktor. Ez több összetevőnek is köszönhető. Példának a variálható térképet lehet megemlíteni, de ide tartozik a technikai sokszínűség is, amely attól függően, hogy mit fejlesztünk ki, teljesen eltérő irányba viheti el az egyes civilizációkat. Külön előnye továbbá a társasnak, hogy a rendkívüli összetettség ellenére a szabályok viszonylag könnyen megérthetőek, legalábbis egy elolvasást követően már bátran le lehet ülni játszani, hiszen a „sötét foltok” menet közben már ki fognak tisztulni.

Összességében tehát azt kell mondanom, egy rendkívül szórakoztató és addiktív játékot vehettem most lencsevégre. Éppen azért, mert nincs két egyforma játékülés, nem érzi azt az ember, hogy monotonná, unalmassá válna a társas, és kimondottan várja, hogy mikor kerül sor a következő játékra – esetemben legalábbis ez így van. Ideális ajándék a fa alá, ha esetleg valaki tippet várna tőlem a közelgő ünnepekre.

A társasjátékot köszönjük szépen a GémKlub játékáruháznak!

Értékelés:

Kivitelezés: 5 / 5

Szerepjáték elemek: 5 / 5

Játékmenet: 5 / 5

Játékszabályok: 5 / 5

Összesen: 20 / 20

Játékidő: kb. 2 – 4 óra

13 éves kortól ajánlott, 2 – 4 játékos részére.

 

1. rész – a doboz tartalma és a látványvilág:

 

2. rész – felpakolás, a játék egyes részei, illetve célja:

 

3. rész – a játékszabályok (egy kör menete) és a harcrendszer:

 

Játék közben:

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához