LFG.HU

antiserver
hírekCimkek

Úgy tűnik, a Fantasy Flight Games egyik feladatának tűzte ki az idei évre, hogy némi újratervezést követően régi klasszikus társasjátékokat ad ki új köntösben. Számos társas mellett ez történt ugyanis néhány napja az 1983-ban megjelent Wiz-War nevű játékkal is. A játék – nevéből adódóan – néhány varázsló küzdelméről szól egy földalatti labirintusban, melyet ők maguk is tudnak befolyásolni, alakítani, kicsit talán hasonló módon, mint a korábban már bemutatott Drakon című társasjátékban. Mindez megvan spékelve egyfajta capture the flag játékmenettel, csak itt épp az ellenfél varázsló kincsének elrablása a cél, sajátunk megvédése mellett. Természetesen, aki nem kívánja ennyire túlbonyolítani a játékmenetet, megteheti azt is, hogy nemes egyszerűséggel lerobbantja az ellenfél varázslójának a fejét néhány tűzlabda segítségével.

Az újragondolt verzió az FFG állítása szerint teljes mértékben a klasszikus példány filozófiája szerint készült, ugyanakkor átdolgoztak néhány olyan részletet, amikben véleményük szerint volt mit fejlődnie a nagy elődnek. A fő cél a játékmenet pörgősebbé tétele volt, hogy ne legyen annyi holtidő a játékban. Emellett tisztán megmutatkozik a gyártó azon újfajta törekvése, hogy egy társas szabálykönyvét minél kevesebbszer kelljen elővenni egy játék során, minél ritkábban kelljen „várjatok, kikeresem, hogy ez pontosan mit is csinál” típusú szüneteket tartani. Ennek elérése érdekében igyekeznek az egyes lapokon a lehető legegyértelműbben feltüntetni azok pontos hatásait, és a kijátszásukhoz szükséges körülményeket.

Ha meguntál már varázsló lenni...

A másik olyan dolog, amit jelentősen fejlesztettek, a társas látványvilága. Az már szinte magától értetődő, hogy minden karakternek külön bábuja van, ám esetünkben ezek cserélhetővé váltak, aminek köszönhetően egy játékos, amennyiben  át kívánja változtatni magát valami más lénnyé, csupán le kell kapnia varázslóját a talapzatról, és kicserélni egy gólemre, óriásra, vagy éppen vérfarkasra. A grafika emellett rendkívül letisztult, és a már korábban megszokott FFG-s minőséget hozza.

... változz, amivé csak szeretnél!

Bár számomra nem ez az idei év legjobban várt társasa, mégis az eddig megnézett képek, és elolvasott leírások után úgy érzem, kellemes meglepetést okozhat azoknak, akik beruháznak egyre. Hogy a történet nincs túlságosan túlbonyolítva? Egy társas esetében talán nincs is mindig szükség erre.

14 éves kortól ajánlott, 2-4 játékos számára.

Játékidő: 1 – másfél óra.

Induló ár a kiadónál: 50 dollár (kb. 10-11 ezer Ft).

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához