LFG.HU

HammerTimeCafe
Ravenheart
RPGCimkek

Január 26-tól 29-ig tartott az idei DDXP, melyen a Wizards of the Coast emberei különböző szemináriumokat tartottak a D&D jövőjéről. A D&D Next bejelentése óta nem volt nagy titok, hogy az előadások nagyrészt az új kiadásról fognak szólni. Akik nem voltak a helyszínen, chat streamen követhették az előadásokat, és kérdezhettek az előadóktól. E négy részes sorozatban a szemináriumokon elhangzottak lényegét fogom röviden, kérdezz-felelek formában összefoglalni, amihez az ENWorld remek összefoglalóját vettem alapul. Akiket a részletek is érdekelnek, azok az összefoglaló után megtalálják a kapcsolódó linkeket.

Future Products and Q&A

Márciusban dobják piacra a Lords of Waterdeep társasjátékot. A játékosok Vízmély urainak szerepében küzdenek presztízsért, befolyásért, miközben kalandozókat küldenek különféle küldetésekre.

Áprilisban újranyomják az AD&D 1. kiadás három alapkönyvét. A prémium kiadás tartalma változatlan, csak a borítók lesznek újak. Valószínűleg csak boltokban lesznek kaphatóak, és a bevétel egy részét a Gygax emlékmű építésére fogják fordítani.

Szintén áprilisi a Halls of Undermountain kalandmodul, mely az Elemental Eye Encounters évad történetének folytatása lesz, ami egy részletesen kidolgozott sandbox kaland, 1-5. szintű karaktereknek. Az Encounters mellett LFR-hez is kapcsolódni fog. Lesznek benne mini kalandok és sok ismerős találkozás, jelenet az eredeti dobozos készletből. Körülbelül az első szint szobáinak harmada részletesen ki is van dolgozva.

Májusban jön a Dungeon Survival Handbook, ami nomen est omen, dungeon kampányokhoz nyújt anyagot mesélőknek és játékosoknak egyaránt.

Júniusban várható az Urban Underdark tile set és az új Lair Assault (Spiderkiller).

Júliusban jelenik meg az új miniatúrás játék, a Dungeon Command. A játékosok két frakció közül választhatnak: hősök (Heart of Cormyr) és drow-k (Sting of Lolth). Mindegyik fél 12-12 miniatúrával rendelkezik. A játékot ketten tudják játszani, de aki megveszi mindkét készletet, az akár egyedül is játszhat. A DC kockák helyett kártyákat használ, és a taktikai érzékre helyezi a hangsúlyt a szerencse helyett. A dobozok összeilleszthető tile seteket is tartalmaznak majd, amikből ki lehet rakni egy egyszerűbb harcmezőt.

Augusztusban jön ki a Menzoberranzan forráskönyv. Az eddigiektől szokatlan kampányokhoz nyújt keretet, mivel nagy hangsúlyt fektet a játékosok közötti konfliktusokra. A könyvben benne lesz minden, amit drow-król, a város lakóiról vagy épp a nagy házakról tudni érdemes. Ezt követik majd a Mélysötét térkép gyűjtemény, valamint a drow és árulás témájú szerencse kártyák az elkövetkező hónapokban.

Az év vége fele várható Elminster’s Forgotten Realms, ami Ed Greenwood saját Forgotten Realms kampányáról készítettt jegyzeteit gyűjti össze.

 

Tartalmaz majd a Dungeon Command adventure cardokat?

Lesznek, a miniatúrákhoz tartozó statisztikákkal.

 

Lesz anyag a jövőben tündérekről?

Több cikk is várható a témában. Egyik a tündérkék (sylph, grigg, pixie, stb.) ökológiájával foglalkozik, Steve Townsend tollából.

 

A Dungeon Command új miniatúrákat fog tartalmazni, vagy újrafestetteket?

Lesznek újak is és újrafestettek is. A csapatoknál törekednek az egységes látványvilágra.

 

Mennyibe fog kerülni a Dungeon Command?

40$ a lesz a kiskereskedelmi ár.

 

Lesznek jelölők a jövőbeli termékekben is?

Ahol lesz rá lehetőség és lesz értelme is, mindenképp.

 

Mennyire lesz rendszerfüggetlen az Elminster’s Forgotten Realms?

Ed saját kampányára fókuszál, szóval előfordulhatnak említés szintjén szabályok a különféle kiadásokból, de a történetek és a háttér-információk felhasználhatók bármilyen kiadáshoz.

 

Vannak tervek a Ravenloft támogatására?

DDI-ben lesznek anyagok, és a boltokban is várhatók meglepetések.

 

Lesznek még a sárkányoshoz és a beholdereshez hasonló kollekciók

Ha lesznek, akkor arról először a hivatalos D&D honlapon lesz információ.

 

A közeljövőben várható új Monster Manual és Dungeon Master’s Guide?

A 2012 nyarára tervezett termékek között nem szerepel sem új MM, sem pedig új DMG.

 

Lesznek új dobozos kiadványok?

Ha van értelme a terméknél, akkor lehet róla szó. Az eddigiekkel nagyon meg vannak elégedve Wizardsék.

 

Mi a helyzet a miniatúrák Amazonos listájával?

Az ottani Dungeon Command lista elavult vagy helyfoglaló csak.

 

Várhatóak további Dungeon Command csapatok?

Tervben vannak további, különféle szörnyekből és hősökből álló csapatok.

 

A jövőbeli miniatúrákhoz új vagy régi szobrokat fognak használni?

A csapatok egységes stílusa érdekében hajlandóak újakat faragtatni.

 

Lesznek további exkluzív, csak boltban kapható termékek?

Minden bizonnyal. A WotC nagyon szeretné támogatni a boltokat.

 

Tervezik további első, második és egyéb kiadású termékek újra kiadását nyomtatásban vagy elektronikus formában?

Tervben van, de meg kell találni a legjobb módszert, amivel a vásárlók és a Wizards of the Coast is elégedett lesz. Ezzel kapcsolatban bővebb info később várható.

 

Lesznek Dungeon Command rendezvények?

Lesz Dungeon Commad Game Day, ez lesz az első ilyen alkalom. A boltokat támogatják versenyek szervezésében, aztán majd meglátják, mit hoz a jövő.

 

Lesz idén új világ?

Most nem foglalkoznak ilyesmivel, D&D Next eléggé leköti a fejlesztőket.

 

Lesznek a Dungeon Survival Handbook-ban új alosztályok, paragon pathok, featek, powerek stb?

A könyvben többnyire Mélysötét témájú powerek és új fajok lesznek – például goblin, kobold.

 

A nyomtatásban megjelenő kiadványok követni fogják az alapként szolgáló licencelt anyagok idővonalát?

Változó. Ha ránézünk a Ravenloft kampányra, akkor megfontoljuk, hogyan tudjuk hozzáigazítani az idővonalat a korábbi kiadványokéhoz.

 

Várható elektronikus verzió a jövőbeli D&D termékekből, ahogy a regényeknél már megszokhattuk?

Vizsgálják a lehetséges opciókat, de biztosnak kell lenniük arról, hogy a megoldás megfelel a vásárlóknak és a Wizardsnak is. Amint lesznek híreik róla, szólnak.

 

Lesz DCI integráció Dungeon Commandnél?

Nincs ranglista, de DCI keretein belül lehetőség van versenyeket rendezni, különféle formátumokban. Eleinte nem lesz ELO rendszer, később majd rajongói visszajelzések alapján kiderül, mi lesz.

 

Visszapörgetik majd a Forgotten Realms történelmét?

Ha valami a kánon része, azt nem teszik meg nem történtté, de nem szabják meg senkinek, hogy melyik korban játssza a kampányát. A jövőben várható a különféle kampányok különféle időszakainak a támogatása.

 

Van valami hír D&D-s videojátékokról?

DDO él és virul, no meg ott van még a Daggerdale. Az új Neverwinter játéknak még nincs hivatalos megjelenési dátuma.

 

Várható több mesélői anyag a Feywildról?

DDI-ben novemberre várhatóak a Feywild anyagok, további támogatás a jövőben is lehetséges. 2012-ben igyekeznek tematikusan csoportosítani a kiadványokat. Februártól májusig az elementális témák fognak futni (és Elder Elemental Eye Encounters), amit a Rise of the Underdark évad köved.

 

Lesznek új Adventure System társasjátékok?

Erről egyelőre semmi információjuk nincs.

 

Gamma World?

Nincsenek tervben további termékek, a GW-t befejezettnek tekintik.

 

Számíthatunk további, Gardmore Abbey szerű nagy kalandmodulokra?

A kedvező fogadtatás miatt foglalkoztatja a fejlesztőket, hogy mit lehet még kihozni a modellből. Meg kell találni a helyes egyensúlyt a modul, az extrák és az ár terén.

 

Dungeon Command VTT tervek?

Túl korai még erről beszélni. Valószínűleg külön termék lenne.

 

Várható változás a Dungeonhöz és Dragonhoz való hozzáférés módjában?

A nagy kérdés jelenleg, hogy gyűjteményként publikálják a tartalmat, vagy különálló cikkek formájában. Tervek szerint a jelenlegi technológiát támogatják és a közeljövőben is Silverlight alapúak maradnak a DDI eszközök. Egyelőre semmi hír új eszközökről.

 

Változik a cikkek beadása D&D Next közeledtével?

Az év nagy része már meg van tervezve, 4e lesz támogatva, amíg mást nem mondanak.

 

Minden Encounters Mélysötét témájú lesz? Lehet több évadon átvinni karaktert?

Az első kérdésre határozott igen, a másodikra pedig határozott nem a válasz, tehát a karaktereket nem lehet majd tovább vinni.

 

D&D mobil eszközökön?

Vannak tervek ezzel kapcsolatban.

 

Régi Encounters anyagok kiadása?

Gondolkodnak a lehetőségeken. Vagy csak boltban lesznek kaphatóak, vagy késéssel.

 

Grand History of the Realms-hez hasonló termékek várhatók a Greyhawkhoz?

Szóba került már ilyesmi, de egyelőre semmi konkrétumot nem közölnek.

 

Van esély arra, hogy nyomtatásban kaphatóak legyenek a Dungeon és Dragon magazinok?

Ez is felvetődött már, de erről sem született még döntés.

 

Hogy oldják meg a modularitást a különféle D&D Next termékekben?

Az igazán fontosnak vélt modulok benne lesznek az alapkönyvekben.

 

Tervezik AD&D 1. kiadás kalandmoduljainak újrakiadását?

Erről egyelőre semmi hír.

 

Tudják majd más kiadók is a D&D Nextet termékeikkel támogatni?

Erről sincs semmi hír.

 

Az új kiadáshoz rengeteg errata jött ki, ami a régi könyveket “használhatatlanná” tette. Javulni fog a helyzet D&D Nextnél?

Egy jobb folyamaton dolgoznak a hibák kiszűrésére, remélhetőleg nem lesz szükség annyi erratára D&D Next esetén.

 

Várhatók egyszerű szabálymagyarázatok, mint amiket a Magic kiegészítőkben mellékelnek?

Egyelőre nincs semmi bejelenteni való e téren.

 

Mit tanultak a Dungeon Command tesztjéből? Megegyezik a végleges verzió a tesztelttel?

A sok visszajelzés rengeteget segített abban, hogy a Dungeon Command elnyerje a végleges formáját. Bizonyos elemek ismerősek lesznek a tesztjátékból.

 

Lesznek ünnepekhez és nagy találkozókhoz igazított szünetek Encountersben?

A kimaradt játékokat be lehet pótolni, ennek megoldását a boltokra és a játékosokra hagyják.

 

Mikor fog megjelenni D&D Next?

Még korai lenne dátumokról beszélni, a játék a tesztelés korai szakaszában van. Az biztos, hogy nem idén.

 

Várhatóak további Dark Sun kiadványok és Dark Sun DDI támogatás?

Nyomtatásban semmi új, talán az eddigi könyveket újranyomják. DDI támogatás Eye on Dark Sun címmel várható a közeljövőben.

 

Visszahozzák Oearth-et és Greyhawkot?

A D&D múltjának világai és történetei ugyanolyan fontosak a D&D Next fejlesztésében, mint a szabályok és egyéb információk. Többet nem hajlandóak elárulni, de izgalmas terveik vannak.

 

Lehetne a modulokhoz több térképet adni?

Az ártól függ, megtesznek minden tőlük telhetőt. Taktikára fókuszáló kalandokban több térkép lesz.

 

Mit tanult a WotC az Essentials kiadványokból?

Előbb kell kiadni a bevezető termékeket, és utána lehet bonyolítani a játékot. Ha annak idején elsőnek az Essentialst adják ki és utána a PHB1-et afféle Advanced PHB-ként, valószínűleg nem lettek volna olyan problémák, mint amilyenekkel meg kellett birkózniuk.

 

Vannak már tervek a D&D Next formátumáról?

Még nincs semmi mondanivalójuk arról, hogyan fognak D&D Next kiadványok kinézni.

 

Lesz Lair Assault az Umberlee-s után?

Nyáron, a Spiderkiller.

 

Narratíva vs. háttér

A tervezőknek nem az a dolga, hogy elmeséljenek egy történetet, hanem hogy eszközt adjanak ahhoz, hogy elmesélhesd a saját történetedet. Ez a D&D Next célja. A háttéranyagok kiadásával persze valamilyen szinten kész történeteket adnak a kezünkbe, de a fókusz továbbra is a csapatok saját történetein kell, hogy legyen.

 

Mivel játszanak a fejlesztők, ami nem D&D?

Call of Duty, Skyrim, Trail of Cthulhu, Lord of the Rings Confrontation, D&D összes kiadása, Pathfinder.

 

Korábban említették, hogy az osztályok egyensúlya a három alappillér közt lesz megosztva. Ez azt jelenti, hogy adott osztály egy játéktechnikai mechanizmus alapján fog kiemelkedni a többi közül, vagy mindegyik osztálynak meglesznek a megfelelő képességei mindhárom alappillér támogatásához?

Mindegyik karakternek meg kell hogy legyen a lehetősége ahhoz, hogy remekeljen, de ez nem jelenti azt, hogy a többinek ilyenkor el kell tűnnie az útjából. Az is fontos, hogy mikor is tudnak remekelni. Nem arról van szó, hogy egy osztály jó harcban, egy pedig rossz benne, vagy egy osztály jó szociális helyzetekben, egy pedig rossz, hanem arról, hogy a különféle osztályok másképp tudnak kiemelkedni harcban, szociális helyzetekben vagy felfedezés során.

 

Milyen lesz a D&D Next látványvilága?

Az illusztrációknak egy D&D-s történetet kell elmesélniük, olyan jeleneteket kell ábrázolniuk, ami akár egy kalandból is származhatna.

 

Lesznek szerepjátékot erőltető játékmechanizmusok (mint sors pontok)?

D&D kezelni tudja ezeket az ötleteket modulokkal, amit a csapatok saját kényük kedvük szerint használhatnak, azonban nem lesznek kötelező elemei a játéknak.

 

A Character Builder a továbbiakban is támogatni fogja a negyedik kiadást?

Jelenlegi tervek szerint folytatni fogják a negyedik kiadás támogatását Character Builderben.

 

Linkek:

Hivatalos chat stream

Beszámoló a harmadik szemináriumról

Minden, amit tudni lehet az új kiadásról

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.