LFG.HU

HammerTimeCafe
strato
Interjúk, VegyesCimkek

Esett már szó a Kickstarterről az eredeti gárda által készített új Shadowrun videojáték kapcsán. Ezúttal viszont egy olyan Kickstarteres projektet szeretnék bemutatni, melynek célja egy zömmel magyarok által fejlesztett CRPG elkészítése. A játék teljes neve: Tortured Hearts – or, How I Saved The Universe. Again., ami szabad fordításban valahogy így hangzik: Meggyötört szívek – avagy minként váltottam meg a világot. Sokadjára..

Tortured Hearts címkép

Ahogy a cím is sejteti, egy nem teljesen komoly hangvételű alkotásra kell gondolni, amelybe viszont már mostanáig is igen komoly mértékű munkát fektettek bele. A játék világa, az egyes helyszínek, a fő és mellék küldetések és több száz NJK már ki van dolgozva a hozzájuk tartozó összes párbeszéddel egyetemben. Ezek alapján több, mint száz órányi játékidőt ígérnek a készítők. Már csak annyi van hátra, hogy formába öntsék az elkészített tartalmat.

Gonda Zoltán, a játék szellemi atyja nem éppen ma kezdte az ipart. A Commodore 64-es éra vége felé (ha lehet egyáltalán ilyenről beszélni), 1994-ben jelent meg első játéka Newcomer címmel. Később dolgozott a Digital Reality PC-s Haegemoniáján, és a Stormregion több tankos stratégiáján is, de lélekben sosem távolodott el igazán az RPG műfajtól. Szabadidejében két igen komoly méretű és kiemelkedően jó fogadtatású Neverwinter Nigths modult is készített, melyek kötődnek a cikkben szereplő játékhoz is.
De ne rohanjunk előre, haladjunk csak szépen sorjában! Zoltánt faggattam a készülő új játék részleteiről:

- Érdekes a címválasztás egy számítógépes szerepjáték számára. Miért döntöttél emellett?

- Először is a Neverwinteres modjaim ezt a címet viselték, másodszor már kezdetben olyan címet akartam, amely merőben elüt a hagyományos heroikus RPG címektől, még ha egyesek kissé meg is ütköznek rajta. Eddig egyébként úgy tapasztaltam, hogy ezek száma elenyésző, bár ők elég hangosak szoktak lenni. :)
Végül, de nem utolsó sorban pedig a cím jól jellemzi azt a mindennapos szenvedést és szerencsétlenkedést, amit a játék szereplőinek nap mint nap meg kell élniük. Mert ez a játék nem csak a főhősről, hanem róluk is szól.

- Ha már megemlítetted a NWN modulokat, mesélnél a játék előzményeiről?

- Az első rész egy olyan karakteren keresztül csöppenti bele a játékost egy intrikákkal tűzdelt világba, aki alapvetően nem is kalandozó, de szép lassan azzá válik. Eleinte csak csetlik-botlik, de a városban hallott információk egy olyan szövevényes esetre derítenek fényt, amely nem hagyja nyugodni.
A játék története nem egyenes vonalvezetésű, vagyis arra mész, amerre akarsz, de egyes pontokon addig nehéz átjutni, amíg egy bizonyos infót meg nem szerzel, vagy nem válsz a harcban erősebbé. A játékos jó néhány társ közül is választhat, akik tovább színesítik a történetet.
A TH1 regényváltozata jelenleg készülőben van. Körülbelül húsz fejezetből jelenleg a tizenharmadiknál tartunk Lenore Hoehl szerzőtársam segítségével. A könyv címe Tortured Hearts – Down a Dangerous Road lesz.
A második rész 20 évvel később játszódik, a főszereplője pedig az első részben megismert karakter gyermeke. Hősünk abszolút nem kalandozó típus, hanem egy gyertyakészítő, aki még a kalandozás gondolatától is irtózik. Azért érkezik a városba, hogy munkát találjon magának, de a játék elején a céhben lezajlott beszélgetések előhozzák belőle a kedves szülőjétől örökölt kalandozó hajlamot, és úgy dönt, hogy mégis világot lát. Amit az anyuka vagy apuka nem tudott befejezni, azt ő majd megteszi, és nagyjából pontot is tesz a történet végére.
A harmadik rész, vagyis az interjú témáját képező különálló szerepjáték története néhány hónappal később kezdődik, mint ahol az előző rész abbamaradt, és egy teljesen ismeretlen, kiégett kalandozó bőrébe bújhatunk. Az illetőnek már tele van a hócipője a szokványos kalandozó dolgokkal, elege van a küldetésekből és a lootolásból, és valami érdekesre, izgalmasra vágyik.

Sajnos ez korántsem ilyen egyszerű. Hősünknek gyakran meg kell küzdenie a köznép utálatával, a kezdő kalandozók bénaságaival, a Korábbi Hős mindenhol visszaköszönő, már-már gyomorforgató hírnevével, és persze azokkal, akik a játék elején gyakorlatilag megfosztják mindenétől. A kezdetekben először magára kell találnia, fel kell vennie a fonalat, hogy kik s miért tették ezt vele. Érdemes új társak után néznie, és a segítségükkel a dolog végére járnia. A hosszú történet végén pedig újra csak megváltja a világot. Sokadjára.

- Mióta dolgozol a játék történetén? Az említett Lenore Hoehl is segít benne?

- Én magam 2008 óta foglalkozom a játékkal.
Lenore 2006. környékén bukkant rá a TH 1-re, es mint lelkes játékos felajánlotta a segítségét a játék angolságának csiszolásában. Ezt elfogadtam, és utána automatikusan jött a dolog, hogy segítsen a második részben is. A szóban forgó harmadik rész történetét, mar teljesen közösen találtuk ki, és valósítottuk meg.
A játék sztori része tehát készen van és működik is az NWN-hoz készült Aurora Toolset szűkös keretein belül. Ha összejön a támogatás, akkor az adatokat egyszerűen megfogjuk majd, és átkonvertáljuk a Unity 3D alá, és onnan folytatjuk a munkát.

- Miért döntöttetek a Kickstarter-féle finanszírozási modell mellett?

- A Kickstarterrel tényleg azokhoz az emberekhez jut el a munkánk híre, akiket igazán érdekel, és akik talán régóta várnak egy ilyen játékra. Építhetünk közvetlenül a támogató játékosok véleményére, ami mindkét fél számára előnyös lehet. Ez egy nagyon jól működő kölcsönös bizalmon alapuló rendszer.
A Tortured Hearts egy összetett, komoly méretű játék, amelynek finanszírozásához jelenleg nem áll rendelkezésünkre elegendő pénz. Ha a Kickstarterrel elég sok régi vágású RPG kedvelőhöz sikerül eljutnunk, akkor összejöhet a kitűzött cél.

- Szerintetek van ekkora adakozó szándék a CRPG fanok körében?

- Az adakozó szándék elvileg sokakban megvan, amit a Wasteland 2 sikere is szépen bizonyít. Brian Fargóékkal szemben nekünk azonban meg kell küzdenünk az ismeretlenségből fakadó bizalomhiánnyal.
Manapság egyre többen vannak olyanok, akik szívesen játszanának másféle játékokkal, mint amiket a mainstream játékipar nyújt. Ilyen játékok viszont (amennyiben nem pár fős garázsstúdiók termékeiben gondolkozunk) jószerivel csak úgy jöhetnek létre, ha közvetlenül a célközönség az, aki (jellemzően előrendelés szerűen) megfinanszírozza a projektet. Egy ilyen független játékra néhány ezer ember anélkül össze tudja dobni a pénzt, hogy komolyan a zsebükbe kéne nyúlni.
Itt jegyezném meg, hogy a Kickstarteren adakozáskor nem vonódik le a pénz, csakis akkor, ha a teljes összeg felhalmozódott. Így akkor sem bukik a történeten senki, ha nem jön össze időre a kitűzött cél.

Tortured Hearts GUI terv

A játék kezelőfelületének első látványterve.

- Mire fordítjátok a pénzt, ha összejön?

- Lenoréval ketten mindent megtettünk az elmúlt 4 év során, amit ingyen és bérmentve megtehettünk. A hátralévő munkálatokat fizikailag képtelenség szabadidőben megcsinálni.
A fejlesztési idő 18 hónap, eközben 200 helyszínt kell legyártani, be kell őket népesíteni egy rahedli díszítőelemmel, 500-nál is több NPC-vel, akiknek rendes animációt is kell prezentálni, plusz a szörnyek, a lehetséges 6 játszható faj, variálható felszerelési tárgyak, voice acting a főbb karaktereknek, számos zenedarab, hang és vizuális effektusok, tesztelés, adminisztráció, szoftverek licenc díjai, és még sok más.
Kétségtelenül nem vagyunk legendás nevek, de a munkát akkor is el kell valakinek végezni. Ez igencsak munkaigényes feladat, és nem akarunk béna dolgokat kiadni a kezünk közül.

- Másféle felajánlásokat is elfogadtok? Ha valaki például a modellezésben vagy a zenében nyújtana segítséget, annak érdemes felvennie veletek a kapcsolatot?

- Mindenképpen szeretnénk egységes grafikát és zenét prezentálni a játékosok számára. Ha túl sokan adják bele a tehetségüket, túlságosan eklektikussá válik a játék, amit nem tartok jónak. Egy bizonyos összeg felett viszont, ha akar, automatikusan béta tesztelővé válik a játékos, így közvetlenül velünk lesz kapcsolatban a játék szebbé-jobbá tételében. Ez szinte valamennyi Kickstarteres játéknál így működik.

- Milyen világon játszódik a játék, és milyen szerepjáték rendszer fog duruzsolni a játék motorházteteje alatt?

- A játék az általunk kitalált Eupherea világában játszódik, amit talán a D&D Faerunjához lehetne hasonlítani. A történet során civilizált településeket, kevésbé civilizált vidékeket, és veszélyekkel teli dungeonöket fog meglátogatni a játékos, illetve néhány párhuzamos létsíkra is el lehet keveredni majd.
A játékos hat fajból válogathat (ember, elf, törpe, gnóm, félszerzet és félork), kasztok viszont nem lesznek. Az RPG rendszer a Newcomer továbbfejlesztett változata lesz. Ebben olyan képzettséget fejlesztesz, amilyet akarsz, és még tanárhoz sem kell majd járni. A tulajdonságokat a képzettségekhez hasonlóan lehet majd fejleszteni, csak némileg több ráfordítással.
Lesz pusztakezes és fegyveres harc (melee, ranged), mágia, pszi és zenei tudás, és persze a gyógyítás sem maradhat ki. A csata közkívánatra körökre osztott lesz, amelyben a tulajdonságoktól és képzettségektől függően kapsz Action Pointokat, valamint lesz egy Tactical Traits nevű rendszer, amely csapat szinten fejti ki a hatását. Segítségével néhány körre buffolhatod a saját csapatod tagjait, illetve debuffolhatod az ellenfeleket.

- A Kickstarter projekt indítószövegében szerteágazó történetet ígértek. Ez valahogy új teljesül majd, mint mondjuk a Baldur’s Gate-ben?

- Nem egészen, mert ott fejezetekre volt osztva a történet, amelyek egyenesebb mederbe próbálják terelni a szálakat. Nálunk csak 3 fojtópont van, ezek között aztán tényleg úgy haladsz, ahogy jól esik, hasonlóképpen a Newcomerhez. Ezen felül a játékbeli döntéseid sok helyen érezhető változásokat okoznak a világban.

Tortured Hearts - Max régi terve

Max egyik korábbi terve - a játék grafikája nem ez alapján fog készülni, de a logó marad

- Milyen formában lehet majd a humort tetten érni a játékban?

Úgy vettem észre, sokan félreértik a humorosságra vonatkozó utalásainkat. A játék története kerek, komoly, elejétől a végéig kidolgozott, de lépten-nyomon humoros párbeszédekbe, szokatlan szituációkba keveredhetünk az NPC-kkel. Mivel felnőttek vagyunk, a játék humora is ennek megfelelő, de például nincs “csúnya” beszéd. Előszeretettel mutatunk rá például a játékok, a filmek és a regények elcsépelt mozzanataira.

- Nem vitás, hogy a humoros hangvételhez jól passzol a rajzfilmszerű grafika. Máson nem is gondolkoztatok?

- A rajzfilmszerű grafika ötlete nem egyből jött. Először rendes 3D grafikát terveztünk Zsilvölgyi “Max” Csaba koncepciói alapján, de mivel ő már nem lehet köztünk, és ez a megoldás túl sokba is került volna (ennél sokkalta többe), továbbléptünk. A Csaba által terezett logót viszont hoztuk tovább magunkkal.
A második próbálkozás a Shrek-féle 3D volt, de azzal az volt a gond, hogy nem volt elég egyedi. Manapság úton-útfélen találkozik ilyesmivel az ember. A rajzfilmes kinézet valóban jól passzol az alapvetően humoros történethez, és viszonylag elfogadható tempóban lehet előállítani a szokványos 3D-s objektumokkal szemben. Ez egy nagyon fontos szempont, amikor ekkora mennyiségről van szó.

- Mi lesz, ha nem jön össze a 300 ezer Dollár? Újraindítjátok a projektet?

- A következő lépés az lesz, hogy megpróbáljuk megismertetni a világot a játékkal, elérni azt, hogy minél többen szeressék és minél többen érezzék, hogy érdemes támogatni bennünket, mert azt kapják, amit amúgy nem kapnának meg a mai kiadóktól. Ennek érdekében létrehoztunk egy Facebook oldalt, és bele fogunk vágni egy játszható demó elkészítésébe, melynek terjesztési módozatain még gondolkodunk. Valahogy át kell hidalnunk azt az igen mély szakadékot, melyet ismeretlenségnek hívnak. :)

- Köszönöm a válaszokat, és sok sikert kívánok nektek!


A készülő játékot egy gyors regisztráció után ezen a Kickstarter lapon lehet követni és támogatni:
http://www.kickstarter.com/projects/1424869054/tortured-hearts-or-how-i-saved-the-universe-again

Az előzmény Newervinter Nights modulokat az alábbi hivatkozásokkal érhetitek el. Természetesen ingyen letölthetők, de futtatásukhoz az NWN 1-re és valamennyi kiegészítőjére szükség van.

Tortured Hearts 1:
http://nwvault.ign.com/View.php?view=Modules.Detail&id=3799

Tortured Hearts 2:
http://nwvault.ign.com/View.php?view=modules.Detail&id=5347


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához