LFG.HU

flyinghair
hírekCimkek

“It’s a trap!” – mondta Ackbar Admirális, amikor rádöbbent, hogy Palpatine császár csapdába csalta a Szövetség nem túl acélos, de annál elszántabb flottáját. De rég is volt…

Nemrégiben panaszkodtam az Indiana Jones játékok kínálatában jelenlévő űrről. Nos Star Wars játékokban nincs hiány, főleg ha csak a mennyiséget nézem. Azt gondolom, hogy az Indy franchise is legalább annyira jövedelmező, mint a Star Wars, csak ugye könnyebb kiadni egy távoli galaxisban játszódó játékot, mint egy olyat, ami ennyire főszereplő központú. Amíg a Csillagok Háborúja egy sokszereplős nagy múltú galaxis történetének egy kiragadott részlete, jól felépített elő- és utótörténettel, addig az Indiana Jones történetek ízét a főszereplő karaktere adja, ami sem térből sem időből nem kiszakítható. Lényegében emiatt sok a Star Wars és kevés az Indiana Jones játék.
Azonban a hardcore gamer és Csillagok Háborúja rajongónak még így is kevés okuk van örömükben ugrálni, hiszen ha a minőséget is figyelembe veszem (és miért ne tenném) akkor már elég kevés társasjáték marad fenn a rostán. Ha rákeresünk a „Star Wars” kulcsszóra a BGG keresőjében láthatjuk, hogy legjobb helyezésű játék is csak a 207. helyen áll.  Még az általam oly nagyon szeretett Risk: Star Wars Original Trilogy Edition is az 1000. hely körül téblábol, és ezt igazolni látszik az a tény is, hogy három éve nem játszottam vele. (A szeretetemhez ettől függetlenül sem férhet kétség! :) )

A minőségi SW játékok tátongó űrét próbálja befoltozni a Fantasy Flight Games, amely tavaly augusztusban két játékot is bejelentett a témában:

A Star Wars: The Card Game-ről nem sokat tudni, csak annyit, hogy az eredeti tervek szerint már az első negyed évben meg kellett volna jelennie. Az eredetileg kooperatív LCG játékban a Szövetséget kellett volna vezényelnünk a Birodalom ellen, mind bolygók felszínén, mind az űrben. Az első tesztjátékok alapján sokan dicsérték a játék mesterséges intelligenciáját, amely összetettebbnek tűnt, mint a Gyűrűk Ura LCG-jébe épített AI. Aztán fél évig semmilyen hír nem érkezett a játékról a kiadótól. Végül az FFG bejelentette, hogy újragondolják az egész koncepciót, és 2012 decembere előtt nem adják ki. Vagy ahogy Mucsi Zoltán, a vízszerelő mondta a Buhera Mátrix c. filmben: „Főnök! Jaj, a fiúk nagyon bizonyítani akarnak! Azt akarják, hogy büszke legyen rájuk!” No, igen. Elég nagyok az elvárások a Star Wars LCG kapcsán, és remélem nem akarnak félkész játékot kiadni.

 

A másik game a Star Wars: X-Wing, egy kétszemélyes taktikai űrhajós játék, amelyben a Szövetség és a Birodalom leghíresebb gépeit irányíthatjuk szemtől szemben egymással, 2012 második negyedévétől. Aki most azt gondolja, hogy kapunk egy nagy doboznyi Star Wars űrhajó miniatúrát, azt sajnos ki kell ábrándítanom. Bár a doboz valószínűleg tényleg nagy lesz, de a tartalma mindössze egy X-Wing és kettő Tie Fighter lesz. A többi űrhajót pedig szépen megvásárolhatjuk egyesével, a hozzájuk tartozó kártyákkal stb., mivel ez egy gyűjtögetős miniatúra játék. Az FFG pedig nem rest és már be is jelentette, az első kiegeket: az X-Wing, Y-Wing, Tie Fighter és Tie Advanced gépek már az idén a polcokra kerülnek, hogy mindenki építgethesse a flottáját. Hogy az alapkészlet hogyan lesz kiegyensúlyozva az egy X-Winggel a két Tie Fighter ellen, azt nem tudom, de Vörös 2-esnek nincsenek jó emlékei a birodalmi túlerőről. Mivel a játék a 2012-es GenCon játékvásáron fog debütálni augusztusban, ezért erről a játékról folyamatosan érkeznek az infók:
Mindkét játékos egy vagy több hajót irányíthat, ami nyilván nem csak a játékban résztvevő kedvét ől, de a pénztárcája vastagságától is függ majd. A kör elején mindkét fél szimultán megtervezi a hajói mozgását, egy manővertárcsa segítségével. Amint ezzel végeztek, felfedik a terveiket és minden gép végrehajtja a manővereit, a legalacsonyabb képességű pilótával kezdve sorban a legmagasabbig. A mozgások között vannak fordulások, kitérések, 180°-os fordulatok más-más nehézségi szinttel.
A mozgás után jön tűzharc, ahol minden hajó a támadó értékének megfelelő darabszámú 8 oldalú kockával gurít (plusz esetleges bónusz kocka a célpont közelségéből adódóan), kezdve a legnagyobb tűzerejű hajóval. A védekezni kényszerülő gép pedig ugyanezt teszi csak a megfelelő mennyiségű védekező kockával. Az eredmény lehet kitérés, fókuszálás(?), találat, és kritikus találat. Ez utóbbi kettő között az a különbség, hogy egy sima találat esetén csak húzunk egy sima találat kártyát, ami csökkenti a hajónk életerejét, viszont ha kritikusan eltalálják a gépünket, akkor nevesített sebzést kap, ami valamilyen módon csökkenti az űrhajó irányíthatóságát. Az pedig sosem jó. Ha egy gép ereje lenullázódik: bumm!
A játék azonban nem merül ki jól tervezett manőverekben és eszetlen lövöldözésben. Nem csak a manőverezési képességeikben különböznek az űrhajók: Minden dobozban – legyen az alapjáték vagy kiegészítő – találhatunk pilóta és fejlesztés kártyákat. Ez azt jelenti, hogy bár az alapjátékban csak egy X-Wing, van de különböző pilótáknak köszönhetően eltérőek a gépek tulajdonságai is, a nnak függvényében, hogy ki huppan be fülkébe felszálláskor. Ezen felül felszerelhetjük gépeinket másodlagos fegyverekkel és astromech droidokkal is.
Érdekesség még, hogy a játék tervezése során az FFG szorosan együttműködött a Lucasfilmmel, hogy a hajók minél részletgazdagabbak és élethűbbek legyenek. Ezért is döntöttek az 1:270 arány mellett, mert itt már jó látszanak az apróbb finomságok, de a méret még nem megy az irányíthatóság rovására. Hogy befektetett energiának köszönhetően több lesz-e ez a játék egy Star Wars köntösbe bújtatott Wings of War-nál, azt majd írja meg kommentbe egy nálam tapasztaltabb olvasó, mert én nem játszottam az I. és II. világháborús előddel, igaz a Star Wars: X-Wing szabálya sem elérhető még.
Azért nem lepődnék meg, ha ugyanazon alapokra épülne a két szabályrendszer.

 

Az már most látszik, hogy az FFG biztosra akar menni a Star Wars franchise-zal. Hogy ez a minőségben is meglátszik-e majd, az még a jövő zenéje, de a bevétel terén nem kockáztat az FFG, hiszen két olyan játékot kapunk majd a közeljövőben, amelyekhez lényegében havonta lehet újabb kiegészítőket kiadni.
Igen, Ackbar admirálisnak teljesen igaza volt. Ez egy csapda!
És mégis könnyen elképzelhető, hogy mosolyogva sétálok majd bele…

 
Linkek:
Miniatúrás játék hivatalos oldala
LCG hivatalos oldala


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához