LFG.HU

Leaxe
ismertetőCimkek

Dice Town - A játék dobozaGondolom, kockapókert mindenki játszott annak idején. Nem sok embert ismerek, aki nem utálta volna egy idő után. De akadnak olyanok, akik imádják és a mai napig játsszák mindenféle verzióit.

Most mindkét csoport figyelhet, mert ezt a játékot talán megkedvelik. Egy esélyt adni neki szerintem mindenképp érdemes. A sorsunkat ugyan itt is 5 kocka dönti majd el, de egy kis csavarral nekünk is beleszólásunk van a szerencsénkbe.

Bruno Cathala és Ludovic Maublanc játéka 2009-ben került a piacra, 2-5 játékos részére nyújt egy kis vadnyugat szagú szórakozást, a játék doboza szerint körülbelül egy órára.

Külcsín: a játék grafikája teljesen megfelel a játék bonyolultságának és hangulatának. Könnyed, rajzfilmszerű. Ha valakinek ismerős a stílus, akkor valószínűleg találkozott például Pierô egyéb munkáival is, mint például a Ghost Stories, Mr. Jack, vagy a furcsa nevű Yggdrasil játék grafikái.

A kártyák jó minőségűek és a műanyag „aranyrögök” is passzolnak a hangulathoz. Kapunk 5 kockarázó műanyag poharat is, viszont szeretnék figyelmeztetni mindenkit, hogy egy óra rázogatás azért nem mindenki fülének tesz jót, főleg például egy társasjáték klubban. Én nyomban le is cseréltem az összeset bőrpohárra.

A játékban egy vadnyugati városba csöppenünk, ahol tipikus western helyszínekkel és karakterekkel találkozunk Bud Spencer és hagymásbab nélkül. A célunk, hogy minél több győzelmi pontot gyűjtsünk aranyrögök, pénz és ingatlanok formájában.

A játék maga nem túl bonyolult. Mindenki megragadja a poharat, jól összerázza benne a kockákat (shaken, not stirred…) és lecsapja az asztalra. Mindenki meglesi nagy titokban a dobott értékeit, majd egy kockát a pohár alatt hagyva a többit a kezébe veszi. Miután ezt mindenki megtette, felfedik a játékosok a megtartott kockát és maguk elé teszik. Ezután a maradék, kezünkben tartott kockák ismét a pohárba kerülnek, és a nagy rázás után ismét egyet ki kell választanunk. Egészen addig folyik a rázás-kiválasztás, míg mindenkinek nincs 5 kockája az asztalon.

Ez így elsőre egyszerű, de mi van, ha valakit elkerül a szerencse és nem dob jókat, vagy éppen jókat dob és nem csak egy kockát akar megtartani. Erre szerencsére van lehetőség.

Például ha dobtam 5 kockával, de a dobásból 3 Király is sikerült, akkor bent tarthatom őket a kockarázó alatt, de amikor mindenki felfedi a kockákat, fizetnem kell az extra kockákért 1 dollárt darabonként. Ha egyetlen kockát sem tartok meg, akkor is egy dollárt kell fizetnem. Az így befolyt pénz a postakocsira kerül.

Nézzük miért is dobálóztunk ilyen hevesen.
Mindenki elrendezi a kockáit és megnézi mit sikerül belőle kihoznia. A táblán lévő épületek mindegyike különböző előnyöket biztosít a játékosnak, aki birtokba veszi.

Nézzük őket egyenként.

Aranybánya: akinek a legtöbb kilencest sikerült dobnia, minden egyes kilencesért egy aranyrögöt kap. Az arany a játék végén pontot ér!

Bank: a legtöbb tízest dobó játékos beront a bankba és felmarkolja az ott lévő pénzt. (A játék elején 3 dollár van a bankban, majd minden körben a postakocsiról kerül ide a pénz).

Postakocsi: a kockadobások során befolyt pénzt itt gyűjtjük, majd ez a kör végén átkerül a bankba.
Vegyesbolt: aki előtt a legtöbb Bubi (J) van, a vegyesboltban annyi lapot húzhat amennyi Bubit sikerült dobnia. Egyet tarthat meg, a többit el kell dobnia. A kártyák leírásáról majd később.

Szalon: a szalon táncosnői megsegítik azt, aki a legtöbb Dámát dobta (Q). Annyi ingatlan vagy vegyesbolt kártyát nyúlhat le egy másik játékostól, amennyi dámával rendelkezik. FONTOS, hogy megtartani csak egy lapot tarthat meg, a többit vissza kell adnia, de így információt szerzett a tolvaj az ellenfél lapjairól.

Sheriff: a sheriff a döntőbíró a városban. A legtöbb királlyal (K) rendelkező játékos kapja meg a jelvényt. Ha egy helyszínre többen is igényt formálnak a kockadobásuk alapján (pl. hárman is 4 dámát dobtak a szalonért versengve), akkor ő fogja eldönteni, ki kapja meg az adott hely használati jogát. A remek dolog még az, hogy a sheriff befolyásolható. Döntését meghatározhatja egy kis pénz, kártya, vagy aranyrög felajánlása (egy kis lefizetés, hogy konkrétak legyünk). A játék végén 5 pontot kap, aki a sheriff kártyát birtokolja.

Városháza: itt az lesz a nyerő, aki a legjobb pókerkombinációt rakja ki a kockáiból. A nyertes kap egy ingatlankártyát a tábláról, valamint még annyit, ahány ászt felhasznált a kombinációban.

Doc Badluck (Dr. Pech?): előfordul, hogy egyik helyszínen sem jártunk sikerrel. Ilyenkor sem kell elkeseredni, valamit azért mindig kapunk. Ha többen is várakoznak a doktorhoz, a sheriff dönti el a sorrendet. A peches játékos egyet választhat a lehetőségek közül. Az itt megszerezhető dolgok az általunk dobott kockáktól függenek. Például akinek van legalább egy ász (A) a kockáján, mindenkitől kap egy aranyrögöt.

Amint lement a kör, ismét kezdődhet a kockázás. Amint elfogy az összes ingatlan, vagy az összes arany, a játéknak vége és összesítik a résztvevők a pontjaikat.

Kinek ajánlható a játék? Tapasztalataim szerint könnyen megtanulható/megtanítható és a nem gyakran (vagy egyáltalán nem) társasozó emberek többsége a játék végén egy újabb játékot kért. Nem túl komoly, nincs benne kőkemény stratégia, nem kell 10 percet gondolkodni az ideális lépésen, mivel mindenki egyszerre rázza a kockáit. Fiatalabb és idősebb társaságban és gyerekeknek is bevált eddig. A játék körülbelül egy óra alatt lejátszható, így ha kevesebb időnk van, akkor is elővehető.

A szerencse szerepe elég nagy, de ez igazából nem zavaró a többségnek. A játékosok között nincs sok interakció, kivéve a lopásokat, és a sheriff lekenyerezését.

(Ha rám hallgattok, lecserélitek a kockarázókat valami halkabb megoldásra…)


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához