LFG.HU

Jakirte_Jak_Cyr
hírekCimkek

Planescape: Torment, Baldur’s Gate, Icewind Dale, Fallout – komoly eséllyel nem én vagyok az egyetlen, akinek fiatalkorában meghatározó élményt jelentettek ezek a számítógépes játékok. Folytatás ugyan jó ideje nem született egyikhez sem, de aki ilyesmiben reménykedik, nem fog csalódni az Obsidian bejelentése hallatán. A fent említett játékok egykori fejlesztőiből verbuválódott csapat úgy döntött, hogy a régi, manapság klasszikusnak számító játékok elemeit, hangulatát próbálja meg ötvözni új játékában.

http://lfg.hu/wp-content/uploads/2012/09/projecteternitymap.png

Egyelőre senki ne keresse a megjelenések között, a játék várhatóan 2014-ben készül el. Ennek megfelelően szinte semmit nem lehet tudni róla. Nincsenek még screenshotok sem, csak egy előzetes világtérkép. Annyi ismert, hogy a jól bevált Infinity Engine-hez hasonló módon izometrikus nézetű lesz, és egy csapatot irányíthatunk. Az ígéretek a Baldur’s Gate és az Icewind Dale sorozat színvonalához méltó izgalmakról és labirintusokról valamint a Planescape: Tormentéhez hasonló, komplex, érettebb témákat is feldolgozó történetről szólnak. Nem folytatás készül azonban, saját készítésű fantasy világban játszódik majd a történet, ahol mágia nem számít ritkaságnak. Van hír továbbá a Tormentből már ismert frakciók (factions), vagyis valamilyen érdek ill filozófia által összekötött csoportok szerepléséről is. A sikerre mindenképp garancia a fejlesztőgárda. Az Obsidian csapatának jelentős része a korábbi Black Isle Studios régi motorosaiból áll és olyan neveket találunk az alkotók közt, mint Chris Avellone, Josh Sawyer és Tim Cain. A gárda a fent már említett klasszikusok mellett olyan játékokat jegyez, mint a Newerwinter Nights vagy a Knights of The Old Republic 2, de az Arcanum fejlesztői közül is találunk itt embert.

Mivel manapság nem könnyű támogatókat találni egy izometrikus játékhoz, a fejlesztők úgy döntöttek, hogy a rajongókra bízzák magukat. A Kickstarter-oldalon keresztül mindenkinek van lehetősége hozzájárulni a létrehozásához és felajánlhat egy tetszőleges összeget. Minél több pénz gyűlik össze, annál fejlettebb lesz a játék, új fajok, opciók, történetszálak készülhetnek a pénz függvényében. Egyelőre a PC-s verzió biztos, de a Mac- és Linux-rajongók helyzete sem kilátástalan.

A támogatást persze nem adják ingyen – más kickstarteres projektekhez hasonlóan itt is különféle bónuszok várják az adakozó kedvűeket. Az 5$-os lehetőség még csak egyedi belépést enged az alkotók fórumára, a magasabb szinteken már megkaphatjuk a játék digitális vagy akár díszdobozos verzióját, nevünket megemlíthetik a Creditsben, míg 1000$ esetében már egy saját NPC-t tervezhetünk. Mindez és persze maga a játék gyorsan tűzbe hozta a rajongókat. A szeptember 14-én beharangozott projekt 1,1 millió dolláros minimumcéllal indult, két nap alatt 950 ezret gyűjtött és szeptember 17-én már 1,5 millót mutatott a számláló.

A Project Eternity ugyan nem a klasszikusok régen várt folytatása, hanem sokkal inkább egy kísérlet, hogy azok előnyeit egybekovácsolják. Mivel ezek hangulata markánsan különbözik egymástól, nem várható, hogy mindenki megtalálja a számítását. Csak abban bízhatunk, hogy ez nem okoz majd stílustörést, és az egyes elemek kerek egésszé állnak össze. Az azonban biztos, hogy a fejlesztőgárda eddig is kiváló játékokat tett le az asztalra és semmi nem szab korlátokat a készítőknek. Avellone nyilatozata szerint már a Torment alkotása közben is nehézséget okozott az alkotók fantáziájának és az AD&D rendszerének egyeztetése. Bízzunk benne, hogy az előre adott keretek hiánya valóban szárnyakat ad a fantáziának és saját kútfőből is méltó utód készül a nagy klasszikusokhoz.

Hasznos linkek:


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához