LFG.HU

lanozzunk
auer
ismertetőCimkek

Mivel mostanában egy cross-over WH40K kampányt mesélek nekron háttérrel, így amikor megláttam, hogy kijött az első komolyabb nekron kiegészítő könyv, nem volt kérdéses mi kerül idén a fa alá.

A könyv 30$, plusz 20$ a posta, szokásos 140 oldalas „vékonyabb” kiegészítő könyv, kiváló minőségben.

Az első fejezet a Dead Cabal-t mutatja be. Ez egy belső, félig-meddig titkos társaság a Deathwatchon belül. Eredetük egy régi jóslatra nyúlik vissza, miszerint a Jericho Reach halott világai nagyobb fenyegetést jelentenek, mint az élők. Ez a bizonyos Dark Pattern – sötét minta. Olyan inkvizítorok és űrgárdisták alkotják a Cabal-t, akik ezeket a halott világokat kutatják, őrzik. Pontosan ők sem tudják, mi ez a veszély – nekronok, káosz, ősi xenók, eldák – de az létezik. Említésre kerülnek ehhez kapcsolódó különböző események: elveszett és megkerült hajók, xeno épületek amelyek megjelentek majd eltűntek a felfedezők szeme előtt, veszélyes ereklyék, kihalt kolóniák. Közös hátterük, hogy mind a halott világokhoz kapcsolódnak. Ez ugyan nyitott kérdés a könyvben, de a válasz nem egyértelműen a nekronokt jelentik. A Mennyek háborúja (War in Heaven) korából származó hátramaradt dolgok összessége alkotja a Dark Pattern-t és ennek csak egy része a nekron fenyegetés.

A könyv bemutat pár Watch Station-t amik ezeket a lakatlan, halott világokat őrzik. Mindegyikhez van egy rövid leírás – ismert tények, majd egy bővebb kifejtés, hogy pontosan mi is áll a háttérben. Jó kalandötleteket lehet belőlük meríteni.

Ezt követi négy űrgárdista NJK – akik a Dead Cabal kvázi vezetői – és egy Inkvizítor bemutatása. Az űrgárdistáknál zavaró, hogy a képek és a statisztika nincs teljesen összhangban, pl a Forge Master kezében ott a hatalmas power axe, de a statisztika szerint csak egy pisztolya van. Ezen felül kicsit életképtelennek tartottam őket statisztikailag.

A játékos karakterek is kaptak pár extrát. Van egy új Advanced Speciality – Dead Station Vigil, főleg egy tudós, Lore alapú skillekre specializált irány. Van új Forbidden Lore (nekron) képzettség. Új Solo és Squad mode ability-k, új eskük (Oath), és egy Demeanour. Van pár új ereklye (Relic) amik szerintem eléggé vérszegények lettek – legalábbis az űrgárdista ereklyéket én ennél komolyabbnak gondolom. (Bár egy szinten vannak az alapkönyvessel, szóval valószínűleg rendben vannak)

Jöttek új kampányötletek a témához kapcsolódóan: két vázlatosan kidolgozott kaland, mindkettő a jobbak közül és pár ide illő komplikáció a küldetésekhez. Mindez kicsit nagyobb léptékben mint az alapkönyvben, pl.: a Mennyek háborújából hátramaradt fegyver utóhatásai és hasonlók.

A második fejezet a helyszíneket mutatja be. A Black Reef egy anomália mélyén megbúvó szuper-szingularitás. Több komplett flottát nyelt el, mire a felfedezők sikeresen visszatértek a mélyéről. A Slinnar Drift egy protocsillaghalmaz, lakatlan aszteroidákkal és bolygókkal amik rég halott xeno javakat rejtenek, valamint itt (is) van az univerzum söpredékének egy gyűjtőhelye. A Jericho Warp Gate-ről kapunk egy felesleges plusz oldalt. A Conclave of Tears kilóg a sorból mert nem helyszín, hanem egy csoport elda, akik valamilyen megfoghatatlan célból manipulálják a többi fajt. Kidolgozva helyet kapott itt egy látnok, egy sötét elda haemonculus, egy harlequin és egy sötét elda kalózherceg. Mindegyik kiváló, magas szintű ellenfél akár más kampányokhoz is.

Kapunk még tíz kidolgozott világot, történelemmel, kultúrával, darabonként két-három kalandötlettel. Ha kell, háttéranyagnak jók, én személy szerint inkább felesleges ballasztnak tartom őket.

A harmadik fejezet maguk a nekronok. A könyv a kezdetektől bemutatja őket: az Öregek elleni háborút, a C’tan csillagistenek megjelenését, az ellenük való lázadást, majd az alvást.

Ezt követően viszont érdekessé válik, ugyanis konkrétan a Suhbekhar dinasztia ébredését mutatja be. A dinasztia fáraója szerencsétlen véletlenek összejátszása folyamán félőrülten ébred, és ez az őrület az alattvalóira is kihat. A sírkomplexum elszeparálja a fáraót, és egy régenst ültet a helyére – aki viszont nem kapja meg az összes vezérlő protokollt, így egy cryptek (~technikus) segítségével majdnem hogy manuálisan kell ébresztenie a nekronokat, ezt viszont nem tudja egyszerre nagy számban megtenni. A nekron sírvilág kimondottan érdekes, egy csillag belsejében rejtőző mesterséges konstrukció.

Számos hasznos információ van leírva amik túlmutatnak az egyszerű játéktechnikán (pl a viselkedésük, belharcaik, emberekhez, eldákhoz való hozzáállásuk), ez nagyon hasznos, ha valaki komolyabb kampányban akarja használni a nekronokat.

Utána rang szerint fentről lefelé kapunk nekronokat nevesítettektől az egyszerű harcosokig. Az előbbiek közt van maga a régens, a nagyvezír, egy destroyer lord, és két cryptek. Mindegyik motivációkkal, háttértörténettel, egymáshoz való viszonyleírással. Külön kedvenc a destroyer lord, aki nagy hadvezér volt, de a jelenlegi régens manipulációi miatt jóval előbb ébredt és lassan megőrült és destroyer lorddá vált, valamint az egyik cryptek aki vissza akarja változtatni a nekronokat hús-vér lényekké, csak még keresi a szükséges gazdatesteket. Talán az Adeptus Astartes csatatestvérei jók lennének hozzá…

Utánuk jön az overlord, a lord, a nekronok vezető nemesei. Kicsit fura, hogy némelyik nevesített nekronnál erősebbek. Őket követi a „sima” cryptek. A cryptek 5 fő ágazat közül választhatnak (elme/idő/időjárás/bolygófelszín manipulálás és harci irány). Mindegyikhez jár plusz érték, viszont nagyon tápos techno-arkán cuccokhoz férnek hozzá, amik komoly meglepetést okozhatnak a játékosoknak. Emellett erős fegyverekkel is rendelkeznek, amik még egy csatatestvért is képesek jobb esetben egy-egy ütésből lerendezni.

Szerepel még egy C’tan szilánk generátor, ahol ki lehet dobálgatni az értékeit. Kicsit kurta-furcsára sikerült, egy-két oldalnyi extrát elbírt volna a téma. Jelenleg nincs C’tan szilánk a dinasztia birtokában a könyv szerint.

A sorkatonák között helyet kapott a warrior, immortal, deathmark – mesterlövész, lychguard – testőr. Nagyjából ebben a sorrendben nő a kihívásuk ellenfélként.

Helyet kapott a canoptek spyder – egyfajta mozgó javítóállomás, wraith, scarab. Ezek öntudat nélküli gépek, a sírok védelme és karbantartása a feladatuk.

Külön kategória a Destroyer/Destroyer Lord, és a FlyedOnes. Ők azok, akik csak a harcért, az élet eltörléséért élnek. Mindhárom szívós ellenfél.

A járművek szekcióban megjelenik az Annihilation Barge – kvázi tank, a Catacomb Command Barge – parancsnoki jármű, inkább hátas abban az értelemben, hogy jól lehet róla harcolni közelharci fegyverekkel, Doomsday Ark – mozgó ágyúplatform, Ghost Ark – csapatszállító/javító. Mindegyik nagyon jól páncélozott, erős jármű.

Kapunk háromoldalnyi szabálymagyarázatot a járművekhez, ha nem lenne kéznél a Rites of Battle.

Összegzés: a könyv drága (majdnem 11000 Ft postával) és azt kell hogy mondjam, összességében nem éri meg az árát – legalábbis itthonról nézve. A nekron fejezet magában jó, nagyon sok hasznos információt, njk-t, fegyvert, egyebet tartalmaz, ami egy ilyen kampányhoz hasznos. Viszont hiányoltam a Pariah-t (anti-pszi harcosok) illetve a Tomb Stalker-t – ez utóbbi több Black Crusade könyvbe is bekerült, egy ctrl-c ctrl-v-vel ide is betehették volna. A Dead Cabal és a helyszíneket bemutató fejezet inkább a töltelék kategória, nélküle is el lehet játszani. A grafikák kiválóak, hozzák az FFG színvonalát. Háttérkönyvnek elektronikus formában is megfelel, papíralapon ennyit szerintem nem ér.

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához