LFG.HU

Farkas Gergely
ismertetőCimkek

Az elkövetkezendő cikksorozatban egy rövid áttekintést szeretnék eszközölni néhány ma forgalomban lévő Infinity alapdobozokról. Fontos megjegyezni, hogy nem minden alapdoboz kerül most azonnal közszemlére, egyelőre csak a bizonyos frakciók (főleg azok, amik terén némi tapasztalatom is van), aztán majd a későbbiekben kitérek a többire is, végül szépen sorban végigmegyek mindegyiken. Ezzel a cikksorozattal a kezdő játékosok dolgát szeretném megkönnyíteni, hogy megmutassam egyes dobozok erősségeit, és gyengeségeit a jobb játékélmény érdekében, az objektivitás látszatát fenntartva. Némi szabályrendszer ismeret azért nem árt, hogy ne tűnjön kínainak az egész elemezgetés, de remélem így is érthető lesz :) Fontos szempont, hogy itt most kizárólag az alapdobozok tartalmát és a belépő szintű seregek kritériumai (150 pont, 3 SWC) mentén mennek majd az okfejtések, néhol tartalmazhatnak tippeket, hogy a nagyobb pontszámok felé haladva milyen figurákkal lenne érdemes kiegészíteni az alapdobozokat.

Nos ennyi bevezető után neki is kezdhetünk:

I. PanOcenania generál Starter box:

Az Infinity univerzum legfejlettebb frakciójának alapdobozában a következőket találjuk:

  • 4 db Fusilier (alapbunyi, Combi rifle mindenkinél)
  • 1 CrocMan (Combi rifle+Light shotgun+aknák)
  • valamint egy Orc Troop nehézgyalog (multi rifle)

Első blikkre nem egy rossz alapdobozt kapunk a pénzünkért, a későbbi seregfejlesztésekhez kiváló alapanyagként szolgál majd a 4db Fusilier (Szektoriál seregeknél is hozható line troop, 4 fős link team-ként erős!). Több szót nem érdemelnek, talán az átlag feletti BS (12) ami megemlíthető, amúgy semmi különös.

Emellé van egy beszivárgó & TO-camoval ellátott specialistánk, a CrocMan, akivel igencsak megnehezíthetjük az ellenség dolgát, még alapfelszereléssel is. X-visorja segítségével a távolság, mint üveggolyó…szóval az innentől kezdve nem lesz érdekes, alapból a pálya felén kezdhet, tehát az esetek nagytöbbségében 0-s távolságmódosítóval fog lövöldözni. Fedezékből tüzelve -9-es rá a lövési módosító, ami egész tisztességes.

Végül van egy igen alap és olcsó 40 pontos nehézgyalogunk az Orc Troop 4es ARM-al és -3as BTS-el, aki ha mást nem is, de stratégiai pontok foglalására talán alkalmas, rohamot ne vezessen nyílt terepen, mert nagy eséllyel kilövik a haja alól. A 14-es BS viszont figyelemre méltó, ha HMG-sként hozzuk, akkor máris megugrik a használhatósági faktora. Fedezékbe beállítva igen nehéz célpont a +3 ARM és +3 BTS miatt már csaknem egy fapados TAG statjaival rendelkezik.

Fontos megjegyezni, hogy mindegyik figurának van LT. opciója, tehát kezdésnél bárkit kinevezhetünk hadnagynak, itt a piros, hol a pirost játszhatunk ellenfeleinkkel.  A sereg elég mobilis, az Orc Troopon kívül mindenki MOV 4-4, tehát közép-hamar ott lehet lenni mindenhol. Az alapdoboz a feltüntetett fegyverzetekkel 113 pontra jön ki, ám némi átkonfigurálással 147 pontot és 2 SWC-t is ki lehet préselni belőle. Összességében jó Starter box, van benne minden, ami kell, nem csak a játék elkezdéséhez, de a későbbi bővítésekhez is. Kiegészítésnek egy Aquila Guard vagy egy Swiss Guard ajánlott, amit már a következő pontkategóriába repítheti a sereget.


II. PanOceania Sectorial: The Military Order

A PanOceania-i haderő harcoló lovagrendjei. Az objektív elemzést itt most kicsit a fiókba süllyesztem :)

Sci-fi lovagok, páncélban, lőfegyverekkel, több se kell egy embernek, már venné is meg az alapdobozt (mint ahogyan én is tettem) de óvatosan ám, mert a kép csalóka. Mint minden az Infinity világában, lelőhető, felgyújtható, felrobbantható, tehát ne tévesszen meg senkit a külcsín, mert ha a XXII. század szervópáncélos lovagjaként vezetjük osztagainkat, attól még korántsem biztos, hogy vissza fogunk érni még naplemente előtt az esti misére. Attól függetlenül van egy feelingje na.

Lássuk mi is van a dobozban:

  • 3 db Order Sergeant (alapkatonáink, Combi rifle)
  • 1 db Order Sergeant Specialist (Multi sniper, beszivárgás és TO-camo)
  • 1 db Magister Knight (Panzerfaust)
  • és 1 db Teutonic Knight (Combi rifle+panzerfaust)

A Lovagsereg az alapdobozhoz képest nagy előrelépés, bár ezt minden Szektoriál seregről el lehet mondani. Megjelennek a Link Teamek, kisebb az osztagon belüli egységek, melyek 1 parancsból mozognak maximum 5 főig, különböző bónuszokat kapva.

Alapegységeink itt az Order Sergeant-ek, amik az alap Fusilierekhez képest +3 ponttal kerülnek többe, de hát lássuk be, ezek már veteran troopok és +1 WIP-et is kaptak. Mint mindenki a seregben, ők is Religious Troop-ok, vagyis a hadnagy elvesztése esetén sem esnek pánikba, hanem saját parancsukat megtartva teszik tovább a dolgukat. Hogy ez miért is jó? Arra majd később visszatérek.

A Specialist Sergeant ugyanolyan statokkal rendelkezik, mint a sima Order Sergeant, azzal a különbséggel, hogy nem linkelhető. Egyébként meg beszivárog, TO-camos, sőt akna is lehet nála, ha éppen úgy akarjuk.

A Magister Knight az egyik 2 Woundos nehézgyalogos, akit kapunk. Faramuci a helyzet vele, mert alapesetben egy 2 lövés erejéig használható panzerfaust van nála, ezen kívül meg egy pisztoly és egy kard, ami lehet AP/DA/EXP (megjegyzem egész jó a CCW paletta). Vele viszont kapunk egy ingyen ordert minden kör elején, hiszen impetuous a lovag, ami egyes esetekben előny, máskor viszont jobb, ha nem akar kirohanni a nyílt utcára, hogy lelövesse magát a nagy harci kedv hevében. Na de mi védi meg amíg beér közelharci távolságba? Hát a Hyper-Dynamics L1 képessége, ami a Dodge-hoz ad +3-at, így PH17-el tudunk kitérni a lövések elől. Ez így elsőre nem is olyan rossz, hiszen ezzel legalább kiegyenlített eséllyel rohamozhatjuk meg vele a lövészállásokat úgy, hogy ARO-ból ne csipkézzék ki az arcát félúton. 27 pontért egy ilyen nehéz gyalog szinte már megérné, csak a távolsági fegyvereket hiányolom…és valljuk be a 2 lövéses panzerfaust nem egy életbiztosítás, pisztolya meg mindenkinek van. Ha viszont odaér, akkor a kiskategóriás line troopoknak reszeltek.

Végezetül a csapat lelke a Teutonic Knight (a német lovagrendek gyöngyszeme). 42 pontos nehézgyalog (a korábban említett Orc Troop 40 pont) lássuk mit kapunk ennyi pontért: kicsit átlag feletti értékek, ami a mozgást illeti, nehézgyalogként MOV 4-4, nem rossz. Viszont a mobilitást a kevesebb páncél hordása adja meg, ARM3 (az átlag 4-hez képest) de a meglepően magas BTS (-6) valamelyest kárpótolhat minket. Fegyverek terén azonban nincs annyira eleresztve: van nála egy Combi rifle meg egy panzerfaust, ami TAGek vagy más nehézgyalogok ellen kiváló távolsági fegyver. A lovag Linkelhető (akár 4-et is lehet hozni), Berzerker, ami azt jelenti, hogy +9-et ad hozzá az amúgy is batár CC18-as közelharc értékéhez. Ez annyit tesz, hogy egy D20 dobásnál már 13-at elérve kritikus sebzést tudunk bevinni, ami ugye automatikusan 1 sebet jelent az ellenfélnek. Ezért azonban a Face-to-Face dobásról le kell mondjunk és a közelharci +3ARM bónuszt sem fogjuk megkapni. De mivel 2 Woundos az egység, így nagy eséllyel túl fog élni egy közép vagy akár egy felső kategóriás nehézgyaloggal való találkozót. A Frenzy képessége pedig egy okozott seb bevitele után impetuous képességet ad neki, így a vértől megőrülve fog +1 ingyen ordert adva rohanni az ellenség felé. Hogy ez mikor jó nekünk, azt a helyzet adja. A dolog talán hátulütője, hogy Ő az egyetlen LT. opciónk, ami egyfelől egy hatalmas célkeresztet fest a homlokára. Nagyjából ennyi a negatívum. A pozitív oldala a +1 LT order, amit saját magára fog elkölteni és a korábban említett Religious troop képesség, és ha őt kilövik, akkor nem csak 2 parancsunk lesz köv körben mindenkire, hanem mindenki megtarthatja a saját parancsát és mehet tovább a menet. Persze, ez csak félmegoldás, de ha a játék végén lövik ki, akkor ezzel még akár nyertesként is kijöhetünk a helyzetből. Tehát bátran (de ne ész nélkül!) rohamozgassunk a lovaggal, és ha úgy adódik, esetleges elvesztése nem fog (nagyobb) lelki traumákhoz vezetni.

Összességében az egyik legjobb kezdődoboz a Szektoriál seregek körében, 149 pont és 2.5 SWC mindenfajta nagyobb variálások nélkül, majdnem tökéletes. Ami viszont az alapdoboz erőssége, az a gyengesége is: az igazi ütőgépek (A Magister és a Teutonic Knight) alapvetően közelharci egységek egy lövés orientált játékban, ami néha fejtörést okozhat taktika téren. Másfajta játékstílus szükséges ehhez a sereghez, a fő kérdés, hogy a mobilitást kihasználva hogyan lehet a legrövidebb úton közelharcba kerülni. Kiegészítésnek több lovag, vagy esetleg az Jeanne d’Ard hozzáadását javaslom.

 


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához