LFG.HU

Farkas Gergely
ismertetőCimkek

Az Infinity egy dinamikusan fejlődő, terepasztalon játszható Sci-Fi témájú 28mm-es figurás játék, melyet a spanyol Corvus Belli fejleszt és ad ki. A játékosok kisebb, 8-12 fős speciálisan összeállított osztagokat irányíthatnak és küldetésektől függően, különböző feladatokat oldhatnak meg futurisztikus hadszíntereken. A játszható figurák világélvonalba tartozó faragással rendelkeznek, és megjelenésükben kitűnően ötvözik a sci-fi és japán manga stílust.

SteelPhalanx1

Az Infinity játékrendszere és játékmenete innovatív, szakít a hagyományos „körökre osztott” rendszerrel, a játékban mindkét játékos folyamatosan játszik : itt nincs olyan, hogy az ellenfél körében unatkozom és várom, hogy hogyan és mennyi ideig tart, amíg lepakolja a seregem. Ahogyan az Infinity szlogenje is mondja: ez az a játék, amelyben mindig Te jössz!
Más, terepasztalon játszható stratégiai játékoktól eltérően az Infinity nem használja a Warmachine vagy a Warhammer 40K WYSIWYG (What You See Is What You Get – Azt kapod amit látsz) rendszert, vagyis ha egy figurán nem látszik egy adott felszerelés, akkor az nem is hozható azzal egységprofillal. Itt, ha egy figuránál géppuska van, gond nélkül hozhatjuk rakétavetős profillal is. Ez nagyban megkönnyíti a sereg összeállítást és a figuravásárlást is.

A játék D20-at használ, és a seregek Combat Group-ból állnak. Minden egyes Combat Group-nak tartalmaznia kell egy parancsnokot (Lieutenant) és vele együtt legfeljebb tíz figurát. Minden figurád után kapsz egy ordert (parancsot), a parancsnok után még plusz egyet . Amikor elkezdődik a köröd, jegyzed magadnak, hogy hány ilyen parancsod van. Tegyük fel, hogy tíz figurából áll a sereged, és tíz parancsod van. Kezdődik a köröd, van 10 order-ed plusz egy parancsnoki ordered. Ezekből hajthatnak végre a figuráid cselekedeteket, például mozgás, lövés, hackelés, rejtőzés, stb. Az order-eket szabadon oszthatod fel. Szélsőséges esetben akár egy figurának is adhatod az összeset, de bármely más elosztás is lehetséges. A parancsok összevonására is van lehetőséged, hogy összetettebb manővereket is végre tudj hajtani figuráiddal, de erről majd később. Fontos azonban, hogy a parancsnoki ordert csak a parancsnok használhatja fel! Viszont óvatosan ám, mert a parancsnokot érdemes nem felfedni az ellenfélnek, hiszen ezzel célkeresztet festünk a homlokára.

Hogy mire is használjuk a kockáinkat? Hát dobásokra, mire másra! A játékban háromféle dobás van: normál, face to face és a páncélmentő.

Normál dobás : mondjuk, hogy a figurának van egy 14-es lövés értéke (BS). Ezt módosíthatják a távolság, fedezék, képességek, tárgyak stb. Az egyszerűség jegyében a módosító most 0 lesz. Fogod a D20-at és dobsz, ha 13-at vagy kevesebbet dobtál, akkor talált és jöhet az ellenfél páncél mentője. Ha 14-et dobtál, akkor kritikus a találat és az ellenfél automatikusan sebződött.

Páncélmentő : az ellenfél sikeresen eltalálta egyik figurádat. Van egy normális 1-es páncélod (Arm) és a fegyvernek, amivel meglőttek, van egy 13 sebzése (Damage). Itt is lehetnek módosítók, fedezék, páncéltörő lőszer, stb. Dobsz a D20-al, hozzá adod a páncél értékedet, és ha 13-nál több, akkor a lövés lepattant. Ha több lövést adtak le rád egyszerre, akkor annyiszor kell a páncélmentő dobást megismételni, ahányszor eltaláltak.

Végezetül van még a Face to Face dobás. Itt két játékos egymás ellen dob. Egy ilyen helyzetben mindkét résztvevő játékosnak, ahogyan a Normál dobásnál, d20-al kell dobniuk. Ebben az esetben is a módosítókkal ellátott célszámot, vagy az alatt lévő értéket kell elérni. Ám egy Face to Face dobásnál a játékosok által elért dobásokat összehasonlítjuk . Az a játékos nyeri a dobást, amelyik a (módosítókkal együtt) célszámmal egyenlő, vagy az alatti értéket ér el úgy, hogy az ellenfél dobásának értékénél nagyobbat dob.

Aki többet szeretne tudni a szabályokról, itt megnézheti a magyar szabály magyarázó videókat:

1. rész :

2. rész :

3. rész :

Háttér:

A játék világa bár futurisztikus jellegű, de a nem túl távoli jövőbe (22-23. sz.) repíti a játékosokat, ahol az emberiség már elérte a csillagokat. A föld nemzetei szuperállamok formájában léteznek tovább a Földön, illetve más, kolonizált bolygókon. Egy dolog viszont állandó: a konfliktus . Folyamatos hatalmi harcok, területekért folyó háborúk, és titokban folytatott katonai akciók jellemzik az emberiség eme alternatív jövőképét. A folyamatosan rivalizáló emberiséget ráadásul űrből érkező agresszorok is fenyegetik. A játékosok eme világba csöppenhetnek bele, ahol taktikai és stratégiai tudásuk segítségével vezethetik győzelemre választott frakciójukat.

A játszható frakciók listája a következő:

Panoceania, a világ első számú szuperállama, amelyben a nyugati civilizáció és az óceániai szigetvilágok egyesültek. Technológiai fejlettsége és gazdagsága páratlan a Humán Szférában, ám mint a legfejlettebb állam, Panoceania rendelkezik a legtöbb ellenséggel is. 3 Szektoriál sereggel is rendelkezik: a Military Orders harcoló lovagrendjei, melyeket a Vatikán irányít, Acontecimento dzsungelharcos alakulatai és a Humán Szféra technológiailag legfejlettebb Szektoriál serege a Neoterran Capitaline Army biztosítja Panoceania és kolónia rendszereinek biztonságát.

http://www.infinitythegame.com/infinity/en/category/pano/

NissesScene

Yu-Jing, avagy az Egyesült Ázsiai Nemzetek Szuperállama Panoceania után második a sorban a világ nagyhatalmai között, ami sokszor a két nemzet közötti konfliktusok legfőbb oka. Yu-Jing folyamatosan arra törekszik, hogy megelőzze Panoceaniát, hogy a Humán Szféra első számú nagyhatalma legyen. Fanatizmusuk és elszántságuk páratlan, a hírszerzésben és katonai fegyelmemben elért teljesítményük pedig valóban méltó versenytársává teszi a Yu-Jing frakciót Panoceaniával szemben. A frakció speciális Szektoriál seregekkel is erősíti haderejét: a méltán híres, és a játékosok között is népszerű Japán Szektoriál sereg ninjái és szamurájai, valamint a Kínai Császári Szolgálat elit hadteste segíti a Yu-Jingot céljai elérésében.

http://www.infinitythegame.com/infinity/en/category/yujing/

Pangguling1

A Haqqislam a futurisztikus Közel-Kelet arab világát idézi. Az „Új Iszlám” (Haqqislam), bár szakított a régi idők fundamentalista nézeteivel, de nem riad vissza a fegyveres konfliktusokban való részvételtől, ha érdekérvényesítésről van szó. Mint a Humán Szféra harmadik hatalma, Haqqislam rendelkezik a legkevesebb csillagrendszerrel. A Haqqislam filozófiai felfogása, mely humán és természet központú alapokra helyezte az egész vallást, elősegítette, hogy a természettudományok és az orvoslás élenjáróivá tegye a frakciót. Ennek megfelelően a biológiai alapú hadviselésben is járatosak a frakció egyes katonái. A Haqqislamnak két Szektoriál serege is van: a Hassassin Bahram, a legendás orgyilkosok szövetsége, kik képesek az ellenség alakját felöltve gond nélkül beszivárogni az ellenséges vonalak mögé, valamint a nehézpáncélokkal és fegyverekkel felszerelt Qapu Khalqi Szektoriál sereg.

http://www.infinitythegame.com/infinity/en/category/haqq/

Az Ariadna frakció talán a Humán Szféra technológiailag legelmaradottabb frakciója. Az emberiség első hiperűr ugrás kísérletét követően eltűnt kolonizáló hajók és legénységük képezik a frakció tagjait, akik az akkori nemzetek (Amerikai Egyesült Államok, Oroszország, Franciaország, Egyesült Királyság…) válogatott katonáiból, tudósaiból álltak. Az elveszett legénység a vad és ismeretlen Ariadna bolygón rekedt, ahol minden egyes napon meg kellett küzdeniük a túlélésért a bolygó vérszomjas farkasszerű lényeivel, amik az Antipod nevet viselik. Több mint egy évszázad után sikerült Ariadna népének újra kapcsolatot teremteni a Humán Szférával, és bár technológiailag a 21. század szintjén rekedtek, de a bolygójukon található fém, a Tesseum miatt hamar sikerült újra bekerülniük a Szféra körforgásába. Technológiai hátrányukat a zord körülmények között elsajátított szívósságukkal ellensúlyozzák. Szektoriál seregek tekintetében két részre különülnek: A Caledonian Highlander Army, ami a Skót felföldi katonai különítmény valamint a francia Merovingienne alakulat.

http://www.infinitythegame.com/infinity/en/category/ariadna/

DozerTraktorMul1

Az ALEPH, a Humán Szférát behálózó Mesterséges Intelligencia, ami titkon a háttérből irányítja az egész Humán Szférát. Az ALEPH-t Panoceania hozta létre a földönkívüli fenyegetések ellen, ám időközben öntudatra ébredt és jelenleg önálló entitásként létezik tovább. Egységei javarészt gépesítettek, vagy úgynevezett „post-humán” (mesterséges) testekben léteznek, és a legmodernebb harci technológiát vonultatják fel. Befolyásának növelése érdekében minden földi frakciónak elküldött egy „hőst”, egy újraalkotott történelmi személyt (mint pl. Szent Johanna, William Wallace, Sun Tzu, vagy Szaladin…) aki majd vezetheti a frakciók seregeit. Saját maguknak, pl. magát Akhilleuszt alkották újra. Szektoriál sereg tekintetében az ALEPH az úgynevezett „Görög” alakulatot vonultatja fel, aminek gerincét Akhilleusz és Myrmidonjai képezik majd.

http://www.infinitythegame.com/infinity/en/category/aleph/

A Nomád ok a Humán Szféra vándorai. Három hatalmas űrhajó ad otthont a Nomádoknak: a Tunguska, a Corregidor, és a Bakunin. A mélyűr vándorai rendszerről-rendszerre haladva kereskednek vagy harcolnak, éppen mi áll érdekükben. Mivel sok mindennel és sok mindenkivel találkoznak, felszerelésük és maguk a katonák is elég változatosak, talán a Humán Szféra legváltozatosabb frakciója a Nomádoké. Két Szektoriál sereggel rendelkeznek, ami a Corregidor és a Bakunin Jurisdictional Command.

http://www.infinitythegame.com/infinity/en/category/nomads/

A két nem földi frakció egyike a Combined Army nevet viseli, amit a földi mesterséges intelligencia, az ALEPH földönkívüli megfelelője az E.I. irányít. Lényegük, hogy mindent és mindenkit magukba olvasszanak, amivel találkoznak, ezzel gazdagítva saját DNS adatbankjukat és fejlesztve önmagukat. A földi fegyverzetektől eltérően plazma és vírus fegyverekkel is rendelkeznek. Egyes hadtestek vérszomjasságának és könyörtelenségének híre már a Földet is elérte, és az ALEPH azóta is készül az esetleges összecsapásokra. Két Szektoriál különítménye is van a Combined Army-nak: A Morat Aggression Force, ami egy kegyetlen és agresszív rohamcsapat, és a Shasvatii Expeditionary Forces, ami a Fő hadsereg előretolt felderítő hadteste.

http://www.infinitythegame.com/infinity/en/category/ca/

Végül, az Infinity világába legújabban csatlakozó földönkívüli frakció a Tohaa, ami a Combined Army esküdt ellensége. Ők bírták a legtovább visszaverni az E.I. és a Combined Army támadásait, de most új szövetségeseket keresnek, és szerintük erre az Emberiség a legalkalmasabb jelölt. Tohaa népe fejlett társadalommal és ugyancsak fejlett vírusfegyverekkel és szimbiotikus páncélzattal rendelkezik, és céljuk elérése érdekében ezt a technológiát szívesen meg is osztják szövetségeseikkel.

http://www.infinitythegame.com/infinity/en/2012/miniatures/tohaa-starter-pack/

GaoRaelScene1

Egy átlagos sereg 250 pont nagyságú, ami 8-9 figurát jelent, ám egy kezdődoboz (6 figurával) is ugyanúgy játszható. Maguk a Starterek (amiket egy későbbi cikkben fogok górcső alá venni) nagy többségében 150 pontra vannak optimalizálva, ami a játék legalacsonyabb pontkategóriája, tehát egy doboz megvételével már el lehet kezdeni játszani és sokszor elég csak 1 további figurát vásárolni a 200 pontos kategóriába való ugráshoz. Az árat tekintve az Infinity a legköltséghatékonyabb figurás játékok közé tartozik, egy alapdoboz ára kb. 11.000 Ft alatt van és az átlag 1 figurás blisterek is 2500 Ft-ba kerülnek. Összehasonlításképpen egy Infinity sereg egy Warmachine sereg arának harmadáért és egy Warhammer 40K sereg tizedéért beszerezhető.

További információért látogass el a www.infinitythegame.com oldalra, ahol megtalálhatod az on-line seregépítőt, a figurák katalógusait és az ingyenesen letölthető szabályokat és kiegészítőket!

Ha esetleg kedvet kaptál a játékhoz, akkor a soron következő cikkekből tájékozódhatsz az egyes alapdobozok tartalmáról és seregépítések mikéntjéről!

Jó játékot és jó olvasgatást!


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához