LFG.HU

Farkas Gergely
ismertetőCimkek

ALEPH generál Starter Box

Az ALEPH mint frakció nagyon népszerű a játékosok körében, annak ellenére, hogy a generál alapdobozuk egyáltalán nem annyira kiegyensúlyozott, mint azt elsőre várná az ember. Minden esetben jól visszaadja a „gépszellem” feelinget, igazi Sci-fi sereget adva a játékos kezei közé. Sajnos maga az alapdoboz 150 pontban nem játszató (mindent lebutítva 174 pont) viszont 200 ponthoz meg kevés (195 pont, 6 figura… eh). Hogy miért is vágok neki ilyen nehéz szívvel ennek az alapdoboznak…nos íme:

A doboz tartalmaz:

  • 3db Dakini Tacbot-t (alapbunyi, REM, mindenkinél Combi rifle)
  • 1db Naga-t (beszivárgó, rejtőzködő, Combi rifle+aknák)
  • 1db Deva Functionary-t (Combi rifle+nanopulser)
  • és egy Asura-t (Multi rifle, nanopulzer, MSV3)

A felhozatal nem is lenne rossz, ámde: A Dakini Tacbotok a képességeikhez mérten semmi okot nem adnak az ájuldozásra. 13 pontért kapunk egy gyors (MOV 6-4) részleges álcázással (CH:Mimetism) rendelkező REM-et, ami mondjuk átlagosan lő. Cserébe botrányos PH8-al (ami azt jelenti, hogy kitérni nagyjából semmi elől nem fognak) és közelharci értékekkel rendelkeznek, egyetlen menedékük a kézitusában az Electric Pulse lehet, már ha halomra nem lövik őket ezt megelőzően. A védelemről az ARM0 gondoskodik, emellé jön még egy BTS -3. Ha viszont valamilyen csoda folytán (14+-os páncélmentő után) túlélnek egy lövést, akkor legalább nem futnak el a G:Remote presence miatt. Viszont, ha nincs hacker a csapatban, akkor hozni sem tudjuk őket. Bizony, mert a REM-eket csak hacker vagy TAG jelenlétével lehet bevetni. Sebaj, Order poolnak tökéletesek, csak jól bújtassuk el őket.

A Naga hackerként is hozható, de ez inkább a Deva-nak való feladat. Beszivárgóként a félpályán kezdhet sima álcázással, és WIP14-es értékével egy előretolt anti-nehézgyalog figuraként tehet jó szolgálatot (leállíthatja a nehézpáncélokat hackeléssel). Viszont ezzel az opcióval egy mezei Combi rifle-ön kívül semmi sincs nála. Az álcáján kívül szinte a semmi védi, ARM1 és BTS0, de képessége a V:Dogged biztosítja, hogy aktív körben, ha le is lőtték még mindig cselekvőképes marad (amíg parancsot költünk rá, utána automatikusan meghal). Hackerként 37 pont és 0.5 SWC.

A Deva Functionary jobb választás lenne hackernek a WIP15-jével és a nagyobb ARM és BTS értékével. 35 pontért viszont cseppet drága hacker, de valakinek muszáj elvinnie a balhét. A játékstílustól függően határozzunk arról, ki legyen a hacker. Sajna a Dakinik miatt ezt a békát le kell nyelni. Amúgy hozható még Spitfire és MSV2-vel is, ami jól jöhet az álcázott egységek ellen, hiszen a Multipectral Visor-ral negálhatjuk az ellenség álcamezejét. LT. opciója is van, ám azt az alapdobozban sajnos nem tudjuk kijátszani. V:No wound icapacitation képessége +1 Woundot biztosít neki, így nem fekszik meg azonnal egy lövés után. Van nála továbbá egy beépített kis sablonos fegyver, a nanopulser, ami egyszerre több ellenfél, sőt, markerként közlekedő figurák megtámadását is lehetővé teszi. A legolcsóbb Combi rifle verzió 23 pont.

Végül a nehézgyalogság krémje az Asura. A látvány ne tévesszen meg senki, a kislány lehet, hogy gyakorlatilag meztelen, de így is ARM5-el szaladgál a posthumán testének köszönhetően. Jó BS és PH értéke van, ha pedig hadnagyként hozzuk – ami elég valószínű mert ő az egyetlen használható hadnagy opció a dobozban – akkor WIP15-el dobhatjuk a kezdődobásokat. Nehézpáncélja ellenére MOV 4-4, ami fürgének mondható. Pontértékét tekintve elég drága (73 pont), amiért mondhatni standard cuccokat kapunk mellé, némi extrákkal megspékelve: Multi rifle, ami rövid-közép hatótávig hatékony (3 féle lőszerrel), de ez nem jelenthet gondot, mivel ha közelebb is kell menni, megvédi az átlag feletti páncélértéke, és a 2 Wound + V:No wound icapacitation (ami gyakorlatilag még egy Wound ajándékba). Füstön, álcán átlát az MSV3-nak köszönhetően, sőt, magára a felfedetlen figurára is képes rálőni, ha markerként van az asztalon. Ezek mellé nanopulser is jár, hamár homár, legyen kövér alapon. Fedezékből nagyon nehéz kiszedni, csak anti-TAG fegyverekkel, vagy egyszerre több mentődobást igénylő speciális lőszerekkel van rá esély (DA/Viral), hogy leterítsük. Ha viszont mégis meghal, akkor gyakorlatilag vége a dalnak…

Összesítve, van 3 db felemás alaprobotunk, egy félig jó beszivárgónk, egy „van mert kell” hackerünk és egy batár nehézgyalogságunk, aki gyakorlatilag a hátán viszi a bandát. Ha ezzel a dobozzal akarjuk elkezdeni a játékot, akkor szerezzünk be még egy blister vagy doboz valamit (Garuda Tacbot, Myrmidonok, stb…) és menjünk rögtön 200+ pontra, vagy akár meg is vehetjük e helyett a Starter egy másikat, amit majd a következő cikkben árulok el nektek. :)

 

ALEPH Sectorial: the Steel Phallanx Starter

Mint azt az előző kritikámban írtam, problémák vannak az ALEPH alapdobozok háza táján. Bármennyire is szeretném, hogy másképp legyen, sajnos az ALEPH frakció alapvetően rossz alapdoboz koncepcióitól nem bírunk szabadulni még pár évvel a játék felfutása után sem. A Steel Phallanx avagy a Görög Szektoriál alapdoboz, hasonlóan elődjéhez ugyanolyan betegségeket hordoz, de ennek ellenére van remény. Lássuk miért is mondom ezt:

A dobozban van:

  • 3 db Thorakitai (Combi rifle, Smg, Chain rifle, Flash Grenade, Light Rocket Lacuher…)
  • 1db Agema Marksman (Missle Launcher + MSV2)
  • 1db Myrmidon Hacker (Chain rifle, nanopulser, smoke grenade)
  • 1db Eudoros Myrmidon Officer (MK12, Zero-V smoke grenade, nanopulser, DA CCW)


Először a rossz hír: ez egy csapnivaló Sectorial Starter. Link Team sehol, a Thoratikai-okat Mymidon tiszt nem vihet magával Enomotarchos Fire Teambe, a hozzájuk tartozó Thorakitai tiszt meg még nem jött ki. Viszont a min. 3 fős Myrmidon osztag sincs meg, mivel csak ketten vannak az alapdobozban…nem tudom hogy sikerült, de nincs ez jól így. Talán nem tűnhet elsőre olyan nagy problémának, de ezzel a húzással a játékosoktól elvették magát a Szektoriál sereg feelinget, holott sokan pont a Görög sereg reménye által vezérelve kezdtek el ALEPH-el játszani. Ámde! Nincs minden veszve! A jó hír: tekinthetünk úgy erre az alapdobozra, mint az eredeti ALEPH starterre, amíg nem tudunk értelmes Szektoriál sereget faragni a dobozból a nagyobb pontkategóriákban. Hogy mitől fog mégis mosolyra fakadni arcunk az most kiderül:

A Thorakitai-ok szolgálnak alapegységeinkként. Standard felszereléssel 13 pontba kerülnek (16 ha Combival, 25 ha rakétavetővel hozzuk őket) így kapunk melléjük egy SMG-t (Sub Machine Gun) ami rövid hatótávon megegyezik a Combi rifle statjaival (kivéve hogy ebben Shock lőszer van), egy Chain rifle-t ha tömegesen akarjuk ellenfeleinket másvilágra küldeni a játék legnagyobb sablonos fegyverével, valamint Flash gránátot is, hogy még el is vakítsuk őket, mielőtt szitává lőnénk mindenkit. Az egyik katonánál Light Rocket Launcher is van, csak a móka kedvéért. Mennyibe is került egy Dakini Tacbot ha még emlékszünk rá az előző cikkből? Igen, 13 pontba. Ehhez képest a Thorakitaiok (mint midnenki az alapdobozban) középnehéz gyalogság, tehát ARM3. A BTS értéken és a mozgáson kívül (MOV 4-2) kívül minden téren túltesznek a robotokon: CC14, BS12, PH11, WIP13. Mindenkinél van 360-as Visor, tehát hátba támadni őket nem lehet, valamint mindegyik Frenzy, ami bevitt sebzés után ingyen impetuous ordereket jelent. Sokkal jobb alapbunyik a robotoknál, van Engineer és Paramedic opció is, ami az új küldetésekhez kiemelten fontos, hogy a figuránkénti min. 2-3 kézifegyverről ne is beszéljek. 3 hozható belőlük generál listába. Éljen az élő erő!

Az Agema Marksman a doboz egyik kiemelt figurája, hiszen nem elég hogy van nála Missle Launcher (körsablonos AP+EXP 14-es sebzés) de még MSV2 is jár hozzá, amivel átlát az álcán és a füstön! Mindezt 38 pontért és 1.5 SWC-ért cserébe már már igazságtalanul olcsónak érezhetjük. Átlag feletti BS13, amúgy meg átlag középnehéz statok. Fontos még megjegyezni, hogy V:Courage-el rendelkezik, tehát ha meglövik és túléli, nem fog rögtön a fal mögé ugrani. A Myrmidonok füstgránátjai mögül, vagy benne állva, ARO generálás nélkül tud lőni mindenkire azonos hatékonysággal, legyen az TAG van egy sokfős Link Team. Sajnos csak 1 Woundja van, de ne ezzel a figurával akarjunk csatát nyerni, attól függetlenül, hogy 100%-ig képes rá.

A Myrmidon Hacker is megéri a pénzét, bár alapdobozos felállásban hozhatjuk a jóval olcsóbb verziót is, mert a 35 pont kicsit sok érte szerintem. Közelharcos egység ellenére sokkal kevesebb gondja lesz közelharci távolságba kerülni, mint mondjuk egy lovagnak, mert velük ellentétben őket segíti az ODD (páncélba szerelt torzító mező, ami konstans -6 az ellenfél BS értékére) és a füstgránát, így ARO-ból irtó nehéz lelőni őket. Egyetlen remény egy sablonos fegyver, de az neki is van, méghozzá 2 is. A füsttel nem csak magát, hanem a többi egység mozgását is jól tudja fedezni, így igen hasznos. Közelharcban a Martial Arts L3-nak köszönhetően Ő üthet elsőnek, CC17-el és PH13-al pedig jó eséllyel leüt minden középkategóriás bakát. Ő is Frenzy, ami tudjuk mit jelent. Sajnos csak 1 Woundos, de ellenfeleinknek ez pont 2 Wounddal több mint amit megszavaznának neki :) .

Végezetül van itt nekünk egy LT. opció, az egyetlen a dobozban (újabb ALEPH betegség), aki nem más, mint Eudoros, Achilles jobb keze (legalább is a történet szerint). Myrmidon tisztként vezényelhet Enomotarchos Fire Teamet, ha másmilyen felállásban nem Ő a Fire Team Leader, akkor Number 2 képességével a Team Leader elesése után rögtön átveheti a parancsnokságot, így a Link Team nem bomlik fel. Alapból impetuous, ami kissé veszélyessé teszi az életet hadnagyként, de neki is van ODD-je és V:No wound icapacitation képessége. Ha beér közelharcba, akkor Martial Arts L4 és PH13-al üt. Átlag feletti BS13-al lő Mk12-es puskájával, aminek több mint tisztességes a hatótávja és sebzése (Dmg 15, a legnagyobbat sebző fegyverek egyike). Nanopulser és átláthatatlan Zero-V füstrágáttal tudja fedezni csapatának mozgását. 40 pontért abszolút megéri, sőt ha belegondolunk, hogy milyen 40 pontos LT opciók vannak más frakcióknál (Pano: Orc Troop például) akkor még össze is tehetjük mindkét kezünket, ha találunk valakit, aki ki mer állni ellene.

Összefoglalva az Steel Phallanx sokkal, de sokkal jobb alapdoboz koncepció lett volna, mint az ALEPH első startere, bár kicsit szégyellem magam a játékkészítők helyett is, hogy Szektoriál sereg címen olyan dobozt adtak ki, amiben nincs Link/Fire Team, magyarul a Szektoriál seregbónuszokhoz alapból nem jutunk hozzá. Inkább közelharci stílust kíván, mintsem távolból lövöldözést, bár az Agema és Myrmidon füstgránát kombó miatt sokat fogják emlegetni bizonyos rokonainkat. Ezt leszámítva mindenkinél javarészt16-24 hüvelyk távolságban hatékony fegyver van, úgyhogy a Thorakitaiok tartsanak Eudoros-szal, az Agema meg a Myrmidon hölgyeménnyel és minden jó lesz. További plusz, hogy az előző dobozhoz képest ennél nem csak 1 figura képes full-offenzívan fellépni és akár egymaga megoldani a helyzetet, a túlélés csekély esélyével. Ha és amennyiben ezt a kezdődobozt sima, generál ALEPH seregként hozzuk, akkor szidni nem igen tudom, 150 pontot simán ki lehet hozni belőle. Továbbfejlesztésnél mindenképp Myrmidonok irányba ajánlott elkanyarodni és a Netrodokról se feledkezzünk meg!

 

 


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához