LFG.HU

HammerTimeCafe
chomy
RPG mesélőknekCimkek

Február 23-án lezaljott a Hősök Hajnala első összefüggő versenysorozatának 3. epizódja. Ezzel letudtuk a történet több, mint felét – már csak két epizód van hátra a tervezett végkifejletig.
A rendezvény a megszokott, jó hangulatban telt, ezúttal több, mint negyven fő szállt ringbe a győzelemért. Most megtekinthető, hogy milyen kihívások vártak a kalandozókra, nagyra becsült játékosaink pedig megismerhetik a kalandnak azt a részét is, amiből a versenyen – döntéseik következtében – kimaradtak.
A kaland – bár versenymodul – kis átalakításokkal otthon is lemesélhető.

Bevezető

A kalandmodult versenyre készítettük. Mesélőként mindig erős nyomás van rajtunk, hogy a versengő csapatoknak azonos feltételeket teremtsünk a győzelemhez, és senkit se juttassunk sportszerűtlen előnyhöz a többi csapat rovására. Az objektív sportszerűséghez viszont arra volna szükség, hogy a kalandmodul minden elképzelhető szituációra egyértelmű választ adjon, ami lehetetlenség.
Ezért hát azt javasoljuk, hogy kezelj a modulban minden leírást és eseményt irányvonalként. Ne kényszeríts rá semmit a játékosokra! Váratlan szituációkban rögtönözz belátásod szerint, a versenyzők kreativitását vagy dőreségét pedig saját értékítéledenek megfelelően jutalmazd, vagy büntesd. A fő cél az, hogy mindenki – Te, és a játékosaid is – jól szórakozzon a kaland folyamán!
Szokásos javaslat A modulban rengeteg kalandlehetőség van egy 6-7 órás versenyhez képest, ezért felesleges húzni az időt, vagy komplikálni a dolgokat. A felfedezéssel és szociális interakcióval kitöltött jelenetekben sem kell fukarkodni az eseményekkel, a környezet válaszreakciója legyen gyors és egzakt. Véletlenül se húzd az időt érdemtelen akadályokkal, vagy súlytalan skill próbákkal, és javasolt tömör, lényegre törő leírásokat alkalmazni.
Ha a játékosok sokat haboznak, figyelmeztesd őket, hogy értékes játékidőt vesztegetnek!

Háttér

Mint az előző kalandmodulokból jól tudjuk, a karakterek egy mágikus kalózhajó, a Kígyó kapitányaivá váltak. A döntés nem rajtuk múlt: mikor az előző kapitánnyal végeztek, a hajó megjelölte őket egy furcsa tetovállással. A tetoválás varázslatos kötelék amely a hajóhoz köti őket; nem távolodhatnak el tőle, viszont a Kígyó engedelmeskedik a kapitányok akaratának, reagál még a ki nem mondott parancsokra is.

A Kígyót és újdonsült kapitányait megtámadta a Bíbor Fregatt, a Tengerek Nemezise, a rettegett szellemhajó. A legenda szerint, ha egy hajót célba vesz a Fregatt, az általában halál fia. Ha azonban az áldozatnak mégis sikerül kereket oldania, akkor érdemesnek bizonyul az életre, és a Fregatt nem üldözi tovább.
A Kígyó esetében nem így történt. Hőseinket heteken-hónapokon át űzte a Fregatt, egyik kikötőből a másikba, egyik ütközettől a következőig. A Kígyó kisebb, gyengébb hajó a Bíbor Fregattnál, nyílt harcban nem volt esélye. A kapitányok kifundálták, hogy felkeresik a Sárkányfok-sziget orákulumát, és segítséget kérnek tőle a reménytelennek tűnő vállalkozásban. Az orákulum jövendőlése nyomán hajóztak el a Tollas Kígyó szigetére, ahol állítólag egy ősi hatalom szunnyadt – olyan varázserő, amelyet megszerezve akár a Bíbor Fregattnak is méltó ellenfeleivé válhatnak.

Mint kiderült, a titokzatos hatalom a sziget vulkánjának mélyén alvó istenségtől, a Tollas Kígyótól eredt. Utóbbi egy kicsit sem örült neki, hogy a Kígyó kapitányai megdézsmálják a varázserejét, de mire előbújt a vulkánból, már késő volt: annyira legyengült, hogy a betolakodók képesek voltak felülkerekedni rajta.
Az istenség pusztulásával a sziget – és annak minden lakója – a tenger mélyére süllyedt. A Kígyónak azonban rendelkezésére állt végre az áhított hatalom, hogy megvíljon a Bíbor Fregattal és kivívja szabadságát…

Kattints a képre a letöltéshez

Jó szórakozást!


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához