LFG.HU

Brain
RPG mesélőknekCimkek

Ebben a rövid írásban azt próbálom megmutatni, hogyan is szoktam én mesélni. Mi jár a fejemben miközben mesélek, hogyan készülök fel, mit találok ki menet közben. Ti tuti másképpen csináljátok ezt, és talán szóvá is teszitek egy hozzászólásban a cikk alján, de addig is kinyitom agyam képzeletbeli hátsó ajtaját, és csatalakozhattok hozzám egy rövid ego-trip erejéig, ami egy konkrét lemesélt és megtörtént kalandon keresztül mutatja be, hogyan csinálom.

Először is kell egy ötlet, vagy helyszín, hangulat, ami köré a kalandot építeni fogom. Szinte bármi lehet, ami megfog. Lehet jelenet egy filmben, könyvben, vagy játékban. Az ötletek általában rövidek, mint ez is volt. A Trónok Harca könyvet olvastam, és még az elején van egy lovagi torna, amit a felelőtlen és alkalmatlan király ad az új segítője tiszteletére. Eközben a háttérben megy a kavarás, amiről a király nem is tud. Ez a fejezet engem nagyon megfogott. Magával ragadott a torna hangulata, ahogy felduzzad a város és ehhez még több ember érkezik, hogy kiszolgáljon minden lehetséges igényt: kurtizánok, kereskedők, kuruzslók mindenütt. A városi őrség, ahogy próbál rendet tartani a káoszban. És ennek a tetejére jön cukormáznak a főurak ármánykodása, hogy éppen ki kivel szövetkezik, és kit akar eltenni láb alól. Miközben olvastam elhatároztam, hogy írok ebből egy kalandot.

De hogyan is kezdjek neki? Először is tudom, hogy milyen partinak fogok mesélni. Két karakter, akik elég magas szintre küzdötték fel magukat. Jelenleg mindketten 12. szintűek, egyikük Tyr Paladinja a másikuk egy sorcerer csatamágus (DnD 3ed a rendszer). Évek óta játszunk együtt, a két játékost is jól ismerem, és ők is engem. Nehéz már meglepetést okozni nekik, de mindig megpróbálom, mert ha sikerül, emlékezetes kaland lesz belőle. Egyikükről tudom, hogy ismeri az eredeti sztorit, így nem nyúlhatok túl nyíltan a könyvből. Egyébként sem alkalmas az eredeti történet arra, hogy lemeséljék, mert a szereplők túl kötött pályán mozognak.

Szóval adott a két karakter, már csak azt kell kitalálni, hogyan illenek majd a sztoriba. Mivel magas szintű karakterekről van szó, mindenképpen főszerepet szánok nekik a tornán. (A kalandban ugye egyébként is ők a főszereplők) Ez valami király melletti pozíciót jelent. Azonban ismerem a játékosaimat, és tudom, hogy ha nem az ő bőrük van vásáron, akkor hajlamosak passzívak maradni, és sodródni az eseményekkel. Ráadásul, ha a király mellé rendelem őket, aki tényleg olyan alkalmatlan, mint képzelem, akkor nem fognak neki szívből segíteni. Ennél jobb megoldással kell előállnom. Hosszas agyalás után ugrik be az ötlet, hogy az lenne a legjobb, ha a király helyén lennének. Innen már csak egy fél lépés a megvalósítás. Mi lenne, ha a király megkérné őket, hogy helyettesítsék pár napig a lovagi torna alatt? A sorcerer úgyis tud átváltoztatást, és így tényleg érdekeltek lesznek abban, hogy megoldják a kalandot. Igaz, még fogalmam sincs róla, mit is kellene megoldani. Annyit tudok, hogy pompás torna lesz az ország legjobb lovagjai között, amit a nemesek páholyból, a pórok pedig nyál csurgatva néznek. A város teli emberekkel, mindenhol kereskedők és szajhák kínálják portékáikat. A póroknak is zajlik pár verseny a háttérben, de ez nem fontos. Közben a karakterek szépen lassan ráébrednek, hogy a simának induló pár nap helyettesítés nagyon nem lesz sima. Még azt is sejtem, hogy egy király elleni merénylet mindenképpen árnyalja majd a képet.

Na de ki veszi majd át a király helyét? Végül a paladinra esik a választásom. Ugyan ez már-már súrolja a hazugság határát, de úgy döntök belefér még. Arra azért figyelnem kell majd, hogy továbbra sem hazudhat. Pár napra tejhatalommal ruházom fel, így tényleg megnyílik előttük egy csomó lehetőség. A sorcerer pedig tud a háttérből segíteni neki.

A következő tisztázatlan kérdés az, hogy vajon hova megy a király, akit csak a nők, a pia és a vadászat érdekel, egy lovagi torna idején. Itt kézenfekvőnek tűnik az ötlet, hogy a könyvből nyúljak. Ott Robert király részt akar venni a tornán, de lebeszélik róla, azzal hogy hagynák nyerni. Az én Robert királyom erre rájött, és azt találta ki, hogy inkognitóban vesz részt a tornán miközben a karakterek helyettesítik. Ez különösen azért tetszik, mert így rögtön tovább bolondíthatom a helyzetet azzal, hogy a karakterek félidőben rájönnek a turpisságra, és aggódhatnak majd a valódi király életéért is.

Az alapok sajnos még mindig nincsenek meg, mivel kellene egy kis háttér a tornának, és ki kellene találnom, hogy mi is lesz az egész kavarás lényege. Amit át akarok venni a könyvből, hogy a királyné áll az egész mögött, és hogy a lány valójában nem a király lánya, hanem fattyú. A királynő jellemét jelentős részben a könyvből másolom. A torna apropója itt viszont egy esküvő lesz, konkrétan a királylány esküvője. Már csak egy talpraesett vőlegényt kellene találnom.

Vőlegénynek a könyvből Loras néven szereplő lovagot választom. És mivel nem vagyok olyan jó mint Mr. Martin erősen csökkentettem a nagy házak számát háromra, mivel egy jó kavaráshoz kettő kevés, de nem akarok túl sok NPC-t. Így kutyafuttában lejegyezek pár szereplőt, és felskiccelek három nagyobb nemesi családot, akik a főbb szereplők lesznek, végig erősen a könyvből merítve az ötleteket. Eddig a pontig semmit sem írtam még le a történetből, csak a fejemben létezik. Most gyorsan begépelek pár mondatot.

Nagy házak:

Maxim ház – Az ő fiuk fogja elvenni a hercegnőt

Lord Harold Maxim – Maxim ház feje. Idős, ravasz fickó. Rengeteg gyereke van szerte a városban.

Lady Amber Maxim – Fiatal üres fejű liba. Harold aktuális felesége.

Peter Maxim – A vőlegény. 18 éves leendő király jelölt. Ravasz és rendkívül jó harcos. Ftr 9

Harold Maxim - 7 éves. Öntudatos kis palánta. Lord Maxim legfiatalabb gyereke.

 

Mason ház – Izabelle királyné háza

Izabella Mason – A királyné (34). Megcsalta a királyt Gregorral. Arin valójában Gregor lánya.

Frank Mason – A királyné öccse. 28 éves. Bukott Tyr Lovag. Ex Pal 7

 

Kindel ház – Harmadik nagy ház

Gregor Kindel – A medve. Hatalmas termetű harcos. Ftr 12

Colbert Kindel – A medve öccse. Szintén kiváló harcos, de brutális és véres kezű. Ftr 14

 

Mindössze ennyi leírással, meg a hercegnő nevével (Arian) kiegészítve készülök az első játékalkalomra. Lord Harold Maxim alakját a könyvben szereplő öreg Walderről másoltam, míg a fiatalabb Harold inkább Tommen herceg lesz. Frank Mason saját kútfőből jött. Úgy érzem, hogy jó szolgálatot tehet még a kavarásban, egy lovag, akiben talán alapból megbíznak, pedig az ellenség embere. Gregor pedig a könyvben szereplő Gregorral azonos testben, de lélekben sokkal számítóbb és eszesebb. Gregor eredeti személyiségét az öccse kapja.

Már csak az a kérdés, hogyan mesélem be a karaktereket. Szerencsére ezt a két karaktert könnyű belerángatni bármilyen kalandba, mivel alaposan össze vannak nőve. Ha az egyik megy, akkor megy vele a másik is, így elég csak az egyiküknek megfelelő motivációt találnom, és meg is vagyok. Megint a lovagnál fogom meg a párost, mert ő a könnyebb eset. További szerencsém, hogy a karakterek 8. szintről indultak, mert egy egyszeri magas szintű kalandnak szánt történethez készültek. (Hiába, túl jól sikerült az a bizonyos első kaland.) Szóval eléggé szabad kezem van a karakterek előtörténetét illetően, mivel nincs nekik. Így a lovagról már korábban kiderült, hogy van egy nővére, aki a Sune a szerelem istennő papnője és van egy öccse, aki a család fekete báránya és mellékesen tolvaj, aki jelenleg a Harpereknek dolgozik. Nem volt nehéz egy újabb fejezettel kiegészítenem az előtörténetét. Egyszer korábban részt vett egy távolabbi országban az őrült király megbuktatásában (megint csak a könyvből merítve). A felkelők vezére volt mostani Robert király. Nos, ez a Robert király kér tőlük segítséget most. Tudom, hogy a lovag nem fogja megtagadni régi barátja kérését, még akkor sem ha ez a régi barát meglehetősen új.

Összesen ennyi információval a fejemben ülök le az első alkalommal mesélni. Ez nagyon kevés, és ezt tudom is. A kavarós kalandok mesélésének a könnyebbik része, hogy a háttérben zajló eseményeket kitaláljam, a neheze az, hogy megtervezzem, ahogy a karakterek ezekre fokozatosan rájönnek. És én még a könnyebbik felével sem voltam meg. Nem tudtam, hogy egyáltalán mit is akar a királyné elérni, lesz-e gyilkossági kísérlet, és ha lesz, ki ellen. Egy csomó homályos folt volt, de szerencsére a játékalkalmaink elég rövidek, mivel hét közben munka után ülünk le játszani 2-3 órára. Így az a tervem, hogy az első alkalommal, hogy a király személyiségét fogom megmutatni nekik egy kicsit, és mire eljutnak odáig, hogy a helyére lépjenek, kitalálom azokat a részleteket, amik ahhoz hiányoznak, hogy folytassam. Sokan ez improvizációnak hívják, én inkább mesélés közbeni kalandíráshoz hasonlítanám.

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához