LFG.HU

Farkas Gergely
ismertetőCimkek

JSA: Japanese Sectorial Army Starter (Yu-Jing Sectorial)

Elérkeztünk az Infinity talán legnépszerűbb alapdobozához, a Japán Szektoriál Haderő Starteréhez. Ezzel a dobozzal nagyon sokszor összefutottam már, népszerűségének titka a távol keleti atmoszféra, a manga/anime feeling és stílus figurásított manifesztációja… egyszóval mert JAPÁN! Ninják, szamurájok és miegymás! 10 Yu-Jing játékosból 7 biztosan ezt választja. Lássuk miért is:

A dobozban van:

  • 3 db Keisotsu Butai (combi rifle)
  • 1db Kempeitai (Boarding Shotgun)
  • 1db Domaru Butai (Chain rifle)
  • valamint 1 db Oniwaban (Beszivárgó, rejtőzködő, Boarding Shotgun és Monifilament CCW)

Kezdetnek megkapjuk a 3 db Keisotsu-t akik remek kis alapkatonáink lesznek. Darabja 9 pont alapcuccokkal, ami – igen – gyanússá teszi őket olcsóságuk miatt.  Nem is csoda, hiszen akárhogy is nézzük a többiekhez képest átlag alatti statokkal rendelkeznek: BS10, PH10, ARM1 (talán ez még megbocsátható)…viszont alapból van nekik V:Courage, vagyis nem kell nekik dobni bátorságra, ha eltalálják őket! Hát, nemhiába, a Japánok fanatikusak tudnak lenni, még figuraként is. Nagyjából ennyit lehet elmondani róluk, meg még talán annyit, hogy mivel szektoriál seregben jönnek, ezért képesek Link Team-et alkotni.

Továbbhaladva találunk egy Kempeitai-t is. Ő seregünk „monddmeg” embere, akit ha Chain of Command-ként hozunk az LT. elesése esetén rögtön seregünk élére áll, kikerülve a Loss of Lieutenant helyzetet. Ezen felül Sixth sense L1 és V:Courage képessége is van. Fegyverek között a combi rifle és a Boarding Shotgun variálódik. Chain of Command nélkül 17 pont, vele pedig 27 pont a Kempeitai. Kezdő játékosok számára ez a figura jelenti az igazi támaszt egy esetleges taktikai melléfogás esetén, hiszen ha az LT. véletlenül elesne, nem kell rögtön feladnunk a következő körünket, hogy kinevezzünk egy másikat, hanem automatikusan átveszi az irányítást.

Az generál Yu-Jing alapdobozból már ismerhetjük a Domaru Butai-t, a fékezhetetlen és bátor, ámbár néha botor szamurájt. Ugyanazok érvényesek erre a figurára is, mint amiket az ezt megelőző elemzésben írtam, talán annyival lehetne kiegészíteni, hogy a BS itt lényegében feleslegessé válik a Chain rifle miatt, ami automatikusan talál. A figura szép és feelinges, nagyszerű, hogy belerakták a  dobozba.

Na de…ismerkedjünk meg a ninjával, aki miatt olyan népszerű ez a kezdőpakk: az Oniwaba (avagy „az aki a kertben van”). Az Oniwaban az egyik legkeményebb rejtőzködő, beszivárgó figura a játékban. BS és PH értéke nem annyira eget rengető, de a 19-es CC és a 14-es WIP-je már annál inkább. Remek taktika vele kezdeni, mint LT., ha nálunk van a kezdeményezés joga. Mindig utolsónak tegyük fel a pályára. Bevált módszer markerként felrakni a pályára, úgy hogy az ellenfél térfelére szivárog be. A Superior Infiltration miatt egy elrontott PH dobás után felfedődik ugyan, de nem szóródik! Így ha total cover-ben kezd, könnyedén visszamehet TO camo-ba és egy kör alatt likvidálhatja az ellenfél nehézgyalogságát, vagy akár a parancsnokot is. Mi történik, ha lelövik? Nagyjából semmi, a 44 pontos veszteséget leszámítva, hiszen a Kempeitai rögtön átveszi a vezénylést és minden mehet tovább. Érdemes az Oniwabannal a közelharcra törekedni két okból is: egyrészt a rettentően magas 19-es CC miatt, másrészt a fegyvere miatt, ami egy Monofilament penge. Ez annyi jelent, hogy teljesen mindegy, hogy a célpontnak mennyi páncélja van mivel a penge nagyjából atomnyi széles ezért minden páncélt 0-nak vesz. Ha az áldozat – legyen alapkatona vagy 120 pontos harci gép – nem dob a páncélmentőre 12-nél nagyobbat, akkor AZONNAL meghal, sebpontok számától függetlenül. Hogy ha ez nem lenne még elég, akkor a Martial Arts L4 is ott van…no comment.

Összegezve szerintem a méltán népszerű JSA Starter a kezdő játékosok hibáit jól tolerálja, ezért remekül játszató. Kinézetre zseniálisan el vannak találva a figurák, nagyon jól visszaadják a japán stílusjegyeket és az anime hatást is. Sajna a kezdődoboz pontban nem közelíti meg a 150 pontot, alapesetben csak 124 pontra jön ki a kezdősereg. Ám kis ide-oda tologatás után 150 pont és 2.5 SWC is kihozható belőle, ami tartalmaz Hacker, FO és HMG opciót is. Remek kezdés, folytatásképpen pedig Karakurikat, Haramakikat ajánlok, hogy a nevesített Shinobu Kitsune Oniwabaról ne is beszéljek :)

 

Ariadna Generál Starter

Beszéljünk egy kicsit a Humán Szféra technikailag kicsit elmaradottabb feléről, ahonnan az Ariadna népe is származik. Ide bizony nem jutott el a technikai fejlődés, vagy legalább is nem olyan szinten, mint mondjuk a NeoTerran Capitaline Army-hoz. Itt szervópáncélok helyett analóg, Tessuem páncélt aggatnak magukra a jónépek, és a lézeres célkeresőt és az intelligens lőszert is csak hallomásból ismerik. Ennek ellenére az Ariadnának van helye az Infinity világában, hiszen szívósságban felveszik a versenyt a legmodernebb frakcióval is. Perszem ehhez jó, ha tudjuk, hogy mit is csinálunk valójában. Íme, a doboz:

  • 3 db Line Kazak (Rife)
  • 1db Chsseurs Specialist (Beszivárgó, rejtőzködő, Rifle, AP aknák, Light flamethrower)
  • 1db 3rd highlander Grey (Rifle, 2db Light Shotgun, füst és sima gránátok)
  • 1db Veteran Kazak (AP Rifle, Light flamethrower)

Kezdésnek itt vannak Order adóink a Line Kazak-ok. 9 pontért abszolút átlag statokat kapunk, egyetlen, ami említésre méltó az a WIP13, ami jó LT. vagy FO opcióvá teszi őket. Többet nem érdemes tudni róluk. Olcsó, jó, a célnak megfelel.

Következő emberünk a Chasseurs specialista. Francia kollégánk a PH és WIP (13) értékein kívül minden téren átlagos, vagy az alatti, ami nem meglepő egy specialistánál. Viszont könnyen törik, hiszen se ARM se BTS értéke nincs. Beszivárgóként viszont megnehezítheti ellenfelünk dolgát, ha aknákkal felszerelve indul útnak. Képes markerként mozogni és meglepetésből támadni. Sixth sense L1 képessége védi a ZoC-on belül érkező támadásoktól. Legolcsóbb esetben 19, legdrágább konstrukcióban 22 pontért hozhatjuk.

Első nehézgyalogunk a 3rd Highlander Grey. Az Ariadna nehézgyalogságról azt kell tudni, hogy dugig vannak felszereléssel, és ez a Highlander Grey-re is igaz. Alapesetben van nála egy Rifle, 2db Light Shotgun, füst és sima gránát. Technikai elmaradottságukat láthatóan kompenzálni akarják, némi felszereléstöbblettel, de ez cseppet se zavarjon minket. Statjai teljesen rendben vannak, egyedül a BTS0 ami zavaró lehet, de hát a nanotech és biotech cuccok ellen max. aszpirinnel tud védekezni. Képességei a Shock Immunity (aknák és Shock lőszer nem viszi el egyből) és a V: Dogged, utóbbi azt jelenti, hogy ha aktív körben lelövik, nem esik össze, hanem amíg parancsot költünk rá, megy és harcol. Viszont amint végeztünk vele automatikusan meghal. 28 és 40 pont között hozhatjuk, LT. opció van!

Végezetül van nekünk egy verőlegényünk, a Veteran Kazak. Első ránézésre az egyetlen ami szemet szúr mint negatívum az a BTS0, de ez általánosságban elmondható az Ariadna frakcióról. Cserébe BS13, PH13, WIP13 és ARM4. Sajnos csak 1 Woundja van, de támogatásképpen Veteran képességgel rendelkezik, ami tartalmazza a V: No wound incapacitation-t és a Sixth sense L2-t is. -1 Woundért cserébe ez megéri. Továbbá immunis a Shock lőszerre, ami ugye alapesetben felülírna a V: No wound incapacitation-t. AP Rifle és Light flamethrower van nála alapesetben 47 pontért, megfejelve CH:Mimetism-mel. Nagyon jó nehézgyalog, gyors is (MOV 4-4), fedezésből tüzelve nehéz célpont. Hadnagyként is hozható.

Összefoglalva azt kell mondjam, hogy bár technikailag nincs a helyzet magaslatán az Ariadna kezdődoboza, azért megvan benne a kellő arzenál, hogy kompenzáljon egy kicsit a hiányokért. Sajnos amint összefutunk egy MSV L2-vel sokkal nehezebb dolgunk lesz már onnantól kezdve, hacsak a specialistánk ki nem tudja lőni még az elején. Ha mégis sikerül, akkor a Highlander füstgránátjainak támogatásával bátran mehetünk, ahová csak szeretnénk. Kis módosításokkal 149 pont és 2 SWC-t is kihozhatunk a seregből. Mint minden generál alapdoboz, remek alapot képez további seregépítésnek, bár egyik szektoriális sereget sem támogat túl sok figurával ez a Starter (Highlander Grey a Caledonian Szektoriálnál és a Chasseurs a Merovingian Szektoriálnál).

 


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.