LFG.HU

Brain
RPG mesélőknekCimkek

Úgy tervezem, hogy ez az utolsó alkalom. Már csak a végjáték van hátra. Nem lenne érdemes tovább nyújtani a dolgot, mert több titokra már nem fog fény derülni. A mostani alkalomra megint van időm készülni, ezért kidolgozok két NPC-t: a Kindle testvéreket. Mindketten félelmetes harcosok lesznek, illetve úgy döntöttem, hogy Colberthez jobban illene inkább egy barbár kaszt. Miközben számolom az értékeket, végiggondolom a mágia szerepét a kézitusában. Végül valami olyasmire jutok, hogy varázstárgyakat lehet használni, és valószínűleg minden olyan varázslatot, aminek nincs közvetlen hatása az ellenfélre. Tehát simán el tudom képzelni, hogy Colbert és Gregor lehúznak pár italt harc előtt, így különösen kemény ellenfelek lesznek. Sir Colbert például egyedül meg tudná szorongatni a csapatot. Fegyvere egy anarchic great axe lett, aminek rendszeres forgatása kicsit megbomlasztotta az elméjét. Ez szinte biztos nem fog kiderülni, de nem árt egy kis plusz háttér az NPC-knek. Egy másik fontos dolog vele kapcsolatban a power critical featje, ami lehetővé teszi, hogy naponta egyszer automatikusan kritikus fenyegetést dobjon függetlenül a gurított értéktől. Ezzel és az őrjöngéssel meg a bull’s strength itallal együtt a sebzése az első támadásra: 3d12+45+2d6, ha lawful a célpont, ez így kb. 70 hp, és még támad kettőt. Nem csoda, hogy szerencsétlen harcost egy ütésből levágta. Ez tehát a terv, amivel megölni tervezik Petert. Ha minden igaz, Peternek nem lesz ideje megadni magát. Gregor is komoly harcos lett, de ő szinte egyenrangú ellenfele lenne a lovagnak. Nem tudom, hogy szükségem lesz-e ezekre az értékekre, de megnyugtat, hogy megvannak, mert ilyen magas szintű NPC-ket nagyon nehéz hitelesen rögtönözni.

Ezzel a két karakterrel felvértezve vágok neki a mesélésnek. Egy szép tavaszi reggelt mesélek, mivel éppen április 28. van játékon belül. Mindig vezetem a dátumot, így nem hoznak zavarba olyan kérdések, hogy hány nap múlva lesz a vasárnapi vásár, vagy hogy milyen évszak van. A karakterek terve nem sokat változott a múlt alkalom óta. A varázsló alakítja a királynét, és nála lesz teknős formában az eredeti is. Hogy érzékeltessem a varázslóval mennyire alkalmatlan a királyné szerepére, megkérem, hogy mesélje el milyen ruhát vesz fel reggel. Aztán Leopold korrigálja az öltözködési bakit.

A torna előtt az álkirály beszélni akar a Maxim ház fejével, hogy elmeséljék neki a merénylet tervét, esetleg rábeszélje, hogy a fiú lépjen vissza. Megint nekem kell gondolkodnom. Vajon mit kezd az öreg Maxim egy ilyen információval? Mi lenne a kaland szempontjából a leginkább hasznos? Nos az biztos, hogy nem szeretném megoldani helyettük a kalandot, tehát Maxim nem fogja kézbe venni a dolgokat. Még mindig van egy djinn kívánság gyűrűje, amiből az első kívánságot arra használta fel, hogy a fia nyerje meg a tornát. Azt gondolja, hogy ilyen támogatás mellett Colbert nem hogy megölni nem tudja a fiút, de legyőzni sem. A figyelmeztetés hatására még jobban föl fogja készíteni Petert mágikusan. Ez azért is jó, mert a karakterek erről nem tudnak, így marad a dilemma, hogy mit tegyenek. Ezután az öreg Maxim kedvesen megköszöni a figyelmeztetést, és távozik.

Közben kitalálom, hogy Gregor mit tesz. Látja kint a királynét, és szeretné megtudni, hogy az igazi-e. Erről pár kedves kérdéssel megbizonyosodik a király távollétében. A terve az, hogy a saját emberét juttassa a király mellé a királyné alakjában. Erre minden esélye megvan, mert sokkal jobban fel tudja készíteni az emberét, mint a varázsló. Ennek ellenére ez egy elég kockázatos terv. Hiszen ha a nyílt színen megjelenik egy második királyné, nem lehet tudni ki győz majd a szópárbajban. És természetesen megint elhanyagolom azt a tényt, hogy mágiával is ki lehetne deríteni melyikük az igazi, mert a játékokon jelen van jó pár pap is, hogy gyógyítsák a sérülteket. No meg ez eléggé el is húzná ezt a játékalkalmat, és lehet, hogy nem tudnánk befejezni. Így Gregor szájából elhangzik egy fenyegetés a királyné felé, hogy vigyázzon, mert lehet, hogy előkerül az ikertestvére. Remélem ez egy újabb problémát okoz a karaktereknek, de meg fogják tudni oldani. Gregor sejti, hogy tudnak a merényletről, de ennek ellenére meg akarja próbálni, mivel nem a király ellen irányul, hátha hagyják.

Közben összeírom az első négy párbaj eredményét. Egészen véletlenül az előző napról szóló jegyzetem alapján tényleg úgy jön ki a torna, hogy a papírforma szerint Colbert a vőlegénnyel küzd, de ha mégsem így lenne, most szabadon átírhatnám. Ennyit írok le a harcokról, miközben a reggelt mesélem:

Lord Gregor <- Sir Erving

Gregor hatalmas csapásokkal folyamatosan támadja az egyre kimerülő Sir Ervinget. Majd a végén lefegyverzi.

Sir Colbert <- Sir Quen

Sir Colbertnek az első sérülés után eldurran az agya, és legázolja a szerencsétlen lovagot. A megadás után még üt egyet, de visszafogja magát.

Sir Joyce -> Szürke Lovag

Elég kiegyenlített küzdelemnek indul, de a szürke lovag egy alattomos rúgással felborítja és győz.

Peter Maxim <- Noname

Sima győzelem.

Ezeket kicsit több részlettel le is mesélem. Colberttel megint provokálni akarom a játékosokat. Újra a király kezébe helyezem a döntést, már-már tálcán kínálva a megoldást, de legnagyobb meglepetésemre nem zárja ki. Ezzel végleg megerősíti Gregort abban a hitében, hogy a király hagyni fogja a merényletet, vagy nem is tud róla.

Az első menetek utáni ebédszünetben az álkirály félrehívatja egy sátorba az igazit, és elmond neki mindent. Még azt is megmutatják, hogy a királyné valójában a varázsló. A király végig akarja csinálni a tornát. Még megbeszélik, hogy a királyné egy veszekedés miatt távozik a helyszínről, megelőzve a lebukást. Ezért még egy nagy pofont is kap, hogy hitelesebb legyen.

Kezdődik az utolsó három küzdelem.

Lord Gregor -> Szürke Lovag

Ezt ugye a királynak kellene nyernie, de Gregor egyenrangú ellenfele. Persze mesélhetnék bármit, akár azt is, hogy simán legyőzi, vagy mondjuk véletlenül, de ennél jobb indokot szeretnék. Az, hogy a karakterek mindent kitálaltak, jó ötletet ad. A szürke lovag mond valamit harc közben Gregornak, amivel kibillenti a nyugalmából, és ezzel győz. Igaz, még így is kemény harc lesz. Hogy mit mond, nem érdekes, ha mégis megkérdeznék, majd kitalálom.

Peter Maxim <- Sir Colbert

A nagy összecsapás, amire mindenki vár. Tudom, hogy Peternek kell győznie. De nehéz ezt hihetően előadni. Magamban gyorsan elkönyvelem, hogy a srác valószínűleg mégsem 9. szintű. Mivel úgysem tudták, nem számít. Colbert egy hatalmas csapással indít, ami megrendíti a fiút, de a felhalmozott védő varázslatoknak hála túléli. Aztán egyszerűen védekezni kezd, amíg Colbert ki nem fárad. Ekkor legyőzi. Mindenki megkönnyebbül.

Már csak a döntő van hátra a szürke lovag és a vőlegény között. Előtte természetesen van egy kis szünet, amíg meggyógyítják a versenyzőket.

Mivel a karakterek nem akarnak semmit csinálni, gyorsan lemesélem a döntőt is. A két harcos egy elég fura párharcot vív. Inkább csak kóstolgatják egymást. Lehet látni, hogy közben beszélgetnek. Megint csak nem tudom, hogy miről, de biztos akad valami közös témájuk. Ráérek kitalálni akkor, ha esetleg rákérdeznek. Aztán a szürke lovag hagyja nyerni a vőlegényt.

Innen már csak az epilógus van hátra. Végleg átveszem a szót, és elmesélem, hogy a lakoma következik, ami alatt visszacserélik a királyt. Még rájuk bízok egy döntést. Nevezetesen, hogy mi legyen Gregorral és a királynéval. A száműzetés mellett döntenek. Ez nekem pont megfelel, ha legközelebb nem lesz ötletem, felmelegíthetem ezt a szálat. Végül már csak a jutalom maradt. A király megkérdezi tőlük, hogy mit kérnek a szolgálatért cserébe. A varázsló elég gyakorlatias, így meglep vele, hogy konkrét dolog helyett, csak egy jövőbeli szívességet kér. Viszont nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy a lovag mit fog kérni. Mivel egyáltalán nem anyagias (konkrétan pénz sincs nála, mindent a varázsló fizet), azt hiszem ő is szívességet fog kérni. De nem. Egy ennél sokkal komolyabb dolgot kér: A király hagyjon fel az ivással, és eddzen rendszeresen két hónapig. Még reagálok erre a király nevében, aztán zárom a kalandot. Nem szoktam visszamesélni a karaktereket az otthonukba a kalandok után, mert lehet, hogy a következő kalandot inkább innen akarom majd indítani, ha mégsem, akkor ráérek annak az elején visszavinni őket.

Ezzel be is fejeztem ezt a hat alkalomra nyúló kalandfolyamot. Alapvetően elég jól sikerült, a kezdeti csetlések és botlások ellenére, hiszen a játékosok élvezték, és ez a lényeg. Ugyan sikerült egy majdnem teljesen életképtelen világot megalkotnom mesélés közben. Elég elképzelhetetlen, hogy ez a berendezkedés hosszabb távon működőképes lenne, hiszen a királyt egy közepes szintű tolvaj bármikor megölhetné, egy komolyabb varázsló pedig hetek alatt király lehetne. A papság is csak a háttér gyógyító szerepét tölti be. Szerencsére ezek mind csak díszletek a kaland mögött, és amíg nem kezdi el senki nagyítóval vizsgálni, nem lesz belőle gond. Az én játékosaim nem szoktak ilyenekbe belekötni, ezért mesélhetek nekik elnagyolt díszletet. És mivel direkt egy távoli királyságba helyeztem a kalandot, ha nem térnek ide vissza, nem kérhetik rajtam számon az itteni viszonyokat.

Összepakolás közben még kérdeznek párat a kalandról. Mivel nem tervezek közvetlen folytatást, szívesen válaszolok. Így kicsit jobban megértik mi miért történt, és én is végre elmesélhetem azokat a részleteket, amiket kitaláltam, de nem derültek ki. Szerencsére nem sok ilyen részlet van, amire büszke is vagyok. Még felmerül, hogy a harmadik játékos is állandó tagja lesz a csapatnak. Nekem mindegy milyen karakterrel jön, egy feltételem van, hogy tudjon repülni. Hogy mit fog hozni, és hogyan fogom bemesélni, a következő kaland problémája lesz.

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához