LFG.HU

HammerTimeCafe
CikkBot
hírek

Damion Perrine, egy elégedetlen játékos beperelte az Alien: Colonial Marines című FPS-t kiadó SEGA-t, valamint a program fejlesztőjét, a Gearbox Software-t. Mivel azt igen nehéz lenne a törvény előtt bizonyítani, hogy a játék rossz, a pert formailag hamis reklámozás miatt indították.

http://lfg.hu/wp-content/uploads/2013/05/aliens-colonial-marines-07-screenshot_viewer_medium.jpg

Mint ahogy az mindennapos egy-egy játék megjelenése előtt, az Alien: Colonial Marines esetében is jelentek meg játékmenetet bemutató videók. Ezek azonban a felperes állítása szerint erősen félrevezetőek voltak, mert gyakorlatilag a bemutatott videóknak semmi közük nem volt a végleges produktumhoz, így megvalósult a hamis reklámozás vétsége. (Hiszen aki a kereskedelmi célzattal készített, a játék eladásait növelni hivatott videók alapján vásárolta meg a terméket, nem kapott hiteles képet arról, hogy mit is vesz meg.)

A hamis reklámozás vétségét komolyan veszik az Egyesült Államokban: a fogyasztóvédelmi törvények ősét, a „Pure Food and Drug Act”-ot, azaz a „Tiszta élelmiszer és gyógyszer törvényt” 1906-ban fogadták el, még Theodore Roosevelt elnökségének idejében.

Az Alien: Colonial Marines nem igazán lopta be magát a kritikusok szívébe, gyenge-közepes értékeléseket kapott, a fórumokon játékélményeiket megosztó játékosok többsége pedig igen negatívan nyilatkozott a játékról.  Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a kiadó és a fejlesztők egymásra mutogatnak. A SEGA azzal védekezik, hogy ők a Gearboxot bízták meg, akik többnyire jó játékokat készítettek, – elég csak a Borderlands sorozatra gondolni (bár kétségtelen, a Duke Nukem Forever is az ő nevükhöz fűződik) – és tudomásuk sem volt arról, hogy a munkálatok jelentős részét olcsó, külsős cégek végzik majd el és a tulajdonképpeni fejlesztő a gyanú szerint szinte csak a nevét adja a munkálatokhoz. Ráadásul, a Gearbox egy, ha nem is korszakalkotó, de jó értékeléseket kapó Aliens játékot már készített. Igaz, az egy Nintendo DS-re fejlesztett, oldalnézetű lövöldözős játék volt.

A Gearbox állítása szerint egyfelől az alvállalkozókkal való dolgoztatás mindennapos és messze nem vették igénybe olyan mértékben külsősök segítségét, ahogy azt egyesek gondolják. Szerintük a játék azért nem sikerült úgy, ahogy elvárható lett volna, mert a SEGA minden centet igyekezett a fogához verni és ez tetszik vagy sem, akkor is meglátszik a terméken, ha profik dolgoznak rajta.  Kétségtelen: a kiadó többször is nemtetszését fejezte ki, mert az illetékesek úgy érezték, hogy az évekig húzódó fejlesztés inkább a készítők lustaságának és érdektelenségének tudható be, mintsem a maximalizmusra való törekvésnek.

Ezt a pletykát néhány név nélkül nyilatkozó, volt Gearboxos fejlesztő is megerősítette. Szerintük a cég számára nem volt különösebben fontos a program sorsa, inkább egyéb projektekre fókuszáltak, mert abban bíztak, hogy a játékot már a neve is el fogja adni, így fölösleges energiát ölni bele. Az informátorok szerint elsősorban a megbízást – pontosabban az azt megrendelő kiadót – fejőstehénnek használó Randy Pitchford a felelős a kialakult helyzetért. Ha hinni lehet a szóbeszédnek, az ő ötlete volt, hogy a munkák jelentős részét külsősök végezzék, így a Gearbox ténylegesen csak a játék multiplayer funkcióját készítette. Hogy mindebből mi igaz, és mi rosszindulatú pletyka, az a per során minden bizonnyal ki fog derülni.

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához