LFG.HU

HammerTimeCafe
auer
RPGCimkek

Megvolt a kaland alapötlete így nekiláttam a részletes kidolgozásnak. A modult több fő részre osztottam fel. Egyrészt a könnyebb kezelhetőség végett, másrészt a RT Endeavour rendszert használva. Mindegyiknél adott mennyiségű achievement pontot kell elérni, ami végül profit faktort ér, a túlteljesítés plusz pont, és plusz profit faktor.

Ezt én mesélőként se nagyon értem/szeretem ezért nem is használom. Játékosként pedig nem lehetett nyomon követni. Egyszer csak jön a végén a pontozás, és kiderül, hogy ezért bizony nem jár jutalom.

Nem sorrend szerint dolgoztam ki őket, voltak ugrálások, volt ami közben jött.

http://lfg.hu/wp-content/uploads/2013/05/rt-ships-1.jpg

Az első rész maga a tárgyalás, felbérelés, erről nem kell sokat írni. Plusz opcióként két dolgot tettem be: egyrészt lehetőségük van felbérelni egy kalózhajót ( egy torpedóvető fregattot), hogy kiegészítsék az űrerejüket. (Egyrészt meg kell venni a fregattnak a hiperhajtóművet, másrészt ki kell őket fizetni.)

A másik a navigátor személyes része: egy navigátor párbaj Constantine navigátorával, mivel a másik navigátornak teherbe kéne ejtenie a házaik közti szerződés szerint, de nem akarja (tényleg nagyon ronda a jk navigátor) ezért párbajjal próbálja kihagyni. Ez igazából arra szolgál hogy ilyen is legyen, még sosem volt navigátor párbaj. Plusz a csapat navigátora mindig poénkodik hogy valaki végre vegye el a szüzességét. Most megkapja. :)

A második rész az odaút. A hipertérben kiszámíthatatlanok tudnak lenni az utak. Amelyik navigátor nyeri a párbajt, azé a dicsőség, hogy odavezesse a flottát, vagy lepasszolhatja a melót a vesztesnek. Az út alapból 150 nap. Ha 200 nap alatt nem érnek oda, akkor az eldák helyzeti előnyre tesznek szert, a 6. rész kimarad a partinak. Kiszámoltam, az njk navigátor 45 nap alatt viszi oda a flottát.

Még ide tartozik a megérkezés (ez utólag került ide mivel lehet, hogy az elda flotta kicsit erős lett), ezért belépéskor egy stryxis karavánhajót találnak, akit fel lehet bérelni achievement pontokért, hogy segítsen. A hajó kalózkodni akart, de egy erősebb flottának nem ugrik neki. Mind ez, mind a korábban felbérelt fregatt bizonyos mértékű sérülés után menekül el, ezt persze nem kötöm a játékosok orrára.

Apropó flotta: az előzetes tervezés szerint lesz Constantine 1+2 teherhajója, könnyű cirkálója, a felbérelt a fregatt, a parti hoz egy grand crusiert és egy raidert .

A harmadik rész a kalóztámadás. A rendszer külső peremén elda kalózhajók támadnak rájuk. Ez két Eclipse crusier (anyahajók) és hat Nightshade fregatt (torpedóvetők). A terv az, hogy távolból torpedókkal és bomberekkel amennyire lehet kiiktatják a teherhajókat, és nem mennek túl közel, kihasználják nagy sebességüket és manőverező képességüket. Az eldák nem a végsőkig harcolnak, ha bizonyos mennyiségű sérülést szereznek, akkor visszavonulnak. Kíváncsi leszek a parti hogy áll helyt, mert ilyen (védelmi) feladatuk még nem volt. Az elda hajókat egy hírhedt kalózkapitány vezeti, őt a Deathwatch-os The Outer Reach kiegészítőből vettem. Főleg az értékei miatt, de a sztoriba is illik, egy olyan szövetség tagja (Conclave of Tears) ami a nekronok ellen küzd, igaz egy fél galaxissal arrébb. Hogy hogy került ide, az mellékes, a partinak sem számít, így skippeltem.

A negyedik rész egy opcionális esemény: az elveszett teherhajó vészjelzéseit fogják egy aszteroida mező felől. Itt sakkoztam magamban, hogy mi legyen a kihívás, aztán elővettem egy void krakent, mondván az ólálkodik a teherhajó körül. Viszont annyira nem erős (a parti zászlóshajója ellen meg főleg nem) ezért ha meg akarják találni a hajót – ami kiesik a flotta irányából – a raiderrel kell menniük, ami gyorsabb, és meg tudnak vele fordulni időben. A teherhajó megtalálása egy nagyon nehéz exploration challenge (egymásra épülő képzettségpróbák) és még ott van a void kraken is, ami ennek a kisebb hajónak kihívás. De persze plusz ach. point ha sikerül.

Az ötödik rész egy újabb támadás. A bolygóhoz közelebb már Kaelor mestervilág hajói várnak rájuk (plusz az előző kicsit megjavított túlélői). Itt három Dragonship (torpedóvető/anyahajó) és három Shadowhunter raider vár. Ez utóbbiak nagyon csírák, inkább csak védelmi célból vannak. Ha őket is elkergették, akkor szabad az út a bolygóhoz.

Valószínűleg nem nyilvánvaló, de külön akcióznak a kalózok (rendszer széle) és a mestervilág hajói (bolygó környéke), annyira azért nem szívlelik egymást, hogy együttműködjenek. Legalábbis az elején.

Hatodik rész. Kipakolnak a bolygón, elrendezkednek, stb., a kolónia még megvan, kisebb-nagyobb összecsapások a felszíni elda csapatokkal, de semmi komoly. Itt a pszik éreznek valami eldákhoz köthető warp keverés-kavarást a felszínen. Nem könnyű megtalálni, és nem tudják mi, de ugye nem hagyhatjuk, hogy a mocskos eldák itt végezzék a dolgukat, ezért várhatóan elmennek helyrerakni őket. Ez egy kiemelten fontos rész: az eldák egy rituálét hajtanak végre, amivel ideiglenesen megnehezítik, hogy a nekronok a teleportálós módszerükkel a rendszerbe jussanak. Valamennyi át fog jutni, de kevesebb, mint amennyi eredetileg jönne. Ennek a későbbiekben szerepe lesz.

A helyszín egy mérsékelt övi erőben levő láthatatlan kristály torony. Ha megtalálja a parti, akkor van pár védő körbeszórtan: warlock (harci varázsló), wraithguard (~kis gólem/robot), wraihtlord(~nagy gólem/robot), elda guardian-ok (harcos) és pathfinder mesterlövészek. A torony “kisugárzása” ad nekik bónuszt, így amíg mozdulatlanok beleolvadnak a természetbe. Amúgy jár bónusz a rejtőzésre is, de mivel képzetlenek benne valószínűleg felesleges lesz a játékban strapálni magamat vele. Maximum egy meglepetés kört nyernek.

Ismerve a partit, ez a védelem kb 2-3 kör lesz nekik. A torony tetején van a rituálé – ezt a Lure of the Expanse modulból loptam. Van pár warlock és egy farseer (~varázsló) aki a rituálét tartja fenn, őket boszorkánytűz védi, amin nehéz átjutni, átlőni. Ezen felül pár Howling Banshee (közelharci) illetve Shadow Spectres (távolsági) maszkharcos vigyáz rájuk – ez utóbbiak magaslati helyen, hogy közelharcba ne tudjanak velük kerülni. Ez már keményebb csata, főleg az ellenséges pszik tudnak meglepetést okozni – viszont a parti rajtuk is keresztül fog menni. Ez nem baj, a cél, hogy a parti tudatlanságában valami számukra hasznos dolgot tönkretegyen. Az egyik mottójuk: “Abból még senkinek sem származott semmi baja, hogy megölt valakit”

A torony környékén a normál és az asztropatikus kommunikáció is zavarva van – ennek a célja hogy ne, vagy nehezen kérhessenek segítséget, illetve ne tudják orbitális pályáról lebombázni (annyira könnyen) a helyet.

Eredetileg a szertartás célja az avatár megtalálása lett volna, de mivel elég kétesélyes a dolog (ha késve ér a parti a rendszerbe megtörtént, ha megtámadják a rituálét, akkor nem sikerül) ezért inkább ezt a megoldást választottam.

A hetedik rész egy bál a kormányzónál. Igazából kellett valami szociális interakció is, ahol kicsit háttérbe lehet szorítani a harci karaktereket és engedni a szociálisabbakat érvényesülni. Opcionálisan lehet az előző rész előtt, habár nincs nagy jelentősége. A kormányzó a korábbi parti RT-nek volt menyasszonya, akitől elvált (kezd kicsit szappanoperába átcsúszni a dolog…) Nem hiszem, hogy a játékosok emlékeznek rá, de ez is a terv része. Mesélőként fontosnak tartom, hogy ne csak a karaktereket “verjem át” hanem a játékosok is higgyenek a dolgokban, így jobb lesz a “csattanó”. A kormányzóra visszatérve: egy elda megölte és átvette a helyét, holoálcában tevékenykedve. Az illető ugyancsak a Conclave of Tears tagja. Természetesen a múltról nem tud, de elég jól tud hazudni és megtéveszteni, hogy kibújhasson az ilyen kelepcék alól. A bál célja, hogy ugyancsak holoálcába bújtatott harlequin-jei segítségével lefejezze az emberi vezérkart. Négy harlequin lesz jelen, viszont a holoálca miatt számos alakban jelenhetnek meg, és többnek tűnnek. A partin kívül részt vesz a bálon Constantine illetve a korábban toborzott regimentek vezetői, négy fő. A terv szerint mindenkit egyenként próbálnak meg egyszer elintézni az orgyilkosok a maguk terve alapján, majd jön a B terv. Ezeken nagyon sokat ötleteltem, hogy egyedi, de megvalósítható és egyben megakadályozható módokat találjak.

Az első NJK-t megölik haerlquin’s kiss -el, a hulláját pedig szervitorok tüntetik el – ezt veszi észre a parti. Ennyi előnyt illő adni. Fontos hogy az NJK-knak van egy minimális túlélési esélye akkor is, ha a parti nem segít. A további gyilkosságok: Az egyik falánk tisztnek mérget tesznek az ételébe. Másikuk elmegy kurvázni, ahol az örömlány (harlequin) megfojtja egy garottal. Constantine-t kicsalják a teraszra, ahol egy mesterlövész próbálja meg lelőni. Mivel Constantinenek van sorspontja, így túléli, de kómába kerül. A következő tisztet a garázsba csalják és vele is haerlquin’s kiss-el végeznek. Mivel mindezt nem lehet feltűnés nélkül végrehajtani, a parti elkezd nyomozni, futkosni. Futkosás közben “véletlenül” a RT-ük beleakad egy helyi nemesbe (ugyancsak elda holoálcában) aki sértésnek veszi és párbaja hívja ki. Itt a terv szerint kardpárbajban, vagy mérgezett lövedékkel töltött pisztollyal öli meg. Valószínűleg a RT egyik esetben sem hal meg, csak sorspontot éget.

A “kormányzó” pszivel rávesz egy testőrt, hogy támadjon rá (ő se tűnjön kivételnek), a parti overkill hatékonyságát ismerve pillanatokon belül szétszedik. Mivel az esemény már kompromittálódott, ezért a kormányzó javasolja, hogy a vezérkar vonuljon vissza a pánikszobába/bunkerba, amíg a többiek biztosítják a helyszínt. Persze a pánikszoba láthatólag biztonságos, és üres. Amikor bevonulnak, irl különszobára megyek a RT-el, ugyanis a kormányzó leveti az álcáját és megpróbálja elintézni a túlélőket. Ismerve az értékeit és a RT értékeit, feltehetőleg megint csak sorspont égetés lesz belőle – ezért eleve úgy adom elő neki, hogy egy külső orgyilkos támadt rá, nem tudja, hogy a kormányzó valójában mi – vagy legalábbis nem lesz szem előtt a kormányzó a harc alatt. A kormányzó a támadás után eljátssza a “gyenge védtelen nő vagyok ezért bántottak különszámát” és “azért hagytak életben, mert üzenetet kell átadnom, hogy menjünk el a rendszerből” majd őszintén meglepődik, hogy a RT is túlélte. Mivel nem tudja, hogy a RT átlátott az álcáján ezért fokozott gyanakvással tekint rá. Ezen mondjuk még érdemes talán dolgozni.

Na ez egy jól megcsavart rész, kíváncsi vagyok, hogy fog élőben sikerülni.

A nyolcadik részben az eldák támadást indítanak a város ellen, mivel az Avatár szentélye pont a Birodalmi Hit temploma alatt van. Igazából a modul írása közben felmerült, hogy jó lenne egy tankcsata. Viszont átpörgetve a parti értékeit nem igazán lenne értelme, ezért azt találtam ki, hogy itt ezt a részt Only War (továbbiakban OW) karakterekkel játsszuk le. Elvileg két Leman Russ tank variáns lesz a partinak, amit egy-egy operátor vezet és lő a bajtársán át, egy-egy pedig a fő tornyot kezeli. Az ötödik játékos még kérdéses, hogy mit csinál.

Itt a meglevő térképeket áttúrva megtaláltam a The Great City -t ami megfelelt a célnak. A kikötőből űrkikötő lett, a fellegvárból pedig templom. Az eldák fentről, a hegyekből jöttek, ahonnan nyitott az út és senki sem várta őket, a város 1/3 -a kb az övék. A parti feladata a templomig eljutni a két tankkal. Itt igazából nagyon sokat számolgattam a tankokat, azok egymáshoz viszonyított értékét, az elda tankok milyen fegyverrel rendelkezzenek, ami átmegy az ellenfélen, de nem lövi ki egyből.

Ez a rész pár előre elhelyezett ellenfél elleni harcról szól, illetve a felszíni járműharc kipróbálásáról. Az eldák pár hordával (tömeges ágyútöltelék ellenfél szimulálása), war walker-ekkel, és néhány tankkal szállnak szembe. Segítségképp a partinak van támogatása, (tüzérség, illetve vadászgépek) és ha az előző részben sikerült megmenteni a tiszteket, akkor ezekhez könnyebben hozzáférhetnek, többször bevethetik. Ha eljutnak a templomig, ott az NJK gyalogság elkezdi kitisztítani a föld alatti katakombákat, majd a nagy veszteségek miatt az eredeti (RT) parti megy be, hogy leölje amit kell.

Itt egy energiapajzs mögött várja őket egy látnok, pár warlock és maszk harcos, mögöttük egy teremben az avatár életre keltésének utolsó lépései folynak. A látnok ugyancsak a Conclave of Tears tagja. Az energiapajzs áttörhető, viszont a másik irányból át is tudnak lőni rajta. A cél nem annyira a harc, hanem hogy esetleg egy olyan helyzet álljon elő, ahol megpróbálkozhatnak diplomáciával az eldák ellen. A dinasztia 42. szabálya: Ellenajánlat?

Habár az is igaz, hogy a csapat diplomáciája sokszor a hosszú sorozat fejre a heavy bolterből akciót takarja. Ha nagyon harcolnának, akkor megjelenik az avatár, ellene pedig remélhetőleg nincs sok esélyük. Amúgy ha nincs harc, az eldák és az avatár távozik egy portálon át (lényeg hogy tudnak az avatár jelenlétéről).

A kilencedik a befejező rész , a nekronok érkezése. Ezen sokat törpöltem, hogy egy ilyen csatát hogy modellezzek és meséljek le – sajnos a csatamodellezés sosem ment jól, nem voltak rá jó eszközeim. Végül a Black Crusade Tome of Blood kiadványában levő rendszert választottam, a felek minősége, támogatottsága alapján összerakatott értékkel kell az ellenféllel ellentétes próbákat dobálni. Fogjuk rá, hogy használható. Eleinte itt is lett volna egy tankcsata, de a nekronok nem igazán rendelkeztek használható harckocsi típusú járművekkel (újat pedig nem szeretek alkotni) ezért hagytam, és lett helyette ez a modellezés.

 

Mivel itt az események már nagyon sok szálon mehetnek, próbáltam mindenre felkészülni. Lehetnek szövetségben az eldákkal, továbbra is ellenségek, esetleg valami nagyon jól ment és legyőzték az avatárt.

A felszínen látják az elda csapatmozgást. Az eldák a nekron sírt védik, míg a nekron erők valahol máshol jelennek meg a bolygón. A sír védelmének sok értelme nincs, a nekronok wifin át is felébresztik a bentieket – ez így van kalkulálva.

A csapat várhatóan elindítja a seregüket. Ha mégse akkor a többi NJK ezt szorgalmazza. Ha a kormányzó még él, akkor ezt késlelteti, időt adva a fajtársainak a nekronok ellen. Megpróbálkozhatnak orbitális csapással, de keskeny völgyek vannak, így nagyon nehéz pontosan célozni – remélhetőleg nem erősködnek. Attól függően mennyire jól kommandírozzák a csapatokat, a nekronok előtt érnek oda, útközben találkoznak velük, a csatára érnek oda vagy már eldőlt a csata. Ha nem sikerült megbékélni az eldákkal akkor azok őket is támadni fogják – igaz csak akkor, ha nincsenek képben a nekronok.

Ezt bonyolítja, hogy a kiinduló pont az volt, hogy sikerült-e a hatodik rész rituáléja vagy nem. Ha nem sikerült a rituálé, akkor a nekronok átjuttatnak egy flottát – egy csatahajót, két cirkálót és négy fregattot, ami a korábban legyengült emberi és elda flotta ellen harcol. Itt várható valami összefogás, de a partiból kinézem, hogy ha úgy adódik, az eldákat is oldalba durrantják.

A csata egyik fő momentuma a korábban leírt avatár vs. C’tan párbaj – ez kimenetellel van a csatára is.

Ezeket a variációkat előre kidobáltam, a kocka az eldáknak kedvezett, tehát ha a párbaj vagy a rituálé sikerül, akkor ők győznek. A nekronok csak akkor, ha nem sikerült a rituálé és a C’tan is győz. Vagy ha a hajóik időben el tudják kezdeni az orbitális bombázást.

Szóval mint látható, számos tényező kombinálhatja a harcot. Akármelyik fél nyer (elda/nekron) ha nem találkozik azonnali fenyegetéssel, elhagyja a rendszert – tehát végeredményben, ha a parti végig ül a seggén, simán megússza a dolgot – persze nem fogják ezt tenni.

Kb. ez a modul, amivel el fogom kezdeni a mesét. Elég sok órát ötleteltem, hogy mi hogyan legyen. Ezen felül új hajómodelleket nyomtattam és vágtam ki az űrcsatához, egyszerűsített formában kigyűjtöttem az elda hajókat, tankokat, nekron hajókat, hogy minden kéznél legyen, ne kelljen keresgélni, lapozni. Kinyomtattam az ellenfelek értékeit, a parti tankjait, térképet a városról, a szövetséges hajók lapjait.

Előreláthatólag 3-5 játékülés alatt le tudjuk játszani. Főleg a harcok tudnak elhúzódni, amiből lesz jó pár.

Mindebből persze mi játékosok semmit nem látunk, a modellekkel, a kigyűjtéssel rengeteg munka lehetett, ebből is csak keveset érzékeltünk. Így leírva a modul nagyon jó ötletre épül, a két főmumussal eldák+nekronok nehéz melléfogni, a játékosokban biztos megáll az ütő. De mint említettem ebből sokkal kevesebb dolog jön át a játékosok felé, ha az 50%-át megértettük, felderítettük akkor sokat mondok. Azt meg kell hagyni, hogy az alatt a hosszú idő alatt, amit szerepjátszással töltöttünk kiismertük egymást, a játékosok reakcióit egészen jól sikerült belőnie a mesélőnek, én magam is erre számítottam volna.

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához