LFG.HU

Pozsgay Gyula
ismertetőCimkek

Eric Muldoom Éjféli erdő című antológiájának borítója ismét izgalmas kihívásnak ígérkezett. A munka kezdetén a borító felső harmadában helyeztük volna el a címet, ez volt a klasszikus beállítás, így a kompozíció fő elemei a kép alsó részében kaptak helyet. Ennek megfelelően már a ceruzavázlat készítése során is ehhez találtunk ki cselekményt a képnek.

ceruzavázlat

 

 

A skiccen az íróval egyeztetve végrehejtottunk pár apró változtatást, majd a referenciának kapott hangulatképek alapján elkezdtem a színes vázlat készítését is, ezt már számítógépen.

a ceruzavázlat néhány színnel kiegészítve már sokkal többet visszaad a hangulatból

a részletekkel kiegészített színes vázlat / a fa ága különösen érdekelt, ezért azt jobban kidolgoztam

 

 A színes vázlatok készítésénél a kép méretét már a végleges felbontásra szoktam beállítani, hogy később akár egy az egyben is át tudjak emelni egy-egy elemet a végleges rajzhoz. Könyvborítóknál 2000×3000px méretben szoktam rajzolni, a szélektől pedig kb. 100-100px méretet számolok rá arra, hogy az vágásra kerül, ott nem lesz lényeges részlet. Ez a méret lényegesen nagyobb, mint a megszokott B6-A5 mérethez 300dpi felbontásnál szükséges méret, de egy képet kicsinyíteni tetszőlegesen lehet, nagyítani viszont nem. Ez a méret arra is alkalmas, hogy akár plakátot is lehet belőle készíteni, ugyanakkor a fájl mérete sem lesz túlzottan nagy, nincs hatalmas memóriaigénye sem, és gyorsan lehet vele dolgozni.

 Miután átbeszéltük a színes vázlatokat és egyeztettük, hogy milyen változásokra van igény, pontosításra került, hogy a könyv a Delta Vision Exkluzív sorozatában fog megjelenni, ahol a kép alsó harmadában van a cím, és a legtöbb borító valamilyen hangsúlyos címszereplőt ábrázol, ezért az eredeti kompozíciót teljesen el kellett vetni, és más jellegűt kitalálni. Mivel sok idő már nem volt a kompozíció teljes újragondolására, így a hátteret megtartva egy csontlovagot “ültettünk” a képre, enyhén alsó perspektívából ábrázolva, mintha a szemlélő is kénytelen lenne felnézni a lovasra.

a csontlovag beüget a kedvenc ágam elé a vékony vonalak a borító szélét és a cím keretét jelölik

Mivel nem szeretek túl sok réteget használni egy rajzhoz – véleményem szerint a túl sok réteg, egy idő után csak megnehezíti a rajz kezelését – az alábbi rétegrendet állítottam fel csoportosítva:

 Elrendezés (csoport)

  • segédvonalak, cím elhelyezkedése, stb.

Minta (csoport)

  • ide gyűjtöm a referenciaképeket, hangulatról, színekről, páncélokról, fegyverekről

Vázlatok (csoport)

  • lovas vonalas vázlat

  • eredeti ceruzarajz

Előtér (csoport)

  • köd

  • előtér – a ló lába előtti terület

Lovas (csoport)

  • kiegészítő fények – nem volt biztos, hogy igény van rá, végül nem is használtuk

  • vér – nem volt biztos, hogy véres lesz a lovas, ezért lekapcsolhatóvá tettem

  • sisak – eredetileg nem tettem volna külön rétegre, de mivel nem volt biztos, hogy igény van rá, így kapcsolhatóvá tettem

  • kard és kézfej – ezeket a pozíció beállítása miatt helyeztem külön rétegre

  • koponyák – nem volt biztos, hogy kellenek, végül nem is használtuk

  • ló és lovas – minden, ami biztosan kell a lovashoz, ezen a rétegen került megrajzolásra

Háttér (csoport)

  • köd – a mélység érzékeltetéséhez

  • első fák aljnövényzettel

  • köd – a mélység érzékeltetéséhez

  • távolabbi fák aljnövényzettel

  • köd – a mélység érzékeltetéséhez

  • épületromok

  • köd – a mélység érzékeltetéséhez

  • háttér éggel és távoli fákkal

 

a csontlovag egyik köztes állapota

a csontlovag egyik köztes állapota itt alakítottuk ki a ló fejpáncéjának a formáját

a csontlovag egyik köztes állapota itt dolgoztuk ki a páncélsisak formáját

a csontlovag beüget a kedvenc ágam elé a vékony vonalak a borító szélét és a cím keretét jelölik

 A gyors váltás miatt nem volt kiforrott koncepciónk a ködlovag megjelenítésére (habár az első novella “csontlovagja” jó alapot kínált ehhez a karakterhez), ezért közben keresgettük az irányt, hogy milyen felszerelése legyen, miket aggasunk rá és a lovára.
Ugyan a könyv címe Éjféli erdő, a borítón azonban nem éjféli fényviszonyokat akartunk visszaadni, hiszen ez esetben leginkább sziluettekkel tudtunk volna dolgozni, de mindenképpen egy ködös, borongós hangulatú grafikát szerettünk volna alkotni, ami jól passzol a könyv stílusához.

a ködlovag sisakja nagy felbontásban

Egy páncélost ábrázoló képnél a legnagyobb kihívás mindig a páncél megrajzolása. Ahhoz, hogy a páncél jól működjön – ilyenkor mindig előbújik belőlem, hogy alapvetően mérnök vagyok – sok referenciaképet megnézek, hogyan is alakították ki annak idején a páncélkészítő mesterek a különböző részeket. Ha már megvan a páncél formája, a legizgalmasabb rész a fémes felület festése. A fémnek ugyanis nincs igazán saját színe, simasága vagy érdessége függvényében tükrözi élesen vagy szórtan a környezet színeit, attól függően, hogy milyen szögben áll a szemlélőhöz képest a felület. Eközben természetesen vetődik rá fény és vannak árnyékos és önárnyékos részei is és nagyon kontrasztosan tudja visszaverni a fényt is. Egy jól eltalát páncél nagyon sokat dob a grafikán, bízom benne, hogy ebben az esetben sikerült jól a környezetbe helyezni egy igazán fémszerű páncélt. A kép többi része ha nem is egyszerű volt, de lényegesen kevesebb izgalmat rejtegetett, javarészt a formát adó sötét alapon helyeztem el a felület színének és jellegének megfelelő színű és textúrájú fényesebb foltot olyan módon, hogy érzékeltessem a hátulról érkező, a ködön át erősen megszűrt és szórt fény érzetét.

Bízom benne, hogy sokan veszik majd le az antológiát a könyvesboltok polcairól és nem csak a kép, hanem a lényeg, a novellák is megragadják majd az olvasók fantáziáját!

a végleges Éjféli erdő grafika

a végleges Éjféli erdő borító


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához