LFG.HU

Nagy Huszár Imre
ismertetőCimkek

A projektről

Minden hosszabb ideig játszó játékos életében elérkezik az idő, amikor azt mondja, ezt én szebben, jobban meg tudnám csinálni. Legtöbben el is kezdenek írni egy saját rendszert de soha nem fejezik be, mert rájönnek mennyi idő befektetése szükséges hozzá. Egyesek befejezik és elkészül egy házi rendszer amivel a csapata de maximum a közvetlen környezete játszik.

Azonban igen ritka az, hogy egy játék szélesebb körnek készüljön, és meglegyen az elszánás arra, hogy bemutassák a nagyobb közönségnek. Én eljutottam abba a fázisba, hogy megmutassam mindazt amire jutottam.

Úgy hiszem, hogy ezzel a kezdeményezéssel és játékkal példát mutathatok másoknak, pontosabban fogalmazva a Ti segítségetekkel ez a példa valóban megszülethet. A célom az, hogy ez az indie játék kilendítse a holtpontról a hazai játékfejlesztést, egy élvezhető, játékosoknak szóló sci-fi játékkal.

A fejlesztés költségének első részét finanszíroztuk, azonban ahogy az indie játékoknál lenni szokott, eljött a pont ahol a pénz elfogyott, és ahhoz, hogy valóban magas színvonalú játék szülessen úgy 600 000 forintra lenne szükség. Ennek részleteiről lejjebb a finanszírozás részen olvashattok.

A játék grafikai fejlesztését több illusztrátor készíti, akinek munkáit már számos professzionális kiadásban megismerhettétek.

A játékról

A Project D egy sci-fi szerepjáték, ami a XXVI. században játszódik. Az emberiség az űrben jár, számos bolygó kolonizált. A történet fókuszában a lakott világok pereme van, ahol a negyedik kolonizációs hullám zajlik. Ez térség az ütközőpontja a különböző rendszereknek, bolygóknak, és egyben a legvadabb, legkiszámíthatatlanabb hely a galaxisban. Minden történet arról szól, hogy a szereplők hogyan változtatnak valamit a világon, hogyan formálják a jövőt, még akkor is, ha ezt kevéssé szándékosan teszik. Minden játék, annak eredménye „része a nagy tervnek” ami végül kialakítja a jövőt.

Azért, hogy könnyebb legyen a dolgom, itt van az előszó egy része:

„Az emberiség alig több mint háromszáz éve hozta létre az első emberi kolóniákat. Gyors terjeszkedése száz meg száz bolygót népesített be. Űrhajók milliói járják a Volshan járatok kiismerhetetlen szövevényét újabb és újabb bolygókat felkutatva és terraformálva a pénzéhes társaságok és a kíméletlenül terjeszkedő államok részére.

A flották parancsnokait hataloméhes politikusok irányítják, akik egyetlen célja saját uralmuk alatt egyesíteni a galaxist. A háttérben, titokban működik egy mesterséges intelligencia amely szívesebben létesítené be a galaxist saját teremtményeivel, minthogy az engedetlen emberiséggel foglalkozzon.

Ebben a kegyetlen világban fénylő csillagként tűnnek fel azok a hősök, akik formálják a rettegve figyelő emberiség sorsát. Hősök, akik megvívják a csillagok között a háborúkat, hősök, akik a háttérben óvják az embereket az ellenségektől. Ők azok akiket a történelem később feljegyez és olyan legendák születnek róluk, amiről majd az utókor is példát vesz – legyen az a bátorság, hűség, kitartás próbája – hiszen a hősöknek mindenkor a kiválóságára emlékszik az utókor, hibáikat a feledés jótékony homálya borítja.

Ez az a kor amire az emberiség büszke lesz. A technológia és a tudomány fejlődése folyamatos, az egyetlen kérdés, hogy mennyire képes az emberiség az irányítása alatt tartani. A hibákért kegyetlen árat kell fizetni – letarolt bolygók, pusztító háborúk és milliók halála lehet a következménye a kudarcnak. Az egyetlen remény, hogy azok, akik elég tudással, akarattal és elszántsággal rendelkeznek, sikerrel járnak és felépítik a jövőt.”

 

A játékrendszerről

A szereplők elkészítésének alapját az életkor jelenti, amely alapján a koruknak, tapasztalatuknak megfelelően lehet kialakítani a kívánt értékeket. Az előny-hátrány rendszer, a származás, iskolák szintén meghatározó szerepet töltenek be. A rendszer képzettség alapú, az iskolák a gyorsabb játékkezdéshez nyújtanak segítséget. A nano és géntechnológiai módosítások szintén elérhetőek a szereplők számára.

A játéktechnika nem bonyolult, összesen egy darab hatoldalú kockát használ – itt kifejezetten igény volt a még elfogadhatóan egyszerű, kellően történetközpontú játéklehetőség kialakítása, ami egyensúlyban van a szabályrendszer és a játszhatóság között.

 

Piszkos anyagiak – azaz hogyan finanszírozunk?

A játék mögött nem áll egy nagy kiadó rengeteg pénzzel, így az anyagi lehetőségek korlátozottak, azonban megteszünk mindent ami szükséges, hogy egy valóban jó és szép játék jelenjen meg.

Hosszú szabódás és gondolkodás után úgy döntöttünk, hogy a játék ingyenesen elérhető és letölthető lesz pdf formátumban. Ezzel párhuzamosan rábízzuk magunkat kicsiny játékosközönségünkre (RÁTOK), hogy segítsenek a finanszírozásban. A honlapunkon megvásárolható apróságokból (dobókockák, póló, nyomtatott térkép stb.) származó bevételt a játék csinosítására fordítanánk – azaz innen finanszíroznánk a játék teljes befejezését.

Az alapvető feladatok befejezéséhez úgy 600 000 HUF-ra lenne szükség, és ez egyáltalán nem egy elérhetetlen cél. Ebből új grafikákat készítettnénk elsősorban, reményeim szerint ez úgy 10-15 új képre lesz elegendő, illetve néhány egyéb feladatra, mint például lektoráció, tördelés.

Amit ígérünk

A játék valahogyan biztosan meg fog jelenni, így biztosan nem veszik kárba a sok idő és pénz amit eddig ráfordítottunk. Az egyetlen kérdés az, hogy milyen milyen minőségben tudjuk ezt megtenni – nos ez nagyban függ Tőletek kedves játékosok.

Azt is megígérem, hogy mindig meg fogjuk hallgatni amit a rajongók mondanak, mert ez a nem a fejlesztők, hanem a JÁTÉKOSOK JÁTÉKA.

 

Project D – 4. kolonizáció – hogyan tovább?

Ez lesz várhatóan a borítókép, Vass Richárd készítésében.

Ahhoz, hogy valóban jó játék legyen és a lehető legtöbb hibalehetőséget kiküszöböljük, tesztek szükségesek. A tesztelés három fázisra oszlana az alábbiak szerint:

Alfa 1 teszt:

Feladata a rendszer fő elemeinek tesztelése, valamint a világ koherenciájának ellenőrzése

Időtartam: 1 hónap

Tesztcsapatok száma: 2

Várható kezdés: Július

A rendszer várható állapota:

Szerkesztetlen, lektorálatlan, éppen elegendő ahhoz, hogy egy ilyen teszt megvalósítható legyen. Részletes grafikára sem lehet számítani.

Alfa 2 teszt:

Az alfa 1 tesztből levont következtetések és javítások tesztelése

Időtartam: 1 hónap

Tesztcsapatok száma: 2-3

Várható kezdés: Szeptember

A rendszer várható állapota:

Szerkesztetlen, lektorálatlan, éppen elegendő ahhoz, hogy egy ilyen teszt megvalósítható legyen. Részletes grafikára sem lehet számítani.

Béta teszt:

A rendszer finomhangolása a visszajelzések alapján.

Időtartam: 2 hónap

Tesztcsapatok száma: 4-6

Várható kezdés: Október

A rendszer várható állapota:

Szerkesztett, lektorált változat, kisebb javításokat várunk benne a végleges változathoz. Ebben az összes meglévő grafika szerepelni fog.

Ez az a pont ahol a segítségetek kérem. Az a csapat aki elég erőt érez magában ahhoz, hogy egy ilyen tesztelésben résztvegyen, az kérem jelentkezzen nálam. A jelentkezés feltétele, hogy a jelentkező csapat minden tagja idősebb legyen mint 18 éves. A teszthez egy titoktartási szerződés fog kapcsolódni, amelyet alá kell írni a teszt megkezdéséhez.

Sajnos limitált erőforrásaink miatt nem tudunk mást felajánlani, csak azt, hogy a tesztcsapatok és az abban résztvevők a könyv első részében fel lesznek tüntetve, megköszönve az értékes segítségüket.

A jelentkezéseket a magnus kukac projectd.hu emailcímen várom, „Alfa tesztcsapat” megnevezéssel. Kérem tüntessétek fel a nevetek, életkorotok illetve az ország mely részén vagytok. A kommunikáció alapját az internet fogja jelenteni, így elengedhetetlenül szükséges, hogy napi hozzáférése legyen a tagoknak.

 

Végezetül egy FAQ amiben reményeim szerint pár kérdésre választ találtok.

Miért hagyományos szerepjáték?

A legtöbben azt mondják, hogy a szerepjáték készítés itthon halott. Ma már minden a PC-s szerepjátékoké vagy az online változatoké. A hagyományos szerepjáték halott dolog. Egyszerűen azt hiszem, hogy ez nem igaz, és rosszul gondolkodik, aki így véli. Ez az a játéktípus ami a legtöbb szabadságot hagyja a játszani vágyóknak. A szerepjátékok nélkül nem lenne rengeteg PC-s vagy online játék vagy ha éppen lenne, azok világa, a világhoz kötődő elvárások nem ilyenek lennének. Nincsen oka, hogy ne ezzel kezdjem, és a PC vagy az online világ csak a lehetőségeim tárházát növeli, de az alapvető dolgokat nem változtatja meg.

Miért így és nem egy kiadón keresztül indítom el finanszírozást?

Régen a kiadó természetes lett volna, de ma? Igencsak kérdéses, hogy ott kell-e indulni. Magyarországon még senki nem próbálta így finanszírozni, publikálni, terjeszteni a játékát.

Külföldön rengeteg pozitív példa van, a kérdés itt működik-e.

A kiadó a költségeket növeli, de egyelőre nem látom a hozzáadott értéküket, ahhoz jelentős beruházásokat kellene tenniük, amit várhatóan nem fognak megtenni. Külföldön ez az értékesítés segítését jelenti, de itt nem várható az, hogy egy kiadó több millió forintot fektet a marketingbe, hogy több játékos legyen. Bár tévednék, és lenne egy kiadó, aki be akarja bizonyítani ennek ellenkezőjét.

Miért kerül mégis sokba?

Az elsődleges ok, hogy vannak olyan részterületek, amelyeket meg kell fizetni, ahhoz, hogy az alapvető elvárások teljesüljenek. Ilyen például a játék grafikája – profikra van szükség, hogy olyan legyen ami meghozza a kedvet és segíti a világot elképzelni. Bárhogyan is nézzük, ebben a játékban sok lelkesedés van, és a költségek a szükséges minimumon vannak.

Előnyünk, hogy nincsenek főnökök, középvezetők, iroda és hasonló dolgok, ami jelentősen csökkenti a költségeket.

Ok, szépen hangzik, de tényleg el fog készülni?

Igen, a kérdés az, hogyan. Több pénz → jobb játék → több rajongó → több pénz…

Mi történik, ha a teljes beruházási összeg nem jön össze?

Magyarországon a sci-finek és a fantasy-nek is nagy tábora van, összesen mintegy 40-60 ezer fő. Ezzel a táborral nagyon sok minden elérhető, ezért jó reménységem van afelől, hogy elérhető lehet a cél. A cél pedig az, hogy sokan játszanak, segítsenek a jelenlétükkel, kommentjeikkel, és mindezt úgy, hogy némi pénzt is rááldoznak egy magyar fejlesztésű sci-fi játékra.

Ennek ellenére előfordulhat, hogy nem jön össze az összes szükséges pénz, és így a teljes elképzelés nem valósul meg, csak egy része. De valami mindenféleképpen megvalósul, így semmi nem veszik kárba.

Vannak ötleteim, hogyan lehetne fejleszteni a játékot. Hogyan tudok a csapattal kapcsolatba lépni?

Ennél mi sem egyszerűbb.

http://www.projectd.hu

magnus@projectd.hu

 


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához