LFG.HU

CikkBot
Vegyes

Jason VandenBerghe (az Ubisoft kreatív igazgatója) szerint a videójátékoknak nem szükséges olyasféle lezárással és végkifejlettel rendelkezniük, mint egy regénynek, vagy egy filmnek. Úgy véli, hogy alapvetően téves az a koncepció, hogy egy ilyen programot szükségképpen be kell fejeznie a játékosnak ahhoz, hogy teljes legyen a játékélmény.

VandenBerghe az állítása alátámasztásához olyan játékokat hoz fel példának, mint a Sims, valamint a különböző, online játszható programok, illetve az arcade játékok. Cikkében megemlíti azt is, hogy egy 2011-es tanulmány szerint mindössze a felhasználók 10-20%-a fejezi be a játékokat, így, jelentős részüket nem is érinti, hogy ha nincs hagyományos értelemben vett lezárás.

Mindezt tekinthetnénk egy játékos magánvéleményének is, de aligha véletlen, hogy egy videójátékok fejlesztésével és kiadásával foglalkozó cég kreatív divíziójának vezetője nyilatkozik így: könnyen elképzelhető, hogy az Ubisoft a későbbiekben még inkább a közösségi játékélmény, a nem történetközpontú játékok és a nyitott világú játékmenet felé kíván majd elmozdulni.  Erre utalnak a 2014-re tervezett bejelentéseik is: a Crew címen futó, nyitott világú autóversenyzős játék, a Trials Fusion és a mobilokra megjelenő változata, a Trials Frontier, amik szintén versenyjátékok lesznek, valamint a Tom Clancy nevével fémjelzett The Division, ami egy online játszható FPS lesz.

A VandenBerghe által írt teljes cikk itt olvasható.

http://lfg.hu/wp-content/uploads/2013/07/the_darklorde_himself.jpg

 

Körkérdés az olvasókhoz: szerintetek szükséges a játékok lezárása?

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához