LFG.HU

Tebolyult_Tuzmagus
RPGCimkek

A Dungeon Squad rule light szerepjáték zombivadász verziója Tebolyult_Tuzmagus fordításában.

baltas zombiKarakterek

A zombi sereg kikelt sírjából, s most az élőkre vadásznak, hogy csillapítsák végtelen étvágyukat az élő hús iránt. Egy maroknyi túlélő szembeszáll az élőholtak folyton növekvő seregével. A játékos karakterek ezeket a túlélőket szimbolizálják.

Minden karakter 4 fő tulajdonsággal rendelkezik, amikhez a játékos választása szerint egy 4, egy 6, egy 8 és egy 10 oldalú kockát rendel. (d4 ; d6 ; d8 ; d10)

 

Fő tulajdonságok

Túlélés: Ez jellemzi azokat az alapvető képességeket, amik egy zombikkal fertőzött világban a túlélést biztosítják, mint például az akaraterő, lopakodás, felfedezés és a harcban való jártasság.

Egészség: Az állóképességet, fizikai erőnlétet a mérgezéssel és fertőzésekkel szembeni természetes ellenállást mutatja.

Intelligencia: Általános ismeretek, a tanulás képessége, szerkezetek működésének megértése, működtetése és javítása.

Karizma: A karakter megjelenése, fellépése. A más túlélőkkel való interakciót befolyásolhatja.

 

Másodlagos tulajdonságok

Életerő: Mindenki a 10 + az Egészség kockájuk értékének felével megegyező számú életerő ponttal rendelkezik.

Példa: Egy karakter d10 Egészség kockával rendelkezik. Ebben az esetben Életerő pontjainak a száma 15 lesz. (10+5=15)

Ha valakinek nullára csökkenek az Életerő pontjai cselekvésképtelenné válik, semmilyen akciót nem hajthat végre.

Egy karakter akkor hal bele sérüléseibe, amikor az Életereje negatívba fordul, és eléri az Egészség kockáján lévő legmagasabb értéket.

Példa: Egy d10 Egészség kockánál -10 pont elérésekor hal meg a karakter.

Megjegyzés: Ha valakit megöl egy zombi, és nem falja fel teljesen, az Egészség kockájával megegyező számú körön belül zombiként újjáéled.

Példa: Egy d8 Egészséggel rendelkező karakter 8 kör múlva válik zombivá.

Mozgási érték: Minden karakter alap mozgási értéke 4, ami azt mutatja, hogy mennyit képes mozogni egyetlen kör alatt. Az 1-es érték 5 lábat jelent, így 4-es értékkel 20 lábnyi távolságot lehet megtenni, futva ennek az értéknek a dupláját. Egy karakter egy körben egy cselekvést hajthat végre és egyszer mozoghat. Mindenki az Egészség kockájának értékével megegyező számú körig képes futni megállás nélkül, majd harmadannyi körig kell pihennie. Ameddig nem piheni ki magát, minden cselekvését egy kockaértékkel kevesebbel dobhatja.

Nyelvek: Azt, hogy egy karakter az anyanyelvén kívül beszél-e valamilyen idegen nyelven, Intelligencia dobással kell meghatározni.

1-3: a karakter csak az anyanyelvén beszél
4-6: egy plusz nyelvet jelent
7-9: két plusz nyelv ismerete
10: három plusz nyelv

 

Induló felszerelés

Mindenki két felszerelési tárggyal kezdi a játékot. A játékos bármit választhat, amivel a játékvezető egyetért. Ezekhez a játékosnak egy d6 és egy d10 kockát kell rendelnie. Egy játékosnál sem lehet több, mint 4 felszerelési tárgy egyszerre, de hagyományos tárgyakból bármennyit birtokolhatnak.

Példa: Egy játékos egy d6 machetét és egy d10 vadászpuskát választ, míg a másik egy d10 láncfűrészt és egy d6 revolvert ad a karakterének.

A legtöbb fegyver d4 kockányi sebzést okoz, de ha valaki fegyvert választ felszerelésnek, akkor azzal a hozzá rendelt kockaértéknek megfelelő sérülést képes okozni. A páncélok a kockaértéküknek megfelelő ponttal csökkentik a sérüléseket.

Példa: Egy nehéz bőrdzsekit viselő karaktert megtámad egy zombi, ami d6 sebzést okoz a harapásaival. Ha a zombi sebzésére 4-et dob a játékvezető, a karakter pedig 5-öt a kabát páncél értékére, akkor nem sérül meg.

 Előmenetel

A karakterek guberálás közben sok hasznos dologra bukkanhatnak fegyvertől kezdve a gyógyszereken át az élelemig és az üzemanyagig. A karakterek ezen felül minden megölt zombi után tapasztalati pontokat szereznek, amivel megnövelhetik Fő tulajdonságaik kockaértéket. Ehhez annyiszor 50 pontot kell elkölteniük, mint amennyi az elérni kívánt kockaérték.

Példa: Ha valaki d4-ről d6-ra szeretné növelni az Egészsége értékét 300 pontra lesz szüksége.

Ezen felül a karakter minden 50 elköltött tapasztalati pontért eggyel növelheti az Életereje, vagy a Mozgási sebességének értékét.

 

zombi rendorFeladatok megoldása

Minden feladatnak van egy nehézségi szintje. Ahhoz, hogy sikeresen megoldjunk egy feladatot a nehézségi szintjéhez képest ugyanannyit, vagy nagyobbat kell dobni.

Könnyű – 2
Átlagos – 4
Nehéz – 6
Nagyon nehéz – 8
Közel lehetetlen – 10

Meglepetés

A zombik néha szinte a semmiből bukkannak elő, és meglephetik a karaktereket. Ebben az esetben a játékvezető meglepetés próbát dobhat nekik. Ilyenkor a karakterek Túlélés kockáját használja a zombik erőssége, mint célszám ellen. Ha egy zombi meglep valakit, kap ellene egy szabad cselekvést.

Kezdeményezés

Miután megtörtént a meglepetés dobás a karakterek meghatározzák a kezdeményezést, azaz, hogy ki cselekszik először a körben. A játékosok kezdeményezését a Túlélés kockájuk, a zombik kezdeményezését a Harapás kockájuk határozza meg.

Akciómódosítók

Bizonyos esetekben a játékosok pozitív, vagy negatív módosítókat kaphatnak a dobásaikhoz. Ha valaki egy d4 dobásra kap egy negatív módosítót az azt jelenti, hogy nem dobhat. A pozitív módosító azt jelenti, hogy egy kockaértékkel növekedik a dobása. Ha valaki d12 dobásra még plusz kockát kap, azaz d14-el kéne dobnia, akkor a d12-es dobásának a végeredményéhez kell hozzáadnia 2 pontot.

 

Zombi Horror

A zombiknak legalább 4-et kell dobniuk, hogy eltaláljanak egy túlélőt. A zombiknak négy osztályát különböztetjük meg: gyenge, átlagos, szívós és egyedi. Egy zombi akkor pusztul el, ha Életereje nullára csökken. Ez jelképezi az utolsó csapást, ami többnyire a fejlövést jelenti, habár a játékvezető meghatározhat speciális módokat a zombik lehetséges elpusztítására (például tűz, szentelt víz, biológiai fegyver, stb.)

A támadó karakter bejelentheti, hogy a zombi fejére támad, így akár azonnal megölheti azt, ekkor a támadó dobását a Túlélés képessége – 1 kockaértékkel dobja.

Zombiharapás

A zombik harapása fertőző. Minden zombiharapás okozta sérülésnél a karakternek Egészség próbát kell dobnia a sérülés értéke ellen, különben a zombi megfertőzi. Minden fertőzött karakter zombivá változik az Egészség kockájával megegyező számú kör leteltével.

Gyenge zombik

Ezeknek a zombiknak hiányos a teste, esetleg kisméretű, zombi állatok. A túlélőknek legalább 2-es dobás szükséges, hogy harcban eltalálják őket.

Életpontok: 6, Mozgás: 2
Megragadás d4, Harapás d6

Átlagos zombik

Nagyjából ép testű zombik, vagy közepes méretű zombi állatok. A túlélőknek legalább 4-es dobás szükséges, hogy harcban eltalálják őket.

Életpontok: 10, Mozgás: 3
Megragadás d6, Harapás d6

Szívós zombik

Kísérletek, esetleg mágia következtében megnövekedett zombik. A túlélőknek legalább 6-os dobás szükséges, hogy harcban eltalálják őket.

Életpontok: 15, Mozgás: 4
Megragadás d8, Harapás d8

Egyedi zombik

Kivételes és ritka, egyéniséggel rendelkező zombik, akik teljességgel kontrollálják zombi mivoltukat. A túlélőknek legalább 8-as dobás szükséges, hogy harcban eltalálják őket.

Életpontok: 20 (vagy több), mozgás 5 (vagy több)
Megragadás d8, Harapás d10

Opcionális zombi képességek

Vízben járó zombik: ez a típus képes a víz alatt sétálni, vagy akár úszni is hármas Mozgási értékkel.
Ásó zombik: az a típus képes beásni magát a földbe (a kövön viszont nem tudja átásni magát) hármas Mozgási értékkel, így komoly meglepetést okozva a túlélőknek. A karakterek túlélés képessége eggyel csökken a Meglepetés próbák ellen.
Undorító bűz: az 5 láb távolságon belül tartózkodó élőlényeknek Egészség próbát kell tenniük a zombi erőssége ellen, különben elhányják magukat az undorító bűztől, és a körben már képtelenek tovább cselekedni.
Gyors zombik: ezek a zombik kivételesen gyorsak, mozgási értékük 6, vagy magasabb, és a megragadás képességük egy kockaértékkel növekszik.
Önálló testrészek: ezeknek a zombiknak a levágott testrészeik képesek tovább mozogni. A levágott kar tovább karmol, a levágott fej tovább harap.


Járművek

Sebesség: Mérföld/órában kifejezve. Az első érték a végsebességet, a második az utazó sebességet jelöli.
Kezelhetőség: Azt jelöli, hogy a jármű hogyan reagál speciális manőverekre.
Védelem: Azt mutatja, hogy mekkora páncélt biztosít a benne utazó személyeknek. Ha egy járművet a védelem értékével megegyező sérülés ér működésképtelenné válik.
Súly: A jármú súlya fontban mérve.

Motorbicikli

Sebesség: 160/70
Kezelhetőség: d8
Védelem: d4
Súly: 500 font

Dzsip

Sebesség: 70/50
Kezelhetőség: d10
Védelem: d4
Súly: 2000 font

rongyos zombiSzedán

Sebesség: 130/65
Kezelhetőség: d6
Védelem: d6
Súly: 2500 font

Katonai teherautó

Sebesség: 60/40
Kezelhetőség: d6
Védelem: d8
Súly: 1200 font

Pick-up

Sebesség: 120/65
Kezelhetőség: d6
Védelem: d8
Súly: 3500 font

Páncélozott csapatszállító

Sebesség: 45/50
Kezelhetőség: d6
Védelem: d10
Súly: 25000 font

Busz

Sebesség: 90/60
Kezelhetőség: d4
Védelem: d6
Súly: 25000 font

Helikopter

Sebesség: 130/90
Kezelhetőség: d6
Védelem: d6
Súly: 5000 font

Klikk ide a PDF letöltéséhez





A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához