LFG.HU

CikkBot
hírekCimkek

Megérkeztek a nemrég megjelent, közösségi finanszírozású, Android alapú játékkonzol, az Ouya első játékszoftver-értékesítéssel foglalkozó adatai, illetve a fejlesztők reakciói és beszámolói. A számok első ránézésre nem túl bíztatóak, bár az is igaz, hogy nincs hivatalos adat, amihez mérni lehetne őket, ugyanis nem tudni pontosan, hány konzolt sikerült értékesíteni és hogy pontosan mekkora is a vevőkör.  A Kickstarter kampány lezárulta után hozzávetőlegesen negyvenezer példányt postáztak ki az Ouya fejlesztését nagyobb összeggel támogató személyek számára. Egyéb hivatalos adat a bolti értékesítésről nincs, azonban a nagyobb videójátékokkal foglalkozó site-ok információi alapján nincs tülekedés a konzolért.

ouya konzol

Az Ouya legsikeresebb játékának számító TowerFall esetében az azt fejlesztő Matt Thorson zsebében 21000 dollár maradt  – amiből azonban még adóznia is kell majd.  Ezt az eredményt a program 2000 fizetős letöltéssel érte el, melyekért a konzolra megjelenő játékok esetében szokatlanul magas árat, 15 dollárt fizettek példányonként.  A nagy többség természetesen nem tud ennyit termelni: a sikeresebb címek készítői ötszáz és hatezer dollár közötti összeget tehettek zsebre, a többieknek ennél kevesebbel kell beérniük.

A fejlesztők jó része ennél nagyobb összegekhez szokott, illetve azt is felemlegetik, hogy átlagosan csupán a felhasználók 27%-a adott pénzt a játékokért, tehát nagyjából háromnegyedük beérte ingyenesen kipróbálható demóval. Ezért aztán nem meglepő, hogy többen nyilatkoztak szkeptikusan a gép jövőjét illetően.

Julie Uhrman, a konzolt gyártó vállalkozás igazgatója úgy nyilatkozott, hogy az elért eredményeket ahhoz kell viszonyítani, hogy az Ouya egy mikrokonzol, ami kifejezetten a vékonyabb pénztárcájú rétegeknek készült és hogy a gépre megjelenő játékok sosem fognak olyan összegeket termelni, mint pl. egy új Halo játék – viszont a fejlesztésük nem is tart évekig – egy egyszerűbb játékot pár nap leprogramozni.

Ráadásul, véleménye szerint az eladások így is jobbak a vártnál, illetve a kezdeti eredményekből nem lehet komoly következtetéseket levonni, mert a klasszikus konzoloknak is évtizedek kellettek, amire sikeresek lettek, így az Ouya még igencsak az út elején van.

Uhrman szavaiban van igazság, azonban a konzol sorsa valóban kétséges. Egyfelől, majdnem biztosra vehető, hogy a nagyobb fejlesztőstúdiók nem fognak részt venni a számukra potenciálisan „radar alatti” hasznot hajtó konzolra való fejlesztésben, legfeljebb régebbi játékok újrakiadásában lehetnek érdekeltek – ezek azonban némi utánajárással gyakran legálisan is beszerezhetőek ingyenes formában más platformokra. Így a konzol valószínűleg megmarad a lelkes amatőrök és a kisebb független stúdiók játékterének, azt viszont nem lehet tudni, hogy hosszú távon mekkora sikerre számíthat egy gyakorlatilag húzócímek nélküli konzol, aminek a programkínálata nem sokkal jobb, mint a neten milliószámra megtalálható ingyenes játékgyűjteményeké.

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához