LFG.HU

elGabor
hírekCimkek

Az előző cikkben a Kard és Mágia modulpályázat helyezést nem ért (de természetesen így is figyelemre méltó!) anyagait tettük közzé. Ebben a részben a három legjobb kaland következik: olyan modulok, amelyek több szempontból is nagyon jól teljesítettek, és nagyon jó összbenyomást gyakoroltak: bárkinek jó szívvel javasolnánk lemesélésüket.

3. helyezés: Manisztrid Tornya (Bársony Dávid)

Manisztrid Tornya

Manisztrid Tornya

A gonosz varázsló tornyának sokadik, de szórakoztatóan groteszk feldolgozása. A találkozások jól egyensúlyoznak a színes képi világ és az interaktivitás között: bár a kaland első fele (a toronyhoz vezető út) eléggé egyvonalú, a találkozások már több cselekvési utat tartogatnak, egytől egyig nyílt vagy rejtett választási lehetőségeket tartogatnak. A modul szörnyetegei személyiségükben is megragadó, összetett alakok, és hogy miféle szerepet játszanak majd a kalandban, az gyakran a játékosokon múlik; helyszínei jól megragadnak az ember emlékezetében.

Később a cselekmény még bonyolultabbá válik, és a játékosoknak több potenciálisan nagyon veszélyes kihívás között kell egyensúlyozniuk. A torony helyszínei mindazt megadják, amit egy varázslótoronytól elvárnánk: baljós és furcsa dolgok, amelyek értékesek és/vagy halálosak; mindenféle mágikus talány és gépezet, és persze néhány veszélyes ellenfél, akik egy kellemes dinamikus elemet csempésznek a kaland menetébe. Mindezt összefoglalt, könnyen kezelhető formában kapjuk meg. Végülis a kaland erénye, hogy minden szempontból kiválóan teljesít.

[Személyes megjegyzés: sajnálom, hogy a modul egy eleme, a Manisztrid védelme alatt álló, de neki emberben mért sarcot fizető falu motívuma végül kimaradt ebből a verzióból: a tesztjáték alatt a kaland egyik legizgalmasabb részének tartottam. Az értékelés a beküldött anyag alapján készült.]

Letöltés

2. helyezés: Arun-Kha, a Szellemváros (Bárkányi Péter)

Arun-Kha, a Szellemváros

Arun-Kha, a Szellemváros

A Kaland-Játék-Kockázat sorozat hangulatát követő, hozzájuk méltó kalandmodul. Ezek a lapozgatós könyvek hagyományos fantasy témákat dolgoztak fel, de hangulatos és érdekes találkozásokkal fűszerezve, és ezt teszi a modul is. A bemesélés célját szolgáló bevezető után helyszíne előbb egy sivatagi falu, amelyet különös eltűnések nyugtalanítanak, majd egy régen kihalt, de mágikus jelenségek által tovább pusztított romváros.

Akármelyikről van szó, a karakterek érdekes NJK-kba és konfliktusokba botlanak, méghozzá úgy, hogy nekik kell eldönteniük, kikben bízzanak és kikben nem. A különböző csoportok machinációi különösen emlékezetessé és veszélyessé teszik az egyébként statikus romvárost; mivel a játékmenet nyitott, a karakterek mozgásszabadsága pedig magas, bőséges hely marad a váratlan fordulatok és különös szövetségek számára. Az NJK-k mintha valóban egy lapozgatós könyvből léptek volna ki: klisékből építkeznek, de markáns, színes személyiségek.

Arun-Kha városában több kisebb-nagyobb kidolgozott helyszínt találunk; ötletes az a módszer, amivel az akció tovább bővíthető a romok közötti kotorászást szimuláló véletlen táblázatok segítségével. Ha mindezt összeadjuk, egy komplex, hangulatos, és igazán tartalmas kalandot kapunk: játszották már játéktalálkozó szűk időkeretében is, de otthoni játékban tartós kampányelemnek is megteszi, ahová a karakterek újra és újra visszatérhetnek.

Letöltés

1. helyezés: Tűztollak (Gyimóthy Borsa Mikeás)

Tűztollak

Tűztollak

A Tűztollak első szembetűnő tulajdonsága a célratörő és tömör leírások használata: a szöveg nagyon könnyen értelmezhető, mesélőként rövid áttekintés után könnyű volna elboldogulni vele. Ez az egyszerűség nem valami primitív vagy lapos kalandot takar, hanem – akár Arun-Kha, a Szellemváros – egy ismerős elemekből építkező, de összesen már egyéni hangulatú, összetett és nagyon tartalmas játékanyagot.

A helyszín egy déltengeri sziget, amelyek a középen magasodó vulkánt imádó bennszülöttek (akiknek hitvilága, és ennek kalandbéli megjelenése nagyszerű egységet teremt a hangulat és a játékbeli kihívások között), különböző szörnyetegek, természeti kihívások és régi misztériumok népesítenek be – együttesen a helyszín élőnek tűnik, és a választási lehetőségek nagy skáláját kínálja. A vadonban, kisebb mellék-helyszíneken és a tűzhányó kürtője köré épült többszintes labirintusban játszódó cselekmény jól támogatja a feladatok több irányból történő megoldását (ésszel, erővel vagy csellel); a sziget értelmes lakói könnyen válhatnak szövetségesekké és ellenfelekké is. A labirintus találkozásai hasonlóan érdekesek; klasszikus hangulatú, inkább az érdekes kihívásokra mint a szigorú realitásra törekedik: de hát pont ettől jó, és pont “tartalmas egyszerűsége” miatt érdemelte meg az első helyet.

Letöltés

Gratulálunk a helyezetteknek, s mindenkinek köszönjük a részvételt!

A nyereményeket postai úton vagy személyesen juttatjuk el a résztvevőknek.



A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához