LFG.HU

Beholder
ismertetőCimkek


Ősök játéka: A Beholder Kft. új levelezős játéka

Egy éve egy új levelezős játékon dolgozom, melynek neve az Ősök városa.
Ez egy fantasy játék, amelybe igyekszem minden eddigi tudásomat és tapasztalatomat
belesűríteni. Az új játékot persze nem a TF helyett csinálom, hanem mellette:
jelenleg az időm egyformán oszlik meg a két program között. Az Ősök városában
sok olyan dolog lesz, ami a TF-en nincs, és persze a TF-en is jócskán vannak
dolgok, amelyekhez hasonlóval sem fogsz az Ősök városában találkozni: tehát
ez egy teljesen különálló és más jellegű játék, függetlenül attól, hogy
történetileg a TF távoli jövőjében játszódik.

Az alaptörténet

Ebben a távoli jövőben a Ghallai civilizációt szinte teljesen megsemmisítette
egy kívülről érkező, idegen életforma egy pusztító háborúban. A háború
túlélői egy óriási hegylánc barlangrendszereibe húzódtak vissza, és ott
élnek már évszázadok óta, az Ellenségtől rettegve. A túlélők leszármazottjai,
a magukat galetkinek hívó humanoid lények sajátos hierarchiát alakítottak
ki. Városuk az Ősök városa, ennek legalsó szintjén, a lárvaszinten élnek
a fiatal galetkik, és feljebb, magasabb szintre csak azok kerülhetnek,
akik rátermettségüket bizonyítják. A fiatalokat kemény próbáknak vetik
alá, így akarják kinemesíteni hosszú idő alatt azokat a mágus és pszionicista
galetkiket, akik az Ellenséget le tudják győzni és vissza tudják hódítani
a bolygót.

A galetkik nem az egyetlen faj, amely a hegyekbe húzódott vissza, de
speciális képességük folytán, amivel testüket növeszteni, formálni, megváltoztatni
tudják, uralkodó fajjá léptek elő. A hegyek mélyén a túlélés nehéz, de
a galetkik törvénye tiltja, hogy megöljék egymást, ezért a többi fajra,
a torzszülöttekre vadásznak, amelyek javarésze egyszerű szörny, de vannak
köztük értelmes fajok is.

A karaktered

A játékban te is egy ilyen galetkit alakítasz, akit a serdülőkort elérve,
elszakítottak szüleitől, és egy újonnan kolonizált Hegy lárvaszintjére
költöztettek. A túlélésen túl feladatod, hogy bizonyítsd rátermettségedet,
és büszkeségévé válj szüleidnek és nemzetednek. Mint galetki, képes vagy
újabb és újabb végtagokat növeszteni – csápokat, karmokat, mancsokat és
még ki tudja mi mindent –, ezeket a végtagjaidat egyre nagyobbra növelni,
egyre ügyesebben használni, sőt, minden egyes végtagodhoz speciális képességet
is növeszthetsz, mint pl. különböző mérgezések, vámpirizáció, manaszívás.
Képes leszel tüzet, jeget, villámot, savat vagy gázt lehelni ellenfeleidre,
különböző immunitásokat kifejleszteni, tüskéket növeszteni, bőrödet megvastagítani.
Tulajdonságok, szakértelmek tömege áll rendelkezésedre, amelyek mindegyikét
külön-külön fejleszthetsz, hogy növeld a hatékonyságát.

Természetesen lehetőség van rengeteg varázslat elsajátítására, de a
nagyobb hatalmú varázslatoknál el kell döntened, hogy az Elemi, Szellemi
vagy Nekromanta iskolát választod, nem lehetsz egyszerre mindháromnak követője.

A harcrendszer

A harc során egyszerre több ellenféllel is szembekerülhetsz, sőt, neked
is lehetnek saját szolgáid, akik a harcban segítenek. A csatatér több részre
van osztva, vannak közelre és vannak távolra ható támadások, területre
ható varázslatok. Harc közben megidézhetsz más lényeket, átmenetileg a
magad oldalára állíthatod az ellenség szolgáit, élőholtként animálhatod
az elesetteket, vagy feltámaszthatod őket. Tűzfalat vonhatsz magad köré,
amelyen a rád támadóknak át kell menniük, sebezhetetlenné teheted magad
gránitkemény bőrrel vagy előhívhatod az isteni harag villámait. A torzszülöttek
sokszor egymást segítve támadnak rád, pl. a rovarsámán óriáscsótányokat
hív segítségül, hogy azok megvédjék, amíg ő varázsol rád.

A harcokban való viselkedésedet külön harci programokkal és varázslatlistákkal
szabályozhatod, a különböző szituációkban való viselkedésedet sokkal hatékonyabban
meghatározhatod, mint a TF-en. Ha legyőzöl egy ellenfelet, lélekenergiát
kapsz, amelyet a – kör végén kapott képességpontokkal egyetemben – szakértelmeid
és tulajdonságaid fejlesztésére fordíthatsz.

  • Példa csata

    Karakterek találkozása

    Bár a galetkik nem ölhetik meg egymást, de szabadon megküzdhetnek, ha
    az egyik kihívja a másikat. Így aztán gyakran fogsz megküzdeni más karakterekkel,
    de szerencsére a vesztes nem szenvedhet komoly kárt – nem vesztheted el
    a tárgyaidat, nem halhatsz meg, legfeljebb elájulsz. Persze ha felkeresed
    egy másik galetki barlangját, nem kötelező megküzdenetek, ha akarjátok,
    összemérhetitek szakértelmeitekben való jártasságotokat, átkokat szórhattok
    egymásra, sőt, pszionikus csatát is vívhattok. Még a baráti beszélgetésre
    is lehetőség van, és lesznek esetek, amikor érdemesebb ezt választanod
    a harc helyett!

    Lesznek olyan feladatok, amelyeket a játékosok csak egymással összefogva
    tudnak végrehajtani (pl. különlegesen erős főszörny legyőzése). Ezt a KG-s
    flottázáshoz hasonló ún. többszemélyes parancsokkal lehet majd végrehajtani,
    de ez általában csak 1-1 tevékenységet jelent, nem 10-20 parancsot.

    A játékosok különböző Klánokba tömörülhetnek, amelyektől küldetéseket
    kapnak, illetve saját szövetségeket alapíthatnak. A szövetségek, a TF-fel
    ellentétben, sajnos nem fejleszthetnek ki majd egyedi képességeket, de
    lehetőség lesz pl. szövetségen belüli saját olimpia rendezésére az arénában.

    Pszionika

    A pszionikus csata egy külön világ, rengeteg taktikázást igényel, az
    ész legalább annyit számít, mint a pszionikus szakértelmek szintje. Külön-külön
    fejlesztheted pszionikus támadó és védekező képességeidet, stratégiákat
    határozhatsz meg a pszionikus küzdelemben való viselkedésedre. Lesznek
    titkos pszionikus képességek és stratégiák, amelyekről először akkor fogsz
    hallani, amikor egy szörny használja őket veled szemben!

    Küldetések, tárgyak

    A játék során rengeteg küldetést fogsz kapni, ezek egy része teljesen
    véletlenszerűen generált, mások előre megtervezettek és a szinthez kötöttek.
    A küldetések során nemcsak harcolnod kell, sor kerülhet tulajdonságpróbára,
    ajtókat, ládákat kell kinyitnod, csapdákat felderíteni, gondolkodást igénylő
    feladványokat megfejteni.

    A játékban kb. 50 000 különböző varázstárgy létezik, amelyek minden
    elképzelhető és elképzelhetetlen tulajdonsággal felruházhatnak. Külön érdekességet
    jelentenek a minden szinten megtalálható gyógyfüvek, amelyekből több mint
    ötven különböző varázsitalt lehet készíteni. A receptek felfedezése minden
    bizonnyal a teljes játékos társadalom összefogását kívánja majd.

    A játékhelyszín

    A játékban nincs külön térkép, amelyen mozogsz, minden köröd végén a
    barlangodba térsz vissza, de azért nincs hiány felfedeznivalóban: minden
    szinten fel kell térképezned az ősök csarnokát, amely rengeteg kihívást
    rejteget. Ha sikeresen eljutottál az ősök csarnokának a szívébe, csakis
    akkor költözhetsz a következő szintre.

    A szinteken persze nemcsak a küzdő galetkik élnek: van itt bolt, ahol
    tárgyakat adhatsz vehetsz, aukciós ház, ahol felesleges varázstárgyaidat
    más galetkiknek árverezheted el, varázslótorony, akadémia (a különböző
    szakértelmek elsajátítására), templom (ahol meggyógyítanak), palota, ahol
    küldetéseket kaphatsz és egy aréna. Az arénában egyre erősebb torzszülöttekkel
    küzdhetsz meg illetve mindig megpróbálhatod legyőzni a szint jelenlegi
    bajnok galetkijét. És persze a TF-hez hasonlóan, itt is lesznek olimpiák.

    Hírnév

    A játékosok fontosabb cselekedeteikért (és ez nem feltétlenül egy-egy
    torzszülött elpusztítását jelenti) hírnevet kapnak. Ha elsőként találsz
    fel egy új varázsitalt, ha magasabb szintre költözöl, ha felülmúlod cifra
    átkok kitalálásában galetki szomszédodat – mindezekért hírnév-növekedés
    jár! A szintek illetve a teljes játék leghíresebb karaktereivel történt
    eseményekről a fordulóid elején fogsz hallani.

    A játék lehetőségeiről

    Az Ősök városában sok olyan `feature` lesz, amelyeket a TF-en sajnos
    technikai nehézségek miatt nem lehetett megvalósítani (pl. parancs ismétlés,
    makrók definiálása). Alapvető törekvésem, hogy a játék kiegyensúlyozott
    legyen, egyforma esélye legyen minden játékosnak, annak is, aki egy karakterrel
    játszik, és annak is, aki öttel. Fontos számomra, hogy a játékosok számára
    sok, egyformán vonzó alternatíva legyen arra, hogy hogyan játsszanak.

    (Ha akarod, egy elemi leheletet fejlesztesz tökélyre, ha akarod, egyetlen,
    brutálisan erős végtagot fejlesztesz, vagy sok kisebbet, és később persze
    specializálódhatsz a mágiára vagy a girokinetikára is. Még vegetáriánus
    karaktert indítasz, aki szakértelem próbákra hívja a többi kalandozót,
    és nem biztos, hogy a fordulóid kevésbé lesznek érdekesek vagy nem fogsz
    annyira fejlődni, mint egy sokat harcoló karakter – hiszen sok küldetésben
    egyáltalán nem kell harcolni, hanem `békebeli` szakértelmeid lesznek inkább
    a fontosak.)

    Az Ősök városa terveink szerint angol nyelven is játszható lesz majd,
    úgyhogy előfordulhat, hogy a játék indítása után néhány hónappal már külföldi
    játékosokkal is összeakadsz a játékban. A játékot indításától kezdve már
    lehet e-mailben is játszani, ugyanúgy, mint a TF-et és a KG-t.

    Végül...

    A játékról így, ízelítőül ennyit szerettem volna elmondani, de mostantól
    minden Krónikában lesznek folyamatos hírek a játékról. Az Ősök városának
    tervezett indítása ősz, ha elkészül a szabálykönyv, természetesen minden
    TF és KG játékosnak ingyenesen elküldjük. Ha már most valamilyen kérdésed
    van a játékkal kapcsolatban, nyugodtan írd meg a Beholder Kft. címére levélben
    vagy e-mailben, és a következő számok híranyagát már igyekszünk úgy összeállítani,
    hogy a kíváncsiságotokat kielégíthessük.

     

    Tihor Miklós

     


    http://www.beholder.hu/os.htm


  • A szerző más irásai
    Hozzászólások

    A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.