LFG.HU

CikkBot
ismertetőCimkek

Érdekes ötlet kerül nemsokára megvalósításra, hála egy már biztosan sikeres Kickstarter-gyűjtésnek. A Donn Manalili vezetésével készülő játékban (amit az inspirált, hogy az elvileg hősöket alakító játékosok a legtöbb szerepjátékban gond nélkül kifosztanak egész városokat miközben rejtett tárgyak után kutatnak) nem a legendás kardforgatóké vagy a minden hájjal megkent zsiványoké, esetleg az isteni/misztikus erők használóié lesz a főszerep. A hős itt az átlagember, akinek elege van abból, hogy egyesek azt hiszik, rájuk nem vonatkozik a jog és bármit megtehetnek, csak mert történetesen képesek tűzgolyót lőni, vagy mert komoly tapasztalatuk van a szörnyek irtásában.

Petula, a főhősnő egy átlagos lány, aki egy nap arra ébred, hogy a legrosszabb történik vele, ami NPC-vel csak történhet: hősök érkeztek a falujába. A kalandorok nem sokat teketóriáznak, gyorsan feltúrják a falu összes házát és elvisznek mindent, ami mozdítható – köztük Petula nyakékét is, amit ő igencsak zokon vesz, hiszen nem ez az első alkalom, hogy állítólagos jótevőik gátlástalanul ellopnak mindent, amit csak érnek. A kalandozók nem sokat törődnek a lány ellenkezésével (hiszen ő csak egy falusi) és már mennek is tovább – várja őket a küldetésük. A lány azonban úgy dönt, most az egyszer megmutatja, mire is képesek a nem játékos karakterek, ha igazán felbosszantják őket.

Sajnos, hamar rá kell jönnie, hogy nem sokra: Petulának nincsenek átlag feletti képességei, semmiben sem különbözik a többi nem játékos karaktertől – az eltökéltségét leszámítva. A harcot például minden körülmények között kerülnünk kell majd, a szörnyek, és kalandozók számára nem vagyunk ellenfelek, különösen, hogy egyetlen fegyverünk egy ásó. Azonban, a játék során rendelkezésünkre áll egy eszköz, amivel ellenfeleink nem bírnak: a józan eszünk. Lopakodva-rejtőzve, a terepet kihasználva és kényes helyzetekben bizony menekülve kell visszaszereznünk a nyakéket. Alapvetően az agyunk többet fog dolgozni, mint a kezünk: a játékmenetet a legtöbb rpg-vel ellentétben nem csak színesítik, hanem annak szerves részét képezik a különböző fejtörők, a logikai rejtvényeken át a puzzlekig.

Kalandunk során számos döntést kell majd hoznunk, amik kihatnak majd a végkifejletre: nem mindegy, hogy miképpen oldjuk meg a feladatainkat. Megtehetjük, hogy valamiféleképpen rávesszük a királyi sereget, hogy irtsák ki a környékbeli erdőkben élő koboldokat, de akár azt is, hogy vállalva a veszélyt, megpróbáljuk kideríteni, miért lettek az utóbbi időben a szokottnál is agresszívebbek a lények és igyekszünk rajtuk segíteni. Mindkét megoldásnak lesznek előnyei, hátrányai, így csakis rajtunk múlik, kinek kívánunk kedvezni.

Minijátékokból is komoly felhozatal várható, a készítők ígérete szerint hónapokig leköthetnek minket. Ezekben a legtöbb fantasy játékban felbukkanó szakmát kipróbálhatjuk: vezethetünk fogadót, boltot, tenyészthetünk állatokat, de a szerényebb ambíciókkal bírók alkalmazottként is kipróbálhatják majd magukat.

A játék demója már elérhető a gyűjtés honlapjáról.

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához