LFG.HU

CikkBot
hírekCimkek

Mind az EA, mind pedig a Microsoft esetében felmerült a gyanú, hogy a cégek az Egyesült Államokban hatályos reklámtörvényt megkerülve próbálták népszerűsíteni termékeiket. A Microsoft reklámcége a nemrég debütált Xbox One-ról, illetve annak egyes játékairól rendelt pozitív hangvételű videókat megadott feltételek mellett, hogy a csatorna tulajdonosa külön pénzhez juthasson. Az EA esetében olyan húzócímeket kellett minél lelkesebben bemutatni, mint a FIFA 14 vagy a Plants VS Zombies 2.




Normális helyzetben az ilyesfajta reklámmal természetesen nincs probléma – amennyiben a terméket, vagy szolgáltatást minősítő személy egyértelműen jelzi, hogy pénzt kap azért, hogy nyilatkozzon. Ez azonban most elmaradt, így a cégek megsértették a vonatkozó amerikai reklámtörvényeket. A Microsoft az állítása szerint nem tudott arról, hogy a kampány lebonyolításával megbízott cég szerződést kötött a videók készítőivel, az EA pedig azzal érvelt, hogy bár a szerződésben kikötik, hogy senkinek egy szót sem szólhatnak az írásbeli beleegyezésük nélkül a megállapodásról, a reklámozók a hibásak, mert nem jelezték a videójukban, hogy anyagi hasznuk származik annak elkészítéséből.


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához