LFG.HU

Glowface
RPG mesélőknekCimkek

A Hősök Hajnala versenysorozatával tavaly elértünk ötészes, epikus mini-kampányunk, a Kígyó legendájának végére. Professzionális kalandszervezői hírnevünkhöz méltán ravasz kérdőívvel felmértük játékosaink véleményét, mire is lenne igényük a jövőben a Hősök Hajnalán.

Ezután választ kellett találnunk minden projekt egyik legutálatosabb kérdésére: hogyan tovább?

Sokféle gondolat keringett a fejünkben, és néhány egészen vad ötletelős ülést ejtettünk meg a Cantinában és a D21-ben, hogy kitaláljuk, mit is kéne kitalálni. Néhány alaptételt sikerült egy idő után lefektetnünk.

Az egyik elképzelésünk az volt, ki kellene próbálni a magasabb, paragon, azaz 10-20. szintű játékot is. Elég sok játékosunk vevő volt az ötletre (otthon esetleg nem nagyon játszanak úgyse ilyet), és sok mesélőnket is érdekelte a dolog.

A következő gondolatunk az volt: épp csak befejeztünk egy másfél éven át tartó, ötalkalmas minikampányt. Most valami egylövetű, magában megálló, gyors játékra vágyunk, afféle levezetőnek két komolyabb projekt között.

Innen már jött az ötlet: ha egyszer valami alkalmi játékot csinálunk csak, végre eresszük el teljesen magunkat, dobjuk sutba a hagyományokat és szokásjogot, meséljünk valami olyan kalandot, amit normális esetben nem mesélnénk. Kacérkodtunk még a Gamma World vad, mutánsoktól és scifi-től hemzsegő rendszerével is, de végül arra jutottunk: ha Gamma Worldnek hirdetjük meg a játékot, félő, kevesebben jönnek el rá. (Plusz pár mesélőt nem is sikerült lázba hozni, pedig milyen király is az a Gamma World…)

Csavarjunk hát egyet az ötleten: ha az erősen D&D4 szabályokra épülő Gamma Worldöt nem vehetjük elő, hát játszunk D&D4-et, teljesen szabályosan, de egy GW-hez hasonlóan vad, mindent bele környezetben!

Spoiler
Így alakult ki végül a játék koncepciója: hőseink egy klasszikus D&D-világ tapasztalt kalandozói, akiket elrabolják az UFÓ-k, és egy űrállomáson, halálos arénában mindenféle alternatív világokból összeráncigált ellenfelekkel eresztik össze őket.

Mire végeztünk a kaland kidolgozásával, és az ellenfelek „beszavazóshow”-jával (sokat veszekedtünk, milyen ellenfeleket is tegyünk a modulba), egészen vad koncepciónk volt. Játékosaink szembeszállhattak az idegen dimenzióból érkezett agyszívó ufókkal, és az általuk összerabolt küzdőfelekkel: földi nácikkal, fremenekkel Dűnéről, az Alien-széria xenomorfjaival, a csávóval a Doom játékból, egy kínai sárkánnyal, warhammeres űrgárdistákkal, egy drider lich-csel és élőholt szolgáival, Doctor Who dalekjeivel, renegát angyalokkal és az x-mennel. Szép gárda.

Persze, a Csatavilágra illendő küzdőterek is kellettek: lávamező, lebegő szilárd felhők, lidérces-csápos erdő, mély szakadék, örvénylő vízzel zubogó csatornák…

Hogy ne csak harc hátán harc legyen a játék, mindehhez némi történetet is szőttünk, az Illithid Kolletíviát eláruló gladiátor-menedzserrel, a küzdőfelek köthető szövetségekkel, és végül a rabszolgák lázadásával elrablóik ellen.

A játék előkészítésével minden eddiginél több időt töltöttünk. Annyi különböző potenciális harci jelenetet szavaztak be mesélőink a kalandba, hogy a riválisok, helyszínek, események kidolgozása, és főleg tesztelése temérdek időnket elvitte. Órákat töltöttünk csak egy-egy alapgondolatról veszekedve: például, hogy hogyan modellezzük az ellenfelek mozgását, akcióit, vagyis mennyire legyen statikus a világ a játékosok körül, mennyire élő. Hamar rájöttünk: 10+ szinteken már körülményes, nehéz a jó harc tervezése. Nagyon sok a kihívás: legyenek pörgők a harcok, ne húzódjanak el, legyenek az ellenfelek veszélyesek, legyenek meglepőek, készüljenek fel a játékosok szemét képességeire (ütöm a szörnyet – lebénul – nem támadhat – kimarad a köre – megvakul – és ha mégis támad egyet, sebződik 500 HP-t), de ne legyen játékrontó se az összes szörny; nem könnyű feladat ez.

Végül összejött egy egészen király játék. Hőseink nagy része győzedelmeskedett a gonosz felett, ezzel megmentette világát a megtorló felrobbantástól, egyszóval happy end. Azt hiszem, minden játékos egyet ért velem: nem mindennapi kalandokon gyűrték át magukat a Hősök Hajnalán!

Szép volt, jó volt… és még egy jó darabig nem akarok versenyen magas szintet mesélni. Ha valaki otthoni kampány közben, játékról játékra lépegeti a szinteket, apránként szerzi be a varázstárgyait, apránként választja ki harci képességeit, az még menedzselhető. Sokkal kevésbé kezelhető, ha egy asztaltársaságra való játékos erre az alkalomra gyártja le a karakterét, gyakran nem is nagyon tudja, mire képes a karakter, a mesélőnek pedig saját szörnyeivel is birkóznia kell. Persze, azért örülök, hogy kipróbáltuk.

Aki ott volt, és kíváncsi a részletekre; vagy aki nem volt ott, és kíváncsi egy egészen szokatlan D&D kalandra: tessék bátran letölteni, felhasználni!

Közben mi persze készülünk a folytatásra. Visszatérünk a békésebb, alacsonyabb szintekhez, és egy teljesen új kalandsorozatba kezdünk. A kalandok némileg tradicionálisabbak lesz a Világ Védelmezőinek történeténél, talán harc is kevesebb lesz benne – de izgalom lesz bőven! Egy távoli városban, ahol különféle kultúrák és hitvilágok találkoznak, új veszedelem üti fel a fejét. Sikerül megóvni Jo’hara csodás városát a végveszélytől? Kiderül hamarosan…

Várunk sok szeretettel minden játékost legközelebb is!

 

 A modul impresszuma:

Társaságotok a világ egyik legismertebb kalandozó csapata. Naponta hárítotok el a környező királyságok sorsát fenyegető eseményeket. A földrész majd minden szörnyetegével, titkos kultuszával, feketemágusával,
őrült hadurával szembeszálltatok már. Most i s éppen egy átlagos munkanap után aratnátok le tetteitek méltó jutalmát, amikor valami nagyon elromlik.

Amikor az események szálait AZOK igazgatják…
…egy olyan helyen, amit mintha rémálmaitokból formáltak volna…
…olyan ellenfelekkel kell szembenéznetek, amelyeket még álmaitokban sem tudnátok elképzelni…
…és a tét magasabb, mint valaha: ti vagytok az ismert világ utolsó reménye. Ti lehettek…
a Világ Védelmezői!

Hősök Hajnala: a Világ Védelmezői. Egyalkalmas szerepjáték-verseny a Dungeons & Dragons 4. kiadásának szabályai szerint,14. szintű karakterek számára.

Írta: Glowface, Callinicus, Chomy, Godpower, Pett-moondevil
Szerkesztő: Glowface
Címlap: Chomy
Térképek: Glowface
További tesztelők: Chipie, Gery, Oszi
További mesélő: Cápa
Fő támogatónk: LFG.HU

Elérhetőségünk:
http://hosokhajnala.lfg.hu
hosokhajnala@gmail.com

hh_vv1

Klikk a képre a letöltéshez

 

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához