LFG.HU

Glowface
RPGCimkek

A Marvel Heroic Roleplaying kiváló játék volt – kár érte. Egy-két éve már írtam róla egy ismertetetőt. Sajnos nem sokkal később a kiadó visszaadta a Marvelnek a jogokat, és befejeződött a játék pályafutása – nem volt elég átütő kereskedelmi siker, hogy a drága Marvel-licenc árát kitermelje. Állítólag a kiadó dolgozik egy nem Marvel-specifikus változat megjelentetésén – remélem összejön nekik.

Számomra az LFX közösségi kezdeményezés tette ismét aktuálissá ezt a játékot. Addig noszogattak, amíg el nem vállaltam, hogy online mesélek egyet a Marvel Heroic RP rendszerében. Nem bántam meg – most már két különböző csapattal összesen 8, alkalmanként kb. 3 órás játékon vagyok túl. Nagyon jól szórakozom, a gyakorlatban a maga valódi hibáival is nagyon szórakoztató a játék.

Arra gondoltam, hogy megpróbálom nektek egy példával szemléltetni, hogy is működik ez a valóban elegáns mechanizmusra épülő szerepjáték.
A dobásokat pedig táblázatokban szúrtam be, és a táblázatokban bolddal jelöltem a kiválasztott kockákat, dobásokat.

W1

ROZSOMÁK rendesen bedühödött, amikor valaki egy busz fékrendszerét szabotálva tíz ártatlan diákot áldozott fel, csak hogy elterelje az X-Men figyelmét valamilyen titkos akcióról. Rozsomák elhatározta: felkutatja a tettest, és végez vele.

– * –

MESÉLŐ: A busz garázs üres, hiszen a rendőrség lezárta a helyszínt. Minden mocskos és sötét, szerszámok hevernek szanaszét, gépolaj szaga lengi be a műhelyt. A szabotált busz üres helye, a “3. Buszállás” könnyen beazonosítható.

Rozsomak_Char

ROZSOMÁK: Körbeszaglászok, megpróbálom megállapítani, járhatott-e idegen errefelé az utóbbi időben.

A próbához Rozsomák összeállítja karakterlapjáról az akcióhoz használható jellemzőit. EGYEDÜL dolgozik éppen – ez D10 Együttműködés érték. A GAZDÁTLAN SZAMURÁJ (D8) Jellegzetességet engedi a mesélő használni: Rozsomák magányosan, erkölcsi érzékétől hajtva indult vadászatra. Az EMBERFELETTI ÉRZÉKEK (D10) szuper-erő egyértelműen vonatkozik a szaglászó próbára. Végül a MESTERI KÉMKEDÉS (D10) szakértelem a nyomkövetésre, kutatásra kiválóan alkalmas. A dobások:

D10D8D10D10
16610

Az 1-es dobás az akció eredményétől függetlenül különös balszerencsét jelent.

MESÉLŐ: Keresgélés közben Rozsomák felborít egy lezáratlan olajos flakont, annak a tartalma kiömlik a padlóra. Az eddigi 2D6 VÉSZKOCKÁM mellé kerül még egy D6 – te viszont cserébe kapsz egy Esemény Pontot, így már 2 EP-d van a későbbi dobásokat befolyásolni.

Rozsomák a dobásokból kettőt választhat a próbája eredményének: 10 + 6 = 16; a megmaradt harmadik kocka (D10) lesz a Hatáskocka. (A Hatáskocka mérete siker esetén a siker fokát mutatja meg. D10-es Hatáskocka erős sikert jelent általában.) A mesélő a Vészkockákkal ellenpróbált dob Rozsomák kutatása ellen:

D6D6D6
543

Az ellenpróba eredménye 5+4 = 9, és a maradék D6 kocka lenne a mesélő Hatáskockája. Rozsomák próbája sikeres volt, mivel eredménye (16) meghaladta a mesélő ellenpróbájának eredményét (9). Ráadásul a szaglászó-próba eredménye legalább 5-tel magasabb az ellenpróbánál, így Rozsomák Hatáskockája egy fokozatot erősödik: D10 helyett D12 mértékű sikert ért el.

W2

MESÉLŐ: Rozsomák éles szaglásával kiszúr egy oda nem illő szagmintát. Járt valaki a csarnokban pár órája, aki nagy energiájú elektronikus eszközöket hurcolt magával, érzed az ózon és a statikusan feltöltött por szagát. Középkorú férfi lehetett az illető, és serkentő rágótablettát majszolt: ez profi katonákra vall.

ROZSOMÁK: Később gond nélkül tudnám azonosítani szag alapján?

MESÉLŐ: D12 Hatáskockád volt – ezt megkapod egy D12-es „Szagminta” eszközként, amit későbbi próbáknál felhasználhatsz.

ROZSOMÁK: Az ilyen eszközök nem tartanak sokáig – elköltöm inkább egy Eseménypontomat, és tartóssá teszem az eszközt. Így a következő jelenetem végéig biztosan emlékezni fogok a szagmintára.

– * –

Némi nyomozás és kapcsolatainak kifaggatása után Rozsomák rátalál a vélhető felelősökre: a Nemzetközi Katonai Ellátó Rt. félig-meddig törvényesen közvetít jól képzelt, csúcstechnikával felszerelt zsoldosokat megbízói részére. Rozsomáknak sikerül rátalálnia az N.K.E. három zsoldosára, akik egy elhagyatott házban készítenek elő valamiféle merényletet.

MESÉLŐ: A félig leszakadt födémen keresztül Rozsomák szemmel tudja tartani a három zsoldost a ház belsejében. Egyikük egy ablaknál állít felé éppen mesterlövész-fészket, a másik kettő tábori székeken üldögélve egy szomszédos épület alaprajzát tanulmányozza. A helyszín Jellegzetességei: ROMOS ÉPÜLET és VAKÍTÓ NAPFÉNY a keleti ablakok felől.
A zsoldosok hipermodern, műanyagszerű testpáncélzatot viselnek, az oldalukon elektromos, puskaszerű fegyverekkel. Arcukat maszk takarja, a szemek helyén beépített lencsékkel.

ROZSOMÁK: Nem vacakolok sokat – csak egyre van szükségem. A karmaimat kipattintom, és a tetőről a plafonon tátongó lyukon át a két üldögélő zsoldosra vetem magam egy „Helló, skacok” megjegyzéssel.

Rozsomák EGYEDÜL (D10) dolgozik, jellegzetessége, hogy Ő A LEGJOBB ABBAN, AMIT CSINÁL (D8), RENDKÍVÜLI ERŐ (D8)-vel bír, ADAMANTIUM KARMAI (D10) vannak, és MESTERI HARC (D10) szakértelme van.

D10D8D8D10D10
 32235

A próba eredménye: 5+3 = 8. A Hatáskockája a maradék D10 lenne.

Zsoldos_Char

Az egyik Zsoldos ellenpróbát dob. A Zsoldosok CSAPATBAN (D8) dolgoznak, HIDEGVÉRŰ PROFIK (D8), TESTPÁNCÉLZATOT (D6) viselnek, és PROFI HARC (D8) szakértelmük van.

D8D8D6D8
 566

3

A Zsoldos ellenpróbája 5+6 = 11. A Zsoldos ellenpróbája sikeres, elkerülte Rozsomák karmait. A mesélő úgy dönt, kihasználja az alkalmat: elkölt a Vészkockái közül egyet (így már csak 2D6 Vészkocka marad), hogy a sikeres védekezést a Zsoldos kihasználja, és egy megmaradó D8 szintű Hatáskockával találatot vigyen be Rozsomákra.

MESÉLŐ: Elrugaszkodsz a háztetőről, de sajnos elhagy a szerencse: az omladozó födém nem bírja el Rozsomák súlyát, és beomlik a lábai alatt. Így gyilkos tigris-vetődés helyett esetlenül érkezel a zsoldosok lábai elé. A célpontod meglepődötten felkiált – hangját furcsán eltorzítja a maszk hangszórója), de képzett harcosként felpattan, és közben csizmája orrával belerúg Rozsomák arcába. D8 Hatáskockája volt, ez D8-as szintű fizikai stressz Rozsomáknak: felszakad a szemöldöke, és a vére elvakítja.

ROZSOMÁK: Anyám. Használnám a GYÓGYERŐMET: egy Eseménypont elköltésével begyógyulom a fizikai stresszt. Mivel D12-es szintű a FÉLISTENI ÉLETERŐ-m, ezért az ennél kisebb stressz teljesen felszívódik. Viszont nem maradt több Eseménypontom.

MESÉLŐ: Rendben. Feltápászkodsz a földről, és kitörlőd a szemedbe csurgó vért, és a zsoldosokra vicsorogsz. Viszont most ők jönnek.
A veled szembenálló Zsoldos felemeli furcsa, elektromos puskáját. Annak felizzik a vége, és sisteregve villámló energianyalábot lő feléd. A mellette álló társa követi a példáját.

A Zsoldosok CSAPATBAN (D8) harcolnak, és EGYSÉGBEN AZ ERŐ (D8) jellemzőjüket is használják, ahogy egyszerre tűz alá veszik Rozsomákot. SUGÁRVETŐ (D8) fegyvert használnak, és PROFI HARC (D8) szakértelemmel bírnak. A két támadás:

D8D8D8D8
2338

 

D8D8D8D8
 4622

Az első támadás összege 11, Hatáskockája D8; a második támadás összege 10, Hatáskockája szintén D8.

Rozsomák sorra megpróbál kitérni a két támadás elől. EGYEDÜL (D10) dolgozik. Rozsomák saját jellemzője helyett a helyszín VAKÍTÓ NAPFÉNY (D8) jellemzőjét használja fel a kitéréshez. A védekezést segítik RENDKÍVÜLI REFLEXEI (D8), és MESTERI HARC (D10) szakértelme. A két ellenpróba eredménye:

D10D8D8D10
5313

 

D10D8D8D10
1312

Ez nem Rozsomák napja. Az első ellenpróba 1-es dobását ismét „megvásárolja” a mesélő: Rozsomák kap egy Esemény Pontot, a mesélő pedig úgy dönt, egy D6 Vészkockát D8-as szintre léptet (így 1D6+1D8 Vészkockája van). A kitérés eredménye 8, a 11-es támadás eltalálja Rozsomákot – a villám D8 fizikai stresszt okoz.

A második támadásban Rozsomák mindkét 1-es dobásából tovább növeli a Vészkockákat a mesélő. Rozsomák megkapja 2. Esemény Pontját is, a mesélő pedig D6-ot a Vészkockákhoz ad, és rögtön D8 szintre lépteti. Így a Vészkockák: 2D8+1D6. Ráadásul a 10-es támadás eltalálja Rozsomákot, és 5-tel meghaladja védekezés próbáját. Így a Hatáskocka D8-ról D10 szintűre nő. Rozsomák fizikai stressz szintje az eddigi D8 helyett D10-es lesz.

W3

MESÉLŐ: Ahogy Rozsomák feltápászkodik, a két Zsoldos energia-fegyveréből villámnyalábok csapnak ki. Rozsomák próbál kitérni, de talán a testében lévő fém miatt a villámok telibe találják. Rázkódik, felüvölt, pörkölődik a teste.
Ráadásul a csapkodó villámok közben kirobbantanak két megmaradt ablakot, üvegszilánkok borítják be a termet. (Gyűlnek a Vészkockák, ugye).

ROZSOMÁK. Kemény fiúk vagytok, mi? Torokhangon morgok feléjük, és közlöm: „Szép volt – de most én jövök!”

MESÉLŐ: Majdnem te jössz. Az ablaknál egy harmadik Zsoldos ugye mesterlövész felszerelését állította éppen össze. Ő csak hátrapillant a válla fölött, és meggyorsítja a munkát. Furcsa, hosszú csövű energiafegyvert csavaroz össze, és rögzíti az állványra. „Kapjátok el a mutánst, fiúk!”, szól hátra a többieknek. Most már jöhetsz is!

ROZSOMÁK: Nem finomkodunk. Először is: elköltök megint egy Eseménypontot, marad 1 EP-m. A GYÓGYERŐM-nek, és a FÉLISTENI ÉLETERŐNEK (D12) hála a D10 szintű fizikai stresszt is begyógyulom.
Aztán Rozsomák felüvölt, és két karommal az előtte álló zsoldosokra veti magát. Itt az ideje a komolyabb vérontásnak!

Rozsomák támad. Az előzőekhez hasonlóan: EGYEDÜL (D10) van, Ő A LEGJOBB ABBAN AMIT CSINÁL (D8), RENDKÍVÜLI ERŐVEL (D8) bír, ADAMANTIUM KARMAI (D10) vannak, MESTERI HARC (D10) szakértelemmel támad. Ezúttal beveti DÜHÖNGÉS különleges képességét is: kölcsön vesz egy Végzetkockát, és saját dobásához felhasználja; aztán viszont egy szinttel megnövelve kerül vissza a kocka a Végzetkockák közé. Ez még +D8 Rozsomák támadásához. A Vészkockák azonban sokasodnak: 1D10+1D8+1D6.

D10D8D8D10D10D8
275666

A próba eredménye 13. Rozsomák elkölti maradék Esemény Pontját, hogy egy helyett két Hatáskockát is használhasson az akcióból, a két mellett álló zsoldosra D10-D10 fizikai stresszt kíván okozni mindkét zsoldosnak, ha támadása sikeres.

A zsoldosok próbálnak kitérni Rozsomák elől: CSAPATBAN (D8) harcolnak, együtt védekeznek, hiszen EGYSÉGEBEN AZ ERŐ (D8), TESTPÁNCÉLT (D6) viselnek, és PROFI HARC (D8) szakértelmük van. A két védekező próba:

D8D8D6D8
7438

 

D8D8D6D8
2418

Az első zsoldos védekező próbája sikeres (15), a másodiké kevésnek bizonyul (12). Ő a támadás D10-es Hatáskockának megfelelő fizikai stresszt szenved el.

W4

MESÉLŐ: Rozsomák üvöltve támad, mit sem törődve a veszéllyel. Az egyik zsoldos, hihetetlen szerencsével éppen jókor bukik le, a karmok csak a páncéljába vájnak árkot. A másik Zsoldos nem ilyen szerencsés: próbál kitérni, de a karmod végighasítja a karját. A maszk hangszóróján át artikulálatlan ordítás hallatszik, és a fickó vérző karját markolva, összekuporodva, magatehetetlenül terül el a padlón. Ezek a profi zsoldosok csak D8-as szintű stresszt tudnak elviselni, a D10-es stresszel kiütötted.

– * –

Erősen javulnak Rozsomák esélyei. Egy ellenfelével végzett, a másik is kissé megilletődik. De vajon sikerül elkapnia őket, mielőtt a harmadik zsoldos mesterlövész-munkáját bevégezné? Megtalálja a gyilkosságok felelőseit, és megtudja, ki a megbízójuk? Ez még nyitott kérdés…


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához