LFG.HU

tarsasjatekok.com
CikkBot
RPG mesélőknekCimkek

A cikk spoiler-mentes, bátran olvassa át az is, aki esetleg még belevág a kalandba.

Április 26-án a Hősök Hajnala kalandsorozat új mérföldkőhöz érkezett: 10. találkozónkon elkezdődött második, összefüggő kalandsorozatunk, a Nap és Hold Balladája. A játékok során el fog dőlni Jo’hara, a kietlen pusztaságban fekvő csodás város sorsa. Az első kalandunk, az Árnyak Jo’hara felett 3. szintű játékosoknak készült, a D&D 4. kiadás rendszere szerint.

Ilyen tervek mellett az első kaland alapos megtervezése különösen fontos volt. Nem pusztán egy történet, de egy mini kampányvilág alapjait is le kellett fektetnünk. A játékosoknak meg kellett ismerkedniük egy idegen város viszonyaival, lakóival, történetével, át kellett érezni a Jo’hara-élményt. Azt hiszem, ezért mindent megtettünk, sok ravaszt trükköt vetettünk be.

Először is minden csapat választott egyet az egyéni, jo’harai hátterek közül: lehettek a városi elit szolgálatában álló nemesi bizalmasok, Pelor egyházát képviselő egyházfiak, a sivatag büszke törzseihez tartozó pusztalakók, a város szegénynegyedeiben és alagútjaiban tengődő alsóvárosiak, vagy független, kemény zsoldosok. Minden háttérhez más-más kezdő feladat, más erőforrások, más fő kapcsolattartó járt. De ami még fontosabb: a háttér választásával a karakterek Jo’hara valamelyik frakciójának, rétegének természetes képviselői lettek, a város életének része.

A csapat-háttér választásán kívül a karakterek egyéni témákat is választhattak, hogy karaktereiket még jobban előre elhelyezzék Jo’hara társadalmában: lehettek örökké gyakorló fegyvermesterek, durva keménylegények, fegyelmezett testőrök, gondtalan csavargók, nagydumás diplomaták, gyakorlott füvesemberek, az égi jeleket fürkésző csillagjósok, töprengő filozófusok. A témák segítették a karakterek releváns szakértelem-próbáit, de extra harci képzettségeket is adtak. De ami nekünk a legfontosabb: a játékosok kezdő ismerősei, kapcsolatai a városban is választott témáiktól függtek – ismét csak próbáltuk közelebb hozni Jo’hara világát.

hh

Kattints ide a letöltéshez

A kezdőkalandunk városi, nyomozós kaland lett. Ez alkalmat adott játékosainknak, hogy alaposan megismerkedjenek Jo’harával – ráadásul az utóbbi, kemény harcokkal teli kalandjaink után több játékos is jelezte, hogy szívesen látna egy nyomozósabb, puhább kalandot. Ehhez első feladatunk az volt, hogy élő, izgalmas helyszínt csináljunk Jo’harából. A kaland történetét leíró fő füzetünk mellett külön könyvben gyűjtöttük össze mindazokat a helyszíneket, személyeket, akikkel a játékosok összeakadhatnak. Csaknem ötven NPC és harmincnál is több helyszín szerepel a füzetben. Próbáltuk kerülni az unalmas sablonokat – rengeteg színes, váratlan elemet ültettünk el a mindennapos “városi őr, fogadós” listák helyett. Nem statisztikai leírások szerepelnek a könyvben – rövid összefoglalók, szerepjátékos segédletek, kalandlehetőségek és a kalandhoz csak lazábban kapcsolódó véletlen események is helyet kaptak.

A játékhoz készült térképek is segítették, hogy a játékosok hamar átlássák Jo’hara lehetőségeit. Chomy barátunk munkája ezúttal is kiváló volt: a felszíni város helyszíneit ábrázoló A3-as nagy térképeket, és a ráilleszthető Mélyvárost bemutató sötét térképet mindenki azonnal megkedvelte. A városban található temérdek helyszín pedig rengeteg nyomozási lehetőséget biztosított játékosainknak.

Komoly dilemmát okozott, hogy egy ilyen, szinte homokozó-struktúrájú (na jó, sandbox), szabadon felfedezhető városban, sok lehetséges küldetéssel hogyan tudunk mégis egy komplett történetet nyújtani a csapatoknak. A kampány-sorozat alaptörténetét ugyanis előre kidolgoztuk – az első kaland fő célja ennek a történetnek a felvezetése. De a  játékban a temérdek helyszín és NPC mellett rengeteg tennivaló is akadt: hét fő küldetés (némelyik több rész-küldetéssel), plusz több mint húsz, véletlenszerű mini-jelenet a különféle helyszíneken. Valahogy mégis meg kellett oldani, hogy a szerteágazó küldetések ellenére a fő történet felé tereljük játékosainkat.

Ravasz technikát próbáltunk vetettünk be: a városban elérhető különféle kalandokban elhelyeztünk nyomokat, amik a fő történetszálat viszik előre. De nem rögzítettük, melyik kalandban, hol és milyen nyomra akadhatnak a játékosok. Ehelyett a nyomok sorrendjét rögzítettük, függetlenül attól, melyik küldetéseken járja be a csapat. Tehát egy-egy tanú, titkos iromány, jóslat, kifaggatott fogoly más-más nyomokkal terelte a karaktereket a kaland végkifejlete felé, attól függően, hogy melyik küldetésekbe fognak bele a játékosok. Így a játékosok szabadon dönthettek, hogyan járják be a várost, és mégis lehetőségük van az események mögötti közös szálak kibogozására és azonos végjáték elérésére.

A végeredmény az eddigi visszajelzések alapján egy nagyon-nagyon jól sikerült kaland-modul lett. Közreadjuk hát, olvasgassátok bátran. Ajánljuk játékosainknak, hogy megnézzék: mit rontottak el ők, és mit mi, mesélők; és mindenkinek, akit érdekel egy vérbeli, városi kaland. Persze, ne feledjük: versenymodul ez, tehát aki házi használatra vetné be, annak értelemszerűen érdemes némi mesélői előkészületet belefektetnie, hogy értelemszerűen használja a modult. Házi játéknál jóval kevésbé kell siettetni a játékosokat, több időt lehet hagyni a város felderítésére, az egymásba fonódó történetek kibogozására – még talán a “kötelező” nyomokat is a játék világába illeszkedő finom utalásokra lehet cserélni. Mesélői ösztönöm azt súgja: legalább négy-hat játékra való muníció található a kalandban.

Mindenkinek jó szórakozást kívánunk hozzá!
Találkozzunk a kalandsorozat következő epizódján, várhatóan ősszel; és, ha minden igaz, előtte egy különleges, nyári, többnapos Hősök Hajnala-rendezvényen.
Friss hírek pedig szokásos elérhetőségeinken: http://hosokhajnala.lfg.hu és https://www.facebook.com/HosokHajnala.

A modul alkotói:
Főszerkesztő: Glowface
Történet írók és tesztelők: Callinicus, Cápa, Chipie, Chomy, Glowface, Godpower, Megsz
Címlap és térképek: Chomy

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához