LFG.HU

HammerTimeCafe
Terde
VegyesCimkek

Előszó gyanánt

Különös(en nehéz) feladat összefoglalót készíteni arról, ami igazán asztalnál működik. Még nehezebb úgy átadni, hogy a szélesebb közönség is olvasásra érdemesnek találja. Furcsa is, mert ez az írás nem kifejezetten szórakoztatás céljából íródott, hanem leginkább valamiféle betekintés abba, hogyan játszik egy másik csapat, mi történik az asztalunknál. A szöveg megírása alatt folyamatosan kísértett a gondolat, hogy mennyire tudom átadni azt, amit játszunk, mennyire érthető, túl sok esetleg túl kevés-e az információ. Bízok benne, hogy sikerült megtalálnom az egyensúlyt, ha pedig mégsem, az esetleges későbbi leírásokban igyekszem kijavítani a hibákat.
Néhány szóban érdemes kitérni a csapatunkra. Szerepjátékos érdeklődésünk homlokterében hosszú éveken át a Vampire volt a domináns (olyannyira így van ez, hogy – talán nem nagyképűség itt megjegyezni – Echo játékosa készítette az lfg-ről is letölthető Vampire karaktergenerátor programot). A Cyberpunk 2020 teljesen új világ/szabályrendszer számunkra és leginkább a mesélő – tehát személyem – érzett különös vonzalmat iránta. A meséhez elsődleges alapanyagként nem a szabálykönyv, hanem a téma klasszikusai szolgáltak. Épp ezért érdemes leszögezni, hogy a krónika sok helyen eltér az alapkönyv által lefektetett kánontól, így veterán játékosok néhány elemet talán furcsának találnak majd.
A csapatunk jelenleg nyolc főt számlál, akikkel hetente-kéthetente szerepjátékozunk, játékülésenként átlagosan hat órát. Mivel szinte mindenki máshol dolgozik, ezért nagyon ritka a teljes létszám. Ez azonban az általunk alkalmazott körváltós rendszer miatt nem is probléma, hiszen alapvetően nem csapatban, hanem egyéni karakterekben gondolkodunk. Játékmechanikailag ez úgy néz ki, hogy X játékos kap 10 percet, majd utána Y szintén ennyit és így tovább, míg mindenki sorra nem kerül, aztán kezdődik a kör elölről. A mechanizmus lehetővé teszi számunkra, hogy több szálon futó, összetett történeteket játszhassunk. Minden krónika előtt a játékosok kitöltetnek egy harminc kérdést tartalmazó kérdőívet. A cél kettős: egyrészt elkészítik előtörténetüket, összeáll bennük a karakter, illetve ötleteiket föl tudom használni a mesében. Ezután jön majd csak a karaktergenerálás.
Ugyan a mesélő kelléktárának elengedhetetlen része az improvizálás, én mégis szeretek alaposan fölkészülni a játékalkalmakra. A játékosoknak lényegében szabad mozgásterük van, kedvükre cselekedhetnek, tervezgethetnek a világban. Ugyanakkor tisztában vannak azzal is, hogy karaktereik bármikor meghalhatnak.
Az összefoglalók, leírások elsősorban a csapat tagjainak készültek. Reményeim szerint azonban érdekes olvasmány lehet „külsősöknek” is, ha másért nem, legalább bepillantást nyerhetnek egy idegen csapat játékába.
Jó szórakozást!

Cyberpunk

Turing tesztje

Játékos karakterek:
Alexander Griffin – zsaru: Az utolsó tisztességes rendőrök egyike, a Szervezett Bűnözés Elleni Osztályon dolgozik. Nős, két gyermeke van, mindkettő iskoláskorú.
Alfred Vivald – szóló: Az S.A.S. egykori tisztje, dezertőr, jelenleg Los Angelesben próbál megélni zsoldosként.
Anthony Scott – technikus: Biztonsági rendszerek tervezésével és kiépítésével foglalkozik. Sok cyberware beültetéssel rendelkezik, emiatt neurotikus problémákkal küzd.
dr. Allan Skaggs – orvos: Sebész, az Orvosi Kamara tagja, a kibernetikai beültetések elsőszámú specialistája.
Echo – konzolcowboy: Virtuális fenegyerek, elsősorban az interneten érzi otthon magát, ahol női avatárt „visel”.
Peter Garfield – politikus: A Cyber és Biotechnológiai Bizottság tagja, a kibernetikai fejlődést kiemelten támogató politikus.
Maxwell Dewitt – nomád: Ifjú motoros, aki néhány társával együtt járja az utcákat mindenféle balhéba belekeveredve.

Fontosabb cégek, szervezetek:
Orvosi Kamara: Los Angeles egészségügyi, orvosi etikai döntéshozó politikai szerve.
Cyber és Biotechnológiai Bizottság: Kibernetikai kérdésekkel és jogszabályokkal foglalkozó politikai szerv.
Megatech Body: A Megatech konszern kibernetikai, robotikai részlege, melynek székhelye Los Angelesben található. A legbefolyásosabb megacég a városban.
Android Labs: Elsősorban androidok gyártásával, fejlesztésével foglalkozik.
MotorTech: Csődbement kibernetikai cég, melynek elhagyatott épületét máig sok legenda övezi.
St. Bernard Szanatórium: Cyberpszichózisban vagy más, a posztmodern társadalomhoz köthető betegségekben szenvedők gyógyítása, rehabilitálása.
Arany Pavilon: Bordélyház Los Angeles belvárosában. (Megj.: A szexuális szolgáltatást nyújtó androidok forgalmazása és/vagy „futtatása” legális szolgáltatásnak minősül. A szegényebb régiókban azonban jelen van az illegálisnak minősülő, „klasszikus” prostitúció is.)
Elízium, Parallax: Echo által gyakran látogatott BBS csatornák.

Los Angeles, 2030

CyberpunkA túlnépesedett, egyre inkább motorizált világban, a daganatként terjedő metropoliszok kisebb városállamokká duzzadnak. Gazdasági hátterüket megacégek irányítják, a közbiztonságot korrupt rendőrség vigyázza. A milliós embermasszában a halál csak statisztika. Az emberek számára természetesek a különféle implantátumok, a közigazgatásban és a módosabb háztatásokban elterjedtek az androidok. A technológia térhódítása azonban nem várt következményekkel is járt. Egyre több embert érint a cyberpszichózis, azaz minél több beültetéssel rendelkezik valaki, annál inkább elveszíti emberi mivoltát. Paradox ez a világ: az ember gép, míg a gép ember akar lenni. Észlelhető már az újabb kibernetikai forradalom szele, ám nagy kérdés, hogyan is fog ez végbemenni…

Prológus

Echo – konzolcowboy és Alfred Vivald – szóló: Los Angeles belvárosában él az alvilági körökben Brady néven ismert technikus. Meghívja magához két régi ismerősét, a konzolkowboj Echot és a szóló Alfred Vivaldot. A technikus illegális, de jól fizető melót ígér nekik. A másnapi találkozón azonban Bradyt nem találják otthon, ráadásul a belváros korrupt, ám rendkívül befolyásos rendőre Michael Flex is őt keresi. Brady törzshelyén megtudják, hogy mostanában szokatlanul sokat látogatja a belváros népszerű bordélyházát, az Arany Pavilont. Echoék felkeresik a helyet, ahol megtudják, hogy a technikus megszökött egy android prostituálttal, a rendőrség pedig már a nyomában van. A szerelmespárra egy parkban találnak rá, ahol Brady elmagyarázza, hogy beleszeretett a nőbe, ezért szöktette meg. Állítása szerint Mandy – ezt a nevet adta neki – viszont szereti őt, azonban hamarosan karbantartásra vinnék a Megatech Bodyhoz. Együttesen menekülnek üldözőik elől. Miután lerázzák őket, a Monthly’s motelben szállnak meg.

I-III. Játékülés – Femme fatale

Alexander Griffin – zsaru: Griffin az utolsó tisztességes Los Angeles-i zsaruk egyike. Razziát tartanak a belvárosi Las Palmas szórakozóhelyen, ami köztudottan a Schillacci maffiacsalád tulajdonában áll. Az akció során lefoglalnak több kilogramm kábítószert. Griffin azonban elismerés helyett, fejmosást kap. A rendőrfőnök Carlos Kinsella, Michael Flex jelenlétében leteremti az akció miatt. Munka után azonban pont Kinsella az, aki vacsorázni hívja. A rendőrfőnök itt kifejti Griffinnek, hogy egyetért ugyan a razziával, de vannak olyan emberek a városban akik egész egyszerűen érinthetetlenek. Griffin látszólag elismeri a rendőrfőnök érvelésének jogosságát. Ismeretlen feladótól üzenetet kap, mégpedig öt darab nevet (Allan Skaggs, Boris Sarsow, Eric Goldstein, Nancy Morford, Sean Bloomberg). Másnap a Magic Johnson arénába vezénylik ki a rohamrendőröket Griffin vezetésével, hogy feloszlassanak egy illegális koncertet. Az akció azonban tragédiába torkoll, hiszen az átépítés alatt álló aréna összeomlik, maga alá temetve sok száz embert, rendőröket, civileket egyaránt. Mindeközben családfői teendői is ránehezednek, kamaszodó fiával ugyanis egyre több probléma akad.

dr. Allan Skaggs – orvos: Skaggst, a kibernetikus beültetések specialistáját,  a népszerű Whitman-show című közéleti és politikai beszélgetős műsorba hívják. Előtte azonban magához rendeli az Orvosi Kamara vezetője (Pierre LaGrande professzor), hogy megkérdezze, igazak-e a pletykák, mely szerint a Megatech Body betiltott kísérleteiben segédkezett anno. Skaggs mindent tagad, majd elindul, hogy föllépjen a műsorba. Az oda úton azonban, megtámadja őt a Kaszás néven ismert cyberpszichopata és követeli, hogy mondja el az igazságot a tévében. Az igazságot a Kaszás létrehozásáról, mely Skaggs felelősségét fedné fel a nyilvánosság előtt. A doktor ugyan megígéri ezt, ám szavát nem tartja be. A showműsorban az androidok és a kibernetizált emberek etikai, jogi kérdéseiről beszélgetnek. Időközben megbeszél egy találkozót a Cyber és Biotechnológiai Bizottság egyik vezető politikusával is.

Alfred Vivald – szóló: Előzménytörténet: 2028 tavaszán Kuwaitban válság tombol. A NATO beküldi fegyvereseit, hogy kimenekítsék az országból a liberális politikust Farah Nashita-t. A konfliktust az okozta, hogy a választásokat nyugatellenes erők nyerték, Nashita és hívei azonban föllázadtak. A nő kimenekítését egy maroknyi katonára bízzák. A küldetés ugyan sikerrel jár, metrón menekítik ki a politikust, azonban egy öngyilkos merénylő az óvóhelyen megöli a csapat vezetőjét, Samuel Rodrigues parancsnokot.

Echo – konzolcowboy: A motelben meglepve tapasztalják, hogy Alfred Vivald otthagyta őket. Echot nem hagyja nyugodni a kérdés,  miként lehetséges az, hogy emberi érzelmeket produkál egy android. Először az Elízium nevű BBS csatornán érdeklődik. Megtudja, hogy az internet bugyraiban a legfőbb téma a Mágus nevű fickó ténykedése. Állítólag valahogyan személyiséggel ruházza fel a robotokat. Tetteire eleddig két bizonyítható példa akad: az Arany Pavilon szökésben lévő prostituáltja, valamint egy háztartási robot aki merényletet követett el gazdája ellen. Ezután feltöri az Arany Pavilon szerverét, ahonnan belsős adatokat lop el. A virtuális térből kilépve, Bradyék fogadják. Kíváncsiságtól vezérelve feltöri a prostituált vezérlőrendszerét, ahol rábukkan egy különös programra. Noha a szoftver megsemmisül amikor megpróbál átjutni a védelmén, annyit mégis megtudott, hogy egy memóriachippen található program lehet a felelős a prostituált „személyiségéért”. A kódsort kiiktatva az android újfent gépiesen viselkedik, majd Echo segítségét megköszönve Bradyvel távoznak . Az ügy azonban további kutatásra sarkallja a konzolcowboyt. Az Arany Pavilonból lopott adatokat elemzi. Az egyik karbantartó (Billy Hang) kelti fel a figyelmét. Rájön, hogy az a személy, aki a bordélyházban dolgozik valójában nem létezik, de a lakcíme valós. Utánajár az online jelenlétének is, és kideríti hogy egy macska avatárt viselő nő chatszobájában gyakran megfordul. Az ottani moderátortól tudja meg az email címét, amit feltörve elolvassa a levelezését, melyből kiderül, hogy valaki bérelte. Véletlenszerűen generált, bár vélhetően azonos forrásból származó e-mailcímekről kap a fickó megbízásokat. Echo egy ilyen címet leutánozva ír neki, melyre válasz is érkezik, sőt találkozót is megbeszélnek.

Cyberpunk

Anthony Scott – technikus: A St. Bernard Szanatórium Los Angeles egyik legjobban fölszerelt egészségügyi intézménye. Itt olyan betegeket ápolnak, akik cyberpszichózisban, vagy más, a posztmodern társadalomhoz kötődő betegségben szenvednek (ilyen például az internet-függőség is). Mr. Scott is ide jár kezelésre, hiszen a beültetések okozta neurológiai tünetektől szenved. Kezelőorvosa dr. Eric Goldstein. Eközben a Mori Building Company megkeresi őt, hogy segítsen a helyi logisztikai központjuk fölszerelésében. A munkát elvállalja, ám karrierjét beárnyékolja, hogy régi ismerőse Brady, egy szökött android prostituált kíséretében meglátogatja őt. Megkérik, hogy végezze el a szükséges karbantartást a kibernetizált nőn, ő pedig készségesen segít nekik. A Mori Company egyik fő részvényese vacsorázni óhajt Scottal, így – miután Bradyék távoznak – érte mennek, majd egy japán étterembe érkeznek. A gondok itt kezdődnek, ugyanis a rendőrség időközben elfogta a két szökevényt, akik elmondták, hogy kik segítették őket. Így bukkan Scott nyomára Michael Flex ezredes, aki a vacsorát megzavarva faggatja ki a meglepett technikust. Az idegesség újabb és újabb, a kezelőorvosától kapott pirulák bevételére sarkallja Scottot, mígnem rohamok és nyomasztó víziók törnek rá. Az amorf fantazmagóriák kikergetik a lakásból, ahol Goldsteinék elfogják.

Peter Garfield – politikus: Garfield befolyásos politikus, a  Cyber és Biotechnológiai Bizottság tagja. Egyik orvos ismerősével meglátogatja az Arany Pavilon nevezetű bordélyházat. Hedonizmusa azonban bajba sodorja őt: aktus közben Garfield elszólja magát, hogy Los Aangeles rettegett sorozatgyilkosát, a vélhetően cyberpszichopata Kaszást ugyanaz a cég – Megatech Body – gyártotta, mint aki a bordély kéjhölgyeit is. Felfigyel továbbá arra is, hogy a prostituált meghökkentően „emberien” viselkedik. Az affér után Garfield visszatér munkahelyére, ahol személyi jogásza (Nielson Wonders) közli, hogy esélyes lehet a bizottság elnöki posztjára. Közben kutakodni kezd a Kaszás iránt, majd meglátogatja a Megatech Body székházát. Itt Sean Bloomberg fogadja, aki készségesen, bár rendkívül óvatosan felel kérdéseire. Garfield nyitottsága a kibernetikai fejlesztések iránt meggyőzi Bloomberget, aki bemutatja neki a cég legújabb fejlesztését.

Maxwell Dewitt – nomád: Dewitt egy külvárosi motoros banda tagja. A csapat rajta kívül öt főt számlál: Freddy a vezér akinek Suzy a barátnője. Rajtuk kívül Selyemfiú, Kicsi és Titán alkotják a bandát. Zsíros melót kapnak: ki kell fosztaniuk egy memóriachipekkel megrakott kamiont. A megbízást, néhány nem várt nehézség árán ugyan, de teljesítik. Kicsit kórházba kell szállítani, mert megsérül a kamion kifosztása során, de a többiek átadják a rakományt megbízójuknak Aomine Daikinek. Fizetésüket megünneplendő, egy országút menti kocsmában részegednek le. A parti hevében Dewitt lefekszik bandavezére, Freddy nőjével. Miután visszatérnek a városba Selyemfiúval kábítószert adnak el középiskolásoknak. A banda ezután eldönti, hogy merész vállalkozásba kezd: be akarnak törni az elhagyatott MotorTech gyárba.

Cyberpunk

Ugrás a krónika második fejezetéhez


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához