LFG.HU

HammerTimeCafe
Thirlen
VegyesCimkek

Thirlen - Shadowrun  logóIdén abban a meglepő helyzetben találtam magam, hogy valamely, általam felfoghatatlan okból a mesélői székben kötöttem ki. A rendszer Shadowrun, 3. kiadás. A mesesorozatnak a „Streets of Puyallup” címet adtam. A csapat (humán adeptus, humán rigó, ork face, humán női face, humán sámán) egy puyallupbeli bandát alkot (The Tinkers, az adeptus a főnök), ami főleg csempészésből és autólopásból tartja fönt magát. Az alábbiakban az ő rémtetteik következnek.

I. Játékalkalom

Egy a csapat által ismert és megvetett orgazda kapcsolat megbízza őket, hogy szerezzenek egy tacomai sportboltból egy rakat harcimotoros pólót, figurát stb., majd ezeket vigyék át a Salish-Sidhe határon és hozzák vissza az érte kapott két ládányi prémet. Mindezért felajánl összesen 5000 nujent. A problémák innen kezdődnek…
Miután rájönnek, hogy fogalmuk sincsen, mennyit érhet ez az egész, az ork (akit bizonyos közös korábbi történések miatt az orgazda konkrétan utál, és ezt ő is tudja) úgy dönt, hogy ő a legmegfelelőbb személy a vele való alkudozásra. Fejben eldöntöm, hogy nagyjából 20k pénz van a dologban, részesedést kb. 10k-ig ki lehet harcolni. Rémes dobással (jobb szakértelmekkel, mint a mezei orgazdáé) az ork kialkudja 5500-ig. A másik szociális karakter fogja a fejét.

Némi adatgyűjtés után (megnézik a Mátrixban a bolt oldalát) elhatározzák, hogy a bandacsaj és a sámán elmennek felmérni a boltot. A bandajeles dzsekijeiket otthon hagyják, ahogy az összes náluk lévő fegyvert is. A többi karakter addig inkább trideózik és gyúr.
Thirlen - Sportbolt logóElindulva egy rossz dobásnak köszönhetően egyenesen átvágnak a jól őrzött céges területeken, de végül nem állítja őket meg senki. A boltba odaérve (Whelan’s) mindketten bemennek, és amíg a nő szóval tartja a boltost (aki láthatóan nem teljesen százas), a sámán felméri a boltot. Miután külön felhívja a figyelmemet, hogy a Katalogizálás varázslatnak magasabb a célszáma, mint amire emlékszem, sikeresen el is rontja a Varázslás próbáját. Kétszer. Majd áttekintve asztrálba megállapítja, hogy a boltot asztrális védőburok veszi körül, de csak ennyit tud róla megmondani (azon túl, hogy a védőburok egészséges, nyugodt, és nincsenek beültetései. Nincs szívem neki soron kívül megmondani, hogy egy 2-es szintű burokról beszélünk). Bánatában vesz egy 40 nujenes Seattle Screamers pólót. Arra nem jönnek rá, hogy az üzlet egyik sarkában lévő NEM LEZÁRT lépcső a bolt másik szintjére vezet. Mellékesen ott van a biztonsági őr. Közben a boltos már „garantáltan élethű”, felfújható Jonathon Winger sztárjátékos babát ajánlgat pult alól a bandacsajnak. Amikor az közli, hogy bocsi, de ő a trollokra bukik, az eladó bizalmasan megsúgja, hogy a kapusról is van, csak rendelni kell. Gyorsan lelépnek.
Visszafelé egy magányos Lone Star motoros járőr megállítja az ajtójukat a Tacoma-Puyallup körzethatárnál és kéri a RASZ-ukat (Rendszer Azonosító Számukat). Megállnak, a két karakter nem szól egy szót sem, csak ül némán a kocsiban (nem engedem a „kimagyarázom magam egy Karizma dobással” jellegű dolgokat, ha a játékos azt se tudja, nagyjából mit mondana, és ez a felismerés kicsit lefagyasztja őket). Az ismételt kérdésekre (mialatt rádöbbennek, hogy minden fegyvert otthon hagytak) végül nagy nehezen kinyög valamit a nő, hogy otthon hagyta a RASZ-át. A rendőr válasza: „Semmi gond asszonyom, diktálja be az adatait, és megnézzük az adatbázisban!”. Erre ismét lefagynak, és nem nyögnek ki egy szót sem (még egy „Jane Doe, Neverwhere Street 3-at se. Vagy valamit). A sámán közben különböző terveken tűnődik (például hogy felborítja Mágikus ujjak varázslattal a több száz kilós motort), de végül nem csinál semmit. A rendőr felszólítja őket az autó elhagyására. A sámán még az autóban gyorsan idéz egy nagyon gyenge városszellemet; a zsaru kiszúr valamit (idézés, sámáni maszk), de Mágiaelmélet híján nem tudja, mit. Fegyver elő, és immár erélyesebben felszólítja őket a kiszállásra. Sámán kiszáll, de utasítja a szellemet a Zavarás képességének használatára. A rendőr a maga nem túl magas Akaraterejével könnyedén megdobja a próbát és folytatja a letartóztatásukat. Hamarosan a tacomai körzeti rendőrőrsön találják magukat.
Mindkét karakternek van egy-egy ingyen hívása, de nem tudják kitalálni, hogy kit hívjanak fel. Gyanítják, hogy a LS lehallgatja őket. Felhívhatnák például egyikük dekás haverját („Szia Édes, itt vagyok az őrsön, mert otthon felejtettem a RASZ-omat, tudnál valami tenni az ügyben? Majd később meghálálnám!”) vagy a csapatot („Hahó Főnök, lecsuktak Tacomában, csak félreértés az egész, de késni fogok.”), de végül úgy döntenek, hogy nem hívnak fel SENKIT.

Thirlen - Mr Sales

Mr. Sales, a megbízó

Odahaza a csapatnak kezd gyanús lenni, hogy már rég vissza kellett volna érniük. Elkezdenek utánanézni a tacomai kórházakban, hogy nem vittek-e be két embert az ő személyleírásukkal. Fölhívják az összes létező utcai kapcsolatukat, hogy nem tudnak-e valakit, de csak annyit tudnak meg, hogy látták őket Tacoma felé hajtani. Kezdenek aggódni. Végül egyikük ráereszti az ügyre profi dekás kapcsolatát némi jelképes összegért, aki öt percen belül kideríti, hogy lecsukták őket. Némi aggódás után a banda főnöke úgy dönt, hogy egyelőre ezzel nem foglalkoznak, folytatják a tervet, és elmennek lopni egy nagy furgont, hogy ne a sajátjukkal kelljen kirabolni a boltot. Ő és a rigó útnak is indulnak és ki is szúrnak végül egy nagyon rossz dobással egy különösen rozoga, metánüzemű példányt, de végül úgy döntenek, hogy nem éri meg a fáradtságot. Végül eszükbe jut, hogy talán nem a pusztulatban kellene keresgélniük, így pár óra után Tacomában találnak egy jónak tűnő, zöld-kék festésű kisbuszt. A rigó a saját felspécizett kocsijában marad, az adeptus pedig előre lopakodik, hogy feltörje. Végül sikerül is neki, beindítva azonban egy felspécizett motor bömböl fel alatta a csendes éjféli utcán. Gyorsan el akar hajtani, majd rádöbben, hogy ő az a karakter a partyban, aki alig tud vezetni, és egyenesen belehajt hátulról az előtte parkoló autóba. Ezt követően kipattan a felspécizett kisbuszból, visszaszalad a rigó kocsijához és riadtan elhajtanak.
Közben az ork úgy dönt, hogy valamit mégis csinálni kellene. Felhívja orgazda megbízójukat, akivel mellékesen szívből gyűlölik egymást, és elmondja neki, hogy a csapat egy részét lecsukták, nem tudna-e valamit tenni az ügyben, cserébe INGYEN MEGCSINÁLJÁK NEKI AZ EGÉSZ MELÓT. Az kapva kap az alkalmon, leteszi a telefont, hogy kiröhögje magát, majd pár perc múlva visszahívja, és közli, hogy másnap délután kiengedik őket. A többi karakter ekkor még nem tud erről. Az ork megpróbálja felhívni a főnököt, de rájön, hogy annak nincs mobilja (nagy röhögés, amikor kiderül, hogy elcserélte egy tomahawkra). Felhívja a rigót is, de annak játékosa siet leszögezni, hogy mivel be van csatlakozva, így nem hallja. Én nem ellenkezem. Visszatérve némileg morcosan veszik tudomásul az ork tetteit és nyugovóra térnek.

Reggel nyolc óra, kezdődik a két karakter vallatása. A nő mindent elmond első kérdésre, valódi nevét, azt, hogy pusztulatbeli születésű, ezért nincs RASZ-a, még arra is kitér, hogy néha áruba kell bocsátania a testét. Többi játékos itt fogja a fejét, az egyik rendőr pedig szép csendben elteszi a számát. Egyedül a bandáról és a munkáról nem szól egy szót se. Kap egy bűnözői RASZ-t, de mivel tulajdonképpen nem követett el semmit, ez inkább csak nyilvántartásba vételt jelent. Az autóját azért lefoglalják, amíg nem tudja bizonyítani, hogy jogosan az övé.
A sámánnál magamban eldöntöm, hogy mivel a teljes értékű varázslók rohadt ritkák, ha ügyesen hozza ki, akár még szakértői állást is ajánlhatnak neki a Lone Starnál. Ő viszont közli, hogy ő egy szót sem hajlandó mondani, és az Akaratereje és a kerületi rendőrök nem túl erős szóbeli vallatása között eleve esélytelen a küzdelem. Mivel nem igazán tudják, nem valaki fontos személy-e, ezért nem gurul le párszor a lépcsőn, kap viszont egy szép és teljes bűnözői RASZ-t, amelyben külön kitérnek rá, hogy mivel mágikusan aktív és ismeretlen mágikus képességei vannak, a „fegyvere van és veszélyes” kategóriába esik, ezért célszerű legközelebb előbb lőni. Mellékesen ő az, aki valójában egyetlen harci varázslattal sem rendelkezik, és a stílusa miatt nagyon könnyen megtalálható az utcán (hátrány). Végül mivel semmi bizonyíthatót nem követtek el, elengedik őket.
Visszatérve ők is némileg érzelmileg túlfűtöttek lesznek a hírre, hogy gyakorlatilag ingyen dolgoznak, a nő arra is felhívja az ork figyelmét, hogy az orgazda valószínűleg semmit nem csinált az ügyben. Végül arra a tervre jutnak, hogy inkább két furgont lopnak, hogy több árut tudjanak majd gyorsan felpakolni, és így anyagilag jobban kijöjjenek. A rigó, az adeptus és a sámán el is indulnak, de előbb beültetnek még maguk mellé egy bandatagot, aki tud vezetni. Hosszas keresgélés során (miközben már majdnem meglovasítanak egy hatalmas Hummert, mire észreveszik, hogy az trollra van módosítva), végül az adeptus feltör egy régi, ezüstszínű Citroen kisbuszt. Közben majdnem szívrohamot kapnak egy bottal közlekedő öregembertől. A kocsit hazaküldik a bandataggal, de elfelejtik megnézni, hogy nincs-e benne valami rakomány…

II. Játékalkalom

Thirlen - GumibuzogányNémi sikertelen keresgélés után egész jól felmérik a lehetőségeiket, és a rigó elköt egy kicsit megviseltebb, barna négykerék-meghajtású Fordot. Közben az otthon maradottaknak eszébe jut megnézni, nincs-e valami a Citroen rakterében, és meglepetten szembetalálják magukat egy rakat kopott kartondobozzal. Az elsőben egy rakás gumibuzogánnyal. A többi dobozt kibontva találnak mindent, ami egy kisebb bohóc- és artistaelőadásra elég lenne, beleértve négy bohócruhát is, amiből az egyik troll méret. Az adeptus szeme rögtön felcsillan: már van álruhájuk is a rabláshoz. Mindenki aludni tér.
Másnap nagy össznépi tervezgetés. Egyikük egy megfelelő szakértelemmel megmondja, hogy a Lone Star akár nagyon hamar ki is érhet egy riasztás után a helyszínre (a helyszín Tacoma). A „dekásuk” felhívja a figyelmüket arra, hogy nem, a banda kiberdekkjével (a pénzért kapható legolcsóbb) és az ahhoz vett 1-es szintű Surranó programmal sem a lopott autók nyivántartását nem tudja átírni, sem a Lone Starhoz befutó riasztásokat blokkolni. Közben hegesztenek az erősebbnek tűnő Fordra egy jókora gallytörő rácsot.

Este először elviszik a sámánt a helyszínre, aki láthatatlanul fellebeg egy szemközti épület tetejére, és hosszasan vár. A többiek a banda nagy részével bezsúfolódnak a két furgonba, és elindulnak. A bandacsaj közli, hogy a friss bűnözői RASZ birtokában ő nem hajlandó részt venni ebben, és otthon marad az NJK dekással. Az adeptus beöltözik bohócruhába és a nagyméretű zsebeit megpakolja féltucat zsonglőrbuzogánnyal. A rigó símaszkot húz, az ork szintén, plusz a bandajelzéses kabátja fölé fölhúz „valami poncsót”. A karakterlapján még egy váltás ruha sem szerepel, de nem kötözködöm. Helyette kiemelem, hogy a bandatagok (összesen ötöt visznek) felkapják a páncéldzsekijeiket és pár vasrudat, hogy ne érezzék magukat teljesen védtelennek. Nem veszik a lapot, hogy mindegyik hátán ott virít a bandajelzés, bár később megkérdőjelezik, hogy erre nem gondoltak. Egyetlen bandatag a kivétel, ő a bandadzseki helyett vörös pólóban jött, nagy vigyorgás és Star Trek utalások. Ezután útnak indulnak.
Közben kihívom a bandacsaj játékosát, és hogy ne maradjon ki hosszasan a játékból, elmondom neki, hogy ő játszhatja a Whelan’s sportbolt biztonsági őrét. Kövér, lusta, van egy szolgálati páncéldzsekije és egy gumigolyós Uzi III-asa (erőt veszek magamon és a „csak két hete van nyugdíjig” klisét inkább kihagyom). Leírom neki, hogy a riasztók hangos vijjogására ébred, és a kamerákon azt látja, hogy egy barna furgon úgy tűnik, áttörte a biztonsági kirakatüveget és most a felborogatott polcok között parkol. Az anyósülés ajtaja kipattan, kiugrik belőle egy bohóc, mindkét kezében gumibuzogányokkal, majd a furgon kitolat. Az őr úgy dönt, hogy egyelőre marad a helyén, de eldönti, hogy előbb-utóbb ki kell majd mennie, ha meg akarja tartani az állását. Thirlen - Pike Place MarketGondolatban már valami kisebb sérülés beszerzését tervezgeti, mert ugye pár hét betegszabi jól jönne…
Közben az adeptus gyorsan átfésüli a terepet, majd elhelyezkedik a lépcsőfeljárónál, hogy jól megdobálhassa azt, aki esetleg fel akar jönni az alsó szintről (ahol fogalmuk sincs, mi van, mert soha nem mentek le). A Citroen a vörös pólós bandatag (magamban a normál neve helyett már csak Redshirtnek nevezem) vezetésével közelebb tolat, leugrálnak róla a bandatagok, és elkezdenek mindent bedobálni a bohócoktól zsákmányolt kartondobozokba. Elég siralmasan dobok nekik Intelligenciára, szóval nem nagyon nézik, mit visznek, szorít az idő, egy perces időhatárral akarják lezavarni az egész akciót.
Eközben a biztonsági őr feljebb óvakodik, meglepetés nincsen, a kamerákon keresztül látta, hol helyezkedik el a bohóc, sima kezdeményezés. Elhajított buzogányok és gumigolyók röpdösnek oda-vissza, kisebb Kábulás sebzések mindkét oldalon, az őr jól használja a fedezéket. Az első kör az övéké, de a másodikra odaér az ork is. Először ledob egy villanógránátot, de a fedezékben lapuló őrnek szerencséje van, éppen a füle mellett elszáguldó buzogány után pillant (az adeptus rájön, hogy a gumibuzogány visszapattan a falról és hajszál híján sikert is dob a tetemes célszámra), így megússza a nagyját. Miután az ork játékosa bepróbálkozik némi szabálybűvöléssel (ő Atlétikával dobná a gránátot, szabad tevékenységként) a karaktere elkezd lefelé rohanni. Az őr pedig előlép, és két rövid sorozattal alaposan megropogtatja a bordáit (Súlyos). A visszarúgás és sérülési módosítók miatt miatt sok esélye nincs a másodikra, de mindkettő betalál (a játékos azóta fontosabb dobások előtt „biztonságiőrvagyokbiztonságiőrvagyok”-ot mormol a sikerért). Visszalépni viszont már nincs ideje, a bohócruhás adeptus epikus mozdulattal végigfut a falon, egyetlen elhajított buzogánnyal leszedi, majd a végén leugrik. A harcnak vége, az ork is odaér, majd a kamerák kereszttüzében egy rövid géppisztolysorozattal kivégzi az eszméletlen őrt. Értetlen csend.
Felhívom a figyelmüket, hogy a betöréses rablásból most lett gyilkosság, ez kicsit felrázza őket. Elkezdenek kifelé rohanni, leordítják a bandatagokat, hogy a lövöldözés alatt miért nem folytatták a pakolást és rohamléptekben rámolni kezdenek. Közben a sámán kint a szemközti tetőn megidéz egy 1-es erejű városszellemet, aki utasítása szerint 50 másodpercnél megjelenik a bolt közepén, elordítja magát, hogy „MINDJÁRT IDŐ VAN” és eltűnik. Igazából a vijjogó riasztó és a lövöldözés közepette senki nem figyel rá. Ugyanő nagyjából ekkor egy nagyon jó Érzékelés dobással meghallja egy közeledő rendőrautó szirénáját, de felhívom a figyelmét rá, hogy nem ez az egyetlen sziréna a távolból, amit hall. Nagyjából ekkor tudatosul bennük, hogy rajtuk kívül szinte mindenki jókora bandajelet visel a hátán. Némi vita, hogy „de pedig biztos mondtuk, csak biztos nem hallottad”, közlöm velük, hogy erről nem nyitunk vitát, valamelyikük dobjon visszamenőleg egy Intelligencia próbát 6-os célszámra, egyetlen siker elég. Az adeptus már kapja is fel a kockáit és dob, zéró siker. Gyilkos pillantások a többiek részéről, megkérik, hogy legközelebb hagyja azt dobni, akinek több kockája van. És maradék karmája újradobni.

Rohanás kifelé, a bohócnak öltözött bandavezér lökdösi be az embereit a furgon hátuljába, de egy nagyon rossz dobást követően az egyik komolyan lefejeli az ajtókeretet. Maximumot dobok d6-on, hat kocka kábulás. Ezután ő is beugrik a Fordba a rigó mellé, és mindenki elindul, mialatt egy távolabbi sarkon épp beforul egy szirénázó járőrautó. Illetve a második jármű csak elindulna, mert a súlyosan sebesült ork ráparancsol Redshirtre, hogy üljön arrébb, ő vezet. Az ijedten engedelmeskedik, de ezzel annyi időt veszítenek, hogy a rendőr már a seggükben van, mire elindulnak. A rigó és a bohóc a Fordban hatalmas előnnyel elől, mögötte messze lemaradva az ork és Redshirt a Forddal, mögöttük nem sokkal a járőrautó. Némi üldözés az első sarokig amit előbb a zsaru rossz dobásai tesznek esélyesebbé a karakterek számára, majd a sámán által megidézett városszellem. A rigó közben jókora előnnyel az első adandó parkolóhelyre bevágódik, lekapcsolja a világítást és a motort, majd lapítanak. Jól is teszik, mert pár pillanat múlva elszáguld előttük egy újabb járőrautó a helyszín irányába. Közben az ork épphogy beveszi a kanyart (némi ezüstszínű festéket hagyva ott), üldözőjének holmi városszellem közbenjárására ez nem sikerül, továbbsodródik és nekicsapódik a falnak. Nagy örömködésre nincs sok idejük, pont szembetalálják magukat az utca végén a közeledő második járőrautóval, amit a rigó épp az előbb cselezett ki. Bevágódnak az első mellékutcába (ismét némi ezüst festék a falakon, a sérült ork nem vezet túl jól), félve, hogy a zsaru egyszerűen beléjük rohan, bízva az autója jobb páncélozásában. Közben húzok lapot a sofőrre, kijön, hogy kövér, bajszos, retteg attól, hogy kiszálljon a kocsiból, ellenben úgy vezet mint egy isten (1. szintű Járműirányító Rendszer). Próbálnak meglógni előle, még villanógránáttal is kísérleteznek, de a kocsi csak jön vészjóslóan (az egyik játékos sejteni is kezdi ebből, hogy rigó). Leírom, hogy a sötétített üvegen keresztül valami megtermett alak sziluettjét látják egy pillanatra, rögtön el is döntik, hogy biztos troll. Pedig csak kövér. Mindig a legrosszabbra gondolnak. Végül egyszerűen meglöki őket hátulról, mire frontálisan belerohannak egy parkoló autóba. A Redshirt kirepül a szélvédőn, arccal végigszántja a betont, beszerezve közben egy-két törést. Az ork beszerez egy új testi kibervert a kormánykerék képében. A raktérből fájdalomüvöltések. A járőrautó túlmegy rajtuk, majd egy kifogástalan farolással visszafordul és a hangosbeszélőn keresztül megadásra szólítja föl őket. Redshirt a földön fekszik, ezt annak veszi. Az ork kipattan, majd eldob egy hőfüst gránátot, kiemelve, hogy még a sebesült is benne legyen, majd a hátulról kitámolygókkal menekülésbe kezd. A korábbi sérültet már vinni kell. A zsaru áthajt a füstön, dobunk Redshirtnek d6-on, egynél átmegy rajta. Kettő. Centiken múlott. Az ork közben szétlövi a legközelebbi bolt ajtaját, belöki a többieket, majd nagyon csúnyán elüti a rendőrautó. Rövid értelmezési vita arról, hogy a „belököm a többieket” valójában nem azt jelenti, hogy ő marad utoljára… Orkunk elkezd rohanni a következő bolt felé (a kocsi épp elzárja az utat a többiek felé), a kirakatüvegbe még bele tud ereszteni párat, de leereszkedik a sofőr ablaka, és még ugrás előtt éppen elkapja egy sokkoló lövedéke (két lövésből egy siker). Ez már túl sok neki, talán két kockája van még Fizikaiban, Kábulásban immár annyi sem, lefekszik kicsit pihenni. Közben a többiek a távolból szirénát hallanak, fékcsikorgást, üldözést, lövéseket. Fölmérik, hogy a kavarodásban hányan ugrottak be hozzájuk a bandatagok közül. Dobok, egy fő (érdekes eredmény lett volna, ha többet dobok, mint ahányan vannak). Az adeptus hazaparancsolja a többieket, közli „Megyek, megmentem az enyéimet”, dudál kettőt a piros bohócorrán, és elkacsázik az éjszakába, mindkét kezében zsonglőrbuzogánnyal. Hamarosan pont szembetalálkozik a két sérült bandataggal, akik az eszméletlen cipelik, egy jó dobássorozattal elkerülik a rendőröket, elkötnek egy régi tragacsot és lelépnek. A sámán egyszerűen hazataxizik.

Otthon a bandacsaj alaposan letolja őket, és elmegy pakolni. Az immár jelmez nélküli adeptus és a rigó találkoznak a folyónál kedvenc autó vízbelökési pontjuknál. Visszatérve, egy rövid elsősegély után megbeszélik, hogy itt nem maradhatnak (a tridben közben egy falon végigfutó, buzogányokat dobáló bohócot mutatnak, mint feltételezett Haloweener kapcsolatot), gyorsan kivesznek valahol egy szobát, a többi bandatagot pedig némi pénzmaggal elküldik, hogy húzzák meg magukat pár hétig. Másnap délben a sámán és a bandacsaj megjelennek a tacomai Lone Star rendőrkapitányságon, első ellenőrzésükön, mint bűnözői RASZ-szal rendelkezők. A sámán egy ordító, feltűrt ingujjú ork őrmestert kap, akinél nem igazán sikerül finomítani a múltkori „potenciális mágikus sorozatgyilkos” képet (nem is igazán próbálja), tehát továbbra is egy teljes bűnözői RASZ büszke birtokosa. A bandacsaj egy kövér (úgy tűnik, ez visszatérő motívum), anyáskodó szociális munkáshoz jut, akitől megfelelő dobások után három óra múlva egy rendes UCAS állampogárságért elindított regisztrációval, élete első munkanélküli segélyével (100 nujen) és három süteményrecepttel jön ki. Az esti történésekhez a Lone Star információi szerint egyelőre semmi nem köti őket, kijutnak.

Thirlen - Indián Ranger

James Ironknife parancsnok, Salish-Sidhe Rangers

Délután hosszas megbeszélés, hogy a maradék rabolt cuccokat csak el kellene juttatni az indiánokhoz. Elmondom nekik, hogy két utat ismernek, vagy megpróbálnak átslisszolni a határátkelőhelyen a vámmentes folyosón keresztül, bízva a szerencséjükben, vagy a Carbonado orkjai által a megszilárdult lávába vájt csempészalagutakon keresztül. Végül ez utóbbi mellett döntenek, és hogy jobb tárgyalási alapjuk legyen, gyorsan előkerítik az egyik rejtőzésbe küldött ork bandatagot, aki eddigre meglehetősen részeg. Valamennyire kipofozzák, majd a rigó furgonjával és a megmaradt cuccokkal megpakolva elmennek az orkokhoz. A helyi generalisszimusznál végül 1000-ről sikeresen lealkudják 500-ra (a női karakter további 10%-kal le tudná vinni, de nem hajlandó), és némi alagutakbeli vezetős kóválygás után kilyukadnak a nagy, haragoszöld indián vadon szélén.
Elsőre városi bandatagokként némileg tanácstalanul pislognak, de a rigó nem várt hozzáértésről tesz tanúbizonyságot (navigáció, túlélés stb.), éppen csak a talán legfontosabb próbát rontja el, egy Lopakodás próbát, hogy mennyire tudják elkerülni a Salish-Sidhe Tanács határőreit. Semennyire. Hamarosan egy könnyű biztonsági páncélzatot viselő, rohampuskás indián inti le őket. Meglepetésemre nem kezdenek menekülni, hanem lapulnak, mint nyuszi a fűben. Hosszas párbeszéd következik, nagy, indiános hallgatásokkal tűzdelve, aminek során az indiánok egy ponton készülnek benzinnel lelocsolni és felgyújtani a „portékájukat” (a náluk tiltott kulturális szennynek számító cuccokat), de végül csak közlik velük, hogy „húzzák vissza a belüket oda, ahonnan jöttek, a határig magukra állítunk egy drónt”. Ebben szerepe lehet annak is, hogy a csapat egyetlen lőfegyverét, egy sörétes puskát nem találták meg, illetve a karakterek közül kettő indián, egy másik pedig sápadtarcú létére folyékonyan beszél salish nyelven. Pár akciófigurát azért lenyúlnak, „a kölköknek”…

[Következő rész]


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához