LFG.HU

Noro
RPG fejlesztésCimkek

wizard_wand„Mint azt mindannyian tapasztalhattátok, a legutolsó hivatalos MAGUS szabályrendszer fejlesztése nyúlik, mint a rétestészta, ezért íme egy kis versenyke házi MAGUS szabályrendszer készítésére…”

Ez lett a bevezetője annak a versenynek, ami egy félig-meddig viccnek szánt megjegyzésemből kerekedett pár hónapja. Mivel mindenkinek lapul a tarsolyában, netán félkészen a fiókjában egy hivatalosnál nyilván szebb és jobb rendszer, gondoltam adok egy kis lökést a szerzőknek, beleértve magam is, ezzel a megmozdulással. Így utólag már elmondhatom, hogy egyrészt simán megérte a felajánlott jutalmat, másrészt a beleölt időt és energiát elnézve már nem annyira biztos, hogy megint indulnék rajta. Több megkötés is szerepelt a kiírásban, a legfontosabb, hogy a bevezető, tartalomjegyzék, licenc és karakterlap figyelmen kívül hagyásával a nevezés maximum 24 oldal lehet, ha tartalmaz minden szabályt, vagy 19 oldal, ha csak hivatkozik más meglévő rendszerre. Ezen felül kötelező elem még a bevezető, három jellegzetes MAGUS kaszt és négy tetszőleges nevesített regényszereplő kidolgozása. Ahogy az látható, a pálya erősen lejtett a konverziók és a minimális rendszerek irányában, így talán nem is csoda, hogy saját rendszerrel csak egy induló készült el.

 

Bár több, mint két éve nem foglalkoztam érdemben magussal, az LFG.HU tavalyi háziversenyére készült cikkek engem is jól meginspiráltak. Ezért az ünnepek alatt leporoltam egy régi ötletemet és prezentálható/játszható formára kalapáltam az egészet…

Miért éppen Fuzion?

A Fuzion volt az egyik első ingyenes általános szabályrendszer, amelyhez netes kiegészítők készültek legálisan. Bár a népszerűsége azóta lecsökkent, a rendszer magja ma is logikusnak és könnyen tanulhatónak számít. Ráadásul mágiarendszere közel áll a magus logikájához.

 0. A Tűzvarázslók krónikái néhány alapvetése

Ynevet a mágia uralja, amely az átlagember számára a kontinens nagyhatalmaiban realizálódik. A Délvidéken ez különféle egyházakat, ritkább esetben ősfajokat jelent, míg Északfölde egyszerűen leírható a dorani varázslók és a toroni hatalmasok érdekszférájának ütközésével. Egyetlen valódi uralkodót sem találunk, aki mögött ne állna egy többé-kevésbé háttérbe húzódó varázstudó csoport. Ordan csupán egy dologban különleges: abban, hogy urai sosem bújtak holmi királyok vagy más világi vezetők trónja mögé.

A kalandozók e nagyhatalmak játszmáinak különleges eszközei. Olyan emberek ők, akik körül felbolydulnak a valószínűség szálai, és a bizonytalan is bizonyossá válhat. Rövid távon hihetetlen szerencsések tudnak lenni, sorozatosan élnek túl olyan helyzeteket, amelyekbe a legjobban kiképzett katona is belebukna, ellenben ha egész életpályájukat nézzük, akkor üldözi őket a sors. Soha nincs egy nyugodt hónap az életükben, valamilyen formában mindig rájuk talál a baj, és egy átlagember sem bírja mellettük sokáig. Ezért is keresik egymás társaságát, és ezért használják őket a világ titkos urai élő villámhárítókként. Egy bizonyos mértékű hírnév vagy hírhedtség elérése után szinte kizártnak mondható, hogy bármelyikük is megőrizné gyakran büszkén fölemlegetett függetlenségét. Lehet persze, hogy egy részüknek fogalma sincs, kinek az ügyesen mozgatott bábja. Ordan itt is az őszinteségével tűnik ki, legtöbb ügynöke ugyanis tűzvarázsló.

A játékban az Ordani Tűzvarázsló Rend különleges ügynökeit alakítjuk. A rendről a Második Törvénykönyv idevágó fejezetét vettem alapul.

Noro: f.u.z.i.o.n. avagy a Tűzvarázslók Krónikái -  MAGUS szerepjáték fejlesztő verseny(ecske) /versenyen kívül érkezett/

  Teljes képernyős nézet


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához