LFG.HU

Thirlen
VegyesCimkek

Thirlen - Shadowrun  logó[Előző rész]

IV. Játékalkalom

Az alkalom némi karaktergenerálással kezdődik, mivel a korábban lecsukott ork játékosa újra jelen van. Az utolsó pillanatban áll neki új karaktert alkotni a régi karakterlapján átírogatva a nem kellő értékeket. Végül hosszas hezitálás után megszületik egy törpe robot-rigó. Felhívom közben a figyelmét, hogy a kezdő képzettségek maximuma nem 8 és az A prioritást is lesz szíves csak egyszer elosztani. Némi sértődés, hogy egy Ingram Smartgunt a mérete alapján nem engedem, hogy egy törpe a dzsekije alatt rejtegessen. Abban maradunk, hogy a karaktere a banda régi tagja, de eddig városon kívül tartózkodott, most ért vissza.
Közben némi ingame pihenési idő a karaktereknek, ami alatt elkölthetik az eddig kapott karmát (idáig még nem nagyon tett ilyet senki). Különösen népszerű a Navigáció és a Helyismeret, de van, aki gumibuzogányok dobására specializálódik… Elosztanak némi bevételt, elmennek inni és beszereznek pár mobilt maguknak, köztük a nagyfőnöknek is.

Elmondom közben, hogy Seattle Puyallup kerületében dúl a polgármester választási kampány. A posztot időtlen-idők óta birtokló Roy Olmstead valamely ismeretlen okból visszalépett, és jelenleg négy jelölt látszik a legesélyesebbeknek. Kapnak kis kiegészítést a jelöltek képével és pár főbb információval. A következő munkájuk is ehhez fog kapcsolódni.
A dekásukon, majd a trideójuk képernyőjén keresztül megkeresi őket a Reality Hackers banda. A munka egyszerű: be kell hatolni a legszigorúbb változásokat ígérő jelölt kampányközpontjába, az ottani szerverről elhozni egy file-t úgy, hogy másnap reggelre már ne legyen ott. Mindezt úgy, hogy a Reality Hackers ne legyen köthető a dologhoz (különben saját maguk csinálnák). Kapnak alaprajzot is a szintről, ahol a szerver van. A fizetség: 7.000 ¥, vagy egy hamis RASZ egy személynek, vagy egy tetszőleges, magas szintű program. Végül némi gondolkodás után ez utóbbit választják, mondván ráfér a banda minimáldekkjére némi fejlesztés.

Shadowrun Thirlen Polgármesterjelöltek

Puyallupi polgármesterjelöltek

A bandacsaj kivételével minden játékos karakter el is megy felderíteni. Akinek van bandajelzés nélküli páncéldzsekije, az abban megy, a többiek inkább otthon hagyják a dzsekijüket. A korábban bűnözői RASZ-t szerzett sámán még a kését is gondosan kiteszi. A törpe rigó csak a fegyvertelen felderítőrobotját viszi, hosszas kérdezősködés után, hogy ugye ez nem gyanús a belvárosban? Húzok véletlen találkozást, de mivel az eredménynek itt sok értelme nem lenne (utcazenész), kihagyom.
A választási központ Puyallup belvárosának (Puyallup City) a szélén van, kb. húsz perc autóútra a banda főhadiszállásától. Emeletes épület, hátul parkoló, elöl jókora ablakok nyílnak a földszint nagy belmagasságú, tágas belső terére. Nem tudják, de senki sincs bent, a védelmet négy darab kamera képviseli (belső tér, parkoló, két lépcsőház. Előbbi kettőt a Reality Hackers feltörte, de erről nem tudnak). Elölről egyszerű mágneszár, hátulról vacak mechanikus, a hajtűvel feltörhető kategóriából.
Némi vita után, hogy megálljanak-e, inkább csak elgurulnak az épület előtt. Megállapítják, hogy bent mindenhol égnek a lámpák (a kamerák miatt), arra gyanakszanak, hogy valaki a stábból biztos sokáig dolgozik. A sámán asztrális projekcióval felméri az épületet, hogy van-e annak asztrális védelme, de nem tudja megdobni a 4-es célszámot az Érzékelés próbájával. Ez némi óvatosságra inti, így nem megy be. Egyébként semmi efféle nincs.
Találnak egy kellően elhagyatott toronygarázst, kb. egy kilométerre a központtól, amelynek legfelső szintjén leparkolnak a kamerák holtterében. A magaslati hely fontos, mert a rigó zsúfolt városi környezetben csak kb. 250 méterig tudja irányítani a drónjait. A droidos felderítés eredményeképp megállapítják (hőkamerák), hogy az épület valószínűleg üres. Kiszúrnak egy gyanús csoportot az utcán, de miután ketten is brutálisan magasat dobnak (12+), elmondom nekik, hogy személyesen ismerik az egyiket, ártalmatlan kölykök.
A járműrigó hazahajt a “csajokért” (a bandacsajért és az NPC dekásért), a többieknek negyven perc malmozás. A drón közben figyeli az épületet, de semmi mozgás. A rigó közben letép valahonnan egy választási plakátot és a felderítőrobotra ragasztja, mintha az csak a reklám miatt járna arra.

Odahaza a dekás bandajelzéses páncéldzsekiben akar indulni, de a bandacsaj leveteti vele. Visszafelé belefutnak némi jóféle puyallupi össznépi fosztogatásba, de pár golyó által okozott karcolással a karosszérián megússzák. Odaérve némi vita arról, hogy ez nem a legjobb ajánlólevél errefelé (A-s körzet).
A helyszínen abban maradnak, hogy a sámán láthatatlanságot bocsát a főnökre és a dekásra (kivételesen sikerül is, de csak 3-as erejű, leírom nekik, hogy inkább Predator-szerű álcázás, mint láthatatlanság), akik belopakodnak és megcsinálják a melót. Természetesen az, hogy valaki esetleg kölcsönadna előtte nekik egy páncéldzsekit (bandajelzés okán mindketten otthon hagyták), az nem merül fel opcióként. Közben a törpe rigó figyeli a környéket a drónjával. Kisebb vita abból, hogy nem hajlandó kiszállni a kocsiból. Ezalatt a másik rigó és a bandacsaj megbeszélik, hogy “elmennek kocsmázni”, de ennek részletei (keresnek egy helyet, ahonnan belátják az utcát), mivel éppen mással beszélek, nem jutnak el hozzám, ők pedig a jelek szerint nem tartanak méltónak arra, hogy megosszák velem. Mindenesetre szépen le is hajtanak a parkolóházból az utcákra, a felderítőrobotjába becsatlakozott rigó pedig nem érti, hogy miért lett hirtelen olyan rossz a jel, hogy majdnem elveszíti az uralmat a drónja fölött…

Shadowrun Thirlen Választási központ

A választási központ alaprajza

Közben az adeptus a dekással nagyjából láthatatlanul lopakodik az utcán a célpont felé. Kis intermezzo egy hadonászó részeggel (aki valójában nem vette észre őket), de gond nélkül odaérnek. Felmérik a helyet, észre is veszik a lenti teret és a parkolót figyelő kamerát. A fal mentén a kamera holtterében odaóvakodnak a hátsó ajtóhoz, ahol megállapítják, hogy ők ugyan nagyon profik elektronikus zárak feltörésében, de ilyen régi vacakhoz nincsen képesítésük. A főnök megpróbálja ugyan levezetni a képzettséget és az elektronikai készletével kicsit megpiszkálni, de nem sikerül neki. Végül egyszerűen felszalad a falon az első emeleti ablakig (adeptus…), megkapaszkodik, simán kinyitja és bemászik. Bent letép egy jókora választási molinót, és kilógatja a dekásnak, hogy az is föl tudjon mászni. Sikeresen elkerülik az összes kamerát (ez persze azt is jelenti, hogy a felüket időközben feltörő Reality Hackers nem tud szólni nekik, melyikek elé ne kerüljenek, de igazából nem számít).
Ekkor azonban egy dzsip kanyarodik be az épület mögé és fegyveresek kezdenek kisorjázni belőle (három géppisztolyos ork és egy varázslónő – rivális csapat, más feladattal). A jelerősséggel küzdő rigó mire odaér, már csak a becsukódó ajtót látja.
A sámán érzi, hogy megszűnik előbb az egyik, majd a másik fenntartott varázslata (a varázslónő elment asztrálisan felderíteni).
Bent a főnök elküldi a dekást, hogy gyorsan ássa elő a file-t, majd hátramarad pisztolyával feltartani az ellent. Az első orkba bele is ereszt két golyót, de mivel sok hatása nem lett (jó dobások+páncéldzseki, két Enyhe), inkább visszavonul, majd a következő körben kihajol a sarok mögül és… a fedezékben lapuló, késleltető ork megörvendezteti egy rövid sorozattal. Ennél a pontnál a játékos rájön, hogy talán mégsem volt annyira jó ötlet páncél nélkül menni, mert a 10S sebzés ellen sokat tud segíteni. Végül egy nagyon-nagyon mázlista Kitéréssel kikerüli az egészet, de utána pánikszerű visszavonulásba fog. Némi lapulás mindkét fél részéről, találomra leadott lövésekkel nagyjából a másik fél földrajzi koordinátái felé. Eközben a varázslónő ellopakodik az adeptus mellett, de ő az ellenpróba során ezt nem veszi észre.
A sámán ezalatt átlép az asztráltérbe és elröppen a helyszínre, de beóvakodva (nem találta meg ugyebár a mágikus védelmeket) megáll az orkok fölött lebegve.
Kis idő múlva a főnök hallja, amint az egyik ork elordítja magát: “Gránááát”, majd egy kis fémtárgyat lát vidáman felé pattogni a folyosón. Tigrisugrással kivetődik, sikeresen fölkapja, hogy visszadobja… majd bambán mered a kezében szorongatott tűzőgépre. Szemben vele a három ork céloz rá vigyorogva a géppisztolyával, úgyhogy gyorsan mozdulatlanná dermed fektében. Szól a dekásnak is, hogy adja meg magát, de az csak annyit válaszol, hogy már előrébb jár ebben, és kijön a szobából, tarkójánál a maszkos varázslónő jókora pisztolyával.
A sámán szembetalálja magát egy jókora tűzelementállal, aki a varázslónőt követi, így inkább nem kezd ugrálni.
Közben az eddigi harc során felderítőrobotjával csalódottan kint zümmögő rigó látja, amint egy Knight Errant járőrautó farol be nagy sebességgel az épület elé, majd utasai kinyitják a bejáratot, és berohannak (az orkok olyan kamerák elé tévedtek, amik elé nem kellett volna…).

Shadowrun: Hong Kong concept

Megjött a Knight Errant
(Forrás: Shadowrun Hong Kong)

Heveny tűzharc alakul ki az orkok, a Knight Errant és a tűzelementál között, amelyben a kvázi-sebezhetetlenségével láthatóan az utóbbi szórakozik a legjobban. Az adeptust és a dekást addig a varázslónő tartja sakkban. Előbbi remegő hangon fegyverszünetet ajánl, mire az megkérdezi, mit keresnek itt. Amikor megmondják, hogy csak egy file-ért jöttek, sóhajtva int nekik, hogy lépjenek le, majd varázsol egy láthatatlanságot és eltűnik (neki más a feladata). Hamarosan az ő pisztolyát is hallják beszállni a tűzharcba.
Az adeptus először megkérdezi, hogy megvan-e a file, majd felkapja a dekást, kinyit egy emeleti ablakot és karjaiban a nővel egyszerűen kiveti magát rajta. Bár nem túl erős, úgy ér földet, mint a macska, a kocsival ekkor befutó másik rigó vigyorogva veszi a jármű kameráival. Lassan meglesz az akciófilmre való vágandó anyag.

Nem igazán tudom felfogni, hogy milyen indíttatásból odabent a sámán az asztráltérben készül semlegesíteni a varázslónő láthatatlanságát, hogy az majd így a tűzharcban jól elhalálozik (őt pedig jól megeszi közben a tűzelementál, de ennyire nem gondolja tovább). Sajnos azonban az ellenséges csapat túl gyorsan legyűri az ellenállást, így a többi játékosnak némi metagame árán nagy nehezen végül sikerül lebeszélnie róla, hogy ilyen egzotikus módon kövesen el öngyilkosságot.
Távoztukban a rigó drónja még látja, hogy a választási központ ablakain tűz tör ki (a varázslónő feladata az épület megsemmisítése volt). Otthon még némi aggodalmaskodás, hogy a Knight Errant járműautó fedélzeti kamerája felvette őket menekülés közben (fel is), de a sámán asztrálisan megtekinti, hogy az is kiégett az épület előtt. Azért a főnök pár napra illegalitásba vonul a dekás nővel, átvéve közben a fizetségül kapott programot.

[Következő rész]


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához