LFG.HU

HammerTimeCafe
CikkBot
hírekCimkek

http://lfg.hu/wp-content/uploads/2015/04/landing.pngA ’90-es években világszerte és hazánkban is nagy sikert aratott “lapozgatós könyvek” stílusát újítja fel 2015-ös színvonalon egy új magyar startup, a 6quest.com. Ez az online játszható, interaktív kalandregény gyűjtemény, amely – a visszajelzések alapján – egyaránt kedvező fogadtatásra talált a stílus szerelmesei, a nosztalgiát kereső idősebbek, és a tinédzserek közt is.

Mi az interaktív kalandregény?
- Egyfajta próza, amely lehetőséget ad az olvasónak arra, hogy a történetet saját elképzelése szerint alakítsa. Minden rövidebb-hosszabb fejezet után dönthet az olvasó arról, hogy milyen irányba haladjon tovább a történet. Rendszerint a történet E/2-ben íródik, így olvasó teljesen belekerülhet a főhős szerepébe, és játékká válik az olvasás.

Miért jó/jobb a 6Quest?

  • A 6Quest új, egyedi történeteket tartalmaz, amelyek még sehol sem jelentek meg, kifejezetten erre a weboldalra készültek.
  • A 6Quest sok olyan játékmenet-beli újdonságot tartalmaz a papír alapú interaktív könyvekhez képest, amelyek eddig nem voltak megvalósíthatóak.(lásd Részletes FAQ)
  • A 6Quest tartalmaz egy metajáték réteget, amely összeköti a kalandokat egymással (lásd Részletes FAQ)
  • A 6Quest kalandok tervezésénél és megírásánál próbálunk arra is figyelmet fordítani hogy a játékos kalandon túl morális és társadalmi problémákat is bemutassunk
  • A 6Quest kalandok készítése folyamán azon igyekszünk, hogy ne csak a szűk geek célcsoportot célozzák történeteink, hanem mindenkinek érdekesek legyenek. Büszkék vagyunk a sok pozitív visszajelzésre pl. kismamáktól vagy tizenéves lányoktól.

Részletes FAQ:
Mik a stílus gyökerei?
- Az interaktív kalandregények a ’80as évek elején indultak és sikeres pályát futottak be egészen az ezredfordulóig. A műfaj alapsorozata a Fighting Fantasy (magyarul Kaland, Játék, Kockázat) sorozat, mely ötvennél is több részt ért meg.

Mikor indult a 6quest?
- A munkákat 2013 nyarán kezdtük, és 2014 októberében indult az “open béta” verzió, melynek során több mint ezer játékosunktól sok hasznos és pozitív visszajelzést kaptunk.

Miért 6quest a neve?
- A fantasy környezetben játszódó interaktív történetekre rövid és kifejező angol szó a “quest”. Amikor elindult a játék 6 db questünk volt, így lett 6quest. (jelenleg 11 questünk van online, és további 5 van előkészületben)

Mik az eddigi sikerek?
- A játék nyílt béta-tesztjére október óta több mint 8500an regisztráltak, összesen több mint 12,5 millió percet töltöttek el játékkal az oldalon. A kalandokban több mint 1.840.000 lépést tettek (ennyi döntést hoztak) A visszajelzések teljesen pozitívak.

Milyen morális és társadalmi problémákat bontanak ki a questek?
- A Mészárlás című quest azt az ősi morális problémát dolgozza fel, hogy hogyan lehet kíméletlen, háborús körülmények közt is megőrizni emberi erkölcseinket. A Sors Keresztútján című, előkészületben lévő questünk pedig a női nem eltárgyiasítása ellen formál meg erős, meghatározó női karaktereket.

Milyen új, papíron nem létező játékelemek kerültek a 6Questbe?

  • HUB-ok, vagyis olyan helyek, ahová többször visszatérhet a játékos
  • Rejtett tárgyak és események, melyek kihatással vannak a későbbi kalandokra
  • A metajáték réteg, lásd lentebb
  • Egy kalandhoz több befejezés is tartozhat, amelyek a játékos döntéseihez idomulnak
  • Interaktív karakteralkotási rendszer
  • Mentés / betöltés; végleges karakterhalál

Fizetős vagy ingyenes?
- Vannak fizetős és ingyenes kalandjaink is. Emellett lehet pénzért in-game extrákat vásárolni. (például aki inkább olvasni, mint játszani szeret, vehet olyan extrát, amellyel a kalandok során minden tulajdonság-próbája sikerül)

Milyen világban játszódnak a 6Quest kalandjai?
- A 6questhez egy masszív, fantasy háttérvilágot alkottunk: ez Felorian, a darabjaira hullott világ. A kalandok során a játékos a világ minden szegletét bejárhatja és befedezheti. A világban általa megtalált új helyekről, lényekről, szereplőkről úgynevezett “kódex”-et kap, mely egy rövid anekdotikus leírás.

Mennyien játszanak a questekkel, a papíron megjelenő fantasy viszonylatában?
- Vannak olyak questjeink, amit már 8.000nél is többen játszottak. Ezzel szemben papíron 3-4000 példány is sikernek számít. (Nemes István, a hazai fantasy kiadás nagy öregje: “A Káosz kincsét például 5000 példányban nyomtam…”, ” …2000-ben pedig már a 3500-4000-es példányszám is lutri volt.” (http://www.deltavision.hu/forum/viewtopic.php?id=223&p=16), Martin, George R. R.: A hét királyság lovagja:10 000 példányban nyomva, KSH adat, https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_zkz001.html)

Melyik a legjobb quest?

- Az indítások száma és a visszajelzések alapján jelenleg a Zsiványvér a legnépszerűbb kalandunk.

Melyik a legnehezebb quest?
- Az indítások száma / sikeres befejezések száma alapján a Démonok Honában a legnehezebb.

Milyen metagaming elemek vannak a 6Questben?
- A kalandokat összeköti egy metajáték is, mely szerint a játékos egy túlvilági lény, aki bárkinek a bőrébe bújhat, és így teljesítheti a feladatait – lényegében ezek a questek. A questek során ez a lény tapasztalati pontot szerez, szintet léphet és trófeákat (achievements) szerezhet – ezek mind függetlenek az épp aktuális questtől.

Mik a jövőbeni tervek?
- Szeretnénk itthon a játékosainkból egy hosszútávon stabil közösséget kialakítani, és szeretnénk őket havi 2-3 új questtel folyamatosan ellátni. Emellett a játék többnyelvű platformon készült, az angol nyelvre való fordításon és a nemzetközi induláson is dolgozunk.

(x)


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához