LFG.HU

HammerTimeCafe
Glowface
RPG mesélőknekCimkek

A nyári vakációnak betudható kis csúszással, de annál nagyobb örömmel adjuk közzé a Hősök Hajnala versenysorozat legutóbbi versenymodulját. A játék a “Nap és Hold balladája” mini-kampányunk záró epizódja, az Árnyak Jo’hara felett, A homoktenger vándorai, és a Titkok Jo’hara alatt után.
Az epizód a Jo’hara mesés városa körül zajló történelmi, eposzba illő események betetőzését mutatja be. A Tündérkirálynő hódító seregei megpróbálják bevenni Jo’hara városát, és csak hőseinken múlik, sikerül-e a várost és a Nap és Hold Leányát megoltalmazni a Királynő haragjától. Szintén itt: bosszú, hadverzéri cselezések, és viszálykodó népek sorsának alakítása!

A Nap és Hold balladája a Hősök Hajnala második összefüggő kalandsorozata volt. 2014 legelején ültünk le megtervezni a sorozatot, és ezúttal előre részletesen kidolgoztuk a történet főbb fordulatait, az egyes kalandok stílusát, beosztását. Bár egyes rész-események bőven alakultak még az elmúlt másfél év során (volt, hogy a sivatagba eltemetett óriás gólem-robot belsejében portyázó gnoll törzsek is felmerültek fő ellenfélként), de jelentős részben követtük az előre felvázolt struktúrát. Nagyon is tudatosan alakítottuk ki a játékokat, hogy minél többféle játékstílust tudjunk bemutatni játékosainknak. Az első városi-nyomozós játékot felfedezős-hexabejárós kalandok követték, majd fura-dungeonös kihívások következtek, s negyedik alkalomra háborús-akciós izgalmak vártak játékosainkra. Reméljük, ki-ki megtalálta a szívének legkedvesebb élményeket.

Az utolsó játékra kissé eltértünk az eddigi kalandgyártási technikánktól is. A Hősök Hajnalán évek során kialakult munkarendünk szerint általában minden mesélő kidolgoz egy-egy (vagy néhány) önálló kalandrészletet, melyek illeszkednek a felvázolt fő epizódba. Az önálló egységeket ezután összeszőjük, így a játékosok nagy szabadsággal válogathattak különféle kalandok között, sokféle szálon elindulhattak. Így születtek például az első, városi kaland önálló kinyomozandó “bűnesetei”, ahol a Királynő egy-egy ügynöke önállóan próbálta meg aláásni Jo’hara rendjét; így születtek meg a második kaland potenciális szövetséges népei, mindegyik más és más önálló konfliktussal; és így születtek meg a harmadik kaland földmélyi dungeon-szekciói, melyek egy-egy Őrző saját kis birodalmát alkották.
Az utolsó kaland során szándékosan eltértünk a fenti mintától. A történet lefolyása szándékosan lineárisabb: több, egymást követő, fix fő eseményből áll. Persze, a játékosok sikerei vagy kudarcai ezúttal is befolyásolták az események kimenetelét, és a legtöbb esemény megoldásához többféleképpen is hozzáfoghattak a játékosok. Szintén az egysíkúságot feloldandó dolgoztuk ki mini-események egész sorát, hogy azokból a mesélő kedvére és a helyzethez illően állíthassa kihívások elé játékosait. Ám a fő történetszálat ezúttal előre kialakítottuk.

A kötöttebb kalandszerkesztés nekem bejött. A játékban sikerült lezárni a történet nyitott szálait és konfliktusait, és – szerintem – kellően epikus, akár katartikus fináléval lezárni Jo’hara történetét.
Büszke vagyok Jo’harára. A négy kaland egy sajátos, éppen csak kellően sablonos, de mégis nagyon is felismerhető és egyedi világot vázolt fel. Ha szükség esetén gyorsan mesélnem kellene idegeneknek, szerintem Jo’hara városát és körülötte Rawat pusztaságát bármikor elő merném venni. Ajánlom bátran mindenkinek: építkezzen belőle bátran otthon!

A legutolsó kaland főszerkesztőjeként, főírójaként és mindeneseként rajtam a sor, hogy megköszönjem író- és grafikustársaimnak a modulba fektetett lelkesedést, időt és energiát; mesélőtársaimnak a szigorú de vidám meséket; és legfőképpen játékosainkak, hogy kitartottak mellettünk, és hogy (a legtöbben) megmentették ismét a világot! Szép volt!

Hősök Hajnala - Jo'hara ostroma

A kalandmodul ide kattintva tölthető le. A hozzá tartozó mellékletek pedig ezen a linken érhetők el.

Hogyan tovább?

Az elmúlt hónapokban sokat törtük a fejünket, hogyan is kéne folytatni a Hősök Hajnala sorozatát. Hosszas viták, beszélgetések és kérdőíves felméricskélés után megszületett a döntés:

a Hősök Hajnala 5. kiadásos lesz!

Mi nagyon is élvezzük a negyedik kiadás gyakran lebecsült és talán alaptalanul lenézett rendszerét, de úgy éreztük: ideje váltani. Az 5. kiadás minden érzékelhető jel szerint rég nem látott népszerűségnek örvend az általunk ismert szerepjátékos társaságok túlnyomó többségénél. Házi felméréseink világosan mutatták: a Hősök Hajnala törzsközönsége alapvetően a minőségi mesélését, a jól kidolgozott történetet és a profin megszervezett játékot szereti nálunk. Szívesen jönnek negyedik kiadás szerint is játszani, de az ötödik kiadás is érdekli őket. Ugyanakkor egy meglehetősen nagy potenciális közönséget a negyedik kiadás rendszere eleve elriaszt a Hősök Hajnalától, de nagyon szívesen adnának legalább egy esélyt nálunk a játéknak az új kiadás alatt.
A szervezőinknek, kalandíróinknak persze kihívást fog jelenteni az 5. kiadás. Sok szempontból másként kell majd hozzáállnunk, mint a 4. kiadás automatikusan balanszírozott, utolsó próbadobásig tervezhetőbb rendszeréhez. A mesélői szabadság az 5. kiadás egyik legszebb adománya, de ugyanakkor egy objektívnek szánt szerepjátékversenyen kihívás lesz, nehogy eltérően használt opcionális szabályok, alternatív értelmezések, mesélői szokások rossz szájízt okozzanak játékosainkak. Bár hiszem, hogy a játékosaink alapvetően nem a versengés miatt látogatják (immár 13. alkalommal + 1 tábor) a Hősök Hajnalát, az senkinek nem esik jól, ha lepontozzák, mert az ő mesélője szigorúbban ítélte meg a dühödt-feketesárkány-elől-óriáspók-hálójában-futva-menekülés próbáinak nehézségét.
Mindenesetre mi megkezdtük a felkészülést, készüljetek hát ti is! A Hősök Hajnala ősszel visszatér!

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához