LFG.HU

Glowface
VegyesCimkek

Nyáron befejeződött a Hősök Hajnala második összefüggő játéksorozata is, a négy kalandból álló “Nap és Hold balladája”. Közeledik a következő HH játék, immár az új, 5. kiadásos D&D szabályai szerint. De milyen is egy Hősök Hajnala találkozó?
Bár a legtöbben a játék kedvéért járunk HH-ra, azért szerepjáték-versenyhez híven az elért eredmények alapján pontozzuk is a csapatokat, és a pontversenyt végigvezettük az egész mini-kampány alatt.  Az előző játék után elbeszélgettünk a sorozat győzteseivel, hogy megfejtsük a titkot: hogy lesz valakiből “Igazi, Minőségi, Elit Szerepjátékos”? ;)
Hadar Balázzsal, a Kriptakarítók csapatának nem-hivatalos kapitányával beszélgettünk.

HH - Kriptakaritók a tömegben

Hősök Hajnala (HH): Sokáig éljenek a Kriptakarítók! Teljes szívünkből gratulálunk még egyszer a 2. Hősök Hajnala mini-kampány győzteseinek. Szép munka volt.
Kriptakarítók (KT): Köszönjük! Nagyon jó volt a sorozat, én nagyon élveztem az összes alkalmat, remek setting lett.

HH: Mutatkozzatok be, légy szíves! Miféle társaságot takar a “Kriptakarítók” fedőnév?
KT: Alapvetően egy tág baráti társaság lennénk. Páran éveken keresztül játszottunk Magic: The Gatheringet, másokkal a World of Warcraft hozott össze. Mostanában például League of Legendset, Heroes of the Stormot szinte napi rendszerességgel játszunk együtt.

HH: Azt akarod mondani, hogy a legsikeresebb HH-csapat csak itt, a találkozóinkon játszik asztali szerepjátékot?
KT: Legalább is ritkán van alkalmunk együtt szerepjátszani. Nagy élvezettel szoktunk D&D negyedik kiadást vinni, ahol vagy én, vagy Tomi (Kosár Tamás) szoktunk mesélni.

HH: És miért pont “Kriptakarítók”? Elég ütős név…
KT: Évekkel ezelőtt otthon játszottunk egy nyomozós kalandot. A csapat az elhunyt király utáni trón-örökösödési problémát próbálta megoldani. A nyomozás során takarítóknak blöffölve magukat betörtek a palota kriptájába, hogy elrabolják a király holttestét, és elvonszolták a szálláshelyükre a fél városon keresztül.  Hogy erre miért volt szükség, az máig nem tiszta, de csodával határos módon sikerült a dolog (még egy arra tévedt őrjáratnak is beadták hogy csak a barátjukat támogatják haza aki egy “kicsit” berúgott). Mindenesetre nagyon jó este volt, hatalmasakat röhögtünk, innen ered a név is.

HH - Bögre

HH: Kulisszatitkot árulok el: az utolsó játék, a Jo’hara ostroma előtt annyira vezettetek a pontversenyben, hogy gyakorlatilag biztosan tudtuk, hogy ti fogtok győzni. Meséljetek, mi a titkotok? Hogy kell sorozatban HH-játékokat nyerni?
KT: Igazából mi lepődtünk meg a legjobban amikor először nyertünk. Bár némi kompetitív szellem mindig is volt a csapatban, abszolút nem erőltettük a dolgot, nem optimalizáljuk túl a karaktereket.
Szóval, tuti titok igazából nincs, pár apró dologra érdemes odafigyelni. Először is, már azzal hatalmas előnyünk van, hogy van akkora társaságunk, hogy eddig nem kellett egy alkalmat se kihagynunk.

HH: Jogos! Az első titok: tessék eljönni minden Hősök Hajnalára!
KT: Persze. A másik fontos dolog, hogy a Hősök Hajnalán nem a szörnyek az igazi ellenfeleink, hanem a játékidő. Bármekkora eretnekség ezt egy D&D játékos szájából hallani, minél kevesebb harcba keveredünk bele, annál jobb. Fontos, hogy az adott játékidő alatt a legtöbb feladatot tudjuk teljesíteni, és mellesleg a karakterek legkevesebb erőforrását elhasználni, ezért a békés megoldás sokkal jobb. Mindig van is a csapatunkban diplomata, varázsló féle, és lopakodó karakter is.

HH: Ez tudatos döntés a Hősök Hajnala részéről. Mindig törekszünk olyan kalandokra, amit meg lehet oldani jó harci képességekkel is, de sok mindent a harc elkerülésével lehet még hatékonyabban megcsinálni.
KT: Ide vágó a harmadik tippem: nem szoktuk nagyon keményen optimalizálni a csapatot. Mindig mindenki olyan kaszttal jön, ami épp tetszik neki, nem a “Tökéletes Csapatkombóra” törekszünk. Azért fontos, hogy minden előre látható feladatra legyen legalább egy specialista.

HH - Csata után

HH: Némi harc viszont elkerülhetetlen egy valamire való D&D kalandban. Hogy boldogulnak a Kriptakarítók a csatamezőn?
KT: Persze, előbb-utóbb ki kell dobni azt a kezdeményezést. Igazából általában nem pusztán a sokat sebző, durva ellenfelek veszélyesek a csapatra. Érdemes végignézni a csapaton és elgondolkodni azon, hogy milyen trükkös helyzet tudna minket megölni. Amik ellen például készülünk: hordányi kisebb ellenfél, nem-fegyveres támadók (mentődobást dobató / speciális védelmeket célzó ellenfelek), és mindenféle speciális hatások harcban (kábítás, mérgezés, a mozgás akadályozása). Ha a karaktereken találunk kiugró gyengeségeket, érdemes megnézni, ki lehet-e karakteralkotásnál ezeket valahogy küszöbölni. Harci teljesítmény szempontjából sokkal fontosabb, hogy ne legyen túl sok gyengéje egy csapatnak, mint hogy speciális kombinációkkal mekkora körönkénti sebzést lehet összehozni egy-egy karakterből.

HH: Kösz, jó ötletek. Személyes meglátás következik: a mesélőink általában kifejezetten szeretnek veletek játszani, jó hangulatú a játék az asztalotoknál. Szóval nem csak alaposan kicsiszolt karakterekkel, de jó hangulattal is készültök a találkozóra.
KT: Nagyon igaz! Nem szabad túlstresszelni a dolgot, ez egy játék. Szórakozni jövünk, egy kis baromkodás, pár kreatív megoldás minket is feldob! Azért lehetőleg úgy, hogy a KM-et se készítsük ki teljesen.

HH: Erről tudnék mesélni… de tényleg szórakoztató játékok szoktak összejönni. Nektek mi kell ahhoz, hogy a Hősök Hajnalát élvezzétek?
KT: Most csak a magam nevében beszélek. Nekem nagyon tetszenek a modulok, főleg hogy kicsit bele is látok abba hogy mennyi munka megy beléjük. Illetve a HH-nak van egy sajátos hangulata, amit én nagyon szeretek. Ráadásul külön örülök, hogy találkozom sok olyan emberrel akikkel egyébként ritkán.

HH - A nagy pillanat

HH: A HH-n tényleg szokott összejönni jó társaság. Az egyik legjobb program este a játék után összeülni, megdumálni a kalandot, az aznapi emlékezetes beszólásokat, vagy hogy melyik trükkünk és cselünk tetszett a játékosoknak. Minden HH-mesélő kíváncsi, megtérül-e a szervezésbe fektetett rengeteg meló!
KT: Azt kell mondjam nem irigylem a feladatotokat. A mesélői gárda nagy részével személyesen jóban vagyok, úgyhogy nehéz objektív véleményt alkotni, de a csapatunknak majdnem minden mesélő tetszett, és nagyon élvezték a velük való játékot, remekül szórakoztunk. Talán Megszet emelném ki mesélőként… szeretjük a kihívásokat, na!

HH: Megsznek csak a hírneve veszélyes. Jó, messze több játékos karakterrel végzett, mint a többi mesélő együtt, de igazából arany szíve van!
KT: Hát persze! Egyébként külön büszkeség nekünk, hogy se nála, se más mesélőnél eddig HH-n nem következett be a csapatunkban JK halál. (Ez NEM kihívás volt a mesélőknek…).

HH: Még meglátjuk! Találkozunk legközelebb is?
KT: Szinte biztosan!
HH: Köszönjük!

Gyertek el ti is, szórakozzatok jól a következő Hősök Hajnalán, vagy akár mérjétek össze játékosi képességeiteket a Kriptakarítókkal! A következő HH játék immár a Dungeons & Dragons 5. kiadás szabályai szerint indul, 2015. november 14-én: a Rubin Csillag éjszakája. Kicsiket és nagyokat, profikat és kezdőket egyaránt nagy szeretettel várunk!

HH - Ttorta


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához