LFG.HU

auer
VegyesCimkek

Shadowrun LogoTöbben jelezték az LFG.HU Shadowrun fórumában, hogy szívesen látnának játékbeszámolót, így megpróbálkozom/unk vele.
(Üdv mindenkinek! Dőlt betűvel én kontárkodok bele auer munkásságába, két okból, az egyik, hogy színesítsem amit leír, a másik, hogy mesélőként elmondjam, hogy mi történt valójában, mi történhetett volna, vagy én, hogy láttam az “asztal másik oldaláról” a helyzetet. – DReamwalker, a mesélő)

6-an játszunk a mesélővel együtt, akad a világ/rendszer terén újonc és vén róka egyaránt. Rendszernek az 5. kiadást vettük elő.
(Azok számára, akik nem ismerik: eléggé “szabálynehéz” rendszer. Néhány helyen roppant bonyolultak a szabályok, a szöveg pedig tele van az amerikai gondolkodásmód és nyelv szörnyűségeivel (pl. ahol már két hosszabb szó van együtt, abból betűszót alkotnak, amit jobb, ha megtanulsz), de szerintem egy nagyon hangulatos világgal. Talán éppen ezért tartott évekig, amíg sikerült meggyőzni egyes játékosokat (pl. auer).
Azoknak, akik ismerik: valószínűleg a magyar nyelvű harmadik kiadással játszottak itthon a legtöbben, azóta azért egy kicsit könnyebb lett a rendszer (bár nem sokkal), a világ pedig valamivel több mint 20 évet “fejlődött”, ez már nem a ‘90-es évek jövőképét vetíti ki, hanem a mostani korra alapoz, azt fejleszti tovább egy még sötétebb cyberpunk jövőbe.)

Csapatunk jelen pillanatban a következőkből áll:

  • Silver: tünde sámán/adeptus – Attila
    (Hivatalosan “mystic adeptnek” hívják, és a rendszer egyik legerősebb kombója. Amikor a játékos kiválasztotta igazából egyikünk se csodálkozott rajta, az viszont még engem is meglepett, hogy még sámáni totemet is választott mellé. Egyszerre üt, rúg és varázsol, az egyetlen hátránya, hogy nehezen és drágán fejlődik. Ha rám hallgattok, leendő mesélők, kössétek ki már az elején, hogy ilyet nem engedtek.)
  • Spartak: alkoholista troll utcai szamuráj – Ádám
    ( Egy egyszerű ötletből felépített hatásos karakter. Remélem, hogy látunk majd tőle egy kis jellemfejlődést (vagy legalábbis jellemleépülést, amikor beüt a függőség durvább fokozata).)
  • Iggy: feltűnési viszketegségben szenvedő, antiszociális ork utcai szamuráj – Szandra
    (A szamuráj kifejezés egyértelműen csak jóindulatúan alkalmazható. Igaz, hogy hadonászik a kardjával, de a mesterség illemet, modort és megfontoltságot igényelne. Ennek ellenére azt kell, hogy mondjam, eddig neki volt a legjobb mesélni, igaz, hogy a jól felépített profi tervet (sőt még a profi megjelenést is) rontja, de körülötte tényleg történnek a dolgok, nem fél beletenyerelni a nagy kakiba.)
  • Jack O’Biran: ember rigó – Zoli
    (Karakteralkotáskor többen úgy gondoltuk, hogy a játékos túl sokat akar fogni. A saját elképzelése szerint nem csak robotirányító lett volna, de sofőr, gyógyító, vegyész és még sok mindent le is akart gyártani (“mert úgy olcsóbb”). Emiatt a képzettségeket helyezte előtérbe, pedig az átlagos rigger inkább a pénzt hangsúlyozza, amiből felszerelést vehet. Kellett hozzá néhány játékülés, hogy nyilvánvalóvá váljon az, hogy bár soknak tűnik a 12 kocka, mégis talán jobb lenne 15-tel, vagy akár 17-tel dobni (különösen ha a “kockák szarok”).)
  • Morgana: kiugrott céges felsővezető tünde p*csa Face – Balázs (ez lennék én)
    (Mesélőként meglepve tapasztaltam, hogy nehéz kijátszani a maximális hátrányt, miszerint a játékosnak még meg van az eredeti RASZ-a, és az utcán mindenki utálja, sokszor megpróbálnak belekötni, de általában a magas szociális értékeinek hála el tudja kerülni, hogy konfrontáció legyen a dologból. Mondjuk még nem is nagyon volt olyan ellenfél, aki kenyértörésre akarta volna vinni a dolgot, mindent feláldozva azért, hogy egy ilyen nagyképű cégest elverjen, talán majd később…)

3-4 összerázódó kalandon túl vagyunk a beszámoló kezdetén. Seattle-ben játszunk, jelen pillanatban klasszikus árnyvadász csapatként.
(Voltak a kezdet kezdetén javaslatok arra, hogy esetleg ennél legyen szorosabb a kötelék, de igazából a játékosok nem szerették volna – vagy legalábbis semmi jelét nem mutatták.)

2075. 10. 25.

A km jelzi, hogy két napunk van a következő melóig. Iggy gyógyul az előző meló után, Silver valami varázs szirszart hajt az utcán, én meg elmegyek hamis RASZ-t szerezni nekik, illetve Iggy agyaraira aranyozást, mert az úgy menő. A beszerzés megvan, felvetem, hogy legyen valami csapatnevünk mert brandet kell építeni. Nincs túl nagy egyetértés, a Kimérák az aktuális nem hivatalos jelölt. Az Őrangyalokat átfordítják Orkanagyalokra, amit a KM fel is ír jó lesz később egy utcai bandának.
Silver telefont kap Mr. Yamamotótól. Kis szerencsétlenkedés a japán nyelvvel, majd Yamamoto közli, hogy Silver meglátogathatná másnap. Mr. Y. a jakuza helyi embere akinek Silver lóg még 40.000 nuyennel (karakterlakotási hátrány). A pénz jó része a csapat furgonjára ment el.
(Az alapkönyv is javasolja, hogy adjunk lehetőséget a játékosoknak idővel ledolgozni a felvett hátrányokat. Úgy gondoltam kezdjük ezzel, ha nem is az egészet, de legalább valamennyit, amennyire futja karmából. A játékos tett arra lépéseket, hogy szépen visszafizesse a tartozását, szóval próbáljuk ki ezt is.)

A megbízás

Mr. Yamamoto

Mr. Yamamoto

Összeszedjük magunkat, elmegyünk 5 órára a Fehér Lótuszba. A troll ajtónálló nem akar beengedni, mondván, ha 6-kor van találkánk, akkor mit keresünk most itt. (Én úgy emlékszem, hogy: “Mr. Y-hoz jöttünk, itt vagyunk, már most be akarunk menni hozzá.”) Iggy gondol egyet és a hátsó ajtón beóvakodik. Random Joe a szakács ismerőse útba igazítja Mr. Y. felé, de a privát szoba előtt három jakuza kidobó őrködik. (Érdekes, hogy a kaland alatt több NJK nevét is kitaláltam. Volt olyan is akiről még képet is mutattam, egyértelműen jelezve ezzel, hogy itt akár többről is szó lehet. Ezeket nem jegyezték meg, de a legutolsó Random Joe-t, akit azért kellett kitalálnom, mert a karakter előtörténete világossá tette, hogy ezen a környéken élt és dolgozott, megjegyezték. Cserébe, ha a játékosaim közül valaki olvassa, akkor a kaland végén emlékeztessen, hogy Iggy írja fel ingyen kapcsolatként Joe-t, a szakácsot.) Kisebb szóváltás kerekedik (Engedj be, bmeg! Nem. De…), mire Iggy elköveti azt a hibát, hogy hozzájuk ér. Kezdeményező dobás, a három fickó elkezdi – egyelőre – puszta kézzel csépelni. Próbálja menteni, ami menthető, de nem hatja meg az őröket, majd inkább rúgásoktól kísérve kimenekül.

Közben lebeszéljük az ajtónállóval, hogy bent is megvárhatjuk a találkát, mire beenged minket (khm: itt jegyezném meg KM-ünk logikai érzéke elég fura módon működik, ami az NJK-nál is megjelenik).
(Ha már sértegetjük egymást: mentségemre szóljon, hogy “a logikám azért kikezdhetetlen, mert nincsen” ;). Egyébként véleményem szerint az emberi viselkedés a legritkább esetben logikus, pontosabban a legritkább esetben látja a kívülálló mögötte a logikát. Amikor szerepjáték közben a mesélő elmondja, hogy egy NJK szomorúnak látszik, akkor a játékosok ezt valami fontos és követendő nyomnak tartják, pedig lehet, hogy csak megdöglött a kutyája… auer szereti a nyomozós kalandokat, de azt nem, ha valami nem illeszkedik a nagy képbe :). Mellesleg a troll simán lenyúlt száz nujent a csapattól, és még csak kérnie sem kellett.)

Kis várakozás és fogyasztás után itt az idő, bevezetnek minket Mr. Y-hoz. Egy párna van csak kikészítve, ahova Jacket kínálják hellyel. Kis etikett dobás – a japánok elég rasszisták a metahumánokoat nem veszik emberszámba. Iggyt ez nem érdekli leül ő is, mire Mr. Y. távozik. A samesza veszi át kelletlenül a szót. A tárgyalást Jack vezeti mi oda-odahajolva suttogjuk a fülébe a kérdéseinket. (Itt úgy gondoltam, hogy megérdemelne az egész csapat valami kis hátrányt néhány Jakuza verőlegényt, orgyilkosokat, vérdíjat, vagy valamit, ami nem viszi el teljesen a kampányt, de Iggynek szerintem ezért adok egy plusz Karmapontot.)
Elengedik Silver tartozását, ha elmegyünk a redmondi pusztutalatba. A Buy Smart pláza köré épült bodegavárosban eltűnt a helyi orvos, bizonyos Mr. Goodman. Találjuk meg, hozzuk vissza, mindenki boldog. Némi játékosi közbeszólást követve, a jakuza jelzi, hogy amíg nincs orvos, mi lássuk el a helyieket (Jack ért hozzá, nem akkora gond). Mivel ingyen meló lenne, Silverrel megbeszéljük, hogy ő fizet nekünk fejenként nyolcezret, vagy amennyit elengednek a tartozásából. Belemegy.
Még aznap este elindulunk a pusztulatba. Itt van némi vita köztem meg a KM között, hogy ne az legyen már a kaland, hogy, hogyan találunk oda (GPS, Mapsoft, stb. nem megy), mert nincs kedvem ezzel szarakodni. Végül drónokkal megtaláljuk a helyet.
(Ekkor egy pillanatra elgondolkodtam azon, hogy véletlenül áthajtanak a dokin, aki a kocsi elé ténfereg, csak azért, hogy “legyen értelme ennek a hülyeségnek”. Az meg se fordult a csapat fejében, hogy talán ezzel is mondani akarok valamit, vagy legalábbis utalok valamire… a következő játékülésen már kezd összeállni, hogy erről a helyről egyedül elmenni szinte lehetetlen, épeszű ember vagy társakat keres, vagy fuvart.)

Buy Smart-falva

Tízezres lakosú deszkaváros, barikáddal körbevéve, két tár lőszerét beengednek. Bent India kicsiben, hatalmas zsúfoltság, lépésben haladunk, kicsit több metahumánnal, kicsit több mutánssal (a szomszédban van egy sérült atomerőmű). (Glow City.) Megtaláljuk a plázát, kiszállunk alkudok a helyiekkel, hogy ne téglán maradjon a kocsi, mire visszajövünk. Mivel a legdrágább, méretre készült kosztüm és kabát (Mortimer of London) van rajtam, nem kicsit lógok ki a tömegből, de a módosítók ellenére nincs gond.
Elhessegetünk pár kezdő zsebest majd a doki rendelője felé vesszük az irányt. A rendelő a pláza egyik (volt) üzlethelyisége. Pár bandatag őrködik előtte, amíg nem lesz új orvos. Hiába mondjuk, hogy Jack lesz az, nem hatja meg őket. Végül kis fenyegetéssel és meggyőzéssel, hogy segíteni jöttünk, beengednek, de hozzánk csapódik Scorcher a női mágus (játékosi szabad fordításban RekkeNŐ.)

Buy Smart Mall

Buy Smart pláza

CSI a rendelőben

Az első helység egy feldúlt, kirámolt, összevérzett orvosi rendelő/műtő. Van egy biztonsági kamera, de nincs áram, így nem lettünk okosabb. Jack ráköti a komlinkjére, így sikerül kideríteni, hogy hajnali háromkor ment el a képe – lekapcsolták az áramot. (A kamera nem szerepelt az eredeti terveimben, de logikus lépésnek tűnik, hogy legyen. A csapat nagyon rá is cuppant, sőt nem is igazán akarták elengedni ezt a szálat, még akkor sem, amikor szerintem majdnem nyilvánvaló lett, hogy ez nem vezet sehova. Úgy gondolták, hogy szakértő szoftverekkel és okos kereséssel ki lehet szedni valamit több órányi anyagból. Ld. lentebb.) Az asztrális kutakodás sem hoz több eredményt. Van egy zárt belső ajtó. Beizzítom az autopickert (elektromos zártörő) majd mindenre felkészülve benyitok. Érzékelés próba nincs meg, többiek vetődnek a földre, míg én nem tudok elugrani a szemközti sörétes elől.
Miután lesöpörtem a sörétet a ruháról, nyugtázzuk, hogy csak egy primitív csapda volt. Üres lakóhelyiség, hiányoznak a személyes tárgyak. Kezd gyanús lenni, hogy a fickó inkább lelépett, mintsem elrabolták. Összeszedünk némi hajszálat, és a kinti vérrel összehasonlítjuk. Van egyezés. Kis gondolkodás után véralvadásgátlót kerestetek a vérben, amit találunk is, szóval valószínűleg korábban levett vért fröcsköltek szét. Próbálunk Scorcherből infót kihúzni, de nem túl közlékeny, habár valamit titkol. A dokit mindenki szerette, áldott jó ember volt, nem volt ellensége, stb… Ezzel nem jutunk itt előbbre.
Belső indíttatásból felmegyünk a tetőre ahol az áram-kábel bejön. Meglátva az ugyancsak indiai módra összegányolt hálózatot, én gyorsan lemászok. Jack megpróbál odaóvakodni, de nem jön össze, így sikeresen meggrillezi magát. Szerencsére a dzsekijén van szigetelés, így nincs komolyabb baj. Megállapítja, hogy nem piszkáltak hozzá a kábelhez. Vissza a rendelőbe, ahol megtaláljuk az eldugott főkapcsolót a belső szobában. Elég valószínű, hogy a menekülő doki kapcsolta le az áramot, és angolosan távozott. Visszanyomjuk, elkezdjük letölteni a kamera felvételeit.

Dr. Goodman

Dr. Goodman

A helyi jónépek tudomásul veszik, hogy Jack lesz az új orvos, nem is engedik távozni a rendelőből, ott kell éjszakáznia. (Pedig nagyon erősködött, ezért kénytelen voltam kiszúrni a furgon egyik kerekét.) Megpróbálja visszanézni a felvételeket, de nem lesz tőle okosabb. Talál egy ingyenes szájról olvasó szoftvert, de lejár a kipróbálási idő, újat meg nem tud venni, mert ezen a területen nem elérhető. (Igazából nem szerettem volna, hogy a. több időt fecséreljenek a dologra, b. azt higgyék, hogy egyetlen program megoldja a kalandot helyettük. Esetleg, ha meg lett volna hozzá a kiberver, és néhány ezer nuyent ráköltöttek volna egy knowledgesoftra.)

A két bicskást ott hagyjuk őrködni, én és Silver veszünk ki szobát. Spartak fura hangot hall, balsikert dob, gázgránátra számítva tépi fel az ajtót, mire a meglepett punk őt is lefújja festékszóróval. Épp az Under new management feliratot fújja fel, mondván éjszaka végzik a karbantartási munkákat…
Az éjszaka folyamán lenyúlják Silver (üres) kreditkártyáit, valamint összefestik a furgont bandajelekkel de ezt leszámítva nyugodtan telik.
(Úgy gondoltam, hogy aki bent marad, azt nem bántják, elvégre védik a reményeik szerinti új orvost, a kintieket meg kiraboltatom. De akit érdemes lett volna kirabolni, az éberen aludt, akit meg sikerült, annál nem nagyon volt semmi (szerintem a varázstárgyakat nem feltétlenül értékeli túl sokra egy világi tolvaj).

2075. 10. 26.

Másnap hajnalban felverik a rendelőben a játékosokat az ellátásra váró betegek. Dr. Jack elkezdi a rendelést, amikor négyen behoznak egy belőtt, őrült tekintetű fickót – Jimmyt. Jimmy kiszabadul, majd egy szikét felkapva úgy dönt, hogy a doktor arca túl szimmetrikus, és belevágja. Balsiker dobás, Jack majdnem kidől. A két szamuráj sikertelenül próbálja megállítani a felpörgött srácot, mellélőnek, melléütnek, (Mentségükre legyen mondva a ‘jazz’ nevű drog értékeit használtam, ami tényleg sokat segít.) mire Spartak megunja, és beleállítja a fejszéjét a mellkasába. Jimmy a klinikai halál állapotában összeseik, mire, a haverjai felkiáltanak: “Meghalt!”. Erre Jack: “No-no, a diagnózist én állítom fel.” Kis edge segítségével kiveszi a fejszét Jimmyből, majd sikerül stabilizálni a pácienst, no meg magát is. (Nagyjából az volt a cél, hogy valamiféle morális döntésre késztessem a karaktereket. A kockák segítettek benne.) Itt jön képbe az “ismerd a karaktered” örök érvényű mondása, mivel utólag kiderül, hogy jobban gyógyult volna (pozitív tulajdonság), és kevésbé sérült volna (dermal palting)…

Közben befutunk Silverrel mi is. Szerzek egy kabátot a helyi shopban, hogy ne lógjak ki annyira, és lekáderezem a betegeket. Nagyjából arra jutunk, hogy a doki elfogadott szerveket fizetségként, valamint a 168-as bandának jól megy a biznisz, feltörekvőben vannak. (Hivatalos Shadowrun-kiadványokban 162-esek néven futnak, csak elnéztem.)
Közben Jack próbál fizetséget kicsikarni, és valami fura alku révén hozzákerül Shaniqa, a 10 éves (emberi korban mérve 14 évesnek megfelelő) ork kislány, mert mi úgyis jobb helyre visszük. Hirtelen indíttatásból magunkhoz vesszük. (Igazából ezzel csak az itteni élet szörnyűségeit és amoralitását akartam érzékeltetni, meglepő fordulat volt, hogy a játékosok ennyire levették a dolgot, szerintem erre még lehet a jövőben építeni.)

Lassú haladás…

Silver szerez szájról olvasó szoftot – van valami balsiker dobás a vásárlás közben, de addig nem érdekel senki, amíg Jack be nem dugja a több tízezres rigóvezérlőjébe, ami ettől elfüstöl… (Azért nem vagyok szőrös szívű, megjavíthatta, igaz ezzel sikerült még egy edge-et elköltenie, de sebaj úgyis sok van, és harc közben csak zavarnának. ;) )

A délelőtt során Jack gyógyít, én káderezem tovább a pácienseket, Spartak vigyáz ránk, Silver és Iggy pedig elmegy infót gyűjteni. Azon túl, hogy Dr. Goodman egy jó ember volt (…), és helyi viszonylatban meglehetősen gazdagnak számított, nem sok releváns infóhoz jutnak. Ahogy a pláza alsóbb szintjein bóklásznak, hirtelen négy fickóra figyelnek fel akik elkezdik körbevenni őket. Pár lövés, tűzgolyó, villám, aztán miután elintézték őket inkább visszatérnek a biztonságosabb felső szintekre.
(Nem akartam halálos ütközetet csak, hogy érezzék: minél lejjebb mennek, annál veszélyesebb a környék. A kétszeres túlerő viszont még csak meg sem tudta őket karcolni… azt hiszem erősíteni kell az ellenfeleken.)

Próbáljuk abból az irányból kideríteni a dolgot, hogy a doki, hogy hagyhatta el a bodegavárost. Találunk egy rigót, aki szokott neki fuvarozni, a 168-asok különböző helyeire visz kisebb csomagokat (szerveket). Ezeket egy 168-as ork srác, Tyler szokta neki adni.

Felpörögnek a dolgok

Tyler

Tyler

A 168-asok egy alja banda, még az itteni mércével mérve is. Sok nyom mutat feléjük. Először le akarunk menni beszélni velük, de Jack amellett érvel, hogy várjunk egy kicsit, hátha tudunk Tylerrel találkozni, és infót szerezni tőle. Beválik az ötlet, mivel később kiszúrjuk, hogy Tyler épp a közelben grasszál. A két szamuráj kimegy, hogy behozza, de nem igazán sikerül meggyőzni. A srác kereket old (a szamurájoknál kimaradt a pusztakezes harc a pontelosztásból), én rálövök egy sokkólóval, még azt is legyűrni, mire Silver rányom egy varázslatot amitől kezesbáránnyá változik. (Nem elég, hogy a mystic adeptet már nem hatja meg a kimerülés sem (egy meglehetősen jól sikerült ‘quickened’ increase charisma spell sokat segített rajta, amíg valaki nem semlegesíti), de olyan erős elmebefolyásoló varázslatot tudott nyomni, hogy a szerencsétlen orknak esélye sem volt arra, hogy kikerüljön belőle.)
Beinvitáljuk a rendelőbe ahol elkezdjük kikérdezni. Kiderül, hogy a doki le akart innen lépni, Terrence (168-asok helyi főnöke) segített neki. Most az alsó szinten bújtatják, amíg ki nem viszik a városból. Nagyjából 50 bandatag van lenn, az az ő helyük. Elkezdünk ötletelni, hogyan tovább, de inkább a következő ülésre hagyjuk.

Ja közben valami helyi vezető megkereste Jacket és finoman közölte, hogy szar orvos (tény, hogy nem sikerültek túl jól az extended tesztjei), és jó lenne, ha másnapra lelépne.

[Folytatás hamarosan]


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához