LFG.HU

auer
VegyesCimkek

Shadowrun LogoAz előző részben a csapat kiderítette, hogy az eltűnt orvos nyomai a 168-asok nevű bandához vezetnek, akik az egykor szebb napokat látott Buy Smart bevásárlóközpont mélygarázsában tanyáznak. Dr. Goodman önszántából akar távozni a pusztulatból, amiben a banda segít neki. A játékosok által alakított árnyvadász csapat megbízója viszont mást akar…

Hogyan tovább?

Silver felhívja Mr. Y-t, hogy tudjuk mi lett a jó doktorral, mit szeretne, mit tegyünk. A megbízó szeretné fenntartani a helyzetet, szóval, ha megvan a doki, akkor győzzük meg, hogy érdemes neki továbbra is itt dolgoznia. Felmerül az ötlet, hogy tegyünk be neki egy agybombát. Mivel konkrétan ilyenünk nincs, egy eléggé hasonló de kamu cuccot összehegeszt Jack, amiről vagy elhiszik vagy nem. (Ezt én egy nagyon okos ötletnek tartottam. Ha nincsen valódi agybomba, akkor a második legjobb dolog egy kamu agybomba, egyszer valamikor nagyon sokára lehet az egyik játékosnál is bevetem majd. :))

Tyler – továbbra is a varázs hatása alatt – lemegy a 168-asok helyére kideríteni, hogy pontosan hol van az orvos. Rakok rá egy audió és egy videó poloskát. A videót sajnos kiszúrják, viszont az audió megy tovább.

Scorcher

Scorcher

Közben megjelenik Scorcher aki rámutat Silverre, hogy te meg én, itt és most, csináljuk. Silver úriember, így belemegy a légyottba. Hátránya, hogy az intenzív testmozgás miatt elveszti a kontrollt Tyler varázsa felett. Ez annyira nem is gond mert, ahogy halljuk, egy sámán vizsgálja meg Tylert, de nem talál konkrét nyomot. A befolyás megmaradt, Tyler nem köp be minket. (Véleményem szerint a poloskának a jelenléte, meg még a varázslat hatásának utólagosan is felfedezhető nyomai azért csak felkeltik egy amúgy is gyanakvó közösség gyanúját…)

Jack és Spartak lemennek kereket cserélni a furgonon. Spartak megpróbálja megemelni a furgont, mondván ”nincs kedvem elővenni az emelőt”, de nem jön össze, így marad a régi, jól bevált út. Tömeg gyűlik köréjük, akik szeretnék ha D.r Jack maradna, mert hát jó orvos (jobb mint a semmi). Jack jelzi, hogy a helyi vezetőség pont az ellenkezőjét akarja, meg hát ingyenmunka. A tömeg érvelése: “és a hippokratikus eskü, az smafu?” illetve az egyik csövi felvilágosítja, hogy a praxisért fizetni kell, kenje meg az igazgatót. Szóváltás kerekedik, hogy itt tartsák, eközben valaki kilövi az egyik kereket. Kis fenyegetés, hogy legyen megcsinálva, és akkor már a garffitik is letakarítva, különben lelép innen.
(Igazából ezt is egy olyan kérdésnek tartottam, amin elmorfondírozhat a játékos, hogy melyik “oldalt” választja: gyógyítson inkább, és próbáljon felépíteni egy – nem túl sikerrel kecsegtető – orvosi egzisztenciát, vagy enged a szelíd fenyegetésnek.)

Tervezés

A banda a régi mélygarázsban és néhány általuk fúrtak járatban dekkol. Jack leküldi a drónját felderíteni, így nagyjából felmérjük az erőviszonyokat. Kitörpöljük a tervet: Silver, Spartak és Iggy láthatatlanul lemennek. Megkeresik a dokit, és kihozzák lehetőleg feltűnés nélkül (ezt érezzük, hogy nem fog menni, de jól hangzik.) Én és Jack a felszínen a garázs bejáratánál várunk. Elhelyezek egy bombát a bejáratot védő barikádnál – ez lesz az elterelés, Iggy robbant, ha gond van, és beküldjük a harci drónokat.

Megkeresem az igazgatót.
Én: KM, hogy hívják?
KM: Hmm.. Ádám, rég szólaltál meg, adjál neki nevet te!
Ádám: Fura név.
Én: Szóval Misss “Ádám-rég-szólaltál-meg-adjál-neki-nevet-te”…

Egy kis meggyőzés-fenyegetés kombóval rávesszük, hogy visszahozzuk az orvost, de a bandák álljanak mellé/mellénk, hogy a 168-as üldözőkkel ne kelljen foglalkozni. Biztonság kedvéért hagyok egy poloskát az irodájában nem dob-e fel minket de úgy tűnik nem.
(Nekem az maradt meg a jelenetből, hogy a garázsban tartott felderítés során a rigó karaktere rácuppant arra a lehetséges szálra, hogy esetleg az igazgatónő – végül Jane Hamilton lett a neve – egy húron pendül a 168-asokkal, csak mert odalent is egy idősebb, rekedtes női hangot hallott. Én jól szórakoztam ezen.)

Eksön

Ahogy Jack megjegyzi: Kész a terv, gyerünk árnyjárókodni!

Minden megy a terv szerint, a három jómadár átjut az őrszemek közt, viszont egy elementál anyagiasul, és a betonból kinyúlva megpróbálja megragadni Silvert. Egy másik sasfejü, pumatestű, skorpiófarkú szellem pedig Iggynek ugrik neki. Gondot nem okoznak, viszont a korábban elhagyott 7 őr figyelmét felkeltik, akik elkezdik sorozni a terepet. (Apropó az őröknél Ares fegyverek vannak, ezt a KM többször hangsúlyozza, az előző kaland is Ares kötődésű volt, szóval biztos fontos…) (Ahogyan a KM azt is hangsúlyozta, hogy az első emeleten tucatjával árulják a ciril betűs, utángyártott Kirgizisztánból származó Ares fegyvereket.)
A fedezőtűz egy-két kósza golyója betalál, de nem okoz gondot. Igazából a még mindig láthatatlan játékosok szépen aprítják az őröket. (Az egyik kiegészítőben szó van a 168-as bandáról, ott írják, hogy szeretik és gyakorolják a hit & run taktikát. Nos az őröknek esélyük se volt runolni, pedig két kör után megpróbálták, de Silver, aki Farkast követi még azért biztos ami biztos alapon utánuk rohant.) Iggy robbantja a bombát.

Mi látjuk a robbanást, de valami nem stimmel, meglessük. Kiderült, hogy a bomba arrébb került a barrikádtól (valószínűleg valami szellem a ludas benne), az sértetlen, de nincs őrség. Valami nem oké, a drónokkal elindulok befelé Jackkel.
Bent lecsapdossák az őröket, viszont a teljes csarnok üres. Asztálban Silver kiszúr egy illúziót, ami egy kijáratot leplez – a korábban szóba került titkos kijárat, de Tyler túlságosan alacsonyan volt a táplálékláncban, így volt nem tudta.
Az illúziófal mögött egy földalatti járat van. Újra rácsatlakozom Tyler poloskájára, visszajátszom a felvételeket. Kiderül, hogy valahonnan megtudták, hogy jövünk, és kiürítették a helyet. Fél óra előnyben vannak.
(A játék-ülés végére nyilvánvaló lett, hogy tulajdonképpen mindenki tudta, hogy itt vannak, és mivel idegenek, ezért nagyon is gyanakvással kezelték őket. Az álcázásra se nagyon fektetett gondot a csapat. Silvernek nem jutott eszébe, hogy esetleg a terv megbeszélését is biztosítani kellene a mágikus megfigyelés ellen, még akkor sem, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy az “ellenségnek’” is van legalább egy varázshasználója.)

Üldözés

Elindulunk a járatban, elöl Iggy láthatatlanul, utána Spartak, utána Silver ugyancsak láthatatlanul, majd én zárom a sort. Jack (most NJK, mert a játékosa nem tudott eljönni), visszamegy a kocsihoz kereket cserélni, megint. Pár métert teszünk, amikor Silver kiszúrja az asztrálban az üzenetküldő triblit (saját hülyeség  valami szellem). A doki üzent vele (Igazából üzentet, de ez lényegtelen, a csapat se akadt fent azon, hogy így akar kommunikálni.), hogy ő szabad akaratából ment el, hagyjuk békén, nem fog visszamenni. Ha mégis üldözzük, ránk robbantják az alagutat. Iggy és én is keressük a tölteteket, de nem látjuk, mondjuk annyira nem tartjuk blöffnek. A nemleges válasszal eltűnik a tribli, majd előttünk elkezd berobbanni az alagút. A jó része a dolognak, hogy én állok hátul, a rossz, hogy pont fordított sorrendben kezdeményezünk, így mindenki tapos mindenkit (főleg a láthatatlanok egymást). Én kicsit kijjebb jutok a többiekre rárobban a töltet, és betemeti a föld őket. Egyelőre élünk. (Igazából nem állt szándékomban még itt se megölni az egész partit, csak azt szerettem volna, ha elgondolkodnak egy kicsit.) A két bicskás kiássa magát, majd Silvert is előkaparják. A robbanás megnyitotta a járatot felfelé, így most egy hosszasan kanyargó lövészárokszerűség alakult ki. Silverre rálőnek egy mesterlövészpuskával, hogy lebeszéljék a további akcióról, nem sok sikerrel.

Keresés

Visszamegyünk a kocsihoz Jack drónjaival, és elkezdjük keresni a menekülő 168-asokat a városban és a környékén. Nagyobb csoportot, járműveket keresünk sikertelenül. (Az ellenség kezére játszik az a tény, hogy a helyzet nagyjából olyan, mint Tel Avivban a bombamerénylet után. A 168-asok szétszéledtek, elvegyültek, levették a bandaszíneiket, szóval nyílt színen rejtőztek.) Silver idéz egy szellemet, ami megtalálja Tylert egyedül egy kis bodegában. Beküldjük a szellemet, hogy hozza ki, majd mivel ez nem igazán megy, Silver rálő a tézerrel, majd még egyszer. Tyler szíve megáll. Zsákutca. (Attól féltem, hogy ha elkapják a szegény orkot, akkor addig “mogyorózzák” amíg el nem köp valamit, amire megint rácuppan a csapat, de a kockák a kezemre játszottak (csak egy kicsit kellett csalni :) ))
Csekkoljuk a kapukat, de ott sem mentek ki. A szellemmel keresünk mágikusan aktív dolgokat, ami a közelben kiszúr két személyt és egy védőkörrel védett kunyhót. Ott tartunk, hogy a furgonnal “miért ne?” alapon berongyolunk a kunyhóba, ha valaki ellenáll, azt meg lelőjük. Utolsó pillanatban felhívom az igazgatónőt, aki azt mondja, hogy az egy sámán ne bántsuk. Oké.

Bodegaváros

Bodegaváros

Megtaláljuk az egyik mágikus személyt: egy púpos hajléktalan, aki épp a kocsiját tolja. A két szamuráj elkapja, behúzza a sikátorba és elkezdi megdolgozni. Habár random NJK, megerősíti a gyanúnkat, hogy a 168-asok nem menekültek el, hanem szétszórtan meghúzták magukat. (Igazából ő is egy félig meddig kidolgozott NJK lett volna, aki hangsúlyozta volna, hogy mennyire sok mutáns él ennyire közel Glow City-hez, de erre nem igazán került sor.)

B terv

Már nagyon le akarjuk zárni, úgyhogy az újabb tervünk: hangosan szidjuk a 168-asokat, és látványosan elhúzunk a városból. Lefizetjük a kapuőröket meg egy-két NJK-t, hogyha látják távozni a dokit, vagy egy 168-as járművet, akkor szóljanak. (Ezt jó ötletnek tartottam, egy kicsit elővette a csapat a legritkább és legértékesebb fegyverét, az agyát, és egy hasonlóan ritka eszközzel a megtévesztéssel kombinálta.) Arra alapozunk, hogy ezek után ki akarják vinni Dr. Goodmant ahogy korábban is tervezték. Felhívjuk Jack ismerősét Cyb3r B1llt, hogy a Tylertől elszedett komlinkkel kezdjen valamit.
Megerősíti, majd a kapuőrök is jeleznek, hogy éppen viszik ki a dokit. Bevágunk a furgonjuk elé, megpróbáljuk leszorítani. Nem sikerül, mert a másik rigó jobb (azaz több pénze volt felszerelésre). Kinyitjuk a hátsó ajtót, megpróbáljuk kilőni a sofőrt vagy szélvédőt, de a két szamuráj csak puttyogtat, míg végül nekem a rohampuskával sikerül lyukat ütni rajta. (A szerencsés lövés az szerencsés lövés, akárki is adja le.) Silver varázslattal ráveszi a rigót, hogy álljon le, és nyissa ki az ajtókat. Ez sikerül is, viszont a hatás elmúltával újra a gázba tapos. (A sámán egy sikert ért el, és így is három körbe/akcióba került az ellenséges rigónak leküzdeni a hatást.) A nyitott hátsó ajtón át sikerül szétloccsantanom a fejét. (Ld. előbbi kommentem a szerencsés lövésekről.) Végre megvan a doki. Párszor tökön rúgom az eddigiek miatt.

Furgonos üldözés

Narratívan befejezzük a kalandot, betesszük a kamu agybombát, befenyítjük, jelezzük Mr. Yamamotónak, hogy mi a helyzet. Silver kifizet minket, illetve az adósságának egy része le van tudva. 3 hét jól megérdemelt pihi következik a karaktereknek.

Mindezt 4 játékülés alatt (darabja kb 4 óra, sok offolásal) sikerült abszolválni.

A kaland célja és értelme tulajdonképpen egyetlen dilemma lett volna: van-e olyan helyzet, ahol már érdemes feladni, amikor már nem lehet átgázolni az ellenségen. Ezt játék után megkérdeztem a kalandban kulcs szerepet játszó Silver játékosától, hiszen főleg neki lett volna vesztenivalója. Azt mondta, hogy soha eszébe se jutott, hogy feladja, legfeljebb az, hogy innen hogyan tovább. Érdekes lesz tervezni egy olyan kalandot a csapatnak, ahol egyáltalán nincs megoldás >:).

Pár szó még a jutalmazásról. A szokásos nuyenen kívül, amit most Silver maga fizetett, és átlagosan 7,6 karma kiosztásán túl adtam ingyen knowledge skillt (mementó a kaland központi témájáról, és saját tapasztalat, hogy karakteralkotás után már senki nem költ ilyesmire). Ahogyan megígértem, adtam Iggynek egy ingyen contactot, illetve jónak látszott, hogy O’Brian már amúgy is meglévő ‘Dependent’ negatív tulajdonságát egy szinttel megnöveljen a mostantól nevelt lánya miatt. Illetve ahogyan arról szó volt, már a kaland kezdete során engedtem, hogy Silver levásároljon néhány pont hátrányt (ezzel számításaim szerint elköltve nagyjából az összes most kapott karmát).


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához