LFG.HU

Serrath
ismertetőCimkek

A Warhammer Fantasy megszűnését nem mindenki volt hajlandó elfogadni, úgyhogy néhányan saját kézbe vették a folytatást. A 9th Age Fantasy egy rajongók által létrehozott és folyamatosan karban tartott játékrendszer, amely fantasy terepasztalos stratégiai játékokhoz készült.

Ezzel a játékkal, rendezvényeivel, szabályaival foglalkozik a http://fantahammer.blog.hu  is.

Magát a terepasztalos stratégiai játékot külön most nem szeretném bemutatni, több cikk is készült már róluk:

http://lfg.hu/50429/ismerteto/jatek-a-terepasztalon-1-resz/

http://lfg.hu/50432/ismerteto/jatek-a-terepasztalon-2-resz/

http://lfg.hu/67087/ismerteto/tabletop-wargame/

A játék tulajdonképpen egy alternatív földi középkorban játszódik, még a térkép is hasonló, ezt a készítők sose tagadták. Ennek ellenére, vagy épp ennek segítségével sikerült egy nagyon komor, igazi dark fantasy környezetet létrehozni, csemegézve az ötletek végtelen tárházából. Ennek is köszönhető, hogy 16 játszható frakció van.

A játék rendszere nagyon hasonló a legtöbb wargame rendszeréhez, itt is vannak a megszokott statisztikák, különböző egységek, felszerelések. Eltérés, hogy itt az osztagok nem különálló figurákként kezelendőek, hanem egy nagy blokkot, kockát képviselnek, folyamatos talpérintkezésben. (Aki játszott Total War-t, az könnyen el tudja képzelni, hogy miről van szó.)

Öt különböző kategóriába csoportosulnak egységeink.

A Lords és Heroes csoportban vannak a különleges karaktereink, hőseink, akik mindenféle varázstárgyak birtokosai lehetnek. Vannak számukra sereg specifikus és mindenki által elérhető eszközök is. Ők a vezérek, seregek irányítói. Lehetnek nagyhatalmú varázslók, kegyetlen gyilkológépek, vagy valami nagy szörnyön lovagló legyőzhetetlen harcosok.

A Core egységek a sereg alapja, a tömegek, a sereg magja. A legáltalánosabb egységek, akiket ha tetszik, ha nem, be kell hozni seregünkbe.

A Special csoportba a kicsit komolyabbak tartoznak, legegyszerűbben úgy írhatnám, hogy ők az elit katonák, hadigépeink, a nehéz lovasság. Ez persze seregenként eltérő, de általában rájuk épülnek a seregek.

A Rare csoportban igazi különlegességek vannak, óriási szörnyek, pusztító gépek. Ők a fűszer a pörköltben.

A seregek összeállításánál két kritériumcsoportnak kell megfelelni. Itt a testvérjátékkal ellentétben nem slotok vannak az egységeknek, hanem a sereg pontértékének százaléka a korlát.

A Lords és Heroes csoport nem lehet több, mint a sereg összes pontjának 50%-a, Core a seregnek minimum 25%-a kell legyen, a Special max 50%, míg a Rare csak 25% lehet.

Emellett korlát van még pontszámtól függően a duplikációkra is. Például 2500 pont esetén maximum négyszer szerepelhet ugyanaz az osztag a sereglistán. (A legutóbbi magyar verseny például ilyen pontszámmal ment, de ennél sokkal kisebb seregekkel is érdemes már belevágni a játékba.)

Ezzel a korláttal elérik, hogy bizony hozni kell olyat is, amit nem akarsz, ami a tápoldatban gazdag játékosoknak lehet, hogy szúrja a szemét, de segít megteremteni az egyensúlyt a játékban.

Ezzel elérkeztünk ahhoz a ponthoz, ami igen lényeges ebben rendszerben, melyet a játékosok alkottak és tartanak karban folyamatosan. Tudom, aki járatos a témában, annak unalmas ismételgetni, de fontos! A rendszer végre elindult abba az irányba, hogy kiegyensúlyozott legyen.

Nincs kiemelkedő sereg, nincs olyan, amelyikkel nem lehet elmenni versenyre. Végre afelé tartunk, hogy nagyon is játékosbarát, játszható rendszert kapjunk, köszönhetően a 9th Age csapatának.

Egyébként az alábbi seregekkel lehet próbálkozni a hobbiban:

  • Beast Herds
  • Daemon Legions
  • Dread Elves
  • Dwarven Holds
  • Empire of Sonnstahl
  • Highborn Elves
  • Infernal Dwarves
  • Kingdom of Equitaine
  • Ogre Khans
  • Orcs and Goblins
  • Saurian Ancients
  • Sylvan Elves
  • The Vermin Swarm
  • Undying Dinasties
  • Vampire Covenant
  • Warriors of the Dark Gods

Ahogy korábban is írtam, 16 sereg van, mindemellett a szabályok és seregkönyvek is ingyenesek. Ezeket most külön nem mutatnám be részletesen, a blogon bemutatásra kerülnek majd szép sorjában játéktechnikai és háttérvilág szerint is.

De találunk itt még egy kisebb könyvet a varázslatokról, és igényesen megalkotott, színes varázslatkártyákat is.

Külön jó, hogy igazán két egyforma sereg nincs. Mind eltérő figurákat, statisztikákat, játékstílust biztosít. Éppen így minden sereg más-más stratégiával rendelkezik minden egyes sereg ellen.

Nagyon tetszett a versenyen is, hogy itt nem működik, hogy adott a sereged, a stratégiád és azt csinálod végig mindenki ellen.

Itt van egy sereged, megnézed, hogy az ellenfélnek milyen serege van, és aszerint próbálsz játszani, érvényesülni. Mivel nagyobb szerepe van a közelharcnak, így a felállás is sok mindent befolyásol egy varázsló vagy lövész, ne adj isten lassabb sereggel.

Emellett a készítők ügyeltek arra, hogy felülmúlják a korábbi szabályokat, sablonokat és kilépjenek azok korlátjai közül, érdekesebbé téve a játékot és az egyes seregeket is. A rendszer több játékstílust biztosít a seregeknek.

A HTC, azaz Hungarian Team Championship mellett, ha jól hallottam, lehetséges még idén egy fantasy verseny, mely szintén ezt a rendszert használja. Emellett a Keleti blokk is tervezi egy fantasy verseny lebonyolítását, talán épp Füzesabonyban! De ez még csak tervezet. Az viszont biztos, hogy az Október 8-n megrendezésre kerülő Bitz Börze alkalmával tartunk bemutató játékot.

Nemzetközi szinten az európai csapatverseny is (ETC) ezen szabályrendszer szerint zajlott, a készítők az ottani tapasztalatok alapján nem sokkal utána azonnal módosítottak a rendszeren, szóval mint látható, a rendszer is fejlődik.

Remélem lesz, akinek felkeltette a téma az érdeklődését.

Köszönöm a figyelmet!

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához