LFG.HU

Daoldin
RPGCimkek

Az anyag a Nordes kiegészítő része, és bár a hivatalos megjelenésig még áteshet kisebb-nagyobb módosításon, a szerzők-szerkesztők engedélyével szabadon letölthető, felhasználható.


Varázslatok

ALABÁSTROM KÓDEX

LÁTHATATLAN SZOLGA

Típus: speciális
Nehézség: 3
Esszenciaigény: 22
Erő: 20
Hatótávolság: zóna
Komponensek: szó, mozdulat, anyagi (légvétel)
Elmondási idő: 10 szegmens
Hatóidő: 10 perc/ mágiahasználat szint
Leírás: A varázslat megidéz egy apró légelementált, amely teljesíti a varázsló minden gondolatát, ameddig képes rá. A szolga képes tárgyakat felvenni, letenni, vinni, ajtót nyitni, és egyéb házimunkákhoz hasonló dolgokat elvégezni, de nem harcolhat, és nem ért a komolyabb felkészültséget, szakmai tudást igénylő, bonyolultabb feladatokhoz. Egyszerre csak egy dologgal tud foglalkozni, tárgyakat mágiahasználat szint / 1 kg-ig képes megemelni, tolni ennek a dupláját.

LÁTHATATLAN TESTŐR

Típus: speciális
Nehézség: 5
Esszenciaigény: 30
Erő: 15
Hatótávolság: zóna
Komponensek: szó, mozdulat, anyagi (légvétel)
Elmondási idő: 4 szegmens
Hatóidő: 20 szegmens/ mágiahasználat szint
Leírás: A varázslat egy megfoghatatlan, láthatatlan erőt teremt, amely a varázslót óvja mindennemű fizikai támadástól, legyen az egy tigris harapása, nyílvessző, vagy kardcsapás. A támadónak először a testőr védelmén kell áthatolnia, és ha ez sikerül, csak utána érheti el a varázslót. Játéktechnikailag ez úgy történik, hogy először a testőr Védőszintjét, amely megegyezik a varázsló mágiahasználat szintjének felével, vetjük össze a támadó Támadószintjével, majd ha a támadó győzött, a szokott módon ismétli meg a támadást a varázsló ellen. A láthatatlan testőr egyszerre csak egy támadást blokkolhat, amelyet a varázsló választ ki, ha esetleg egy szegmensre több támadás is jutna.
Bár egyesek a láthatatlan testőrt egyfajta légelementálnak hiszik, elgondolkoztató az a tény, hogy mikor felfog egy sikeres kardcsapást, hallani lehet a pengék csendülését.

SKARLÁT KÓDEX

TŰZGÖMB

Típus: önmagára ható
Nehézség: 8
Esszenciaigény: 65
Erő: 60
Hatótávolság: mágiahasználó
Komponensek: szó, mozdulat, anyagi (lángnyelv)
Elmondási idő: 20 szegmens
Hatóidő: 10 perc/mágiaszint
Leírás: A varázslat létrejöttekor egy körülbelül 2 m átmérőjű tűzgömb jelenik meg a talaj felett lebegve, melynek közepén maga a varázsló áll. A gömb segítségével, korlátozott hatékonysággal, utazni is lehet, azaz a varázsló enyhe koncentrálással (közben harcolhat, varázsolhat, stb.) képes mozgatni. A haladás sebessége megegyezik egy sétáló emberével, legfeljebb 100 m magasra emelkedhet vele, és bonyolult manővereket nem képes végrehajtani. A gömb, a varázsló súlyán kívül, maximum 20 kilogrammnyi terhet bír el. A tűzgömb sebzése, ha valaki érintkezik vele, 3d6 fizikumpont, tartós érintkezéskor minden 5. szegmensben újabb 3d6. A varázsló csak korlátozottan lát ki a gömbből, 20 méterig normális a látótávolság, annál kijjebb egyre rosszabb, míg 50 méteren túl egyáltalán nem lát az előtte csapdosó lángnyelvek, és a hőtől hullámzó levegő miatt. Ugyanezért ő is bizonyos védelmet élvez, a vele közelharcot vívók az állandó sebzés miatt “Nagyon kedvezőtlen” helyzetben vannak (-20 célszám módosító), a lőfegyverek ellen pedig +1 védettségi módosítót kap. A vízalapú varázslatokkal szemben 10-es erejű gátat alkot – magasabb erejű vízvarázslatok többlet ereje átcsúszik ezen a védelmen, az átcsúszott résznek megfelelő hatást kifejtve.

TŰZBÖGÖLY

Típus: speciális
Nehézség: 5
Esszenciaigény: 15 / darab
Erő: 20
Hatótávolság: zóna
Komponensek: szó, mozdulat, anyagi (lángnyelv)
Elmondási idő: 8 szegmens
Hatóidő: 1 perc
Leírás: A varázslat elmondását követően a varázsló kezéből egy ökölnyi tűzpamacs repül a hatótávolságon belül kiszemelt áldozathoz, és eszeveszetten röpködni kezd körülötte. A “bögöly” gyorsasága és fizikumpontja 10-es, Támadó- és Védőszintje megegyezik a varázsló mágiahasználat szintje felével (felfelé kerekítve), találat esetén 1d6 fizikumpont veszteséget okoz, és 10% eséllyel begyújtja az ellenfél ruhadarabját vagy éghető testrészeit (haj, szakáll). A bögölyre nem kell koncentrálni, a varázslat kimondása után önállóan működik a hatóidő lejártáig. A tűzbögöly rendszertelen és őrült cikázása igen zavaró és idegesítő, ezért az áldozat “Kedvezőtlen” körülmények között harcol. A varázsló képes egyszerre több bögöly megidézésére is, ebben az esetben ha egy áldozatra több bögöly jut, figyelembe kell venni a túlerőre vonatkozó szabályokat is.

TŰZTÁNC

Típus: speciális
Nehézség: 1
Esszenciaigény: 5
Erő: 5
Hatótávolság: zóna
Komponensek: szó, mozdulat, anyagi (lángnyelv)
Elmondási idő: 10 szegmens
Hatóidő: 1 perc/ mágiahasználat szint
Leírás: Eme varázslat igencsak kirívó a Skarlát Kódex egyéb varázsigéi közül, hiszen nem sebez, és még csak nem is véd, jelentősége inkább különféle ünnepeken, kultikus eseményeken mutatkozik meg.
A varázsló bármilyen alakú, max. ember nagyságú tüzet gyújthat, amelyet csak a mágia táplál, így nem éget semmit. A tűz alakját, mozgását, színét stb. a varázsló, folyamatos koncentrálás mellett, tetszőlegesen változtathatja, képességeihez mérten.
Művészet ez, amely a tűzvarázslóhoz legközelebb álló formában fejezi ki az alkotó érzelmeit, gondolatait. A tűz táncának, külsejének szépségét egyszerű főérték- vagy jártasságpróbával is meghatározhatjuk – Tudat vagy Művészet -, de a tehetséges Játékos szóban, rajzban is bemutathatja művét, a játékostársak és a Mesélő közös zsűrije előtt.
A Tűztánc varázslatot Magnius papjai fontosabb vallási ünnepekkor használják, de a különböző tűzvarázsló rendek tagjai is előszeretettel alkalmazzák, ha szórakoztatni, vagy szórakozni vágynak. A Trialcor Hercegségben még ma is felemlegetik, amikor Delas Bort és tanítványai eljátszották az uralkodó születésnapján a hercegség rövid, ám annál mozgalmasabb történetét csupa színes tűzfigurák segítségével.

SZELLEMKÉZ REND

SZELLEMSZEM

Típus: speciális, térmágia
Nehézség: 2
Esszenciaigény: 10 + óránként 5 / 24 + óránként 7
Erő: 15
Hatótávolság: 1 km/ mágiahasználat szint
Komponensek: szó, mozdulat, anyagi (szemgolyó)
Elmondási idő: 1 perc
Hatóidő: 1 óra/ mágiahasználat szint
Leírás: a varázsló kényelmesen elhelyezkedik, kezébe veszi a komponensként használt friss szemgolyót, amely származhat bármilyen állattól vagy értelmes lénytől, majd elvégzi a varázslatot. A varázslat hatására az elbájolt szemgolyót képes bármilyen irányban mozgatni, reptetni, maximum egy vágtató ló sebességével, a hatótávolságon belül. Ez alatt a varázsló nem cselekedhet szinte semmit, meditatív állapotban, csukott szemmel ül, de a neki feltett kérdésekre képes válaszolni. Alapesetben a szemgolyó által látott dolgokat érzékeli, mintha csak a saját szemével tájékozódna, így felderítheti a vonuló, vagy táborozó sereg környezetét, nem leselkedik e rá ellenséges csapat, vagy egyéb veszély. Ha macska, bagoly, elf, vagy egyéb éjszakai állat szemét használják fel, úgy a varázsló képes sötétben is látni, mintha csak éjszakai látással rendelkezne. A varázslat egy másik továbbfejlesztett változata, amikor a felderítő képes a mágia érzékelésére is. Ebben az esetben a szemgolyót használat előtt egy speciális folyadékban kell megmártani (amely különféle ritka növényi és ásványi anyagokból áll, költsége 50-100 arany), és ezek után a szokásos tulajdonságok mellett a szemgolyó a Fejlesztett mágiadetekció és az Esszencia érzékelés varázslatok alatt leírtakkal is rendelkezik.
A varázslat jelentős hátránya, hogy a Szellemszem fizikailag sebezhető, amely sérülés visszahat a varázslóra. A szem 6-os Védőszinttel rendelkezik, fizikumpontja 5. Amikor a szem megsemmisül, a hirtelen sokk csúnya hatásokat okozhat az őt irányító varázslónak: pl. sorspróba dönti el, hogy mennyi időre veszíti el a látását (órák, napok), de a Mesélő egyéb hátrányokat is kitalálhat.
Megjegyzés: amikor Nordes valamelyik serege a Szellemkéz Rend támogatásával indul hadba, a sereg közepén mindig megtalálható egy robosztus, erősen páncélozott, íjászokkal és testőrökkel óvott szekér, amelyben 5-6, általában kezdő, vagy közepesen erős varázsló kuksol. Az ő feladatuk szigorúan csak a felderítésre vonatkozik. A körülöttük helyet foglaló hírnökökkel közlik, ha valami gyanúsra bukkannak, akik aztán szaporán a megfelelő parancsnokhoz rohannak, hogy előkészíthessék a megfelelő védelmet, vagy ellencsapást. Általában egy ügyes kezű rajzoló is helyet foglal a batárban, aki a varázslók által közvetített képet veti papírra, így a hadvezérek idegen területen is könnyen térképhez juthatnak. A varázslat segítségével nem csak cselt vető csapatokat derítettek már fel idejében, hanem láthatatlanul közelítő ellenséges varázslókat is, akik valószínűleg csúnya varázsigéket készültek bevetni a katonák ellen.
(Az igen költséges komponens (a mágiát érzékelő változatnál) miatt egyszeri “kalandozók” ritkán használják a varázslatot (ha egyáltalán birtokolják), a háborúra sok pénzt áldozó Nordes engedheti csak meg magának.)

NÖVÉNYLÉTRA

Típus: növényre ható
Nehézség: 4
Esszenciaigény: 40
Erő: 50
Hatótávolság: 30 méter
Komponensek: szó, mozdulat, anyagi (mag)
Elmondási idő: 20 szegmens
Hatóidő: 1 óra
Leírás: a varázsló képes egy közönséges magból, egy legfeljebb 30 méter magas, vaskos indát növeszteni, amely stabil, és rendkívül könnyen megmászható, sőt, “ágai” apró mozdulatokkal még segítik is a felfelé igyekvőket. A növény 100 szegmens alatt éri el a kívánt magasságot, és a hatóidő lejártával ugyanennyi idő alatt zsugorodik vissza eredeti méretére. Az inda átvágásához 60-300 Fizikumpont veszteséget kell neki okozni (attól függ hol akarjuk átvágni, a száránál, ahol vastagabb, vagy a végénél), a növény Páncélszintje 4.
Az inda éghető ugyan, de nehezen, a tűz alapú támadások sebzésének csak a felét szenvedi el.
Megjegyzés: A Szellemkéz Rend csatamágusai általában ostromoknál használják ezt a varázslatot, hogy helyettesítsék és kiegészítsék az ostromlétrákat. Az anyagi komponensként használandó magot az első rohamban részt vevő katonák szórják szét a vár falánál, vagy maga a varázsló juttatja oda telekinézissel, vagy más távolba ható varázslattal.

CSODÁLATOS PATKÓ

Típus: tárgyra ható
Nehézség: 5
Esszenciaigény: 8/ patkó
Erő: 10
Hatótávolság: 10 méter
Komponensek: szó, mozdulat
Elmondási idő: amíg a patkó készül
Hatóidő: 1 nap/ mágiahasználat szint
Leírás: A rituálé segítségével elkészült patkó nem fog megcsúszni jégen, vagy más sikamlós talajon, nem fog beleragadni a sárba, és egyáltalán, a bűbájos patkóval megpatkolt ló minden nehéznek minősülő terepen ugyanúgy tud vágtázni, mintha azt a legkiválóbb állapotban lévő országúton tenné, ezen kívül a hatóidő lejártáig nem kop el, nem görbül meg, azaz nem kell cserélni. A varázsló szemmel tartja a patkó kikovácsolásának teljes időtartamát, miközben a varázslat szükséges rituáléját végzi. A bűbájjal egyszerre több patkót is fel lehet ruházni, ha a kovács egyszerre többet is készít, ilyenkor az elmondási idő nem változik, csak a belé fektetett esszencia. Természetesen a hatás csak akkor tökéletes, ha a ló mindegyik patáján ilyen patkó van. Ha a patkó készítésekor komponensként pegazus szőrét is felhasználják, a hatóidő örökké tart.

PÁNCÉLTÖRŐ NYÍLVESSZŐ

Típus: tárgyra ható
Nehézség: 3
Esszenciaigény: 18/ nyílvessző
Erő: 15
Hatótávolság: érintés
Komponensek: szó, mozdulat, anyagi (gyémántpor)
Elmondási idő: 20 szegmens
Hatóidő: használatig, de maximum 1 hétig
Leírás: A varázsló elbájol egy nyílvesszőt, amely az első használatkor úgy fog keresztülhatolni a legjobb lovagi vérten is, mint meleg kés a vajon, azaz az áldozat, találat esetén, nem jogosult Páncéldobásra. A varázslat anyagi komponense egy csipetnyi gyémántpor (kb. 3-5 arannyi érték), minden egyes nyílvesszőhöz.
Megjegyzés: Ha a nyílvesszőre egy újabb varázslatot igéznek, az kioltja a páncéltörő hatást.

MESSZE SZÁLLÓ NYÍLVESSZŐ
Típus: tárgyra ható
Nehézség: 3
Esszenciaigény: 10/ nyílvessző
Erő: 15
Hatótávolság: érintés
Komponensek: szó, mozdulat, anyagi (ezüstpor)
Elmondási idő: 20 szegmens
Hatóidő: használatig, de maximum 1 hétig
Leírás: A varázslat elbájol egy nyílvesszőt, amely az első használatkor a normális távolság 1,5-szereséig képes elrepülni. Újabb 10 esszenciapont rááldozásával a lőtávolság újabb fele távval növelhető.
Megjegyzés: Ha a nyílvesszőre egy újabb varázslatot igéznek, az kioltja a megnövelt lőtávolságot.

CSENDET HOZÓ NYÍLVESSZŐ

Típus: tárgyra ható
Nehézség: 5
Esszenciaigény: 20/ nyílvessző
Erő: 15
Hatótávolság: érintés
Komponensek: szó, mozdulat, anyagi (ezüstpor)
Elmondási idő: 20 szegmens
Hatóidő: használatig, de maximum 1 hétig
Leírás: A varázsló elbájol egy nyílvesszőt, amely az első használatkor a becsapódás pontjában a Csendgömb (200. oldal) nevű varázslat hatását okozza.
Megjegyzés: Ha a nyílvesszőre egy újabb varázslatot igéznek, az kioltja a csend teremtő hatást.

FÉLELMET OKOZÓ NYÍLVESSZŐ

Típus: tárgyra ható
Nehézség: 5
Esszenciaigény: 80/ nyílvessző
Erő: 15
Hatótávolság: érintés
Komponensek: szó, mozdulat, anyagi (ezüstpor)
Elmondási idő: 20 szegmens
Hatóidő: használatig, de maximum 1 hétig
Leírás: A varázsló elbájol egy nyílvesszőt, amely az első használatkor a becsapódás pontjához legközelebb lévő 5 személyre a Félelem (232. oldal) nevű varázslat hatását okozza.
Megjegyzés: A varázslat csatatereken kiszámíthatatlan reakciókat okozhat, hisz lehet, hogy a Félelem hatása alá kerülő katonák társaikból is kiváltják ezt a reakciót. Az ellenségtől berezelt bakák általában csak arra várnak, hogy a mellettük álló mikor kezd el futni…
Ha a nyílvesszőre egy újabb varázslatot igéznek, az kioltja a félelem keltő hatást.

FARKASSZAGOT HOZÓ NYÍLVESSZŐ

Típus: tárgyra ható
Nehézség: 5
Esszenciaigény: 40/ nyílvessző
Erő: 15
Hatótávolság: érintés
Komponensek: szó, mozdulat, anyagi (ezüstpor)
Elmondási idő: 20 szegmens
Hatóidő: használatig, de maximum 1 hétig
Leírás: A varázsló elbájol egy nyílvesszőt, amely az első használatkor a becsapódás pontjához legközelebb lévő 5 állatra a Félelem (232. oldal) nevű varázslatként hat. Az állatok egy számukra veszélyes állat szagát érzik, amitől megriadnak. A lovak megbokrosodnak, a kutyák nyüszítve elsomfordálnak, stb.
Megjegyzés: A varázslat csatatereken lovas katonák ellen a leghasználhatóbb, hisz a megriadt állatokat nagyon nehéz rávenni a parancsok teljesítésére, megpróbálják ledobni lovasaikat, és könnyen megzavarják azon társaikat is, akikre nem hatott a varázslat.
Ha a nyílvesszőre egy újabb varázslatot igéznek, az kioltja a félelem keltő hatást.


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához