LFG.HU

szabadid
RPGCimkek

ELŐSZÓ

Az alábbi írás egy kivonat, amolyan összefoglaló a KULT: Divinity Lost szerepjátékhoz megjelent, ingyenesen terjeszthető Quick Start Rules (Gyorstalpaló) alapján. Az angol eredeti letölthető itt.
A Gyorstalpaló összegzi a legalapvetőbb szabályokat, a karakteralkotás menetét, segédletet nyújt négy különböző karakter típus (Archetípus) megalkotásában. Emellett, főleg a korábbi KULT kiadványokra támaszkodva, tartalmaz egy rövid összefoglalót a háttérvilágról.
Megjegyzés: előfordulhat, hogy a fordítás több helyen hiányos, vagy nem szó szerinti.

ILLÚZIÓ
A KULT világában minden karakter számára egyértelmű, hogy a valóságunk több, mint amit a puszta érzékszerveinkkel képesek vagyunk felfogni. Léteznek a miénkkel párhuzamos világok, más dimenziók, a tér és idő fogalmaink pedig elavultak. Hogy pontosan mi rejlik a színfalak mögött, kik mozgatják a szálakat és mi ezzel a céljuk? Nos, ezen titkok kiderítése a játékosokra vár…

Alapszabályok

A játék során, ha egy karakter konfliktushelyzetbe kerül, mindig 2d10-zel dob, ehhez pedig hozzárendeli a leginkább passzoló Tulajdonságát (ezek értéke alapesetben +3 és -2 között mozog), valamint levonja az esetleges negatív, például sérülésből adódó módosítókat. A végösszeg határozza meg a siker mértékét.

(15+) Abszolút siker, általában extra előnyökkel is jár.

(10-14) Félsiker, felléphetnek kisebb komplikációk.

(-9) Kudarc, ami rövid- és hosszútávú nehézségekkel is társul. Ilyenkor a Mesélő általában egy Eseményt hoz létre, ami lehet Sima (ilyenkor a baj megelőzhető, például: a sikátorban menekülő karakter útját egy szemetes konténer torlaszolja el, de még kísérletet tehet, hogy átmásszon rajta), vagy lehet Drasztikus (ilyenkor olyan fix veszteség, vagy negatívum éri a karaktert, amit nem tud elkerülni, például: a sikátor zsákutcában végződik)…

Klikk ide a letöltéshez

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához