LFG.HU

HóBagoly, Stöki, Roodie, BePe
RPG mesélőknekCimkek

Mesélői információk
Mesélői hozzáállás
A mesélő az alábbi alapelveket kell, hogy betartsa (az RPG mesélésére és a RPG-verseny mesélésre vonatkozó “alapszabályok” mellett):
- A játék során törekedni kell a különböző elemek arányára. Az eredeti, mesélői elképzelések szerint:
- A játékidőt figyelembe véve:
20% harc, 80% nyomozás
- A hangulat: standard fantasy, úgy, hogy a játékosokat igyekezni kell folyamatosan nyomás alatt tartani a szellem első belépője után.
- A játék történet alapú (azaz nem világ, vagy szabály alapú). Ennek értelmében a mesélők a történet kiteljesedése érdekében szabályokat szeghetnek meg (ellenfelek változó harci értékei stb.), esetleg a világ logikáját átléphetik.
- A játék célja, hogy a történetet elmeséljük a játékosoknak, azaz extrém helyzetek (passzív játékosok stb.) kivételével igyekezni kell a történet lezárásának lemesélésére.
- Különös figyelmet kell fordítani a meghatározott időlimitek betartására. Azaz, ha egy csapat az eredetileg tervezett kerettől elmarad, akkor diszkrét mesélői módszerekkel meg kell próbálni fölzárkóztatni őket.

Mesélői hozzáállás a nyomozásoknál
A nyomozás technikai oldala:
-
A nyomozást
, sajátos jellege (azok nem lineárisak, hanem a játékosok döntik el, hogy mit milyen sorrendben tesznek) miatt, nem írjuk le lépésről-lépésre.
- A nyomozós részeknél igyekeztünk több lehetőségre is felkészülni, de mindenképpen szükséges a mesélői kreativitás, hisz ezekben a részekben könnyen előfordulhat, hogy új elemeket kell kitalálni (ezen leírásnak nem is célja, hogy megpróbáljon minden lehetőséget lefedni, inkább csak az, hogy pár lehetőség bemutatásával meghatározza a kereteket).
- A nyomozós részek elemei közül nem kell mindent lemesélni. A mese logikája megköveteli, hogy a játékosok bizonyos információkat megszerezzenek, mielőtt továbbhaladnak a következő fejezetre, ezeket a 4. és 6. (és a csak részben nyomozós 5.) fejezet végén is összefoglaljuk a felmerülő problémákat leíró részben.
- Ennél a résznél lehet a legjobban elszállni (időben és történetben is). Ezért aztán nagyon fontos odafigyelni a mesére és az eltelt időre.
A nyomozás szerepjátékos oldala:
-
A városban azonnal híre megy a csapat megbízásának, s mivel más kalandozó csapat nincs a városban (csak pár idegen hajó legénysége) viszonylag könnyű felismerni a Városi Bizottság által felbérelt csapatot.
- Az embereknek – a csapattal szembeni – viselkedését erősen befolyásolja, hogy az adott személynek mi a véleménye a Városi Bizottságról. Azaz, ha valaki nem tartja sokra, akkor a Bizottság “bérenceit” sem értékeli túl nagyra. A csapat egy megbízó-levelet is kap, ha kér, de ennek sok hatása nem lesz. Aki szívesen segít, az segít ajánlólevél nélkül is. Aki nem az meg sehogy sem fog. Ez a hozzáállás persze mindig módisítható pozitív de negatív irányba is a legkülönbözőbb módszerekkel (karizma, trükközés, mágia, erőszak stb.).
- A felhasználható módszerek közül (kommunikáció, erő, mágia) leginkább a kommunikációs képességeiket kell megcsillantani a játékosoknak, hogy információkat szerezzenek.
- Meg kell próbálni a játékosokat az előre megírt jelenetek felé terelni, ha ez nem megy, akkor próbáljuk meg az ott leírt információkat más NJK-eken keresztül átadni nekik, de mindig ügyeljünk, hogy az információ megszerzéséhez – a csapat által – befektetendő energia azonos maradjon.

/A modul tömörítve, PDF formátumban letölthető tőlünk/


Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://www.rpg.hu/download/moduls/rpghu2_dnd_modul.zip]
A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához