LFG.HU

NoisEHC
hírekCimkek

Mint azt mindannyian tapasztalhattátok, a leges-legutolsó hivatalos MAGUS szabályrendszer fejlesztése nyúlik, mint a rétestészta, ezért íme egy kis versenyke házi MAGUS szabályrendszer készítésére. A verseny jelleget az fogja megadni, hogy az indulók mindegyike véleményezi majd a többiek próbálkozását, és ez alapján lesz egy végleges sorrend. Ez amúgy kikerülhet a LFG.hu címoldalra cikksorozatként, szóval mások akár játszhatnak is a szabályokkal, hogy legyen az egésznek értelme is. Felajánlok az első helyezett részére egy példányt a hivatalos Legutolsó Törvénykönyv (LTK, Project D alapú, k6) szabályrendszerből, amikor az megjelenik.
Ha 2018. május 31-ig nem jelenik meg, és nincs egy konkrét időpont sem a megjelenésre, netán a fejlesztés szemmel láthatóan bedöglik, akkor a nyertes kap egy 40 NZD értékű könyvutalványt, amit árfolyamtól függően könyvekre költhet, amiből legalább egy, MAGUS regény legyen!

A verseny most kezdődik, és körülbelül 11 hét áll mindenkinek a rendelkezésére befejezni a nagy művet. A nevezés a fórumra írt üzenettel történik, menet közben is lehetséges csatlakozni. A leadási határidő 2018. február 28, ezt orvosi igazolás benyújtásával azért egy héttel ki lehet tolni.
A verseny témája, hogy az Első Törvénykönyv (ETK) javítását készítse el az induló (ennek pentagramma és az „Első Törvénykönyv” szöveg van az elején, a tartalomjegyzék pedig a 467. oldalon található). Az előző versenytől eltérően, most nem szükséges komplett szabálykönyvet készíteni, és a pályaműnek kizárólag a játékszabályokat kell tartalmaznia.
Nem kell a MAGUS világképpel sem foglalkozni (például árak), nem kell a szerepjátékot bemutató fejezet, sem mesélési jó tanácsok, kizárólag a játékmechanikára vagyunk kíváncsiak.

magus_htk_mall

A nevezési limit 15 oldal, plusz az esetleges elősző, példakarakterek, tartalomjegyzék és licenc, valamint a kötelező karakterlap, amik nem számítanak bele az oldalszámba.
A karakterlapot nem kell grafikusan kidolgozni, csak fel kell sorolni, hogy milyen értékek szerepelnek rajta, hogy az olvasók eldönthessék, mennyire bonyolult játszani a szabályokkal. Az ETK-ban, vagy későbbi kiadványokban szereplő kifejezéseket (például mit tud egy képzettség) nem kell magyarázni, egy oldalszám elégséges hivatkozásnak (ETK, MTK, PPL1, PPL2, HBG, UT, AK, UTK használható így referenciának). Ha például összefoglaló képzettségek vannak, akkor elég leírni, hogy mondjuk: „A Túlélés az Időjóslás, Herbalizmus, Erdőjárás, Vadászat, Nyomolvasás, Lovaglás, Úszás lehetőségeit foglalja össze”. A pályázónak a szabályok elején azt is meg kell adnia, hogy a szabálykönyvekből melyeket fogadja el, és melyeket  kell nem létezőnek tekinteni világkép szempontjából (például „csak SUM előtti ér”).

A pályamű azért belecsúszhat 20 oldalba is, ha nagyon muszáj, csak ezért nem fogom a pályázót a betűméret olvashatatlanná csökkentésére, vagy a tördelés tönkretételére kényszeríteni. Ha valakinek esetleg lenne a fiókban egy 200 oldalas komplett ETK ráncfelvarrása, akkor vágja meg, hogy egy 15 oldalas része kielégítse a verseny feltételeit, és azt küldje be, az értékelésben lesz egy link a teljes verzióra. Aki szeretné, hogy a mű kikerüljön az LFG.hu-ra (ebben mondjuk az LFG.hu dönt, nem én), akkor valami szabad licenc (például OGL, Creative Commons) alatt publikálja, különben kimarad, és mások nem fognak tudni játszani vele. Enélkül is lehet indulni és nyerni is, bár nem látom be, miért választaná ezt valaki is… Ha cél, hogy az LFG.hu-n megjelenjen, akkor a pályaműnek tilos jelentős szövegrészeket bemásolni megjelent kiadványból, de ez szintén nem kizáró oka az indulásnak, csak a megjelenésnek.
A pályamű elején vagy végén kötelező szerepeltetni a következőt: „Rajongói kiegészítő a M.A.G.U.S regényekhez. Ynev és a kapcsolódó kifejezések a világot megalkotó szerző Wayne Chapman (Gáspár András és Novák Csanád) szellemi tulajdona. A M.A.G.U.S, avagy a kalandorok krónikája a Gameskút Kft. bejegyzett védjegye”

Az előző versennyel ellentétben, a CÉL most fix: A mai elvárásoknak megfelelő rendszer létrehozása, ami a lehető legtöbbet megőrzi az ETK jellegéből, és a lehető legtöbbet támogatja az ETK lehetőségeiből. Itt nincs pontosabban meghatározva, hogy mik a „mai elvárások” vagy mi is az „ETK jelleg”, mert szerintem ezek elég szubjektív kategóriák, és mindenkinek mást jelentenek. Így legalább minden induló átérezheti, hogy a hivatalos MAGUS játékfejlesztők micsoda dilemmában vergődhetnek…
A pályázó építheti akár UTK alapokra is a játékát, vagy választhat k100 helyett más kockát, de nyilvánvalóan minél több dolgot megváltoztat, a pontozóknak annál kevésbé lesz „ETK jellegű”, bármit is jelentsen ez. Ennek ellenére nincs szent tehén, bármelyik alrendszert lehet kukázni az eredeti szabályokból, csak akkor ezt bele kell írni a pályaműbe, esetleg az indoklását is. Szintén célszerű és javallott, hogy a szabályoknál legyen egy mondat magyarázat, hogy milyen célt szeretne ezzel elérni, vagy milyen hiányosságát javítaná az ETK-nak. (Például cél lehet, hogy: „Ha harcban a harcosnak sikerül odaérnie a varázslóhoz, akkor egy ütéssel semlegesíteni tudja”.) Nem árt az sem, ha a pályázó pár mondatban leszögezi, hogy a kalandozók akkor kiválasztottak-e vagy csak kalandorok, és mégis mennyire ritkák. Szintén célszerű a varázshasználók ritkaságát és potenciálját is definiálni.

A pályamű tartalmának az alábbi három pontnak kell megfelelnie:

1. Legalább 2 szabadon választott ETK faj szabályait tartalmazza, az egyik faj az ember is lehet. Ennek a pontnak a célja, hogy a rendszerben legyen valamilyen mechanizmus a fajok kezelésére.

2. Legalább 4 szabadon választott ETK kaszt szabályait tartalmazza, amiből legalább egy az alábbi varázshasználók egyike: boszorkány, boszorkánymester, tűzvarázsló, pap vagy mozaikvarázsló. Ennek a pontnak a célja, hogy a pályázó ne sunnyogja el a mágia problémájának megoldását. A varázshasználó kasztnál az „összes” varázslatot ki kell dolgozni, ami valószínűleg egy konverziós táblázatban ölt testet, a varázslatok nevei táblázatokban rendelkezésre állnak, így azokat nem kell begépelni. Ha bizonyos varázslatokról a pályázó úgy gondolja, hogy baromság, akkor azokat egy listában fel kell sorolni, és az kuka. Ha bizonyos varázslatok szabályai nem változnak, azokat nyilván megint csak elég felsorolni. Ha a mágia rendszer gyökeresen eltér az ETK rendszerétől, akkor csak annyi példavarázslatot kell kidolgozni, ami alapján az olvasók elképzelhetik a teljes konverziót (itt nem érdemes elsunnyogni a nehezen konvertálható varázslatokat).

3. Ki kell térni legalább ötlet szinten a mozaikmágia és a pszi megvalósítására. Nyilván, ha a pályázó nagy arccal a mozaikvarázslót választotta a 2. pontban, akkor erre itt nincs szükség. A pszi-nél minimum az asztrál-mentál varázslatok ellenállását ki kell dolgozni, de nem kötelező minden diszciplínát, hacsak nem az egyik választott kaszt a siopa vagy harcművész. Ennek a pontnak a célja, hogy a pályázó ne sunnyogja el a mozaikmágia és a mágia ellenállás problémájának megoldását. Ez mondjuk nem jelenti azt, hogy a rendszerben mindenképpen kell lennie mozaikmágiának és pszi-nek, csak ki kell térni rá, hogy egyáltalán van-e, és hogyan van normálisan leszabályozva (például: “Mozaikmágia nincs, mert szerintem baromság, és a regényekben sincs ilyen. A (nemmozaik)varázsló, iskolának megfelelő varázslatlistát kap.”).

A pontozás úgy fog zajlani, hogy mindenkinek muszáj lesz két sorrendet felállítania. Ha két nevezés között nem tudja a sorrendet eldönteni, akkor használjon véletlen-szám generátort, de legyen egy teljes sorrend! Az első hely 1 pont, második hely 2 pont, stb, ezt aztán súlyozva átlagoljuk, ez lesz a pontszám (senki se szavazzon magára). Két ilyen sorrendet kell felállítani, az egyik, hogy szerinte ki valósította meg jobban a CÉL-t, a másik, hogy mennyire tetszett neki a játék. Ez utóbbi szubjektív benyomások, ETK jelleg meg ilyenek. A kétféle pontszámot átlagoljuk, legkisebb nyer, holtverseny esetén a karakterre rövidebb pályamű.

A jóság meghatározásánál a legfontosabb az alábbi listát figyelembe venni, ami az ETK komolyabb hiányosságait sorolja fel. A pályázat minél többet megold ezekből, annál inkább jónak számít. Ezek általánosan elfogadott hiányosságoknak számítanak:

  • használhatatlan tulajdonságpróbák
  • következetlen varázslaterősségek
  • 600 különböző tök fölösleges harci módosító
  • 60 különböző, tök fölösleges fegyver
  • használhatatlan mágiaellenállás-rendszer
  • totál kiegyensúlyozatlan kasztok, pl:
    1. a fejvadász jobb harcos szemtől-szemben szinte bárkinél
    2. a lovagságra építő Yneven a lovag a leggyengébb harcos
    3. a bárd ugyanolyan jó tolvaj, mint a tolvaj
    4. a harcművészek gyengék, főleg magas szinten, psziből csak utolérik a harcosokat
    5. a boszorkány tűzmágiája erősebb, mint a tűzvarázslóé
    6. a mágia-ellenállás a pszi-re épül, de pár kaszt egyáltalán nem kapja meg (harcos, tolvaj, gladiátor)
  • varázstárgyak hasraütés-szerű értékei
  • a TAM mágia, de itt fizika, de itt mégis mágia használhatatlan rendszere
  • ehhez kapcsolódóan a személyes aura hasonlóan használhatatlan itt véd, itt nem véd, itt meg akkor is véd működése
  • túl sok képzettség van, és nagyon kevés Kp (főleg ha MTK, HGB, PPL játszik)
  • gyérek a kétkezes fegyverek  – a tőrös-ramierás figura odamegy, megszúrja négyszer, míg ő egyet üt, ráadásul jobbak a harcértékei is (OK, az SFÉ ezt keményen módosítja)
  • a különböző harcértékeken kívül nem túl különlegesek a speciális kasztok

Ezek ízléstől függően javítandók (nem feltétlenül számítanak hiányosságnak):

  • Af/Mf képzettségekre nem lehet dobni
  • karakterkészítésnél millió különböző dobáskód kasztonként
  • karakterkészítés túl hosszú ideig tart a számolgatás miatt
  • nagyon sok különféle alrendszere van a szabályoknak

Ezek inkább világképbe nem illenek, nem kell velük foglalkozni:

  • használhatatlan jövedelmi és árviszonyok
  • mágia szerepe a világban

A varázslatok táblázatai ITT olvashatók (Excel file, zipelve).
A fórum linkje: http://lfg.hu/forum/index.php/topic/24481-harmadik-torvenykonyv-verseny/

- EHC


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához