LFG.HU

HammerTimeCafe
TwILeK
ismertetőCimkek

Az Armageddon szerepjáték megalkotója Szigeti Sándor, aki egy olyan világot teremtett, ahol a cégek az urak, az emberek pedig megpróbálják túlélni a borzalmakat. Az utcákat bandák uralják, mindenhol, ahol nem járőröznek a cégek katonai, rendőri alakulatai. Mindez a Marson játszódik, ami csak erősíti a világ végítélet érzését. Ha mindez nem lenne elég, a földet megtámadták az idegenek, akik ellen a védekezés szinte lehetetlen. De még ebben a sötét világban is lehet találni embereket, akik felveszik a harcot, akik vállalják a sorsukat … harcolnak az életükért, a békéjükért, és sokszor . mások pénzéért …

Nézzük, hogy milyen is az Armageddon.
Maga a könyv annak idején 1000 Forintba került, ennek ellenére igényes könyv volt, kifejezetten szép előlappal és hátlappal, benne sok (igaz fekete-fehér) rajzzal, rengeteg, a játékosokat segítő táblázattal.

Világ: Egy sötét, elképzelt jövő a Marson, ahol az emberiség nagyvárosokban él, melyeket a cégek irányítanak. A városok külső kerületeiben a bandák az urak, mindennapos az erőszak, a rendfenntartók soha nem járnak arra. A városokon kívül ott a sivatag, kopár vidék, melyben néha, néha felbukkan egy-egy kisebb falu, benzinkút, de az élet itt veszélyesebb, mint a városokban, hisz a cégek kutatóállomásain kívül sehol nem ügyelnek a rendre.
Igy sok banda úgy gondolja, hogy megszabadítja az errefelé tengődőket földi nyomorúságuktól, ami néha nem úgy sül el, ahogy szeretnék, hisz mikor a Mars kolonizációja befejeződött, a cégek háborúkat vívtak egymás ellen, hogy minél nagyobb területeket szerezhessenek meg a mars sivatagjából. Ezekben a háborúkban a legfejlettebb technológiákat vetették be, és nem egy harci robot, vagy kiberzsoldos tűnt el örökre a dűnék közt, hogy aztán új életet kezdjen, vagy elpusztítson mindent, ami a közelébe merészkedik. Emellett még az idegenek is próbálják minél elkeseredettebbé tenni az embereket. A hálózatot vírusokkal fertőzték meg, melyek támadásakor az alany vagy azonnal belehal a sokkba, vagy az agya irányítását átveszi a vírus, mely vagy tombolni kezd, elpusztítva minél több élőlényt, vagy csöndben szövögeti elszánt, aljas terveiket, minél magasabbra jutva a ranglétrán, hogy csapásuk minél hatalmasabb legyen. Ebben a világban 2 féle ember létezik. Halott és gyilkos.
Egyszer valaki ezt mondta nekem: Az élet paranoia, a paranoia élet.

Rendszer: A rendszer el van találva, erre ez a legjobb szó. Maga a tulajdonságok 5*3 értékből tevődnek össze. Ez a 15 érték alkotja az 5 főtulajdonságot. A tulajdonságok értékei -5 -től +5 -ig terjedhetnek, attól függően, hogy a karakter mennyire tartja fontosnak. A szakértelmek pedig a tulajdonságok által meghatározott értékek között lehetnek, általában 0-20 között, természetesen lehet ennél magasabb érték is. A szakértelmek használatai rendszere eleinte bonyolult összevisszaságnak tűnhet, de kellő `gyakorlással` könnyen kiszámolható, és ezáltal egy reális, ötletes rendszert alkot. Nem engedi, hogy okoskodással válogassunk, kibúvókkal erősítsük a karaktert. Nincs értelme, inkább kiegyensúlyozottabb, kevésbé `szocializáltabb` karaktert tudunk alkotni, ami képes arra, hogy túléljen egy ilyen világban.

A harcrendszerre is kitérnék, főleg, hogy ez komoly szerepet kapott a könyvben is. Sokan viccelődtek a harcrendszerrel, mondván, hogy az egész könyv másból sem áll, és valóban, ebből a könyvből kihagyták az reklámot, a felesleges szócséplést, helyette megpakolták harcrendszerrel, így nem kell megvásároljuk az összes kiegészítőt, nem kell napokat gubbasztanunk a könyv felett és harci szabályokat kitalálnunk, itt már le van írva minden, méghozzá nem is akárhogy. Sikerült a harcrendszer eltalálni, nagyon jó lett, sőt! Igaz, elsőre, sőt másodikra is annyira bonyolult és időigényes, hogy a kezdő játékosok lemondanak róla, de SOKAT, NAGYON SOKAT veszítenek ezzel, hisz némi átgondolással, szervezéssel, és tapasztalattal, könnyűvé, sőt izgalmassá is válik a harcrendszer, még a mesélő számára is. (én 2-2,5 évig meséltem Armageddont, folyamatosan, és a harci cselekmények soha nem vesznek el 1-2 másodpernél több időt, pedig mindent számolok, de a rugalmasság nagy előny, hisz a játékos nem tud róla, és nem is rá tartozik, hogy amit mondok, az közelítő érték, természetesen figyelembe véve a módosítókat).

A harc kifejezetten halálos tud lenni ebben a rendszerben, hisz egy egyszerű pisztollyal is könnyen lelőhető valaki. (Milyen meglepő, a valóságban is így van, csak sajnos sok olyan rendszerben, amint annyira méltatnak, ott nem így van). De emellett nem kell egyből arra gondolni, hogy játszhatatlan ugyanis nem az a játék célja, hogy a karakterek kirohannak egy épületből és a lehető legnagyobb fegyverekkel irtják a népességet (erre vannak jó számítógépes játékok). Itt ésszel kell harcolni, nem erővel, mint a való életben.

Mindent egybevetve az Armageddon szabályrendszere sok tekintetben messze kiemelkedik a hasonló játékok közül, természetesen van, amiben alulmarad, de az már a lelkes rajongók feladata, hogy ezeket a problémákat megoldják.

Az ismertető apropója:
Nemrégiben indult el egy weblap, melynek célja az Armageddon rajongók összegyűjtése, leírások, kiegészítők közzététele, fórum felület létrehozása, és megnyílt egy


Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://armageddon.twilek.hu/]
[http://www.rpg.hu/forum/viewthread.php?tid=2550]
A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához