LFG.HU

Garaboncias
RPG mesélőknekCimkek

Megjelent egy kifejezetten Középföldéhez készült mesélői útmutató, a Meseszövés, amely a Kard és Másodteremtés új szabályai mellett rendszerfüggetlen irányelveket is igyekszik összeszedni a tolkieni hangulatú meséléshez.

Régi adósságomat törlesztem a most megjelent kiegészítővel, amely azért is fontos a hazai szerepjátékos szférában, mert magyar nyelvű mesélői útmutatók ritkán készülnek, pláne szetting-specifikusak, pedig igény volna rájuk. A Kard és Másodteremtés – Meseszövés azonban nem csak e téren szeretne valamennyire hiánypótlóvá válni, hanem igyekszik rámutatni arra is, hogy felesleges félni a tolkieni világtól, Középföldén igenis lehet jókat mesélni! Éppen ezért e kiegészítő nem csak újabb szabályok és jótanácsok gyűjteménye, de egyfajta bátorítás is, hogy merjünk belevágni, és a szetting sajátosságait ne korlátként, hanem lehetőségként fogjuk fel.

A dokumentumnak hét nagyobb fejezete van (valamint ezeken felül még Előszó, Utószó, Jogi melléklet és Segédletek), ezek a következők:

-          A HOGYAN MESÉLJÜNK KÖZÉPFÖLDÉN az alapokat fekteti le: a legfontosabb szabályok tisztázása mellett segítséget nyújt a források-, hangulat és stílus-, motiváció és jutalmazás-, természetfeletti és természet alatti erők-, valamint néhány mesélői eszköz kapcsán. Nagyobb része rendszerfüggetlen, de a maradék már a Kard és Másodteremtés eszközeinek a használatát mutatja be.

-          A KALANDOK – talán nem meglepő módon – középföldei kalandok megalkotásához nyújt segítséget. Átveszi a kampányok és egyszeri kalandok-, a sandbox és railroad-, valamint a különféle kaland-altípusok sajátosságait és Középföldére vonatkozó kritériumait; beszél az ütemezés és felépítés lehetőségeiről, részletesen ismerteti az eddigi anyagokban csak felszínesen felvázolt Utazás-szabályokat és a két kaland közötti Átmeneti szakaszok szabályait; valamit foglalkozik még a szerencse-, a központi motívumok- és az eukatasztrófa szerepével is.

-          A játékos karakterek jelentőségéről, világban betöltött szerepéről és az általuk alkotott Szövetségről szól A JÁTÉKOS KARAKTEREK című fejezet – az ehhez kapcsolódó szabályokkal és opcionális szabályokkal.

-          NJK-K: A nemjátékos karakterek sajátosságainak és egyedi lehetőségeinek ismertetésén túl ez a fejezet tartalmazza a Találkozások és a Patrónusok szabályait is, valamint néhány vadonföldi NJK-kultúrát is.

-          A VILÁG átfogó képet szeretne nyújtani arról, hogy is működik a tolkieni univerzum, mi miért és hogyan történik benne, és csak utána fókuszál az elsődleges szetting aktuális konkrétumaira.

-          VARÁZSLÁS ÉS VARÁZSTÁRGYAK: Mit jelent Középföldén a varázslás? Hogyan működik és hogyan nem? Milyen típusai vannak? Milyen opcionális szabályokat használhatunk, ha hagyományosabb varázslatokat illesztenék a rendszerbe? Melyek a legismertebb varázstárgyak a harmadkor végén? E fejezet ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni.

-          A VARIÁCIÓK az alapértelmezettől eltérő játékstílusokhoz kínál alternatívákat, az adott stílusokhoz kapcsolódó opcionális szabályvariánsok formájában. A kínálat: Epikus stílus, realista stílus, minimalista stílus, mágiaorientált stílus és sötét tónusú stílus.

A SEGÉDLETEK tartalmazza az Utazás-szabályok rövid, egyoldalas összefoglalóját; a harmadkor-végi nyelvkínálatot; és a Tolkien könyveiben lévő angolszász mértékegységek átváltását.

Remélem, hogy a Meseszövés hasznos lesz minden érdeklődő számára, de elsősorban azoknak, akik mesélni is szeretnének Kard és Másodteremtést. Akik pedig játékosként olvassák, talán kapnak egy árnyaltabb képet nem csak a mechanikáról, de a világról is, és mindez emellett meghozza a kedvüket a meséléshez.

kamat_meseszoves

A mesélői útmutató letölthető innen: https://masodteremtes.wordpress.com/2018/03/04/kard-es-masodteremtes-meseszoves/

 

 

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához