LFG.HU

Zaranassinum
RPGCimkek

2017. nyarán került fel ennek a szerepjátéknak az első verziója az LFG.hu-ra. Záporoztak rá a kritikák, amelyek tanulsága, hogy igencsak sok mindent kellett még rajta fejleszteni.

Szeretnék pár dolgot elmondani azoknak, akik most hallanak a projektről először.

zaranassinumA Zaranassinum RPG egy különc szerepjáték, mert pacifizmusra törekszik. A háttérvilága kissé „hippi- langyos víz”, ahogy elneveztétek a fórumon. Ennek az oka az, hogy komoly vallásos nevelést kaptam és mélyen hívő ember vagyok. Számít nekem a tiszta lelkiismeret. Ezért próbáltam egy olyan világot és rendszert alkotni saját kezűleg, amely bár fantasy környezetben játszódik, még sincs benne okkultizmus, vérivás és egyéb szörnyűségek. Kérek mindenkit, hogy ezzel a szemmel nézzen erre a fejlesztésre, hiszen ilyen speciális igények kielégítésére készült. Igen, nem az itt fórumozó embereknek készítettem. Az építő kritikák miatt töltöttem fel ide ezeket az anyagokat, hogy még jobb legyen a kis szerzeményem, azaz a barátaimmal jól szórakozzunk. (Meg végtére, ha Barbie-s szerepjátékot csinálnék annak is helye lenne az LFG-n). Már eddig is sokan adtatok használható tanácsokat, és ezt mindenkinek köszönöm.

A sok jó tanács közül próbáltam a következőket beépíteni a mostani béta verzióba:

  •  Izgalmasabb háttérvilág
  •  Összeszedettebb forma és tartalom
  •  Más betűtípus
  •  Kevesebb idegen kifejezés, betűtorlódás
  •  Speciális alrendszerek
  •  Több konfliktus
  •  Példajáték
  •  Tesztelés

A Zaranassinum RPG-ben a környezet középkori (fantasy ruhák, eszközök, fejlettség), mégis létezik a Tudás az Íria, ami egy hirtelen kiugró technikai tudomány. Így már léteznek olyan eszközök, mint a teleportgépgyűrű, de az egyszerű emberek még mindig faekével művelik a földjüket.

A mágia helyett programozható valóság van. A varázstárgyak helyett mindennapi tárgyakba integrált fejlett technika, a szellemek helyett elemi részecske szövetek vannak, a vallások helyett eszmerendszerek, és így tovább. A lényeg, hogy ami más játékokban például a sötét mágia által valósul meg, az itt tudományos magyarázatot kap. Sokan gondolhatjátok, hogy ennek mi értelme, ha úgy is ugyanazok a hatások. A válasz a lelkiismeretem, ami egy fura dolog. Például, ha meg akarok figyelni valakit a játékban messziről, nekem igenis fontos, hogy ne látnokgömböt használjak, hanem kamerát (ami lehet, hogy gömb alakú).

A konfliktust vagy inkább a problémát nem csak a velejéig gonoszok képesek létrehozni. Jöhet a természet részéről, a tökéletlenség és önzés okozta hibák összességéből, egy intelligens, de tudattalan parazitától vagy vírustól, a véletlenekből vagy egyszerűen csak egy semleges feladat elvégzéséből. Ezeknek megoldásában szerepeltetni akarom a technikát, a különleges képességeket. Ez a játékstílus abban különbözik, hogy egy átlagos szerepjátékban, ha a csapat felé rohan egy éhes oroszlán, előveszik a pengéket és szétnyiszálják a fenevadat. A Zaranassinum RPG-ben ennél kreatívabbnak kell lenni. El lehet hárítani a veszélyt, egy jégfallal, az oroszlán alól kihúzni a talajt, hogy egy lyukba essen, áttetszővé válni, vagy egy nagyot szaltózva elrepülni felette, egy lövedékkel el lehet altatni, jól lehet lakatni, a jövőbe vagy a múltba küldeni, megmerevíteni, lekicsinyíteni, megszelídíteni stb.

A kiadványban a leírásokat leegyszerűsítettem. Így elég minimalista lett. Ha lesz időm kövérítem majd szebb leírásokkal, de lehet, hogy ez nem lényeges. Remélem, mindenki érteni fogja a rendszer működését.

Célom az ez utáni javaslataitok alapján megtervezni a harmadik nekifutást, úgyhogy ez nem a végleges verzió.

Jó olvasgatást kívánok mindenkinek, aki megtisztel a figyelmével!

Tisztelettel:
Szabó Salamon Jonatán

Klikk ide a letöltéshez


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához