LFG.HU

BePe
ismertetőCimkek

Nemrégiben kaptam egy példányt az Everspace-ből, és mivel nagy rajongója vagyok az űrhajós szimulátoroknak (régóta nem is láttam konzolon ilyesmit), gyorsan neki is kezdtem. Ez a játék egy Unreal motorral készült space-shooter, amit roguelike elemekkel ötvöztek, kicsit mintha egy interaktív FTL lenne, legénység nélkül.

A játék során hét szektort, azokon belül 4-7 zónát járhatunk be, de mindegyik teljesen random generált, így sohasem fogunk kétszer ugyanabban az univerzumban kalandozni. Mindegyik zónában ellenséges űrhajókkal futunk össze, majd a legyőzésük után nyersanyagokat és crediteket gyűjthetünk be. Útközben fejleszthetjük fegyvereinket, de találhatunk és akár építhetünk újakat is. Ha meghalunk, akkor kezdhetjük előröl a játékot, mert a crediteken kívül mindennek búcsút inthetünk.
A crediteket Ship Perkekre lehet költeni, például hogy az űrhajónk strapabíróbb legyen, de jobb fegyvereket és szenzorokat is vehetünk értük (újrakezdéskor ezek a Perkek is megmaradnak, szóval mindig kicsit jobb eséllyel indulhatunk neki a szektoroknak).

A látvánnyal kapcsolatban annyit lehet mondani, hogy a ROCKFISH Games és Unreal Engine kitett magáért (az ajánló a PS4-es Stellar Edition alapján készült), kicsit azt is tudja feledtetni, hogy az űrhajó mozgása szinte semmilyen fizikai törvényt nem követ, és hogy maga az irányítás is meglehetősen… érdekes. (Remélem, hogy egy későbbi patch ezt orvosolni tudja.)
A sokszínű univerzum itt valóban multicolor, gyönyörű gázóriások, napok és csillagködök közt kell túlélni az ellenséges támadásokat, az aszteoridák, űrállomások, romok, és egyéb űrhulladékok pedig szerencsére valódi fedezéket nyújthatnak az űrharcok során.

A játékhoz alig 10 dollárért elérhető egy DLC is Encounters címmel, ami idővel extra karaktereket hoz a játékmenetbe, akik mindenféle új küldetést adnak, de a készítők szerint sajnos a jövőben már nem nagyon tudnak új tartalommal előrukkolni.

Az Everspace újrajátszhatósága magas, akinek például az FTL tetszett, ezzel is elég sokat tud majd játszani.


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához