LFG.HU

HammerTimeCafe
auer
VegyesCimkek

2018. május 10. –  Merülés, merülés, merülés!

Ott folytattuk kalandjainkat, ahol abbahagytuk. Akkra kikötőjében éppen kalapálták a tengeralattjárónkat, magára a városra kb. két mondatot vesztegettünk, mielőtt nekivágtunk volna a tengernek, és valamivel több mint egy hét hajókázás után elértük a helyet, ahol lemerültünk a mélybe megkeresni a Kharga oázist.

Meg is találtuk az elsüllyedt űrhajót, egészen jó állapotban volt még. Kicsit körbejártuk, körbe pásztáztuk, és kiderült, hogy a légzsilipjeit évtizedek, talán évszázadok óta nem használták, nem erre szoktak ki-be járni. Valamint találtunk a hajó egyik oldalán egy Arborétumot is, úgy tűnik ez a hajómodul is túlélte a zuhanást, ez megmagyarázza az oázis nevet.

Mi azért szépen illedelmesen használtuk az egyik légzsilipet. (Úgy gondoltuk nagy kitolás lenne a bent lévőkkel szemben, ha egyszerűen robbantanánk magunknak egy bejáratot.)

Természetesen ez azzal járt, hogy a hajóba eredetileg is meglévő védelmi berendezésekkel is meg kellett küzdenünk. Automata ágyú, szervitor őrség, egy Tenebro-maze, csupa olyan dolog, ami az űrben is megnehezíti az átszállók dolgát. De ezt a kihívást még egészen jól vettük, csak háromszor, vagy négyszer tévedtünk el az idegen űrhajón. Itt volt egy harc az automata szervitor őrséggel, de könnyen vették.

Végül sikerült valahogy kikeveredni az útvesztőből, és megtaláltuk az utat az arborétumhoz, ahol furcsa xeno növények tömkelegét termesztette valaki hosszú sorokban. A mesélő hasonlata szerint ez olyan, mintha valaki manapság kokacserjét meg vadkendert termesztene otthon a kertjében, szóval már önmagában is gyanús. Az, hogy ide menjünk először Jaine ötlete volt, remélte, hogy itt kisebb lesz az ellenállás, és ha esetleg mégis harcra kerülne a sor, akkor talán tudunk csapdát állítani az itt élőknek – ez egyébként valamennyire be is jött.

ezust_felhold_csata-szervitor

Megrongáltuk egy kicsit az öntöző berendezést, csak annyira, hogy felfigyeljenek a hibára, és vártuk a szerelőbrigádot, hogy majd elkapunk közülük kettőt, hármat és majd jól kifaggatjuk őket.

Nos a szerelő-brigád eleve kilenc állig felfegyverzett skitariival érkezett, hatalmas meltapuskákkal meg bolterekkel, sőt volt velük két lánctalpas csata-szervitor és két D-farkas is, szóval kicsit nagyobb falat volt, mint reméltük.

ezust_felhold_d-farkas

ezust_felhold_skitariival

Az sem esett jól, hogy a harcban pont a vezetőjüket – aki valószínűleg a legtöbb információval tudott volna szolgálni – sikerült megölni legelőször. Alaric elnyomott egy pszi lángot, ami pont őt perzselte hamuvá. Ezután ádáz harc alakult ki, melyben a férfi karakterek – Allaric és Iota-Nü-79 – majdnem elvéreztek (Iota-Nü-79 elveszítette egyik (mű-)lábát valamint sok értékes cybernetica égett ki benne). Ezzel szemben csodával határos módon a hölgyek – Jaine, Svetlana Karlamova és Rh0-M1ss4 – még csak könnyebben sem sebesült meg. A harcot Alaric rohama zárta, aki elnyomott egy holokauszt varázslatot szétégetve mindenkit (és magát is). Egy túlélő vonult csak  vissza.

Az egyetlen “személy” akit sikerült elfogni egy D-farkas volt, amelyet Alaric egy pszi alkalmazás segítségével próbált szóra bírni. Kb. annyi derült ki, hogy amint azt már eddig is sejtettük, ha a birodalomban van egy szabály, akkor mindig van valaki, aki azt megszegi. Elvileg a D-farkas ugye azért különleges, mert nem szabad klónozni, nos, kiderült, hogy igenis klónozzák őket (ezen már meg se lepődtünk).

Nekem úgy tűnik, hogy mégis csak muszáj lesz fejjel nekimenni a hídnak, valahogy elfogni az Archmagost, és reménykedni, hogy ennél több és alaposabb bizonyítékot találunk a halála után a bűnösségére.

 

Ezt az ülést a két harci encounter dominálta. A következőben talán már valami kézzel foghatót is találnak.

 

 

2018. május 16. –  A nem várt fordulat

Miután az arborétumban végeztünk, és nem sikerült használható foglyot ejtenünk, úgy döntöttünk, hogy elkezdjük felderíteni a víz alatti űrhajót. Ebben csatlakozott hozzánk Magnus és Sakál is (most el tudtak jönni a játékosaik), viszont Alaric visszatért a tengeralattjárónkra őrködni (az ő játékosa viszont most nem ért rá). A felderítésben nem nagyon volt segítségünkre maga a hely, volt velünk ugyan két tech-pap is (Iota-Nü-79 és Rh0-M1ss4), de a gépszellem magasabb rendű funkciói mind le voltak állítva (a mesélő szerint kb. egy “intelligensebb villanykapcsoló” szintjén volt a hajó). Nem szeretem azt, amikor egy ajtónyitó terminálon át felhekkelik a hiperhajtóművet, szóval semmi lényegi információ nem volt elérhető csak a minimális létfenntartás.

Ezért maradt a hagyományos módszer. Sakál előrelopakodott, Magnus meg megmondta, hogy mit nézzünk meg. Először egy hangárt vizsgáltunk át, amelyben találtunk egy Aquilla Landert és bizonyítékot arra, hogy a zsilipet néha ki szokták nyitni, és valamikor a közelmúltban landolt itt egy nagyobb jármű is. Magnus utasítására Rh0-M1ss4 megpróbálta tönkretenni a kis repülőgépet (szerintem ennek nincs semmi értelme, egy repülő gép az repül nem pedig a víz alatt úszik). Magnus nagyon ráfeszült, hogy az ellenség ne tudjon elmenekülni ezzel, holott ott volt a teleportárium is (csak amiről tudtak). Sőt, ők egyáltalán nem a menekülésben gondolkodtak, mint kiderült.

ezust_felhold_aquila_lander

Közben viszont megleptek minket: két hasonló alakulat, mint az arborétumban, illetve megjelent a mesélő saját alkotású “szörnye” Omega is, aki az archmagos testőre/bérgyilkosa lehetett. Ő volt a biztonsági főnök, skitarii alpha.  Itt pedig szörnyűséges vereséget szenvedtünk – még fájóbb, hogy egyetlen támadót sem sikerült elintéznünk (két D-farkast lelőttek) - a csata második körére holtan feküdt Jaine, Magnus és Iota-Nü-79 is, Szvetlana aki még mindig velünk volt elmenekült, Sakál és Rh0-M1ss4 pedig megadta magát.  Pedig egy hősies önfeláldozással lehetett volna egy rendes TPK, mert inkább egy szép karakterhalál, mint egy rossz játék!

ezust_felhold_omega

Itt ezzel feladtuk a mesélőnek a leckét. Saját bevallása szerint nem úgy készült, hogy ez fog történni (mi sem). Valamint személyes véleményként had jegyezzem meg, hogy én már inkább azt választottam volna, hogy hagyjuk az egészet a francba, ha meghaltunk, akkor meghaltunk és kész, “kalandod itt véget ért”, stb., de engedtem a demokrácia kényszerítő erejének, mivel a többiek azt mondták, mostmár nézzük meg mi lesz a vége. (Talán ebben az is közrejátszott, hogy a maradék két Sors pontom 50%-át nem akartam azért elégetni, hogy a karakter életben maradjon.)

Alapvetően pár rosszabb dobás plusz a psyker hiánya ennyit számított. Sajnos a psy és annak powergamer játékosa nagyon eltolja a harci egyensúlyt, most pedig érződött a hiánya. Viszont az ellenfél sem volt végtelen, Omega és hat ilyen osztag volt az egész hajón, amiből kettőt már felszámoltak. A gond az volt, hogy nem gondolták, hogy az ellenfél proaktív lesz, holott menet közben szisztematikusan semmisítették meg a kamerákat, így azok pontosan tudták merre vannak.

Maga a harc rövidsége és kimenetele engem is meglepett. Ilyenkor elég rossz szájíz van mindkét oldalon, úgyhogy kis cigiszünet, sztorizás után felvettem a fonalat újra. Egy korábbi részhez írt jelenetet vettem elő és illesztettem ide, ami még passzolt is.

Így hát sok nappal később, a felszerelésünktől megfosztva, egy robbanó nyakörvvel a nyakunkon ébredtünk egy ismeretlen űrhajón, annak is a kútszerűen kialakított fogdájában.

ezust_felhold_zhuhrblozz

Magnusék egy kicsit körbenéztek és kiderült, hogy vannak társaink is: Zhurblozz a birodalmilag szankcionált ork (aki a saját bevallása szerint a “Nagy Vörös mellett vót, hogy megvéggye”), Nina Black a “nemesi származású kereskedő”, és egy nagyon nagy darab, ronda, hegekkel teli bőrű fickó, aki először azt mondta magáról, hogy a neve “Senki”. (Bár szerintem jobban állt volna neki a hagyományos High Gothic leírás “Schenkky” de a mesélő sajnos úgyse engedi, hogy így hivatkozzak rá). Alaric is a csapattal volt, de nem fért a warphoz valamiféle blokkoló implant miatt.

ezust_felhold_nina_black

Közben megjelent pár kalóz, és Jaine-t elvitték megkínozni. Az egészben csak az volt a furcsa, hogy a kínzója egy sötét elda (akit a rabtartóink Suttogónak neveztek) volt. Ez azért érdekes, mert akik meg odarángatták azok emberek voltak (ha lehet az ilyen elvetemült kalózokat még embernek nevezni egyáltalán!).

ezust_felhold_suttogonak

Nagyon nagy erőfeszítésekkel Rh0-M1ss4 néhány rögtönzött szerszámmal leszerelte rólunk a robbanó nyakörveket (a -20-as tech use nem is olyan veszélyes mutatvány, valamivel kevesebb volt az esély mint 50%, hogy valamelyikük felrobban). Mesélőként izgultam eléggé, de az egy balsikert is kikerülte a Fate pontjával.

Majd nekiláttunk, hogy megszökjünk a tömlöcből. Ez sikerült is, puszta kézzel öltünk meg három őrködő kalózt – ebben sokat segített, hogy a nagydarab férfi meg az ork értett a pusztakezes harchoz. Visszaszereztük Schenkky Senki páncélját, amit kitudja miért Suttogó kínzókamrájában találtunk meg. Mikor felöltötte, akkor már bemutatkozott rendesen is, azt mondta, hogy ő “Alpharius” (amit műveletlen akoliták lévén egyikünk se értett). Az áruló Alfa Légió káosz űrgárdistáinak hagyományos jelmondata, amikor titkolják a kilétüket.  Valamint rövid időn belül szétloccsantotta Zurblozz fejét a frissen visszaszerzett bolterével. Csak simán rühellte az orkot.

ezust_felhold_alpharius

Amikor a negyedik kalóz megjelent, Jaine rálőtt a “Ne lőjetek!” felszólítás ellenére is. Akkor kiderült, hogy Szvetlana Karlamovának van még a tarsolyában néhány trükk (pl. személyi álcázó berendezés), amivel miután elfogtak minket sikerült feljutnia erre a hajóra – a Farkasügetésre. Ami most éppen valahol az Új-Damaszkusz rendszerben sodródik minimális személyzettel. Kihallgatta a kalózokat, hogy a tervük szerint amíg élünk addig eljátszadoznak velünk, de nemsokára le akarnak lépni, akkor meg nekünk már végleg annyi lesz.

Ekkor Magnus elkezdett magában gondolkodni (csak a játékosa beszélt). Egyből egy rakat terve volt, hogy megpróbálja ezt a hajót belevezetni az archmagos feltételezett tartózkodási helyébe, vagy éppen a Szultána előtt számol le vele, esetleg nyilvánosan kivégzi, sőt hithű akolita létére meglepően sokszor fordult meg a fejében, hogy ehhez a tervhez igénybe veszi Alpharius segítségét is. Egyrészt így erősen átsodródott a radikális oldalra. Másrészt maradjunk annyiban, hogy elég ingatag ötletek voltak, és valószínűleg nem lesz belőlük semmi.

Itt abban maradt a csapat, hogy a további kalandozást a hajón elteszik a következő alkalomra, amikor többen lesznek játékosok.

A játékülés – ami egészen rövidre sikerült – után mi játékosok, akik még tudtunk maradni összedugtuk a fejünket a mesélővel, és megállapítottuk, hogy most aztán nagyot ugrottunk a végkifejlet felé, de mindezt úgy, hogy egy szemmel sem vagyunk okosabbak, mint kb. egy évvel ezelőtt (mármint játék időben és valóságban is egy év). Személy szerint sokkal boldogabb lettem volna egy TPK-val és egy narratív befejezéssel, ahol a mesélő elmondja, hogy innentől fogva hogyan lett az egész rendszer lehúzva a budin. De azt hiszem még szüttyögünk néhány hónapot ezért a végeredményért. Majd meglátjuk, de szerintem nem tudunk változtatni a kaland végkimenetelén, “rendesen” már semmiképpen sem, ha sikerülne is azt hiszem azt is csalásnak érezném.

 

DReamwalker elég negatívan állt hozzá, még nincs minden kőbe vésve. A mostani helyzetük egy jelentős ugrás, a következő kalandban kiderül, mennyire tudnak ezzel élni.


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához