LFG.HU

HammerTimeCafe
Jeff Freeman
humorCimkek

(Fordította: powerage)

Úgy döntöttem, ideje befejezni a vinnyogást arról, hogy mit művelnek a szerepjáték kiadók, és hogy megmutassam mi az egyetlen helyes út, magam is munkába állok. Elkészítettem a Tökéletes Játékot. A neve [Kaland] (figyeljétek a zárójeleket), ’a táblanélküli játék.’

Ez egy teljesen új koncepció a játékok világában. A [Kaland]-al való játéktól okosabb és szexisebb leszel, mint korábban bármikor. Tiéd lesz társaid tisztelete és csodálata. Új barátokra lelsz, sokkal elitebb társaságra, mint a régi haverjaid. Igazi nyertes leszel!

A ’táblanéküli játék’ teljesen különbözik mindentől, amivel korábban játszottál. Teljesen más, mint az olyan hagyományos játékok: a dáma, sakk, vagy akár a kínai dáma. A ’táblanélküli játék’ ugyanis nem használ táblát! Minden akció a te fantáziádban kap helyet. Saját tudatalatti reményeidet és félelmeidet fogod felkutatni, gyermekkori fóbiákat küzdesz le majd, és jobban megismered barátaidat, családtagjaidat. Játssz a [Kaland]-al és válj jobb emberré!

A [Kaland] két vagy több ember számára játszható három éves kortól. Bárki, aki rendelkezik egy képzelettel játszhat. Ha nincs túl sok képzeleted, ne aggódj – a [Kaland] segít továbbfejleszteni azt a keveset, amid van, amíg nem válsz te is egy művészi, frappáns, kreatív gondolkodóvá.

Azt hiszem, lenyúlhatok pár fáradt, öreg, idejétmúlt ötletet (mint a karakterkasztok, példának okáért), hogy aztán úgy tegyek, mintha valami teljesen újat és forradalmit találtam volna ki, valamint megjátsszam, hogy az egyszerű játék jobb emberré teszi a használót – az emberek szó szerint sorba fognak állni, hogy megvegyék a cuccot. Nem lenne precedens nélküli az eset.

Az egyik játékos magára vállalja a Játék Vezető Csávó, röviden a ’JVCS’ szerepét. A JVCS vezeti a játékot, írja le az eseményeket és a környezetet a Többi Játékosnak (röviden ’TJ’). A JVCS persze jelentheti a Játék Vezető Csajt is – igen! Még a csajok is játszhatnak! Ez ilyen egyszerű!

A [Kaland] képzeletbeli univerzumát misztikus lények és legendás hősök népesítik be. Ezeket a képzeletbeli lényeket ’Avatároknak’ nevezzük, ha egy TJ irányítja őket, vagy ’Csőcseléknek’, ha a cselekedeteiket a JVCS határozza meg.

Lenyúlom a számítógépes RPG-k és a MUD-ok monsztahenteléseinek nevezéktanát. Azt hiszem, jobb, ha az emberek által ismert terminológiát erőltetem, még ha azt is állítom, hogy teljesen újfajta játékot találtam fel.

A játékhoz a JVCS-nek csak egy [Kaland] Történetre van szüksége. Csupán 29.95 dollárért a Játék Vezető Csávó a következőket kapja:
· A [Kaland] szabályainak teljes gyűjteményét, amely a Történet eljátszásához szükséges.
· Egy 32 oldalas Történet könyvet.
· Csőcselék kártyákat és kivágható papírfigurákat a Történetben előforduló Csőcselékhez.
· Tárgykártyákat képekkel és leírással a Történetben előforduló kincsekről.

Már számos Történetet készítettem. Keresd őket minden jobb szerepjáték- és könyvesboltban. Nem találod meg őket, de azért keresd csak. Aztán rendeld meg tőlem. Néhány cím:

Darálás a Déndzsönben
Darálás a Déndzsönben II
Darálás a Déndzsönhöz vezető mocsárban
Az Ementáli Gonosz temploma

…és további Történetek!

Ha rendszeresen akarsz játszani – és ez már az első Történet végigjátszása után várható – valószínűleg csatlakozni akarsz a Hónap Története Klubhoz. Csupán havi 29.95 dollárért, amelyet a hitelkártyádról vonunk le, automatikusan új Történeteket postázunk neked! A kalandlehetőségek végtelenek!

Minden Többi Játékosnak szüksége van egy Avatárra – és a játékos újra és újra felhasználhatja ugyanazt az Avatárt, bármelyik [Kaland] Történetben! Alig 39.95 dollárért a következőket kapod:
· Egy 8″x10″-os, bekeretezhető, csillogó “fotó” az Avatárodról.
· Egy 32 oldalas könyvecske az Avatárod korábbi tanulmányairól, tetteiről és tapasztalatairól.
· Egy Avatár Kártya, rajta az Avatár testi és szellemi tulajdonságaival, mint Erősség, Okosság, Gyorsaság és Harcra készség.
· Tárgykártyák képekkel és leírással az Avatár felszereléséről.
· Egy realisztikus műanyag Avatár Figura. Vízbe helyezve még a színét is megváltoztatja!

Számtalan Avatár is rendelkezésre áll és nemsokára továbbiak is következnek. Példának okáért:

· A Harcos
· A Varázsló
· A Tolvaj
· A Lelkész
· A Másik Harcos

…és további Avatárok!

Íme egy példa a [Kaland] Történetre játék közben:

A Játék Vezető Csávó felolvassa a Cselekményben leírt szituációk egyikét. A Többi Játékos a “Harcos” Avatárt viszi, mivel itt nem használjuk az “Adj nevet az Avatárnak” fejlesztett játékszabályt.


    JVCS: Berúgod az ajtót és egy ocsmány humanoid szörnyet látsz. Korábbi harcoskiképzésedből tudod, hogy ez egy gonosz lény, amit “Ork”-nak hívnak.

    HARCOS: A szívem elszomorodik a kegyetlenség és szenvedés miatt, amelyen ez a szerencsétlen lény keresztülmehetett, hogy ilyen aljas szörnyeteggé vált. Visszaemlékszem a szenvedésre, amelyet saját magam éltem át, a Mészárszék erőd őrkapitányától kapott kiképzés során. Megpróbálom feldolgozni magamban a helyzet iróniáját, hogy azok az élmények, melyek során a legendás harcossá válásomhoz szükséges képességeket megszereztem, tettek érzelmileg sebzetté, és még legjobb és legközelebbi barátaimmal való mély és bensőséges kapcsolat kialakítására is képtelenné, miközben lecsapom az Orkot a fejszémmel.

    A harcos dob egyet a 20 oldalú kockával (rövidítve 20k) és hozzáadja a Csapási Képességét (CSK). Ha az érték nagyobb, mint az Ork Esélye, Hogy Lecsapják (EHL), a harcos lecsapta az Orkot. Ezután egy 20k-t kell dobni és a harcos Halálossági Értéke (HÉ) hozzáadódik az eredményhez. Ez a szám levonódik az Ork Sebzetlenségi Pontjaiból (SP).

    A harcos és az Ork felváltva csapkodják egymást, amíg egyikőjük Sebzetlenségi Pontjai nullára csökkennek. Ebben a példában a harcos győz.

    JVCS: Az Ork halott.

    HARCOS: Gyötrődés és öngyűlölet tölt el, ahogy belefáradtam az ölj vagy téged ölnek meg állandó harcába, de harcos lévén, képtelen vagyok, vagy végső soron nem is akarok másfajta életutat járni. Szeretnék otthon lenni, távol ettől a nyirkos pincecsatornától. Felidézem gyermekkori éveim faluját, ahol a fű zöld volt és a gyümölcs édes és a levegő hangos volt a téli vándorútjukról visszaérkező madarak énekétől. Kifosztom a hullát.

    JVCS: 15.000 aranypénzt találsz.

    HARCOS: Huhuhuhuhú!

És ez nem minden! Ha megvásárolod a [Kaland] Történtet készítő szabályokat, akár te is elkészítheted a saját Történeteidet, az opcionális, külön árusított [Kaland] Avatár készítő szabályokkal pedig a saját, személyre szabott Avatárodat alkothatod meg. Megérik az árukat! A Csőcselék és Tárgy Kiegészítő Csomagok (ezek is külön termékek) lehetővé teszik számodra, hogy Történeteidet ellenfelekkel és kincsekkel töltsd meg.

Megjegyzés: Az általad készített [Kaland] Történetek és Avatárok csak személyes használatra engedélyezettek, a [Kaland]-ból származó munkának számítanak, emiatt Jeff Freeman szellemi tulajdonát képezik. Az általad készített [Kaland] cselekmény vagy Avatár semmilyen módon nem publikálható, sem pénzért sem ingyenesen, kivéve ha azok [Kaland] Történetek és Jeff Freeman számára lettek elküldve publikálásra. Minden ilyen felajánlás Jeff Freeman tulajdonává válik.

Fel kívánom fedezni a “dark” stílust is, a jövőbeni lehetséges kiegészítések számára, ez a “legyél jobb ember úgy, hogy egy gyilkos pszichopatát játszasz” hagyományokhoz nyúlik vissza. Na persze nehéz lesz túllicitálni azt az öntelt marhaságot, de megér egy próbálkozást. Ha egy természetfeletti gyilkos szerepe jobb emberré nevel, csak gondolj bele milyen klassz srác/csaj leszel, ha játszasz egy keveset a “Hasfelmetsző: Többszörös Nemi Erőszak” vagy a “Perverz: A Gyerekmolesztáló” játékokkal. Az igazán bátrak, akik mélyebbre szeretnének merülni önnön elborult tudatukba, mint bármelyik más játék, fontolják meg a “Spice Girls: A Popszenzációk” kipróbálását.

Most talán azt gondolod, hogy a [Kaland] a ’táblanélküli játék’ nagyon hasonlónak tűnik az úgynevezett ’szerepjátékokhoz’, de ne hagyd, hogy az olcsó utánzatok megtévesszenek! A [Kaland] sosem engedi, hogy elveszítsd a kapcsolatod a valósággal vagy hogy ön- vagy tömeggyilkossá válj és sosem fogsz a Sátán szolgájává válni. Ezenkívül mindenki tudja, hogy csak befelé forduló szociális számkivetettek, ismertebb néven ’vesztesek’ játszanak szerepjátékokat. Nem akarsz inkább egy nyertes lenni?


    Helyezd hitelkártyádat egy borítékba és küldd a következő címre:

    Jeff Freeman c/o
    RPG Web Services
    302 Cypress Street
    Laurel, MD 20707

A [Kaland] és a táblanélküli játék Játékkoncepció, szabadalma, védjegye, üzleti titka és jogvédett terméke Jeff Freemannek. És nemsokára elég lóvém lesz, hogy ezt be is bizonyítsam.


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához